Звуки [т], [т'], позначення їх буквами т т. Читання складів, слів, тексту з буквою т



Скачати 72,01 Kb.
Дата конвертації22.02.2017
Розмір72,01 Kb.
Тема: Звуки [т], [т'], позначення їх буквами Т т. Читання складів, слів, тексту з буквою т.

Мета:

  • навчити правильно артикулювати звуки [т], [т'], читати склади, слова, речення з новою буквою; формувати навички читання, удосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів;

  • розвивати мовлення учнів, логічне мислення; вміння миттєвого розпізнавання слова як елемента розвитку техніки читання;

  • виховувати любов до рідного краю, почуття дружби, бажання зробити приємне оточуючим.

Обладнання: інтерактивна дошка, державні символи району, предметні малюнки, індивідуальні картки, музичний супровід.
Зміст уроку
І. Організаційний момент

Розминка «Комплімент»

- Добрий день, діти! Сьогоднішній урок ми почнемо з розминки «Комплімент». (Всі стають у коло, у вчителя в руках м’яч)


Учитель:

Як багато вас тут, друзів…

Білочубих, карооких,

Синьооких і чорнявих,

І високих, і низеньких,

І кругленьких, і худеньких.

Всіх вас рада привітати

І найкращого бажати…

(Учитель і діти передають по колу яскравий м’яч й говорять одне одному «приємні» слова-компліменти: «Аліно, ти сьогодні така весела!», «Сашко, у тебе сьогодні дуже гарна сорочка!», «Євгенко, у тебе сьогодні такий хороший настрій!», «Катруся, які у тебе красиві стрічки!», «Дмитрик, ти завжди гарно читаєш!», «Катруся, яка ти нарядна!», «Даша, як тобі личить цей одяг»)

Хором:


Ми візьмемося за руки,

Веселіше стане нам,

Бо у класі всі ми – друзі,

Посмішки даруєм вам.



  • Посміхнулись, сідаємо за парти, з гарним настроєм почнемо роботу.


1

ІІ. Повторення вивченого матеріалу


  1. Повторення букв. «Впізнай букву»

Учитель: - Наш урок почнемо з повторення. Перед вами елементи вивчених букв. Ви повинні впізнати букву та надрукувати її на дошці.
А О К М Н П И Р У С І
(Запис на дошці. Діти по черзі підходять і записують букву.

Відповіді:

буква «ка» - звук [к] приголосний

буква «ен» - звук [н] приголосний

буква «а» - звук [а] голосний)


  1. Гра «Додай склад»

Учитель: - Зараз ми трохи пограємось. Ви отримали картки.

- Що ви на них бачите? (Малюнки)

- А що написано поряд з малюнком? (Склади)

- Вам требу прочитати їх.

- А тепер додайте ще один склад, щоб вийшло слово.

Наприклад:

Кі (кіно, кішка)

Но (нога, ноти)

Ві (вікно, вінок)

Си (сито, синій)

Ма (мама, маки)

Ру (рука, рудий)


- Відкладіть малюнки на кінець парти. Вдома ви їх розфарбуєте.


  1. Знайди слово

Учитель: - Наступне завдання «Знайди слово».

- Прочитайте записані на дошці букви. Уважно подивіться: серед них заховалися слова. Знайдіть їх і прочитайте.


АИІОУВКОСАЛМН

ПСНОИРІКАВУЛ




  1. Перевірка домашнього завдання

Учитель: - На минулому уроці ми вчили скоромовки. Розкажіть їх.

(Змагання між учнями)

Роса росила, коса косила.

У полі просо, на просі роси.


2


  1. Вибіркове читання тексту з Букваря. С. 56

Учитель: - Відкрийте «Букварі». Знайдіть текст «Косарі»

- Читаємо текст.
Косарі

Рано. А косарі в полі.

Вони косили просо. На просі краплини роси. Красиво в полі.


  • Де працювали косарі?

  • Що вони косили?

Фізкультхвилинка
Ми метелики чудові,

Маєм крильця кольорові.

Над квітками літаємо,

Втоми не знаємо.

Пташки ми злякалися,

Під квітку сховалися.


III. Вивчення нового матеріалу

1. Виділення звуків [т], [т'] з предметних малюнків.

Учитель: - Подивіться на дошку. Що ви бачите?

- Де знаходиться звук [т] в цих словах?

(На дошці малюнки. Наприклад: телефон, літо, тигр, торт, лист, спить, автобус.)



  • А тепер відгадайте загадки.


Загадки:

Я квітка ніжна, як весна,

На стеблі колючки маю.

Все літ пишна й запашна,

Я й осінь зустрічаю. (Троянда)

Я гордо голову тримаю.

І перед вітром не схиляю.

Я жовтий, білий, полум’яний

І, наче яблуко, рум’яний.

В саду я квітну навесні.

Скажи, яке ім’я мені? (Тюльпан)

Ходить полем з краю в край,

Ріже чорний коровай. (Трактор)

Ти сидиш, і я сиджу,

Ти стоїш, і я стою.

Ти із хати вибігаєш,

А я тебе доганяю. 3

Ти від мене не втечеш,

Бо зі мною ти живеш.

Я з тобою скрізь буваю

Коли темно, я зникаю. (Тінь)
Він такий смугастий,

Він такий ікластий.

Найстрашніший у тайзі,

Перед ним тремтять усі.

Як роззявлять пащу – рррр!!!

Називають звіра - … (Тигр)



Учитель: - З якого звука починаються всі названі слова?

- Сьогодні на уроці ми будемо вивчати нові Звуки [т], [т'], позначення їх буквами Т т.

Учитель: - Діти, як називається наше село? (Михайлівка)

- А як називається район, в якому ми живемо? (Тельманівський)

- Зверніть увагу, що назва нашого району теж починається зі звука [т].

- Тельманівщина – це дружня багатонаціональна сім’я з українців, греків, росіян, татар, білорусів, німців, поляків вірмен, євреїв, молдован і циган. Це багата історія заселення краю греками, німцями, козаками.

Зверніть увагу на дошку. На ній зображені герб та прапор нашого району.

3 червня 2001 року в День Святої Трійці в Тельмановому створено прикордонний козацький полк ім.. Петра Сагайдачного і перша в Україні дитяча організація «Молода Січ». Бути справжніми козаками прагнуть і наймолодші школярі. Зовсім недавно ви були присутні на лінійці, на якій учні 3 класу стали козачатами.



2. Артикуляція звуків [т], [т']. віднесення їх до приголосних.

(стонога)



Учитель: - Вимовляємо новий звук. При вимові язик піднімаємо до піднебіння. Він вимовляється відривно, приглушено. Цей звук не можна «співати», бо він приголосний.

- Подивіться на «стоногу». Знайдіть нову букву.

- На яких кружечках вона записана? (На голубих)
ІV. Ознайомлення з буквою «Т»

Учитель: - Ось як виглядає буква «Т».

1. Заучування вірша.

Тук-тук-тук, ток-ток-ток-

Вибиває молоток.

Ним ви цвяхи заб’єте,

Схожий він на букву «те».


4

2. Звуковий аналіз слова

Тарас - · - · -

Трава - - · - ·
Фізкультхвилинка

Вранці часу я не гаю,

На зарядку вибігаю.

Марширую, присідаю,

Легко бігаю, стрибаю.

І не стомлюсь не трішки,

Бо я дужі маю ніжки.


  1. Читання складів і слів

  1. З дошки та ті то ту ти

ат іт от ут ит
та-то ко-ти-ки

лі-то коти-кити

си-то



  1. З «Букваря»

ворота плита

туман плитка

листок плитки


  1. Гра «В якому будиночку живе тваринка?

На дошці розміщені предметні малюнки і звукові схеми в довільному порядку. Учня з’єднують малюнки з відповідними схемами. Потім на дошці показується правильне і діти перевіряють. (Самоперевірка)

Тюлень


Кріт

Тигр


VII. Підсумок. Рефлексія.

  • Яку букву ви вивчили на уроці?

  • Які звуки вона позначає?

  • Підберіть слова з вивченим звуком.

  • Тепер я знаю…

  • Тепер я вмію…

5


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка