«Звук [ ж ]. Позначення його буквами «Ж»,



Скачати 67,53 Kb.
Дата конвертації10.12.2016
Розмір67,53 Kb.
Відкритий урок
Тема: «Звук [ ж ]. Позначення його буквами «Ж», «ж».
Мета: ознайомити учнів з буквами «Ж», «ж» (же), їх назвою та звуковим звучанням; формувати в учнів літературну вимову слів із звуком [ ж ], розвивати навички правильного свідомого читання, розвивати увагу, пам`ять, мислення і мовлення, пізнавальні здібності учнів, збагачувати словниковий запас учнів; познайомити з комахами, які потребують охорони, виховувати бережне ставлення до природи, прагнення охороняти її, бути її другом.
Обладнання: паперове «сонечко», на лапках якого а, о, у, е, и, і; девіз уроку – на дошці;

плакат із буквою «ж» віршем; сніжинка, 2 букви «к»;

стрічка – блискавка;

чистомовка на окремих смужках;

картки до гри «Літачок»;

скоромовка на дошці + малюнок ;

картки зі словами – відгадками; картки до гри «Буквоїд»;

малюнки жуків та бджілки.



ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
1. Привітання гостей.

Любі діти, до нас в клас

Завітали люди щирі.

Привітаймо в добрий час

Гостей посмішкою , миром.
2. - Уроки бувають різні: цікаві й скучні, сумні й веселі. А сьогодні буде добрий урок. Урок, який вчить нас жити за законами краси, за законами добра.


  1. Діти: Щоб урок прийшов немарно,

Треба сісти рівно й гарно!


  1. Гра «Мозковий штурм»

– Назвати букви, які позначають голосні звуки.

    • Назвати букви, які пом`якшують попередні приголосні.

    • Назвати букви, які на початку слова позначають 2 звуки.

    • Назвати букву, яка завжди позначає 2 звуки.




  1. Девіз уроку: (на дошці)

Не ламай, не вбивай,

Не рубай, не губи.

По…алій, захисти,

Напої , о…иви.



  • Хто звертається з таким проханням до вас?( матінка – природа)

  • Яка літера пропущена у словах?


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.


  • На цьому уроці ми познайомимося з великою та малою буквами «же», їх правильною назвою, будемо розвивати ваші вміння виділяти у словах звук «ж», формувати навички правильного і свідомого читання, збагачувати ваш словниковий запас.


ІІІ. Підготовчі вправи.


  1. Вивчення вірша.

Жук дивується:

- Невже, схожий я на букву «Ж»?




  1. Асоціації, які викликає буква Ж. Гра «Асоціативний кущ»


Ж

- А що вам нагадує буква Ж? (Відповіді дітей).



  • Стала сніжинка літерою «ж»?

Сонце її не розтопить уже. (Сніжинка).
Я взяла нитки червоні

І зв`язала дві букви К.

Вмить з`явилась на долоні

Буква, схожа на жука.


ІV. Вивчення нового матеріалу.


  1. Робота в зошиті «Супутник Букваря» с.58.

а) Написання друкованої букви «ж».

б) Стрічка – блискавка: - Яка буква зайва?

ЖЖЖКЖЖЖЖ


ЖЖЖЖЖНЖЖ

в) Самостійна робота з аналогічною стрічкою. (жовтий папірець).


  1. Мовна розминка. Звукове значення букви «Ж».

а) - Де у природі ви чули цей звук?

  • З буквою ви знайомі, а тепер спробуємо почути звук?




  • Що ви можете сказати про цей звук? (Буква «же» , позначає звук [ ж ]. Він – приголосний.


б) Утворення та читання складів з буквою «же»

( на дошці жучок, на лапках якого написані букви : а, о, у, и, і, е.


в) Вимовляння чистомовки. Гра «Римуємо рядки».

( До першої частини підібрати другу).

Жа-жа-жа, жа-жа-жа –ми знайшли вужа.

Жі-жі-жі, жі-жі-жі – ну й слизькі вужі!

Жи-жи-жи, жи-жи-жи – з нами в ліс біжи.

Жа-жа-жа, жа-жа-жа – віднесем туди вужа.



г) Гра «Літачок» .

-Жу – жу – жу!

Жу – жу – жу!

Я всі букви подружу!



Утворення та читання складів типу ППГ.

( на дошці таблиця з кишеньками: по горизонталі – голосні:а, о, у, и, і, е, а по вертикалі – жл, жр, жн, вж, лж. У дітей утворені склади: жла, жло, жлу і т. д., вони й заповнюють відповідну кишеньку).


д) Вивчення скоромовки за допомогою методу ейдетики. Змагання в проказуванні скоромовки.

Жовтий жук у житі жив,

Жук із жабою дружив,

Жартувати жук любив –

Жабу жук завжди дражнив.


  1. Фізкультхвилинка.


4. Аналітико – синтетичні вправи.

Відгадування загадок.

а) Сам чорний, та не ворон.

Є роги, та не бик.

Є шість ніг без копит.

Крила має і літає.

Летить – виє, сяде – землю риє.( Жук).
б) У зеленому жакеті,

галасує в очереті,

хоч і плавати мастак,

і не риба, і не рак. (Жаба).


в) Лиш торкнись до колючок –

Він згортається в клубок.

Не вгадаєте ніяк? Підкажіть!

Це …. . (Їжак).




5. Робота над реченням.
- Скласти речення зі всіма словами-відгадками і записати його графічну схему.

У схемі зайти і позначити слово-дію ( слово-ознаку, «маленьке» слово).


6. Гра «Буквоїд».

- Жив тут дід Буквоїд,

Що їв букви на обід.

Замість печива до чаю,

Встав, яких не вистачає.
(на дошці) - ..аба, бд…оли, ву…і, д…ерело.

І – ряд - …ук, …ало, пирі…ок, …інка.

ІІ ряд - …урнал, …асмин, …ор…ина, д…аз.

ІІІ ряд –ї…ак, сму…ка, …нива, рі…ки.



  1. Зробити звуковий аналіз слів з попереднього завдання.

Два учні – на дошці роблять звуковий аналіз слів вужі,їжак.
8. Робота з Букварем. ( с.106).

а) читання сильним учнем;

б) читання складів ( хором + несильні учні);

в) читання слів ( стовпчиками + словникова робота);

г) читання вірша ( «ланцюжком» реченнями).

д) словникова робота;

- Жоржина – осіння трав`яниста декоративна рослина, що цвіте великими квітками.

- Скаржився – жалівся;

- Дружина – жінка жука.




  1. Робота над віршем.

а) прочитати слова із буквою «же»;

б) читання « ланцюжком»;

в) вибіркове читання;

- Де жив жук?

- Кому скаржився жук?

- Хто заважав жукові спати?



г) Чи насправді бджілки такі вже погані?

( Перелітаючи з квітки на квітку, бджоли переносять пилок, а це корисно для квітів – більше буде насіння. Бджоли дають людям смачний мед, віск, ліки від багатьох хвороб. Бджоли дуже корисні комахи, їх потрібно охороняти.)


V. Підсумок уроку.

- З якою буквою ви сьогодні ознайомилися?

- Що цікавого дізналися?

- Будьте і ви , діти, як бджілки. Творіть добро, саджайте дерева, очищайте струмки, джерела і річки, любіть свою матінку – землю і вона вам відповість щедрістю і любов`ю.



Додаткове завдання: «Жадібна жаба».

Жила жадібна Жабка в жахливому болоті. Жаба споживала смажені жолуді. От пролітав Джмелик повз жовтопузу жабку.



  • Шановна Жабко, а не пригостите ви й Джмелика смаженим жолудем? – запитав Джмелик.

Жадібна Жабка зітхнула і жалібно відповіла:

  • Смажені жолуді погані, до того ж у мене вже мало жолудів.

  • Невже тобі невідомо: вона дуже жадібна Жаба! – проказав Жук Джмелику.

Тому жадібна жовтопуза Жабка ніколи не мала друзів.




Каталог: ld
ld -> Урок бесіда «Уявна подорож містом (селом, країною)»
ld -> Міський методичний кабінет екскурсія «Спостереження за осінніми змінами у живій та неживій природі»
ld -> Бабуся називає мене брат називає мене сестра
ld -> Наукових праць
ld -> Основний напрямок
ld -> Методичні рекомендації для 5 класу з української мови та літератури, світової літератури, російської мови Для учнів
ld -> Методичні рекомендації до проведення Першого уроку 2013-2014 навчального року для учнів молодшого шкільного віку
ld -> Homines, dum docent, discunt. Люди, навчаючи, вчаться
ld -> Комунальний заклад “Обласна бібліотека для дітей Черкаської обласної ради Шевченківські лауреати в галузі літератури – наші земляки Біобібліографічний вісник для юних книголюбів віком від 12 до 14 років Черкаси, 2012
ld -> Тема уроку Тема Барви землі (7 год)


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал