Здоров’я молоді в Україні. Віл, снід, іпсш: шляхи передачі й методи захисту



Дата конвертації02.12.2016
Розмір73,5 Kb.
Набок Н.Г., учитель біології Славутицької ЗОШ № 2
Урок-тренінг з основ здоровя для учнів 9-го класу
Тема: Здоров’я молоді в Україні. ВІЛ, СНІД, ІПСШ:шляхи передачі й методи захисту.

Мета:

  • поглибити знання учнів про здоров’я молоді в Україні, про ВІЛ, СНІД, ІПСШ, шляхи їхньої передачі та методи захисту;

  • націлити учнів на убезпечення від ВІЛ-інфікування;

  • учити дітей гуманному, толерантному ставленню до ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД;

  • навчати дітей протидії стигмі й дискримінації ВІЛ-інфікованих;

  • формувати життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю (навички ефективного спілкування, співчуття, впевненої поведінки, спільної діяльності в « команді» );

  • формувати в учнів сталу мотиваційну установку на здоровий спосіб життя.

Поняття: здоров’я, здоровий спосіб життя, життєві навички, фактори ризику, відповідальна поведінка, імунітет, ВІЛ, СНІД, ІПСШ (гонорея, сифіліс, хламідіоз геніальний герпес ), стигма, дискримінація.

Тип уроку: комбінований.



Навчальні завдання.

Учень:


наводить приклади:

  • негативного впливу на здоров’я ранніх статевих контактів;

  • засобів захисту від ВІЛ-інфікування;

  • «хвороб цивілізації»;

  • негативного впливу наркотиків на репродуктивне здоров’я;

пояснює:

  • вплив соціальних чинників на репродуктивне здоров’я;

  • негативний вплив на здоров’я ранніх статевих контактів;

  • зв’язок порушення моральних засад поведінки з поширенням СНІД в Україні;

характеризує:

  • основні положення законодавства України щодо ВІЛ/СНІД;

розуміє:

  • необхідність дотримання правил культури статевих стосунків юнаків і дівчат;

  • необхідність обачної поведінки;

  • необхідність попередження ВІЛ-інфікування;

  • необхідність толерантного ставлення до ВІЛ-позитивних людей;

  • необхідність в різних життєвих ситуаціях розпізнання явищ дискримінації та насилля та вміння протидіяти їм;

  • вплив громади, школи і родини на здоров’я;

демонструє:

уміння оцінювати ризик ВІЛ-інфікування у життєвих ситуаціях надавати достовірну інформацію з цієї проблеми;



дотримується правил:

  • здорового способу життя;

  • побудови між статевих відносин на основі дружби і поваги

Обладнання і матеріали:

  • аркуші паперу формату А2, А3, олівці, фломастери, маркери, клей, скотч, ножиці;

  • защіпка;

  • робочі зошити з основ здоров’я з друкованою основою;

  • плакати кабінету основ здоров’я «ВІЛ/СНІД,ІПСШ, шляхи передачі та методи захисту»

  • обладнання для мультимедійної презентації

Що підготувати заздалегідь:

  • плакати «Правила роботи групи» , «Очікування», «Серце друга» і маленькі паперові сердечка червоного кольору;

  • роздатковий матеріал: «ВІЛ і права людини»,тести «Міфи і факти про ІПСШ», «ситуації» порушення прав ВІЛ-інфікованих, пам’ятка «Найпоширеніші інфекції, що передаються статевим шляхом», «Лист ВІЛ-інфікованого друга», валіза лікаря, ВІЛ/СНІД:актуальна статистика;

  • завантажити мультимедійний посібник: “Захисти себе від ВІЛ”

Домашнє завдання: параграф 6 підручник «Основи здоров’я» під ред. Т.Є.Бойченко та інш, У робочому зошиті виконати завдання №№ 6-11 на с.33-35(під ред. О.В. Тагліної). .

Підготувати на наступний урок усне повідомлення про безпеку людини і право.



Творче завдання для бажаючих: створити буклет «Як убезпечити себе від ВІЛ/СНІД-у», знайти в Internet-ресурсах актуальну інформацію про розвиток епідемії СНІД-у в Україні, світі й нашому регіоні або підготувати проект з даної теми.

Параграф 1 підручника „Основи здоров’я” під ред. Т.В. Воронцової та В.С.Пономаренко. Завдання 1,2 у зошита-практикуму під ред. Т.В. Воронцової.



Орієнтовний план тренінгу

Зворотний зв'язок, актуалізація нової теми




Стартові завдання




Робота в групах




Руханка




Рольова гра




Підсумкове завдання, презентація посібника «Захисти себе від ВІЛ»




Завершення тренінгу




Методи і форми проведення тренінгу.

1. Вправа на підготовку учнів до роботи, створення комфортної атмосфери, яка сприяє згуртованості групи.

Знайомство (5 хв.)

Інструкція: Діти, зараз ви об’єднаєтеся в пари і протягом 2-х хвилин візьмете інтерв’ю один у одного для того, щоб потім представити групі свого „візаві”.

Орієнтовні питання для інтерв’ю:


  • колір настрою партнера за парою;

  • заповітна мрія.

Після закінчення інтерв’ю відбувається почергове представлення всіх учасників.

2. Вправа на визначення очікувань учасників від заняття і повідомлення змісту заняття(2 хв.) Стікери учні наклеюють на дерево очікувань.

3. Вправа прийняття правил роботи в групі(5 хв.)

Інструкція: Діти, на плакаті прописані правила роботи в групі. Зараз ви об’єднаєтесь у групи і вашим завданням буде за допомогою слів з пісень представити правила. Після представлення діти відповідають на питання: Для чого потрібні правила в роботі групи? Як буде відзначений той учасник, який порушує загальноприйняті правила?

4. Обговореня по колу, почергово питань(7 хв.)


  • що таке здоров’я?

  • від чого залежить здоров’я?

  • чи існує взаємозв’язок між складовими здоров’я? Який?

  • на які складові здоров’я ми можемо впливати, якщо будемо турбуватись про своє здоров’я?

  • що таке хвороба і як себе поводити для швидшого одуження?

  • що таке здоровий спосіб життя?

Відповіді дітей тезисно записуються на дошці або листку і аналізуються.

5. Інформаційний блок(8 хв.) Визначення термінів: здоров’я, здоровий спосіб життя, життєві навички, які сприятливі для здоров’я, аспекти здоров’я: фізичний, духовний, інтелектуальний, емоційний, соціальний, фактори ризику, відповідальна поведінка, формула здорового способу життя.

Робота з підручником. Учні по черзі проговорюють аспекти здоров’я (мал. 2, стор. 8 підручника, мал. “Квітка здоров’я”) і деякі життєві навички, сприятливі для здоров’я (мал. 3, стор. 9 підручника).

Підводиться підсумок про формулу здорового способу життя – „Зберігати, розвивати, відновлювати”.

6. Демонстрація термометрів (ртутного і цифрового).

Питання для дітей: з якою метою використовують термометри? Обговорюються правила щодо їх використання (3 хв.)

7. Вправа „Модель здоров’я”. Активізація відчуття важливості здоров’я і необхідності дбайливого і відповідального відношення до нього (15 хв.)

Інструкція: Діти, зараз вам необхідно творчо відповісти на наступні питання:



  • що на ваш погляд може бути складовими здоров’я?

  • з чого складається здоров’я людини?

  • без чого неможливо уявити дійсно здорову людину?

Учасники розбиваються на групи і одержують завдання – розробити свою модель здоров’я, виходячи з особистих уявлень даної проблеми. Діти малюють свої моделі здоров’я а потім кожна з підгруп презентує її. Далі діти обмінюються моделями, називають фактори, які негативно впливають на здоров’я і “творчо” порушують модель (малюють вплив шкідливих звичок, екологічних проблем та інш.). Діти сідають в коло і проводять обговорення за такими питаннями:



  • що ви відчували, коли створювали „Модель здоров’я”?

  • що ви відчували, коли одержали свою модель, яка була порушена факторами ризику?

  • чи можливо відновити вже знищене?

  • чи буде це мати той самий першопочатковий вигляд?

  • що краще попереджати чи порушувати?

8. Підведення підсумків. Зворотний зв’язок (3 зв.)

  • які знання ви одержали сьогодні?

  • які з них ви використаєте в своєму житті?

  • яка мета даної теми?

9. Прощання (2 хв.) Діти стають в коло, беруться за руки і хором кажуть „Будьмо здорові!” і привітають один одного оплесками.

Додаток
Тест «Чи можу я вважати себе відповідальною людиною?»


Так; не впев- ні

нений;

1.Я дбаю про своє здоров’я(наприклад, не палю, не вживаю наркотиків);_______________

2. Я знаю, як передаються ВІЛ/СНІД і як захистити себе від інфікування;_______________

3. Я не матиму сексуальних стосунків на цьому етапі свого життя;_____________________

4. Якщо я захворію і потребуватиму ін’єкцій, я користуватимусь тільки

одноразовими шприцами;______________________________________________________

5. Коли я вирішу зайнятися сексом, я користуватимусь презервативом;_________________

6. Коли я вирішу зайнятися сексом, у мене буде тільки один партнер;__________________

7. Якби я був інфікований ВІЛ або ІПСШ, я б розповів про це своїм

батькам;______________________________________________________________________

8. Я не користуватимусь нестерильними інструментами для пірсингу,

татуажу тощо;_________________________________________________________________

9. Я добре подумаю, чи мати дитину, якщо я або мій друг(подруга)

ВІЛ-інфікований(а);____________________________________________________________

10. Якщо я дізнаюсь, що мій шкільний друг чи сусід ВІЛ-інфікований,

я збережу дружбу з ним;________________________________________________________

11. Якщо я потраплю в ризиковану ситуацію, я пройду тестування;____________________

12. Я одразу звернуся за допомогою в разі підозри на ІПСШ._________________________




Показники відповідальності:

24-0 – ВИ НАДТО РИЗИКУЄТЕ!

24-26- не зовсім відповідальний;

27-29 балів - відповідальний певною мірою;

30-35 балів - досить відповідальний ;

33-36 балів - дуже відповідальний;


Так = 3 бали; Не впевнений = 1 бал; Ні = 0 балів
Каталог: osvita
osvita -> Черкаський обласний інститут міністерство освіти І науки україни головне управління освіти І науки черкаської облдержадміністрації післядипломної освіти педагогічних
osvita -> Урок образотворчого мистецтва в 2 класі Тема уроку. Ліплення рельєфу «Гарні квіти та метелики» Мета
osvita -> Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у 2-х класах загальноосвітніх навчальних закладів (додаються)
osvita -> Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в 2014/2015 році у загальноосвітніх навчальних закладів, що додаються
osvita -> Уроку Дата проведення Тема. Мета. Матеріал до уроку Примітка 1
osvita -> В. Ю. Пестушко, Г. Ш. Уварова Київ «Генеза» 2010
osvita -> Урок інформатики
osvita -> Туберкульоз небезпечне інфекційне захворювання
osvita -> 7 клас 70 годин – 2 години на тиждень
osvita -> Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнського тижня права Згідно з Указом Президента України від 08. 12. 2008 р. №1149/2008 «Про Всеукраїнський тиждень права»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал