Затверджую в о. начальника Уманського міськрайонного управління юстиції Н. М. Явтушенко



Скачати 136,29 Kb.
Дата конвертації22.02.2017
Розмір136,29 Kb.
ЗАТВЕРДЖУЮ

В.о. начальника Уманського

міськрайонного управління

юстиції

________ Н.М. Явтушенко

«____»__________2013 року

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОШИРЕННЯ ПОЗИТИВНОГО

ДОСВІДУ

Директора Паланської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Уманської районної ради Реньгач Наталії Петрівни

Заступника директора з навчально-виховної роботи Хоменко Світлани Іванівни

Вчителя з предмету „Правознавство” Панченко Леоніда Сергійовича та педагогічного колективу школи


Умань, 2013

ПЛАН

1. Вступ
2. Основна частина


3. Діяльність Паланської ЗОШ І-ІІІ ступенів із правової освіти населення:

а) засідання педагогічної ради та накази директора;

б) виконання вимог Національної програми правової освіти населення;

в) навчальний курс „Громадянська освіта” та навчальний предмет „Правознавство”;

г) Рада профілактики.
4. Правове виховання учнів та батьків як один із напрямків громадянського виховання
5. Співпраця із іншими установами щодо проведення правоосвітніх заходів
6. Забезпеченність праворвою та юридичною літературою навчального закладу
7. Використання комп’ютерних технологій
8. Висновок
9. Додатки


Вступ

Шановні присутні!
Сьогодні як ніколи гостро стоїть питання формування високої правової культури населення, що має стати домінантним у діяльності правової держави.

Головною мотивацією у досягненні цієї мети повинно бути одне: кожен громадянин має знати свої права та поважати права інших, вміти законними шляхами їх захистити.

З року в рік консолідації зусиль усіх державних органів та недержавних інституцій, серед яких провідне місце займає юстиція, дає свої позитивні результати – для пересічного громадянина Закон стає не абстрактним поняттям, а невід’ємною складовою життя.

Разом з цим, специфіка правоосвітньої діяльності полягає в тому, що вона повсякчас потребує запровадження нових підходів та форм її організації, має проводитись постійно, систематично.

У зв’язку з цим, та з метою виявлення кращих форм і методів правоосвітньої роботи серед загальноосвітніх навчальних закладів району -

відповідно до п. 4.5 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управління юстиції затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 року № 1707/5, на виконання Програми правової освіти населення міста Умані на 2011-2015 роки протягом 2012-2013 років,

звернуто увагу на колективний досвід директора Паланської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Уманської районної ради Реньгач Наталії Петрівни;

заступника директора з навчально-виховної роботи Хоменко Світлани Іванівни;

вчителя з предмету „Правознавство” Панченко Леоніда Сергійовича та педагогічного колективу школи.

З метою поширення позитивного досвіду правоосвітньої роботи колективного досвіду адміністрації та педагогічного колективу школи, Уманським міськрайонним управлінням юстиції визначено заклад переможцем з напрямку правової освіти населення.
Паланська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Уманської районної ради Черкаської області, знаходиться в комунальній власності. Свідоцтво про державну реєстрацію № 221 зареєстроване 12.06.1996 року розпорядженням Уманської районної держадміністрації, відповідно до рішення обласної експертної ради з ліцензування та атестації закладів освіти від 11 липня 1996 року (протокол № 2). Статут школи затверджено начальником відділу освіти Уманської райдержадміністрації, зареєстровано: в Уманській районній державній адміністрації № 222 від 28.02.2005 року.

Дана школа знаходиться за адресою: вул. Леніна, 5, с. Паланка, Уманського району‚ Черкаської області.

У своїй діяльності школа керується такими документами: - Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», статутом школи.

Директор – Реньгач Наталія Петрівна, має вищу освіту, в 1990 році Київсьий педагогічний інститут іноземних мов, стаж педагогічної роботи 25 років, на посаді – 2 роки.

В 2009 році пройшла курси підвищення кваліфікації при Черкаському інституті післядипломної освіти.

Перевіркою встановлено, що наявні плани заходів щодо реалізації Національної кампанії „Стоп насильству!” на період до 2015 року. Розроблені заходи на виконання районної Програми правової освіти населення Уманського району на 2011-2015 роки та заходи щодо виконання Програми профілактики злочинності в області на 2011-2015 роки та Плану заходів щодо протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів.

Позитивним є те, що затверджений директором школи План заходів з проведення Всеукраїнського тижня права з 10 по 16 грудня 2012 року та проведення заходів до Дня боротьби зі СНІДом (додаток 1).

Видано ряд наказів по питанню стану правовиховної роботи, протягом останніх навчальних років:



  • наказ № 84 від 24.09.2012 року «Про запобігання правопорушенням, злочинності, бездоглядності серед неповнолітніх»;

  • наказ № 102 від 13.11.2012 «Про роботу педколективу по контролю за відвідуванням учнями школи»;

  • наказ № 106 від 19.11.2012 «Про попередження виникнення випадків суїциду серед дітей шкільного віку»;

  • наказ № 1 від 02.01.2013 «Про підсумки виховної роботи»;

  • наказ № 3 від 08.01.2013, від 08.01.2013 «Про стан роботи щодо соціального захисту учнів у І семестрі 2012/2013 навчального року”;

  • наказ № 7 від 18.01.2013 «Про стан правовиховної роботи в школі та профілактику злочинності»;

На виконання вимог Національної програми правової освіти населення, затвердженої Указом Президента України від 18.10.2001 № 992, районної Програми правової освіти населення Уманського району, цільової Програми профілактики злочинності в Уманському районі на 2011-2015 роки у школі проаналізовано стан правового виховання, стан злочинності та правопорушень.

Позитивним є те, що питання правовиховної роботи постійно розглядаються на засіданнях педагогічної ради («Стан виховання свідомої дисципліни, почуття обов’язку та відповідальності. Формування здорового способу життя» (додаток 3), «Ефективність правовиховної роботи. Профілактика злочинності» (додаток 4), на нарадах при директорі («Стан виконання районної програми правової освіти населення Уманського району на 2011-2015 роки» 27.11.2012), засіданнях ради школи («Профілактика правопорушень серед школярів» 16.11. 2012), піклувальної ради («Про стан і завдання з профілактики правопорушень» 30.11.2012)».

Важливу роль в організації правової роботи здійснює рада профілактики школи, де розглядаються різноманітні питання: ведення обліку відвідування учнями школи, взяття на облік неблагополучних сімей, закріплення за учнями схильними до правопорушень, наставників з числа педагогів, проблеми працевлаштування випускників школи, робота комісії з питань профілактики правопорушень, організація батьківських зборів, проблеми правильного використання учнями вільного часу. Кожне з цих питань потребує клопіткої роботи протягом навчального року, координації всіх служб школи, зв’язку з державними органами і суспільними організаціями. Засідання ради відбувається двічі на семестр. Члени ради допомагають класним керівникам залучити учнів схильних до правопорушень до гурткової роботи. Організовує проведення лекцій (щосеместру) про вплив алкоголю, наркотиків на фізичне та соціальне здоров’я підлітка. Членами ради проводяться рейди-перевірки по відвідуванню учнями школи, використання вільного часу. Двічі на семестр проводяться тренінгові заняття для батьків «Алкоголь і сім`я», «Шкідливі звички – наслідування негативної поведінки батьків». Рада підтримує зв'язок з класними керівниками і вчителями - предметниками. Учні середніх і старших класів 78 % охоплені гуртковою роботою. В школі діють гуртки: вокальний, «Пізнай себе», польської мови, спортивні секції з волейболу, баскетболу та футболу.


Слід відмітити, що в школі на основі річного плану роботи школи розроблено заходи по правовому вихованню учнів. Поновлено списки неблагонадійних сімей. Учні школи на обліку в районній кримінальній міліції не обліковуються більш як 8 років, тому що ведеться значна профілактична робота з усіма учнями школи. Постійно проводяться рейди «Перерва», «Дозвілля», «Урок», «Підліток».

Система правового виховання, що створена в школі, багатогранна й дієва. Тому протягом останніх років зменшилась кількість учнів, схильних до правопорушень.

Поряд з цим, слід зазначити, що правоосвітня робота здійснюється під час уроків та в позаурочний час і охоплює як учнів, так і їхніх батьків, а також учителів. Створений кабінет „Правознавства”. Для учнів 9 - 10-х класів викладається предмет «Правознавство». Вчитель історії та правознавства Панченко Л.С. проводить значну просвітницьку роботу серед учнів та батьків, опрацьовує з ними нормативно – правові документи, зокрема: «Загальну декларацію прав людини», «Декларацію прав дитини», Конвенцію ООН «Про права дитини» у формі лекцій та бесід. Постійно поновлює матеріали куточка правових знань у кабінеті. Його учні є щорічними переможцями районної та обласної олімпіади з правознавства. В 2012/2013 н.р. учень 11 класу Панченко Богдан зайняв ІІ місце в обласній олімпіаді з правознавства.

Початкові знання з правових питань учні отримують з курсу « Я і Україна. Громадянська освіта» ще в 3 класі . Курс основи здоров’я 5, 6, 7 класів також передбачає вивчення тем правоосвітньої тематики.

Учні школи щорічно беруть участь у обласному конкурсі «Світ моїх прав» та „Знавці права”.

Позитивним є те, що у 2012/2013 н.р. Лоба Вікторія зайняла І місце в номінації «Кращий твір», а Стригун Марія – ІІІ місце у номінації «Кращий малюнок».

Постійно функціонує тематична виставка правової літератури в шкільній бібліотеці. Освітня робота учнів здійснюється також і в позаурочний час через ряд позакласних та позашкільних заходів. Ефективною формою роботи, що є традицією, стало проведення Місячників, Тижнів правових знань у школі. У рамках Місячника правових знань проводиться цілий ряд заходів, таких як бесіди «Твої права і обов’язки», «Діти: злочин і кара», виховні години та години спілкування «Коли підліток переступає межу дозволеного», «Вчинки і відповідальність», дні інформування про чинне законодавство, конкурси творів, рефератів на правову тематику, вікторини, правові брейн-ринги.

Згідно з річним планом роботи школи у вересні проведено тиждень правознавства. Протягом тижня було проведені такі виховні заходи:

1. Правова вікторина для учнів 8 -11 класів.

2. Година спілкування «Жінки мають право».

3. Вікторина – гра «Розумники й розумниці».


  1. Брейн – ринг «Юні прокурори, судді, адвокати…».

  2. Рольова гра - «Магістри юстиції».

  3. Турнір правознавців: «Запитання від Феміди».

  4. Брейн – ринг «Право в нашому житті».

В школі постійно проводяться бесіди, лекції, виховні години, диспути, дебати, тренінгові заняття. У 2012/2013 н.р. проведено:

1. Бесіда «Про права людини» - 3 клас, Найчук Л.А.

2. Бесіда «Крадіжка – справжній злочин» - 7 клас, Скуратівська Л.І.

3. «Класні збори «Дисципліна – це добре, чи погано?» - 8 клас, Боюс Г.П.

4. Бесіда «Що ми знаємо про Конвенцію ООН та права дитини» - 4 клас, Цуруль Т.В.

5.Заняття з елементами тренінгу «Я знаю, що маю право на…» - 4 клас, Цуруль Т.В.

6. Уроки шляхетності – 6 клас, Малинська Т.М.

7. Бесіда «Шануймо старість» - 8 клас, Боюс Г.П.

8. Виховна година «Людина починається з добра» - 8 клас, Боюс Г.П.

9. Година коасного керівника «Вплив тютюну на здоров’я людини» - 9 клас, Драч І.А.

10. Дискусія «Мобільний телефон чи здоров’я» - 9 клас, Драч І.А.

11. Бесіда «Правовий букварик» - 1 клас, Панченко О.В.

12. Виховна година «Подорож до країни Дружби» - 1 клас, Панченко О.В.

13. Виховна година «Азбука моральних заповідей» - 3 клас, Найчук Л.А.

14. Виховна година «Вчинок і наслідок» - 4 клас, цуруль Т.В.

15. Година класного керівника «Школа ввічливих наук» - 6 клас, Малинська Т.М.

16. Виховна година «Чому вечірки бувають фатальними?» - 8 клас, Боюс Г.П.

17. Дискусія «Як стати лідером?» - 9 клас, Драч І.А.

18. Диспут «Що означає бути толерантним?» - 7 клас, Скуратівська Л.І.

19. Година класного керівника «Будь великодушним. У великодушності – справжня краса людини» - 8 клас, Боюс Г.П.

20. Година класного керівника «Великі права маленької дитини» - 1 клас, Панченко О.В.

Позитивним є те, що в школі організовано роботу малого кінозалу. В цьому навчальному році учні школи переглянули такі фільми та слайди з правової тематики: «Торгівля людьми», «Україно – це твої символи», «Моя Україна, червона калина», «Станція призначення – життя».


В школі обладнано куточок національної символіки, куточок правових знань, щомісяця випускається шкільна газета «До вершин здоров’я». В класах також розміщені куточки національної символіки., правила для учнів, інформаційні куточки, Конституція України.
Розроблені і реалізуються заходи на виконання районної Цільової програми профілактики злочинності на 2011 – 2015 роки.

Необхідно звернути увагу на те, що Дирекція і педагогічний колектив школи приділяють велику увагу зв’язкам школи з правоохоронними органами району, лікарями, службою в справах сім’ї та молоді.

Так, протягом 2012-2013 навчального року проведено 4 зустрічі з оперуповноваженим кримінальної міліції у справах дітей Кравченком О.І. Школа тісно співпрацює з відділом у справах дітей, міськрайонним управлінням юстиції. Головний спеціаліст відділу Папакіна Л.Л. двічі на місяць перевіряє роботу школи щодо зайнятості в позаурочний час, відвідування учнями закладу, харчування школярів; проводить індивідуальні бесіди з учнями та їх батьками.

Під час проведення тижня боротьби зі СНІДом було проведено зустріч з працівником місцевого ФАПу Бутенко Л.Д., яка провела для учнів та батьків лекції про попередження зараження СНІДом. Спільно з працівниками сільської ради 2 рази на рік соціальний педагог Жовтюк Л.М., класні керівники проводить обстеження сімей пільгових категорій та сімей соціального ризику.


Позитивним є те, що педколектив школи приділяє велику увагу правовій освіті батьків. Виховання в сім'ї - основа суспільного розвитку. Моральні цінності, які панують в сім'ї, відображаються на майбутньому житті молодої людини. Школа щодо цього питання виходить з принципу єдності шкільного і сімейного виховання та координації спільних дій. Батьки потребують певних правових знань. Школа усвідомлює, що немає однакових сімей, а тому існують відмінності у вихованні. Система роботи з батьками є багатогранною, послідовною, містить індивідуальні і групові форми.

Кожен класний керівник протягом І чверті навчального року відвідує учнів вдома, знайомиться зі станом матеріально-побутових умов, проводить бесіду з батьками. Вчитель знає не тільки характер учня, але і особливості взаємовідносин в сім'ї. Класний керівник постійно підтримує зв'язок з сім'єю і при здійсненні учнем порушення проводить профілактичну роботу, а в більшості випадків сприяє його попередженню разом з батьками. Дирекція школи провела обстеження житлово-побутових умов проживання учнів. Спільно з батьківським комітетом проведено рейди перевірки сімей Нагайчука О. (5 кл.), Вошкеби М. (9 кл), Мазуркевича М. (7 кл.), які перебувають на внутрішкільному обліку. У школі оформлено картотеку на кожну сім'ю дитини, яка перебуває на внутрішкільному обліку. Груповими формами правового виховання батьків є батьківський лекторій, загальношкільна батьківська конференція, проведення родинних свят, змагання «Тато, мама і я - дружна сім'я». 1 грудня було проведено лекторій для батьків «Спільна робота сім’ї, школи і громадськості у вихованні дитини» за участю представників правоохоронних органів, служб у справах дітей, місцевої влади.

Психологічна служба школи спільно зі спеціалістом сільської ради по роботі з сім’ями, що знаходяться в складних життєвих обставинах планують заходи щодо виявлення сімей, які потребують посиленої уваги з боку громадськості, школи, постійно проводять обстеження таких сімей та складають акти. Для сімей соціального ризику заплановано ряд бесід на правову тематику. Плануючи роботу батьківського комітету школи, ради школи, піклувальної ради школи завжди визначаються питання правоосвітньої роботи.
Позитивним є те, що діяльність Паланської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів спрямована на всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних цінностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору.

Тому обрано модель громадсько-активної школи, де:



  • увага приділяється роботі з місцевою громадою, працівниками школи та мешканцями;

  • школа сприяє вільному обміну думками, займається оцінкою місцевих потреб та бере участь у прийнятті рішень на місцевому рівні, а також забезпечує зворотній зв’язок, що стосується цих дій, з боку громади.

Серед напрямів діяльності громадсько-активної школи виділяються три основні:

  • демократизація школи;

  • волонтерство;

  • партнерство школи і місцевої громади.

Слід зазначити, що намагаючись сформувати у кожного учня активну громадську позицію, відчуття відповідальності за майбутнє держави, одним із пріоритетних напрямків розвитку учнівського самоврядування є залучення учнівського колективу до участі у справах сільської громади. Виховну систему школи спрямовано на формування таких рис, як відчуття причетності до спільної справи, любов до ближнього, готовність підтримати у складний час, милосердя, відповідальність за загальну справу. Головну роль у реалізації цього завдання відіграє учнівське самоврядування, уся його структура. Учні школи само організовуються на озеленення й оновлення території школи, прибирання пам’ятних місць села, висадження шкільного саду. Одним із найголовніших напрямків роботи вже традиційно є допомога самотнім людям. У школі працює волонтерський осередок «Турбота». Його створено у 2010 році для поширення організованої, цілеспрямованої добротворчої діяльності учнів з надання допомоги самотнім літнім людям, пенсіонерам, інвалідам.


Бібліотека містить необхідні закони, укази, постанови, велику кількість періодичної літератури, підручники «Правознавство. Практичний курс», забезпеченість підручниками по правознавству у 9-10 класі на 100%. У бібліотеці організовано постійно діючі куточки і виставки літератури з право виховної роботи «Ми і закон», «Права і обов’язки учня», «Здоровий спосіб життя». В наявності є законодавчі акти з питань освіти, енциклопедичні матеріали, підшивки центральних періодичних видань, в яких друкуються законодавчі акти.
Шкільний бібліотекар постійно проводить виставки літератури з правового виховання, зокрема: «Конституція – основний Закон України», «Національні символи України», «Основи Конституційного ладу України», «Вивчаємо свої права та обов’язки». Ведеться картотека учнів, схильних до правопорушень (робляться відмітки). Для них розроблений список рекомендованої літератури.
Висновок:
Враховуючи вищевикладене, вважаємо роботу, яка проводиться директором Паланської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Реньгач Н.П., заступником з навчально-виховної роботи Хоменко С.І. та вчителем з предмету „Правознавство” Панченком Л.С. позитивною, яка може бути узагальнена та поширена, як позитивний досвід серед інших загальноосвітніх закладів району. Крім того, вагомою є робота бібліотекаря: Цуруль Тетяни Володимирівни та педагогічного колективу школи.

Колективний досвід Паланської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Уманської районної ради може бути узагальнений та поширений, як позитивний досвід серед інших загальноосвітніх навчальних закладів Уманського району.

Правова освіта населення

Уманського міськрайонного



управління юстиції
Каталог: Metodkabinet
Metodkabinet -> 7 клас 70 годин – 2 години на тиждень
Metodkabinet -> 7 клас Географія материків та океанів (70 годин, 2 години на тиждень)
Metodkabinet -> Методичні рекомендації щодо викладання предмета основи здоров’я у 2013-2014 навчальному році
Metodkabinet -> Довідка за результатами проведення тематичної перевірки
Metodkabinet -> Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнського Олімпійського уроку та Олімпійського тижня
Metodkabinet -> М. Умань 2013 рік Їх імена та досвід занесено до картотеки Передового педагогічного досвіду освітян
Metodkabinet -> Конкурсу «Кращий предметний тиждень»
Metodkabinet -> Відділ освіти Уманської райдержадміністрації Методичний кабінет
Metodkabinet -> Уроків української літератури за рівнем стандарту, академічним рівнем 11 клас


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал