Затверджено (посада роботодавця І найменування підприємства) Наказ від “ ” 20 р. № Інструкція № по безпеці дорожнього руху для водія автомобіля



Скачати 142,46 Kb.
Дата конвертації08.01.2017
Розмір142,46 Kb.
(повне найменування підприємства із зазначенням підпорядкованості)

ЗАТВЕРДЖЕНО


_____________________________________

(посада роботодавця і

_____________________________________

найменування підприємства)

Наказ від “___”___________20___р. №____

Інструкція № ____



по безпеці дорожнього руху для водія автомобіля

1. Загальні положення.





    1. Водій, як учасник дорожнього руху зобов’язаний:

а) знати і неухильно дотримуватися вимог Закону “Про дорожній рух”, Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху;

б) створювати безпечні умови для дорожнього руху, не задавати своїми діями або бездіяльністю шкоди підприємству, установі, організації і громадянам;

в) виконувати розпорядження органів державного нагляду та контролю щодо дотримання законодавства про дорожній рух;

г) мати при собі та на вимогу працівників міліції передавати для перевірки посвідчення, реєстраційні та інші документи, що підтверджують право на керування транспортним засобом, а також дорожні (маршрутні) листи і документи на вантаж, що перевозиться (крім власників транспортних засобів, які використовують їх в індивідуальних некомерційних цілях);

д) не допускати випадків керування транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, у хворобливому, втомленому стані, під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, а також не передавати керування транспортним засобом особі, яка перебуває у такому стані;

е) перевірити перед вирушенням у дорогу технічний стан транспортного засобу та стежити за ним у дорозі;

ж) своєчасно подавати транспортний засіб на державний технічний огляд;

з) під час руху на автомобілі, обладнаному ременями безпеки, бути пристебнутими, а на мотоциклі – в застібнутому мотошоломі;

і) надавати переважне право для проїзду транспортним засобам із включеними синіми або червоними проблисковими маячками та спеціальними звуковими сигналами;

к) надавати переважне право руху пішоходу, який знаходиться на пішохідній доріжці (зебрі). У цьому разі водій зобов’язаний надати можливість пішоходу безпечно перейти дорогу, вулицю;

л) вживати заходів щодо збереження чистоти автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та смуги відчуження, у тому числі з боку пасажирів;

м) надавати транспортний засіб працівникам міліції та охорони здоров’я для доставки у найближчий медичний заклад осіб, які потребують невідкладної медичної допомоги;

н) надавати транспортний засіб працівникам міліції для виконання непередбачливих і невідкладних службових обов’язків по затриманню правопорушників.

Водій має право:

а) керувати транспортним засобом і перевозити пасажирів або вантажі на дорогах, вулицях та в інших місцях, де рух транспорту не заборонено у встановленому порядку;

б) довіряти у встановленому порядку право користуватися і розпорядження приватним транспортним засобам іншій особі, яка має відповідне право на керування;

в) знати причину зупинки транспортного засобу посадовою особою державного органу, яка здійснює нагляд за дорожнім рухом, а також прізвище і посаду цієї особи;

г) одержувати необхідну допомогу від посадових осіб, організацій, що беруть участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху.


    1. При експлуатації транспортних засобів на лінії можуть мати місце такі основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори:

а) наїзди проїжджаючих транспортних засобів;

б) наїзди при зчепленні або розчепленні автомобілів з причепом (напівпричепом), запуску двигуна, самовільному русі транспортних засобів;

в) термічні фактори (пожежі, вибухи при передачі палива в карбюратор двигуна самопливом, перевірці наявності палива в баці з використанням відкритого полум’я, витіканні газу із газобалонної установки;

г) опіки парою, водою із радіатора;

д) злочинні дії пасажирів та інших осіб;

е) падіння піднятого кузова автомобіля-самоскида, перекидної кабіни вантажного автомобіля, вивішених на домкраті частин автомобіля;

ж) підвищені рівні шуму і вібрації;

з) підвищена температура і швидкість руху повітря в теплий період року;

і) наявність у повітрі робочої зони шкідливих речовин (вуглецю і азоту оксидів, акролеїну, вуглеводнів аліфатичних граничних, формальдегіду, метілмеркаптанів).


  1. Вимоги безпеки перед початком роботи.




    1. Перед виїздом на лінію (чи на маршрут) пройти медичний огляд у медпрацівника.




    1. Готуючи автомобіль до виїзду, перевірити:

а) технічний стан автомобіля, звертаючи особливу увагу на справність гальмової системи, рульового керування, шин, дверних замків кузова, приладів освітлення і сигналізації, склоочисників, правильність установлення дзеркала заднього виду, чистоту й видимість номерних знаків і написів, що дублюють їх, а також на відсутність витікання масла й води;

б) наявність інструменту й інвентарю;



    1. Перевіряти технічний стан автомобіля при зупиненому двигуні і загальмованих колесах.

    2. Виявивши несправності, що загрожують безпечній роботі автомобіля, і не маючи змоги їх усунути своїми силами, доповісти про це механіку, відповідальному за випуск транспортних засобів на лінію.




    1. Виїжджати на автомобілі, якщо технічний стан не відповідає технічним умовам і правилам техніки безпеки, забороняється.




    1. Перед виїздом із гаража на лінію одержати на контрольно-технічному пункті підтвердження механіка про технічну справність автомобіля.




    1. Перед пуском двигуна автомобіля важіль станкової гальмової системи, а важіль коробки передач поставити в нейтральне положення.




    1. Пуск двигуна здійснювати за допомогою стартера. Користуватися заводною рукояткою дозволяється лише після нічного або тривалого стояння і після ремонту.




    1. Пускаючи двигун за допомогою пускової рукоятки, додержувати таких правил:

а) накладати долоню на ручку заводної рукоятки, не відокремлюючи великого пальця від інших пальців (не в обхват);

б) рухати пускову рукоятку тільки знизу вгору;

в) не застосовувати ніяких важелів і підсилювачів, що діяли б на пускову рукоятку або храповик колінчатого валу.


    1. Заправляти автомобіль паливом можна лише тоді, коли зупинено двигун. Слід пам’ятати, що найменша необережність може спричинити пожежу.




    1. Швидкість руху автомобіля по території підприємства не повинна перевищувати 10 км/год, а в приміщенні – 5 км/год.




    1. Виїзд на маршрут брудного, без номера або з несправностями, які загрожують безпеці руху, життю пасажирів і цілості вантажу, транспортного засобу забороняється.




  1. Вимоги безпеки під час виконання роботи.




    1. Для організації безпечного руху автомобілів по території підприємства складається схематичний план (схема) руху транспортних засобів та працівників з показом дозволених та заборонених напрямків, поворотів, зупинок, виїздів, в’їздів тощо. Цей план (схема) доводиться до всіх працюючих та вивішується при в’їзді на територію підприємства.




    1. Власник перед виїздом зобов’язаний проінформувати водія про умови праці на лінії, місцях вантажно-розвантажувальних робіт та особливостях вантажу, що перевозиться.




    1. Власник не має права:

а) примушувати водія (водій не має права) виїжджати на автомобілі, якщо його технічний стан та додаткове обладнання не відповідає Правилам дорожнього руху, Правилам технічної експлуатації.

б) направляти водія в рейс, якщо він не мав до виїзду відпочинку, передбаченого чинними нормативними актами.




    1. Направляти водія в рейс тривалістю більше 1 доби, власник зобов’язаний:

а) перевірити укомплектованість автомобіля необхідними пристроями, устаткуванням та інвентарем (підставками, “козелками”, лопатою, буксирним пристроєм, запобіжною вилкою (переносним пристроєм) для замкового кільця колеса, а взимку – додатково ланцюгами протиковзання;

б) повідомити водію про режим праці та відпочинку;

в) записати у подорожньому листі маршрут слідування з вказанням місць тимчасового та тривалого відпочинку.


    1. При направленні двох та більше автомобілів в рейс для спільної роботи на строк більше двох діб власник зобов’язаний наказом призначити особу, яка відповідає за охорону праці.




    1. При зупинці на відпочинок за межами населених пунктів особа, відповідальна за охорону праці, повинна здійснювати контроль за додержанням вимог безпеки праці.




    1. Забороняється водіям, вантажникам та іншим особам під час стоянки відпочивати або спати в кабіні, салоні при працюючому двигуні.




    1. Перед посадкою пасажирів на вантажний автомобіль, призначений для перевезення людей, водій повинен проінструктувати пасажирів про порядок посадки та висадки, попередити їх про те, що стояти у кузові автомобіля під час руху забороняється. Перевезення дітей у кузові вантажного автомобіля забороняється.




    1. Проїзд у кузовах вантажних автомобілів, які не обладнані для перевезення пасажирів, дозволяється тільки особам, які супроводжують (отримують) вантажі при умові, що вони забезпечені місцем для сидіння, розташованим нижче рівня бортів.

    2. Забороняється:

а) перевезення людей на безбортових платформах, на вантажі, розміщеному на рівні чи вище бортів кузова, на довгомірному вантажі і поряд з ним, на цистернах, причепах та напівпричепах усіх типів, у кузовах автомобілів-самоскидів і спеціалізованих автомобілів;

б) перевезення у кабіні, кузові, салоні більшої кількості людей, ніж обладнано місць для сидіння або вказаних у паспорті заводу-виготовлювача;

в) рух автомобіля з відкритими дверима і при находженні людей на підніжках;

г) вистрибувати із кабіни чи кузова автомобіля.




    1. Особи, які знаходяться в автомобілі, зобов’язані виконувати вимоги водія з питань безпеки.




    1. При зупинці (стоянці) автомобіля водій, залишаючи транспортний засіб, повинен вжити всіх заходів проти самовільного його руху: зупинити двигун, встановити важіль перемикання передач (контролера) в нейтральне положення, загальмувати автомобіль стоянковим гальмом. Якщо автомобіль стоїть навіть на незначному уклоні, необхідно додатково підставити під колеса упорні колодки. На спусках та підйомах, де спосіб постановки не регламентується засобами регулювання руху, транспортні засоби необхідно ставити під кутом до краю проїжджою частини так, щоб виключити можливість їх самовільного руху.




    1. Виходячи із кабіни автомобіля або салону автобуса, водій повинен попередньо переконатися у стані поверхні (наявність вибоїн, слизькості, сторонніх предметів тощо), а при виході на проїжджу частину дороги – ще і у відсутності як у попутному, так і зустрічному напрямках.




    1. Зачеплення та розчеплення автомобілів з причепами та напівпричепами повинно проводитися тільки на рівній неслизькій поверхні з твердим покриттям.




    1. Зачеплення автопоїзду, який складається із автомобіля та причепа, повинні проводити три чоловіка – водій, робітник-зачіплювач та особа, яка координує їх роботу. При цьому водій подає автомобіль назад самим малим ходом, суворо виконуючи команди особи, яка координує проведення зчеплення.

Координуюча особа повинна знаходитися на місці з якого йому одночасно добре видно водія та робітника-зачіплювача протягом усього періоду проведення зачеплення. Подавати допомогу зачіплювачу, а також покидати йому своє місце до закінчення зчеплення забороняється.

У виключних випадках (дальні рейси, перевезення сільськогосподарських продуктів з полів тощо) зчеплення дозволяється проводити одному водію. У цьому випадку він повинен:

а) загальмувати причіп стоянковим гальмом;

б) перевірити стан буксирного обладнання;

в) покласти упорні колодки під задні колеса причепа;

г) провести зчеплення, включаючи з’єднання гідравлічних, пневматичних та електричних систем автомобіля та причепів, а також кріплення страховочних тросів (ланцюгів) на причепах, що не мають автоматичного обладнання.



Забороняється проводити зчеплення при несправності дишла причепа (відсутності пружини дишла, упора, їх несправності тощо).


    1. Перед початком руху, заднім ходом необхідно зафіксувати поворотній круг причепа стопорним пристроєм.

    2. Водій перед зачепленням напівпричепа повинен оглянути його та переконатися у справності.

    3. При зчепленні та розчепленні повздовжні осі автомобіля-тягача і напівпричепа повинні розташовуватися на одній прямій.

    4. Борти напівпричепа при зчепленні та розчепленні повинні бути закриті. Перед зчепленням необхідно переконатися у тому, що сідельно-зчіпний пристрій, шкворень та їх кріплення справні; напівпричіп загальмований стоянковим гальмом; передня частина напівпричепа по висоті розташована так, що при зчепленні передня кромка опорного листа попадає на полозки або на сідло. При необхідності слід підняти або опустити передню частину напівпричепа. Перед зачепленням необхідно встановити упорні колодки під колеса напівпричепа. Забороняється проводити розчеплення при не опущених котках опорного пристрою, а також нерівномірному завантаженні напівпричепа.




    1. Сполучені штанги та електропроводи повинні бути підвішені за допомогою відтяжної пружини на гачках переднього борта напівпричепа, щоб вони не заважали зчепленню, а після зчеплення вони повинні бути приєднані.




    1. Перед подачею автомобіля назад, водій повинен переконатися, що його ніхто не об’їжджає і поблизу немає людей або якихось перешкод. Перед початком руху заднім ходом в умовах недостатнього огляду ззаду (із-за вантажу в кузові, при виїзді із воріт, тощо) водій повинен вимагати, а власник зобов’язаний виділяти працівника для організації руху автомобіля.




    1. Під час руху на повороті водій автомобіля-цистерни, ємність якої залита менше як на ¾, зобов’язаний знизити швидкість до такої, яка б забезпечувала безпеку дорожнього руху.




    1. При перегріванні двигуна, пробку радіатора можна відкривати тільки тоді, коли температура води (рідини) нижче 100 градусів за Цельсієм, інакше при відкриванні пробки станеться викид киплячої води.

Пробку радіатора на гарячому двигуні необхідно відкривати у рукавицях або накривши її ганчіркою. Пробку слід відкривати обережно, не допускаючи інтенсивного виходу пари в бік відкриваючого.


    1. Для попередження випадків обморожування при усуненні несправностей зимою в дорозі слід працювати тільки у рукавицях. Забороняється торкатися до металевих предметів, деталей та інструменту руками без рукавиць.




    1. Для запобігання виникнення пожежі на автомобілі забороняється:

а) подавати при несправній паливній системі бензин в карбюратор із ємності самопливом за допомогою шланга чи іншим способом;

б) проводити ремонт паливної системи при працюючому або гарячому двигуні, включеному запалюванні;

в) залишати в кабінах і на двигуні забруднені маслом або паливом використані обтирочні матеріали;

г) підігрівати двигун та інші агрегати відкритим вогнем, а також користуватися ним у безпосередній близькості від приладів системи живлення двигуна (у т.ч. від паливних баків);



д) палити і користуватися відкритим вогнем при визначенні наявності палива у баці, а також при заправленні автомобілів із додаткових ємкостей.


    1. Для перевірки наявності палива в паливних баках слід застосовувати спеціальні лінійки, які виключають іскроутворення в результаті ударів, переносні світильники у вибухобезпечному виконанні та інші пристрої.




    1. Буксування несправних автомобілів повинно здійснюватися у відповідності до Правил дорожнього руху.




    1. Під час ремонту автомобіля на лінії водій зобов’язаний виконувати вимоги безпеки праці, які встановлені для профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів на підприємстві, згідно з Правилами охорони праці на автомобільному транспорті. При відсутності у водія необхідних пристроїв та інструменту для безпечного виконання конкретного виду робіт ремонт забороняється. Забороняється допускати до ремонту автомобіля на лінії сторонніх осіб (вантажників, пасажирів тощо).




    1. При вимушеній зупинці автомобіля на узбіччі або на краю проїжджої частини дороги для проведення ремонту водій зобов’язаний включити аварійну світлову сигналізацію, одягти сигнальний жилет та установити знак аварійної зупинки або мигаючий червоний ліхтар на відстані не ближче 20 м до транспортного засобу в населених пунктах та 40 м – за їх межами.




    1. Перед вивішуванням частини автомобіля необхідно встановити його на горизонтальну неслизьку площадку за межами проїжджої частини дороги, зупинити двигун, включити знижену передачу, загальмувати автомобіль стоянковим гальмом, встановити під колеса упорні колодки, вивести людей із салону (кузова), кабіни, зачинити двері. При вивішуванні автомобіля на ґрунтовій поверхні необхідно вирівняти місце установки домкрата, покласти під домкрат міцну дерев’яну підставку площею не менше 0,1 м кв або дошку. Забороняється встановлювати домкрат на випадкові предмети.




    1. Працюючи на лінії, буксуючи і переїжджаючи через залізничний переїзд, додержувати Правил дорожнього руху, вибирати швидкість руху залежно від дорожніх умов, видимості і оглядовості, інтенсивності й характеру руху транспортних засобів і пішоходів, особливостей і стану автомобіля.




    1. Виходячи із кабіни на проїзну частину дороги, переконатися у відсутності руху в попутному і зустрічному напрямах.




    1. Залишаючи автомобіль дозволяється тільки після того, як вжито заходів, що виключають можливість його руху під час відсутності водія.




    1. У разі виникнення у дорозі несправності, яка загрожує небезпеці руху, вжити заходів для її усунення, а коли це неможливо – їхати до місця стоянки, додержуючи потрібної обережності.




    1. Працюючи на узбіччі, забороняється бути під автомобілем з боку проїзної частини дороги (працювати слід тільки праворуч за ходом руху).




  1. Вимоги безпеки після закінчення роботи.




    1. Після повернення з лінії разом з механіком контрольно-технічного пункту перевірити автомобіль. Якщо потрібно скласти заявку на поточний ремонт, перелічивши несправності, які слід усунути. Перед тим, як направити автомобіль на технічне обслуговування або ремонт, його треба вимити і очистити від бруду, криги. Коли ж автомобіль технічно справний, водій зобов’язаний виконати щоденне технічне обслуговування і підготовлений автомобіль поставити в зону стоянки.




    1. У випадку безгаражного зберігання без паропідігрівання, взимку злити воду з радіатора і двигуна, затягнути важіль стоянкової гальмової системи.




    1. Поставити автомобіль у приміщення для стоянки, заглушити двигун. Пускати двигун з будь-якою метою, крім виїзду з приміщення, забороняється.




    1. Ставити автомобіль у проїзді забороняється.




    1. Залишатися на ніч у закритій кабіні забороняється.




    1. На стоянці в гаражі кабіну автомобіля закривати забороняється.




    1. Зняти спецодяг і повісити його в спеціально відведену для цього шафу.




    1. Вимити руки й обличчя теплою водою з милом або прийняти душ.




    1. Мити руки в маслі, бензині, гасі і витирати їх ганчіркою, забрудненою ошурками і стружкою, забороняється.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.

5.1. Якщо сталася дорожньо-транспортна пригода, причетний до неї водій зобов’язаний:

а) негайно зупинитись і не зрушувати з місця транспортний засіб, а також інші предмети, які мають відношення до пригоди;

б) в разі потреби, викликати “швидку медичну допомогу”, а якщо це неможливо, відправити потерпілого на попутному або відвезти на своєму автомобілі до найближчого лікувального закладу і повідомити там своє прізвище, номерний знак транспортного засобу (з пред’явленням посвідчення водія або іншого документа, який засвідчує особу і реєстраційного документа на транспортних засіб), після чого повернутися до місця пригоди;

в) повідомити про те, що сталося, в міліцію, записати прізвища і адреси очевидців пригоди і чекати прибуття працівників міліції або слідчих органів;

г) якщо інші транспортні засоби не можуть рухатися, звільнити проїзну частину, попередньо зафіксувавши положення транспортного засобу і предметів та слідів, які мають відношення до пригоди.


_______________________________________

(розробник, прізвище, ініціали)

УЗГОДЖЕНО:
Керівник (спеціаліст) по безпеці

дорожнього руху підприємства __________________ _______________________

(особистий підпис) (прізвище, ініціали)
Юрисконсульт _____________________ __________________

(особистий підпис) (прізвище, ініціали)


Головний механік _____________________ __________________

(особистий підпис) (прізвище, ініціали)
Каталог: ins
ins -> Академія педагогічних наук україни система контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи
ins -> Положення про організацію роботи праці учасників навчально виховного процесу в установах і закладах освіти затверджено наказом Міністерства освіти і науки України за №563 від 08. 2001 р. Директор
ins -> Державний стандарт базової І повної середньої освіти
ins -> Про проведення вступного інструктажу та інструктажу на робочому місці робляться відповідні записи в Журналі реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці та Журналі реєстрації інструктажів з питань охорони праці
ins -> Інструкція з охорони праці № під час експлуатації балонів
ins -> Узгоджено: Затверджено
ins -> На № Керівникам органів управління освітою
ins -> Правила повед ін ки працюючих на територ ії підприємства
ins -> Інструктажі та інструкції з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності
ins -> Голова профкому відділу освіти Начальник відділу освіти


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал