Закон України «Про охорону дитинства», «Декларація прав І свобод людини І громадянина», «Декларація прав дитини». Хід уроку І організаційний момент. ІІ актуалізація опорних знань учнів: Евристична бесіда: Учитель



Скачати 103,95 Kb.
Дата конвертації19.12.2016
Розмір103,95 Kb.
ТипЗакон


« Сімя. Права та обовязки батьків і дітей»

Мета уроку: ознайомити учнів з поняттями «сім’я», «шлюб», «сімейні стосунки», із законами України, які регулюють сімейні відносини;організаціями, які контролюють та здійснюють захист прав дітей у сім’ї; розвивати навички ведення дискусії, аналізувати правові ситуації та ухвалювати правові рішення з питань життя сім’ї; виховувати власне ставлення до взаємної відповідальності між членами сім’ї.

Тип уроку: урок – проект.

Обладнання: мультимедійне обладнання, електронні презентації, Сімейний кодекс України, Конституція України, Закон України «Про охорону дитинства», « Декларація прав і свобод людини і громадянина», «Декларація прав дитини».

Хід уроку

І Організаційний момент.

ІІ Актуалізація опорних знань учнів:

Евристична бесіда:



Учитель:

Серед специфічних прав дітей особливо виділяється право виховуватись у сім’ї. Кожна доросла людина має право на сім’ю. Чому, на ваш погляд, так важливо для людини мати сім’ю? ( Відповіді учнів).

Учитель:

Як ви вже знаєте, сім’я – це люди, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки. Зараз я запропоную вам приклади і ви скажете чи є це сім’я.

а)бабуся та онука, яку вона виховує, тому що її батьки загинули;

б) пара одружених молодих людей, що проживають разом з батьками одного з подружжя;

в) подружжя, яке всиновило двох дітей;

г) жінка, та всиновлена нею дитина.



Учитель:

Відносини в сім’ї називаються сімейними і регулюються нормами сімейного права, які закріплені в Конституції України та Сімейному кодексі України. Згідно закону сім’я створюється на підставі шлюбу, кровного споріднення та всиновлення. Ви повинні були дослідити особливості сімейно-правових відносин. Будь ласка, прокоментуйте результати вашої роботи.



ОСОБЛИВОСТІ СІМЕЙНО-ПРАВОВИХ ВІДНОСИН:

  1. Сімейно-правові відносини характерні своїми джерелами. Якщо цивільні правовідносини виникають, як правило, з договорів, то шлюбно-сімейні відносини виникають з рідства, шлюбу, усиновлення, і всі майнові відносини випливають з особистих. Ці правовідносини пов’язують не сторонніх, а близьких осіб – родичів, подружжя.

  2. В першу чергу сімейні правовідносини – це особисті немайнові, і лише в другу чергу вони є майновими. Майнові правовідносини випливають з особистих: є рідство, є шлюб – є майнові відносини. А в цивільному праві 99% взаємовідносин – це майнові відносини.

  3. Сімейні права та сімейні обов’язки не можна відчужувати, передавати, купувати, продавати чи дарувати. Причому не тільки особисті, але й майнові. Не можна, наприклад, передати право на отримання аліментів або ж на виховання дітей. А в цивільному праві майже всі майнові відносини легко передаються ( наприклад, право на одержання спадщини).

  4. Сімейні правовідносини регулюються окремим Кодексом про шлюб та сім’ю України, що був першим прийнятий в нашій країні.

  5. Процес розгляду сімейних справ відрізняється від цивільних, як суттєво відрізняється й виконання рішень. ( У справах про передачу дитини на виховання іншому з подружжя не можна так легко виконати рішення, як рішення, скажімо, про відчуження певної речі).

ІІІ Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Вчитель:

Сім’я відіграє велику роль у сучасному суспільстві. Вона є первинним осередком соціальних груп, класів, які утворюють соціальну структуру будь-якої держави. Життя більшості людей пов’язане так чи інакше з сім’єю – своєрідним мікросвітом, де з’єднуються складні економічні, політичні, психологічні, ідеологічні, фізіологічні та інші соціальні проблеми. Вивчення сім’ї, шлюбу має глибоке практичне значення, воно є важливою передумовою розуміння багатьох процесів, які відбуваються в суспільстві. На минулому уроці ви отримали завдання створити проект «Сім’я. Обов’язки та права батьків і дітей» і сьогодні ви представляєте результати своєї роботи на наш розгляд.



ІУ Представлення результатів роботи учнів над проектом.

Завдання проекту:

  1. Що таке сім’я? Роль та функції сім’Ї в житті людини.

  2. Що таке шлюб? Хто має право його укладати?

  3. Права та обов’язки батьків і дітей.

  4. Що робити, якщо дитині в сім’ї необхідний захист?

Правила представлення результатів проекту:

  1. Для усних повідомлень відводиться 5 хвилин.

  2. У представленні проекту мають брати участь всі учасники цієї роботи, це буде свідчення того, що всі учні працювали разом.

  3. Під час виступу можна використовувати приготовані заранні записи, але не читати їх при відповіді на запитання.

  4. Представляючи проект, слід використовувати ті матеріали, які є у ваших папках і називати статті використанні при роботі.

Критерії оцінювання проекту:

  1. Актуальність порушених проблем;

  2. Активність учасників;

  3. Глибина проникнення в проблему;

  4. Уміння аргументувати висновки, лаконічність відповідей;

  5. Зрозумілість викладення;

  6. Інформативність ( чи важлива зібрана інформація для розуміння проблеми)

  7. Доказовість ( чи використовували різні джерела);

І ще один момент, в кінці представлення проекту на завершальному етапі - рефлексії – ви повинні самостійно оцінити свою роботу.

Отже, переходимо до представлення проекту.

І завдання - Мандзіловський О. та Дяченко А. ( електронна презентація)

ІІ завдання – Романовський І. та Возна Н.( електронна презентація)

ІІІ завдання – Кім А.

Вчитель:


Давайте розглянемо ситуацію, коли батько не перебуває в шлюбі.

Катерині 16 років. Вона вагітна і стверджує, що батько дитини – її друг Віталій, якому 18 років. Він заперечує своє батьківство щодо дитини, відмовляється одружуватися на Катерині та утримувати дитину після її народження.

Проаналізуйте ситуацію і дайте відповіді на запитання

1.Чи існують правові обставини, за яких Катерина зможе примусити Віталія одружуватися на ній?

2.Чи повинен Віталій утримувати дитину?

3.Як має діяти Катерина?

4.Які шляхи виходу з ситуації ви б запропонували Катерині?

Очікувані відповіді:



  1. згідно зі статтею 24 «Добровільність шлюбу» Сімейного кодексу України, «шлюб ґрунтується на добровільній згоді жінки і чоловіка. Примушення жінки і чоловіка не допускається». Тому Катерина не може покладатися на правові обставини, що дозволяють примусити Віталія одружитися на ній.

  2. Згідно зі статтею 141 Сімейного кодексу України, навіть якщо батьки не перебувають у шлюбі, це не звільняє їх від обов’язків щодо дитини. Віталій повинен утримувати дитину.

  3. Подати позов до суду і чекати рішення суду. Згідно зі статтею 128 Сімейного кодексу України: «…батьківство може бути визнано рішенням суду».

  4. Ні.

  5. Народження дитини, відсутність тиску з боку Катерини на Віталія, доброзичливе ставлення до передбачуваного батька, можливо збудять почуття батьківства у молодої людини.

ІУ завдання – Ліщенко О.

У. Рефлексія:

Осмислюючи досвід, набутий у процесі реалізації проекту, учні відповідають на запитання:


  1. Чого та як ви навчилися?

  2. Що можна було зробити інакше?

  3. Яких вмінь та навиків ви набули під час роботи над проектом?

  4. Які переваги дає групова робота?

  5. Що вдалося краще за все?

УІ Закріплення

Вчитель: Окрім суду, органів опіки, на захист дитини у складних ситуаціях стають служба у справах неповнолітніх, державні соціальні служби, які існують при місцевих державних адміністраціях, суспільні організації, що займаються проблемами захисту прав дітей.

Давайте зараз складемо поради для захисту дитячих прав у сім’ї:



  1. Не залишайся наодинці зі своїми проблемами, пам’ятай, що поряд з тобою є дорослі люди: вчителі, батьки, шкільні товариші, родичі, сусіди, друг, якому ти довіряєш. Спробуй поговорити, і ви разом вирішите, що робити.

  2. Запиши «телефон довіри», за яким ти зможеш розказати по свою проблему, не називаючи свого імені, та отримати пораду, як тобі вчинити.

  3. Якщо ти потрапив у складну ситуацію і хочеш отримати допомогу з боку сторонніх людей з державних організацій, ти повинен бути готовим до того, що необхідно розповісти про свої проблеми. Краще за все написати заяву з коротким описом ситуації. Ця заява буде серйозною підставою для того, щоб у твоїй ситуації розібралися і дали вичерпну відповідь.

  4. Пам’ятай, що в районі, області обов’язково існують соціальні служби для молоді при місцевій державній адміністрації, які забезпечують юридичний захист, психолого-педагогічну підтримку молоді.

УІІ. Підсумок роботи учнів.

УІІІ. Оцінювання роботи учнів.

Використовуючи таблицю оцінювання учні виставляють собі бали і коментують їх.



ІХ . Домашнє завдання:

  1. Вивчити параграф № 23

  2. Запропонувати дітям написати замітку до місцевої газети про порушені на уроці теми.

  3. Підготувати повідомлення «Стан світового та національного ринків праці».


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал