Задача з багатьма невідомими. (Тренінг для учнів)



Скачати 98,67 Kb.
Дата конвертації16.12.2016
Розмір98,67 Kb.
ТипПлан роботи
Вибір професії, або задача з багатьма невідомими.

(Тренінг для учнів)



Мета: формування загальної готовності до професійного самовизначення, активізація проблеми вибору професії, виявлення професійних інтересів, схильності учнів, розширення уявлення про світ професій та їхні особливості.

План роботи

1-ий етап. Ознайомлювально – підготовчий. Створення сприятливої, довірливої атмосфери для згуртування групи, заохочення до співпраці. 1. Який у вас настрій? 2. З якими почуттями ви прийшли сюди? 3. Чи будете розповідати комусь про те, що відбувається сьогодні? Вступ. Тренер оголошує тему і мету тренінгу. 1. Вправа «Правила роботи групи» Мета: повторити правила роботи групи на тренінгу. Учасникам тренінгу повторюють правила роботи групи, які попередньо вже записані на ватмані. Далі їх доповнюють або приймають без змін (як закон). 2. Вправа «Знайомство» Знайомство всіх учасників тренінгу між собою та тренером. Мета: розкрити свою мрію щодо вибору майбутньої професії.

Хід роботи Кожен з учасників гри має сказати: Мене звати…,я мрію стати…,і обґрунтувати свою відповідь. Ця вправа дає змогу учасникам продемонструвати і проана-лізувати найпопулярніші професії сьогодення. 3.Вправа «Дерево очікувань» Мета:виявити очікування підлітків від тренінгу й рівень зацікавленості проблемою. Хід вправи: одним – двома реченнями описати свої цілі щодо роботи на тренінгу, побажання. Учням роздають невеликі аркуші паперу, на яких вони записують свої очікування від заняття. А тоді коли напишете, будь-ласка прикріпіть ці свої листочки очікування до дерева. Якщо протягом тренінгу не були реалізовані всі побажання, то наприкінці заняття тренер обговорює це з групою і з’ясовує, що слід робити з нереалізо-ваними очікуваннями: провести додаткове заняття, консультацію,рекомен-дувати необхідну літературу.

2-ий етап. Інформаційна частина. Надати учням необхідну інформацію про світ професій і вимог до них, допо-могти їм оцінити свої здібності та визначити свій тип професій за методикою Є. Клімова.

2. ГРА «Асоціація»

Мета: визначити особисте ставлення учнів до професій.

Хід: Учасникам гри дають завдання: ,Назвіть 1-2 поняття, які спадають вам на думку, коли чуєте слово «професія». Усі названі асоціації записують на ватмані і обгово-рюють. Слід звернути увагу учнів на те, що асоціації в усіх різні і найчастіше вони відображають особисте ставлення людини до проблеми (професії), яка її хвилює.

З'ясовують причини виникнення асоціацій. А чому саме така виникла асоціація у вас?

2. Мозговий штурм.

Мета: з'ясувати думку підлітків про важливість професій в житті людини.

Учасники гри діляться на дві команди. Їм дають ватман і маркери. Групи отримують завдання для обговорення:

а) для першої команди: «Наскільки важлива професія в житті людини?»;

б) для другої команди: «Хто і що впливає на вибір професії»"

Усі варіанти записують на ватмані. Після цього вибирають спікера від кожної групи, який претендує проект. - Як почуваєтеся ви під час гри?

3.Вправа «День із життя».

Мета: збагатити уявлення учнів про світ професій і їхні особливості.

Учням роздають аркуші різного кольору з назвами професій: продавець, програміст, водій, модельєр, ветеринар, лікар, вчитель.

Учні групуються по 3-4, відповідно до професій. Тренер дає завдання - скласти розповідь про типовий робочий день людини тієї професії, яка виділена в кожній групі.

Але ця розповідь має бути лише зі слів - іменників.

Наприклад, розповідь про робочий день учителя може бути такою: Дзвінок -сніданок - дзвінок - урок - двійочники - запитання - відповідь - трійка -перерва - вчительська - скандал - директор - урок - відмінники - дзвінок - дім -ліжко.

Представник кожної групи зачитує свою розповідь.

4.Гра «Розминка „33".»

Мета: розвивати в учнів уміння зосереджувати увагу, підготувати їх до нас-тупної роботи.

Учасники гри шикуються в шеренгу і перший учень починає рахунок.Підлітки мають порахувати від 1 до 33, називаючи по одному числу. Ті, кому дістаються числа, які мають „З" або діляться на „З", їх не називають, а замінюють оплесками. Якщо хтось із підлітків помиляється, він вибуває із гри. Тоді рахунок починається спочатку.

- Як зараз почуваєтеся після гри-розминки.

5. Гра « Подарунок»

Мета: виявити найхарактерніші особливості деяких професій, показати людям цих професій свою вдячність. Учням роздають аркуші різної форми, за якими вони мають згрупуватися. На них написано назви професій і деякі із них виділено,

„Як ви думаєте, що об'єднує професії цих груп?" (учні висловлюють свою думку).

Наступне запитання.

„Уявіть собі, що ваш товарниш має певну професію. Він запросив усіх до себе на день народження. Відмовитись і не піти не можна, А ваше завдання — при-думати й виготовити подарунок вашому товаришу. При цьому важливо виконати три умови.



Подарунок має:

1) містити натяк на його професію;

2) незвичайним і веселим;

3)доступним вам за ціною.

Професії, які пропонуються для вправи:

  1. лікар, учитель, офіціант, юрист;

  2. слюсар, токар, машиніст, штукатур;

  3. садівник, агроном, геолог, лісничий;

  4. бухгалтер, коректор, економіст, інженер;

  5. художник, композитор, актор, скульптор.

6. Інформаційне повідомлення.

Вибір професії - це друге народження людини. Це питання досить складне й серйозне. Адже вибір професійного шляху багато в чому визначає нашу долю. Кожна окремо взята професія — це цілий світ, цікавий і незвичайний. Існує багато різних спеціальностей, тому вибір професії - це задача з багатьма невідомими. То як же-все таки вибрати? Е. Клімов запропонував класифікацію професій. Суть її полягає в тому, що, залежно від особливостей основного предмету праці, усі професії поділяють на п'ять головних типів.

Професії першого типу - „людина - людина" - це професії продавців, вчителів, лікарів, вихователів, журналістів, бібліотекарів тощо.

Професії другого типу - „людина - природа" - об'єднують ботаніків, агрономів, ветеринарів та ін.

Професії третього типу - „людина - техніка" — це слюсарі, інженери, швачки, водії, токарі, монтажники.

Ті, хто має справу з різними умовними знаками, шифрами, кодами, фор-мулами., належить до четвертого типу професій – «людина — знакова система» коректор, друкар, програміст, кресляр, касир та ін.

Дизайнери, художники, скульптори, живописці - представники п'ятого типу професій – «людина – художній образ.


7. Гра «Бінго»

Мета: дати можливість учням наочно побачити свої здібності й усвідомити можливості їх реалізації.

Учасникам гри роздають аркуші паперу, з яких вони повинні „вирізати" руками ім'я. На голові „професію.» яку мріють здобути. Права рука - це ваші здібності, які вже є для обраної професії. Ліва рука - чого дитина ще має навчитися. Права нога - де вона може навчитися цієї професії. Ліва нога—де зможе працювати.

Учні на вибір розповідають про своє „Бінго". Скажіть будь-ласка, який у вас настрій в даний момент?



3-ий етап. Підбиття підсумків.

Набагато частіше впливають на вибір майбутньої професії батьки, їх робота, уподобання. Та не завжди це можна вважати найкращим свою майбутню про-фесію. Ви повинні обирати самостійно, цілеспрямовано і не поспішати.

ВИСНОВОК «Усе залежить від вас".

І я хочу вам на завершення прочитати легенду про « Пихатого мандари-на».Колись давно у Стародавньому Китаї жив розумний, але дуже пихатий мандарин. Щодня він лише приміряв убрання та розмовляв з підданими про свій розум і згадував про давню зустріч з імператором. Так минали дні за днями, роки за роками... Аж ось пройшов по всій країні поголос, що непо-далік від кордону з'явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати яко-гось ченця найрозумнішою людиною у світі? Але нікому не виказав свого обу-рення, а запросив мудреця до себе в палац, задумавши обдурити ченця: «Я візь-му в руки метелика сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках — живе чи мертве. І якщо ченець скаже, що живе - я роздушу метелика, а якщо мертве - я випущу його». І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися на двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетер-пінням чекав приходу ченця. А ж ось двері відчинилися, і до зали увійшов не-величкий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин сказав: „Скажино мені, що я тримаю в руках - жнве чи мертве?" Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Все у твоїх руках!» Збентежений мандарин випустив метелика з рук, той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

  1. Як ви гадаєте з якою метою я запросила вас на цей тренінг?

  2. Чи отримали ви задоволення від цього тренінгу?

  3. Скажіть, будь-ласка, чи є бажання у вас приймати участь у наступному тренінгу?

  4. Що вам сподобалося а що ні в цьому тренінгу?

  5. Поділіться тим, який у вас настрій в даний момент.

Аналіз результативності тренінгу (велика група). Кожен учасник ділиться своїми думками, враженнями, почуттями. Що нового, цікавого? Як працю-валось?

Вправа «Віночок побажань» (велика група). Потрібно підійти в центр кола і побажати щось кожному і всім учасникам групи.
Каталог: frames
frames -> Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників
frames -> Тема. Людина починається з добра
frames -> Відділосвіт и
frames -> Програма стенятинської зш І-ІІІ ступенів Сокальського району
frames -> Урок читання в 2 класі Вчитель Кіндратюк З. Б
frames -> Види теплопередачі
frames -> Як виховати добру дитину
frames -> Характеристика вчителя математики Стенятинської зш І-ІІІ ступенів Крецул Оксани Євгенівни
frames -> Рей Бредбері "451 за Фаренгейтом"


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал