З досвіду роботи класного керівника



Скачати 37,58 Kb.
Дата конвертації25.12.2016
Розмір37,58 Kb.
З досвіду роботи класного керівника

Книш Володимир Петрович

ПТУ-22 смт. Луків

викладач
Як же виховати дитину, щоб оцінка за цю справу була відмінною? Це питання я поставив перед собою 18 років тому, коли прийшов працювати в училище.

Саме тут в цих стінах зростають ті, кому жити та створювати майбутнє. Я думаю, що мої вихованці стануть новою українською елітою – моральною, духовною, високоосвіченою, інтелектуальною, культурною, національно свідомою. Я мрію виховати людину добрих помислів, почуттів і дій, яка існує в гармонії із світом, із власним серцем. Це й стало провідною ідеєю моєї роботи.

- Індивідуальний підхід.

Безумовно, серцевиною виховного процесу є особистість дитини, і вихователь повинен поважати почуття власної гідності кожного учня, його індивідуальну життєву мету, запити, нахили, інтереси, характер, створити сприятливі умови для його самовизначення, самореалізації та розвитку.

Роздуми, постійний пошук, розуміння відповідальності та важливості роботи з колективом, намагання зробити її цікавою і для дітей, і для себе допомогли мені визначити пріоритет одних проблем над іншими, знайти шляхи їх вирішення, прогнозувати та діагностувати підсумки.

Особливу увагу я приділяю педагогічно запущеним дітям. Основні шляхи та засоби роботи з такими дітьми – не допустити переживання ними своєї “нездатності”, не дозволити виникнення байдужості до навчання, праці; не притуплювати почуття честі та гідності.

- Робота з батьками. Сім’я.

Батьки – авторитети, вони і спонсори, вони і найбільш зацікавлені в навчанні й вихованні дітей. Вони на жаль, інколи і “не бажане” з точки зору педагога за впливом “зовнішнє середовище”.

Я намагаюсь встановити індивідуальний контакт з кожною родиною. А далі – постійний телефонний контакт, зустрічі, бесіди в училищі, спілкування через учнівський щоденник. Так ми – вчителі – зрозуміліші батькам, а батьки нам. Налагоджується взаємодія, взаєморозуміння.

Педагогічний досвід допоміг зробити однозначний висновок: основний рушійний фактор у вихованні дитини – сім’я. І як би навчальний заклад ефективно не будував свою роботу, необхідних результатів вона не отримає, коли не буде справжнього виховання в родині, в сім’ї. Твердо переконаний, народна педагогіка – оптимальний варіант співдружності училища і сім’ї.

А тому ж з перших днів навчання розпочинаю роботу з учнями та батьками на спільних зборах. Саме сім’я, родина допомагає проводити такі уроки, як-от: “Мій тато”, “Що в імені моїм”, “Яка сім’я, такий і я” “Я і моя сім’я” та інші.

Пропоную батькам заповнити анкети, відповіді яких допомагають мені краще організувати заняття, дати потрібні педагогічні рекомендації щодо виховання дітей у сім’ї.

- Розвиток індивідуальних здібностей і талантів, забезпечення умов їх самореалізації.

При плануванні роботи з учнівським колективом головним я вважаю ідею особистої спрямованості виховного процесу. У центрі стоять не програми чи заходи, а саме учень. Саме його індивідуальні нахили, інтереси й здібності. Спільно з психологічною службою училища проводжу моніторинг психічного розвитку особистості. На основі індивідуального значення кожної дитини складаю психолого-педагогічну картку. Отримані результати стають предметом обговорення організації будь-якого заходу.

Важливу роль в училищі відіграє творче виховання, в основу якого я покладаю використання різних засобів, підходів до дитини, орієнтованих на досягнення оригінального результату, розв’язання творчих задач.

Для реалізації даного завдання використовую активні форми роботи, такі як “Інтелектуальний марафон”, “Зірковий час”. Для виховання прагнення і здатності правильно оцінювати свої вчинки, почуття проводжу ділову гру (робота в групах) “Прийми рішення”. З великим задоволенням діти беруть участь у загальноучилищних позакласних заходах, присвячених Новому року, Міжнародному жіночому святу “8 Березня”, “Осінньому балу” та ін.

- Охорона та зміцнення здоров’я учнів.

Певну роль у формуванні правильної думки про негативні якості і вчинки, у профілактиці серед учнів відіграють тематичні виховні години, при проведенні яких намагаюсь залучати учнів до активного обговорення цієї теми. З пропагандою здорового способу життя було проведено серію виховних годин, таких як-от: урок – шоу “Здоров’я – це життя, рух та красота”, бесіда “Шкідливі звички ведуть до біди”, на меті яких є негативний вплив алкоголю, наркотиків та нікотину на здоров’я.

- Духовна особистість.

Останнім часом дедалі зазнавали щерблення вищі моральні цінності, чесності людини, як- людяність, чуйність, люб’язність, ввічливість, шанобливість, елегантність, вишуканість, доброзичливість, толерантність, працелюбність, правдивість.

Тому в своїй групі проводжу такі позакласні виховні години, як “Життя людини – найвища цінність”, “Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього”, та масовий позакласний захід “ Люди добрі, згляньтесь!”


Після проведення таких позакласних заходів я помітив, що учні стають м’якішими, добрішими, людянішими. Зникає розв’язаність, грубість.
Каталог: user-files
user-files -> Питання до обговорення
user-files -> Реалізація прогресивних методів навчання райсвих Світлана Олександрівна, викладач пту-35
user-files -> Комплексне методичне забезпечення та ефективність його використання у навчальному процесі
user-files -> Індивідуалізація І диференціація навчання І їх роль у підвищенні якості навчально-виховного процесу
user-files -> Лабораторно-практичні заняття в сістемі професійної підготовки кваліфікованих робітників
user-files -> «Інноваційна професійно-технічна освіта: пошуки шляхів оновлення»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал