Виховну годину підготувала вчитель початкових класів



Скачати 273,61 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації04.01.2017
Розмір273,61 Kb.
  1   2



Виховну годину підготувала

вчитель початкових класів

Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 імені Михайла Драгоманова

Анадолова М. П.






Мета. Прагнути зробити роботу з екологічного виховання цікавою, значущою та привабливою для учнів.

Розвивати пізнавальну діяльність школярів, вміння спостерігати за природою, бачити в ній прекрасне.

Виховувати гуманне ставлення до людей і природи.

Обладнання. Вислови про красу природи, виставка малюнків учнів з теми

"Природа – твій дім, бережи його!", гербарій лікарських рослин, фотовиставка "Чарівний світ природи", малюнки рослин ( ромашки, кульбаби, подорожника, шипшини, калини, берези, дуба, верби, липи, сосни), пам'ятка поводження в природі.


Вчитель. Добрий день, діти. Сьогодні нашу виховну годину присвячено най-

актуальнішій проблемі людства – екології.

Діти, а що таке екологія ?(Екологія – наука про взаємозв'язок людини і природи, про вплив людської діяльності на довкілля).

Давайте всі разом замислимося. Наша рідна природа…Скільки її чудових

створінь бачимо навколо: зелений ліс, чисті джерела, озера, чисте повітря,ча-

рівні краєвиди. Тому відкриємо нашу виховну годину віршами, які присвячено чудовому світові, який подарувала природа людині.



1 – й учень.

Мені зірка відкрила секрет

І на вушко шепнула здаля:

Є на світі багато планет,

Та найкраща планета – Земля.

2 – й учень.

Такий цікавий світ безмежний!

Багато в нім загадок є.

Десь лев ступає обережний,

А лось з струмка водичку п'є.

3 – й учень.

Летять метелики на квіти,

Гуде бджолиний дружний рій.

І дивляться на все це діти,

Бо він прекрасний світ такий.

4 – й учень.

Шумить верхами буйний ліс –

Дуби, берези, буки.

Співає сойка, свище дрізд,

І воркотять голубки.

5 – й учень.

Чудова природа, така, як казка.

Он в небі хмаронька пливе.

Тож бережи її, будь ласка,

Все в неї гарне і живе.

6 – й учень.

Он квітка полум'ям палає,

І ясне сонечко блищить,

Чарівна пташечка співає.

Все в дивосвіт прийшло, щоб жить !
Діти виконують пісню "Журавлик".
Ведуча. Природа не жаліє для нас нічого, роздаючи щедро всі дари, щоб люди та інші живі істоти жили в гармонії, красі, мирі, злагоді.

Всіх природа не забула,

Всіх до себе пригорнула.

А як же ми, люди, інколи поводимося у природі?

Діти, послухайте вірш і приготуйтеся дати відповідь на таке запитання: чи часто трапляються події, які описані в цьому творі?

Учениця. Зламана гілка.

Зламав Івасик гілку ясеневу

І кинув геть, коли награвся з нею.

Веселий він побіг собі додому.

Вона ж лежить на гнилищі рудому.
В самотині зітхає гілка тяжко,

Що більш не сяде вже на неї пташка.

Вже вітерець її не захитає,

"Хитати ще?" –її не запитає.


В її прожилках не бродити соку,

Не гріти мрію ніжну і високу.

Івась у ліжку спить спокійно, тихо.

Невже не знає він, що скоїв лихо ?



Ведуча. Діти, як ви вважаєте: невже не знає Івась, що скоїв лихо? Чому?

А з вами траплялися такі випадки?

Якщо ви хочете використати дари природи спочатку поміркуйте: чи на добрі

справи, чи просто так, щоб погратися і викинути.

Зараз послухайте повчальну пісеньку про берізку "На лугу, на лугу зеленесенька".

Послухайте ще маленький віршик про берізку, яку посадила дівчинка.

З цієї дівчинки кожен з нас може брати приклад.
Берізка

Посаджу берізку

В себе під віконцем,

Хай собі шепоче

Тихо з ясним сонцем.

Усміхнеться мама:



  • Поливай берізку,

Донечко, водою.

Виросте красуня

Разом із тобою !

Ведуча. Діти, а ви знаєте, яка гарна берізка!

Навесні вона прикрашає себе чим? (Сережками)

А влітку – це пишна зелена красуня з білим стовбуром.

Восени вона дарує нам чудове золоте листя.

А хто з вас у своєму житті вже посадив дерево? Підніміть руки.

Продовжуємо мандрувати екологічною стежинкою.

Одного разу друзі пішли на прогулянку до лісу і натрапили на квіткову

галявину.(Дівчата – квіточки створюють казкову квіткову галявину).



Дівчинка. Ой, скільки квітів! Я нарву собі букет, щоб у хаті була така краса!

1-й хлопчик.

Стривай! Не рви!

Квіти – це природи діти.

Дивись, вже розпустили пелюстки.

Повинні всі ми розуміти,

Що їх потрібно берегти.



2-й хлопчик.

А давайте краще постоїмо тихенько і

спробуємо прислухатися до природи.

Кульбаба.

Я – кульбабка жовтенька

І дуже м'якенька.

На сонце схожа,

До віночка гожа…

Дзвіночок.

Дзвіночком синеньким звуся,

Хоч ніхто не чув ніколи,

Щоб хоч раз ми подзвонили

Тим дзвіночком в полі.

Мати-й-мачуха.

А ось і я – мати-й-мачуха жовтенька,

Сімеєчка в мене чималенька.

Чепурюся на узліссі,

Сонечко стрічаю в лісі.

Ромашка.

Я – ромашка веселенька

Росту в полі і в саду.

Я вітаю соловейка,

З ним розмову я веду.

Фіалка.

Я – фіалочка синенька.

Моя квітка запашна.

Розцвітаю я раненько

Тут під лісом, коли весна.

Соловейко.

Я на землю опустився,

Щоб сказати вам про те,

Що з краси я народився,

Тої, що кругом цвіте.

Я вам вдячний, мої милі,

Мої любі квіточки,

Будьте ви в красі і в силі

На усі – усі віки.

Дівчинка. Як добре, що ми не зірвали квіти!

1-й хлопчик.

Як це чудово – почути їхню розмову!

Ніколи я не думав, що квіти мають мову,

А те, що я почув сьогодні,-

Просто пречудово.

Природа.

На білому світі, на чорній землі

Є мова у квітів, є мова в зорі.

Є мова у бджілки, в метелика й клена,

В бузкової гілки, в любистку зеленого.

Є мова в калини, в дрімучого лісу.

Радійте природі!

Любіть ви природу!



Всі разом. Хай квітне Земля від роду до роду!

Ведуча. Після рясного дощику,коли вигляне ясне сонечко, квіточки танцюють таночки.

"Танець квітів".

Ведуча. Діти, настала чудова пора року, коли починає прокидатися від довгого зимового сну природа. Що це за пора року?

Які ви знаєте перші весняні квіти?

Діти, інколи ви кажете батькам: "Мамо, тато, ходімо до лісу по проліски!" А як же можна сходити по проліски, не знищуючи природи?

У лісі, у полі, на городі нас оточує безліч цілющих рослин. Багато з них виділяють леткі захисні речовини, що пригнічують ріст бактерій. Це – ніби повітряна оборона рослин. Захисні речовини цибулі, часнику, хрону знищують усі відомі бактерії – збудники інфекційних хвороб. Соки рослин теж вбивають мікроби. Ця властивість рослин використовується під час лікування деяких захворювань.

- Які лікарські рослини ви знаєте?

Земля – це найбільша аптека, а її трави – ліки. Хто на них добре знається, той може вилікувати хвору людину.



Дівчинка.

Аптека зелена, зелена аптека!

Від тебе й від мене вона не далеко.

Зелена аптека лежить навкруги.

Зелені горби і зелені луги.

Зелена аптека, що бачим навкруг,-



Це наш помічник і хороший наш друг.






Каталог: pochatkova -> vuhovni
pochatkova -> Особливості навчально-виховного процесу у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2012/13 навчальному році Додаток до листа монмолодьспорту від 01. 06 2012 р. №1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових
pochatkova -> Гаряча С. А., завідуюча лабораторією дошкільної та початкової освіти
pochatkova -> Режим роботи групи продовженого дня
vuhovni -> Виховний захід „Ой у лузі червона калина
pochatkova -> Свято для учнів 1 класу «Прощання з Буквариком»
pochatkova -> Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни
pochatkova -> План роботи районного методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2010 -2011 н р. Сквира 2010
pochatkova -> Адаптаційний період як умова успішної адаптації дитини до школи
pochatkova -> Особливості роботи за підручником «Українська мова» 2 клас (авт. М. Д. Захарійчук), який входить в навчально – методичний комплект з української мови для 2 класу


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал