Відділ освіти долинської райдержадміністрації методичний кабінет відділу освіти



Скачати 61,86 Kb.
Дата конвертації11.12.2016
Розмір61,86 Kb.
ВІДДІЛ ОСВІТИ ДОЛИНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ ВІДДІЛУ ОСВІТИ

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ МАЛОВОДЯНСЬКОЇ ЗОШ І- ІІІ СТУПЕНІВ

НОВІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО- ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

(З ДОСВІДУ РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ”ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ МАЛОВОДЯНСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ )

С.МАЛОВОДЯНЕ 2004 РІК .

Комплексний підхід до системи навчання та виховання спрямовує діяльність учителя початкових класів не на збільшення , а на підвищення якості пропонованих учням знань , на розвиток потенційних можливостей кожної дитячої особистості , як це записано в Держстандарті загальної середньої освіти в Україні .

Нині одним з приоритетних завдань школи є реалізація на практиці особистісно орієнтованого підходу в освіті . Його суть полягає в тому , щоб розглядати учня в системі освіти не засобом , а методом освіти , тобто він має стати суб’єктом навчання , виховання й розвитку . Тому робота методичної структури вчителів початкових класів базується саме на цих вимогах і звучить так : „ Комплексний підхід до навчання і виховання молодших школярів та роль і місце сім’ї в становленні особистості .”

Розуміючи , що освіта сьогодення знаходиться на етапі перебудови , члени методичної структури звертають велику увагу на вивчення основних законів про освіту , це : „ Концепція загальної середньої освіти „ , „Національна доктрина розвитку освіти „ , а також вони постійно опрацьовують інструктивно – нормативні документи .

Останнім часом вчителі початкових класів все більше працюють над застосуванням на уроці інтерактивних методів навчання , це :сенкан , кубування , діаграма Венна , так як розуміють , що ці методи спонукають учнів до розвитку творчого і критичного

Навчання учнів початкових класів завжди чергується з відпочинком , тому однією з важливих форм оздоровлення учнів є спортивні ігри та фізкультхвилинки під час уроків .Перебування дітей на свіжому повітрі в поєднанні з руховою активністю впливає на зміцнення організму , позитивно діє на нервову систему ,розумову діяльність, сон , покращує апетит.

Але головним в оздоровленні малюків є уроки фізвиховання ,які проводяться на стадіоні школи та в добре обладнаному спортивному залі .

Фізичному вихованню учнів сприяють також позаурочні спортивні заходи, які готують класні керівники спільно з батьками , це такі: „ Лицарський турнір „ , ,,Тато , мама , я –спортивна сім’я „ , ,, Козацькі забави „ , та інші .

Таким чином комплексний підхід до навчання та виховання учнів позитивно впливає на здоров'я дітей , викликає інтерес до навчання , а також значно підвищує рівень знань , умінь та навичок учнів .

мислення . Мисляча людина перебирає безліч різних варіантів . Це найдавніший і найпростіший метод пошуку нових розв’язків . Для молодшого школяра метод спроб і помилок є першою посвятою у самостійну розумову діяльність , першим кроком у творчість .

Для розв’язання більш складних творчих завдань члени методоб”єднання використовують на уроках метод , який дістав назву „ мозковий штурм „ . Він полягає в колективному пошуку нетрадиційних шляхів розв’язання проблеми і може широко використовуватись в роботі на уроках мови , математики , читання , природознавства .

Звичним в роботі вчителів початкової ланки є проведення „ уроків мислення „ , „уроків милування „ серед природи .

Під час проведення уроків читання , природознавства , образотворчого мистецтва , музики педагоги розвивають в дітей активне мислення , спостереження , захоплення . На цих уроках учні навчаються розуміти загальний зв’язок в природі , робити припущення , висновки ю Завдяки таким урокам дитина молодшого шкільного віку свідомо дорожить тим , що вона мисляча особистість .

Працюючи над проблемою школи „Спадщина В.О. Сухомлинського в ставленні сучасного навчально – виховного процесу „ , члени методичної структури використовують і уроки – міркування „ . На цих уроках учні вчаться аналізувати не лише вчинки товаришів по трудовому навчанню . Педагоги школи працюють над створенням такої системи трудового навчання та виховання , в якій праця формує моральні і інтелектуальні риси особистості . Виховне значення вбачається в тому , щоб праця увійшла в духовне життя людини , яку виховуємо , у життя колективу , щоб захоплення працею в роки дитинства стала одним з найважливіших його інтересів . Допомагає у вирішенні цього питання велика майстерня , тепли ще , робочі кімнати , шкільна ділянка .

На уроках трудового навчання та в позаурочний час вчителі привчають дітей до посильної трудової діяльності з першого класу . Діти вчаться берегти своє та шкільне майно , обслуговувати себе , доглядають за кімнатними рослинами , виконують чергування в класі та їдальні .

Важливим аспектом виховної діяльності молодших школярів є екологічне виховання . Дуже цікаво і змістовно проходять позакласні заходи , так наприклад : „ Царство весняних квітів „ ( Лапіна Н.О. ) , „Планета захворіла „ ( Потєєва І.Ю. ) , „ В гості до берізоньки „ ( Корж В.Г. ) , „ Зелений патруль „ ( Мурановська О.П. ) .

Цікавою була участь учнів в конкурсі ім.. Бабанського „Жити в злагоді з довкіллям „ . За цю роботу учні отримали грамоту .

Система роботи про екологічному вихованню учнів показує ,що практична діяльність малюнків щодо збереження природних багатств нашого краю сприяє формуванню громадянства та духовної моралі учнів .

визначення роду і числа прикметників „ , член методичної структури Мурановська О.П. показала урок читання „ Краса землі , краса життя „ . працюючи над проблемою „використання нових технологій навчання вчителі Потєєва І.Ю. та Корж В.Г. запропонували інтегровані уроки з читання , художньої праці та образотворчого мистецтва , відповідно за темами „ Золота осінь „ та „Снігу , снігу сиплеться довкола „ .

Виконуючи Положення Національної доктрини розвитку освіти , з метою формування культурного писемного мовлення серед молодших школярів , щомісяця проводяться підсумки по перевірці стану учнівських зошитів . Правильне , грамотне і охайне виконання письмових завдань привчає учня до систематичної праці , формує повагу до неї , відповідальне і сумлінне ставлення до навчальної роботи , звичку до чистоти , охайності та порядку . Зошит учня відображає не лише знання та звички учнів , а й працю вчителя . На кінець навчального року учні молодших класів показали позитивні результати : робочі зошити стали охайніші , роботи учнів грамотніші , переважно без виправлень .

У практичній роботі з морального виховання педагогічний колектив школи вбачає „формування ідейної серцевини особистості – громадянських поглядів , переконань , почуттів , поведінки , вчинків , єдності слова і діла „ (В.О. Сухомлинський Т 4 ст. . 145 ) .

Крім цього в планах роботи методичної структури вчителів початкових класів приділяється велика увага трудовому навчанню . Педагоги школи працюють над створенням такої системи трудового навчання та виховання , в якій праця формує моральні і інтелектуальні риси особистості . Виховне значення вбачається в тому , щоб праця увійшла в духовне життя людини , яку виховуємо , у життя колективу , щоб захоплення працею в роки дитинства стала одним з найважливіших його інтересів . Допомагає у вирішенні цього питання велика майстерня , тепли ще , робочі кімнати , шкільна ділянка .

На уроках трудового навчання та в позаурочний час вчителі привчають дітей до посильної трудової діяльності з першого класу . Діти вчаться берегти своє та шкільне майно , обслуговувати себе , доглядають за кімнатними рослинами , виконують чергування в класі та їдальні .

Важливим аспектом виховної діяльності молодших школярів є екологічне виховання . Дуже цікаво і змістовно проходять позакласні заходи , так наприклад : „ Царство весняних квітів „ ( Лапіна Н.О. ) , „Планета захворіла „ ( Потєєва І.Ю. ) , „ В гості до берізоньки „ ( Корж В.Г. ) , „ Зелений патруль „ ( Мурановська О.П. ) .

Цікавою була участь учнів в конкурсі ім.. Бабанського „Жити в злагоді з довкіллям „ . За цю роботу учні отримали грамоту .



Система роботи про екологічному вихованню учнів показує ,що практична діяльність малюнків щодо збереження природних багатств нашого краю сприяє формуванню громадянства та духовної моралі учнів .




Каталог: downloads -> Buklets
Buklets -> „Педагогічна ефективність
downloads -> Тема. Різноманітність кишковопорожнинних. Їх роль в природі та житті людей. Мета
Buklets -> Нові підходи до навчання як засоби розвитку особистості та творчих здібностей молодших школярів
downloads -> Обладнання: Таблиці «Структурна схема еом», «Складови еом», навчальна програма «Сезам». Загальні поняття
downloads -> Довідка про проведення семінару вчителів математики на базі Люботинської зош I iii
downloads -> План роботи директора Маловодянської зош І-ІІІ ступенів
Buklets -> Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках географії
downloads -> Планробот и маловодянської загальноосвітньої школи І ііі ступенів (2006 – 2007 навчальний рік) Вересень


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал