Усі ми – це наша родина, це наша сім’я, це наша Україна



Скачати 62,06 Kb.
Дата конвертації26.12.2016
Розмір62,06 Kb.
Усі ми – це наша родина, це наша сім’я, це наша Україна.
Мета: поглибити знання учнiв про Україну; прищеплювати любов до рідного краю; розширити змiст поняття громадянин України; розвивати мовлення учнiв; виховувати патрiотичнi почуття приналежностi до українського народу.
Хід уроку
І. Органiзацiя класу
II. Основна частина уроку
1. Слово вчителя

- Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. То її велике «Я», з якого починається людина, родина, батьківщина і вся наша велична й неповторна у світі Україна. Її красою захоплювались поети, художники та композитори.

… Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе як є – дорога, явори,

Усе моє, все зветься Україна.

Л.Костенко

2. Асоціативний кущ


- Діти, а що для вас Батьківщина?

Діти: Для мене – це край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки.

- Це школа, вулиця, на якій я живу.

- Це моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка.

Вчитель: Ми називаємо Україну своєю Батьківщиною. Якими ще словами близькими за значенням ми можемо її назвати?

Діти: Вітчизна, рідний край, земля батьків, отчий дім, Україна - ненька, рідний дім, рідний берег, Черкащина, рідна сторона.

3. Інсценізація

Вчитель: Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?

Діти: 1. – Да магазину, - там є цукерки.

2. – Ні, до школи, - там є діти.

3. – Ні, до річки, - там можна купатись.

4. – Ні, в садок, - там повно яблук та груш.

5. – Ні, у поле, - там простір широкий.

Але тут увійшла мама. Діти запитують її: (хором)

«Яка стежка найкраща?»

Вчитель: Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:

Мати: - Додому, діти! До рідного дому!
Вчитель: А якщо об’єднати разом усі родини, всіх людей, які живуть в Україні, то як тоді ми їх назвемо?

Народ.


Вчитель: так, народ України, український народ. Ми всі одна сім’я, повинні жити дружно. Кожне сердечко, мов листочок на одному великому дереві в одному краю.
4. Декламування віршів підготовленими учнями
Ми українці – велика родина,

Мова і пісня у нас солов’їна,

Квітне в садочках червона калина,

Рідна земля для всіх нас – Україна.


Струмок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, мов свічечка.

Хвилюють, маюють, квітують поля –

Добридень тобі, Україно моя!


Краю мій рідний, моя сторона,

Ти для мене – найкраща у світі!

Україно моя, ти у серці – одна,

Як в віночку, барвистому цвіті.


Україно, ми дочки твої і сини,

Ти усіх нас любов’ю зігріла,

І шумлять кучеряві твої ясени,

Кличуть в мрію нас їхні вітрила.


Я з тобою пов’язую долю свою!

І калину, й вербу над водою,

Мову рідну, і спів солов’їв у гаю

Я люблю і горджуся тобою.

5. Розгляд картин рідної природи, подорож картою України
— Україна — це отча земля, рiдний край, де ми народилися. Столиця України – Київ. Широкi i чарiвнi простори, прекраснi села i мiста. Могутньо котить до Чорного моря сивi хвилi найбiльша рiчка України — Днiпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, лiси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито-пшениця. Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони української землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас гори, і найбільші з них – Карпатські й Кримські.

— Простiр землi, заселений українським народом великий. Щоб його перетнути, потрiбно пiшки йти iз заходу на схiд 90 днiв, долаючи щодня по 30 км.

Україна — одна з найбiльших держав Європи. Оскiльки це велика країна, то живуть у нiй люди рiзних нацiональностей. Поряд з українцями в Українi живуть росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, молдовани, болгари, євреї, поляки, греки. Усi вони в нашій державі мають однакові права.
6 . Розповiдь про видатних людей України, які прославили нашу країну на весь свiт (за плакатом «Видатні українці»)
Благословенна хай буде година

i тая хата, i село,

Що Українi принесло

З великих найбiльшого сина.

І. Франко
Тарас Шевченко, великий Кобзар — так називали i називають його люди. Генiальний син українського народу прославляв Україну на весь свiт. Його книга «Кобзар» перекладена багатьма мовами свiту. Народ України береже пам’ять про видатного поета. Йому збудованi пам’ятники, його iм’ям названi вулицi, порти, театри, унiверситети. Його вiрші знають дорослi i дiти.

До вiдомих людей України належать видатний хірург Микола Амосов, народна художниця Катерина Бiлокур, видатний історик Михайло Грушевський, а також відомі на весь світ спортсмени.


7. Гра-вікторина «В нашім серці Україна».
Гейм №1 «Ну, постривай!»
Перший наш конкурс – продовжити прислів’я. Прошу капітанів команд вибрати номери завдань. Серед номерів є і «щасливий випадок», який дає команді додатковий бал.
Завдання.

1.Хліб, сіль їж, а….(правду ріж)

2.Слово не горобець…(вилетить не спіймаєш)

3.Друга легше знайти, ніж…(зберегти)

4.Ранні пташки росу п’ють …(а пізні сльози лють)

5.Заліз кіт на сало і …(кричить мало)

6.Праця годує а…(лінь марнує)

7.Гостре словечко …(коле сердечко)

8.Хочеш їсти калачі, …(не сиди на печі)
Пісня, як душа народу, завжди з ним – і в горі, і в радості. Сьогодні у нас свято, тож заспіваймо веселих пісень. Команди підготували українські, чарівні, мелодійні пісні.

(Учні виконують віночок українських народних пісень.)



Гейм №2 «Крученики»
А зараз ми пропонуємо командам позмагатися у читанні скоромовок. Прошу капітанів команд підійти та обрати скоромовки.
1.Бурі бобри брід перебрели,

Забули бобри забрати торби.

2.От Кіндрат, так Кіндрат,

Зуб зламав об мармелад.


Гейм №3 «Чомучка».
А зараз команди відгадають кросворд.

Запитання.

1.національгий символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (писанка)

2.Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил.

(верба)

3.Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди.



(калина)

4.поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.

(тополя)

5.Чим прикрашають голову українські дівчата.

(вінок)

6.Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу.



(рушник)
Гейм №4 «Далі, далі, далі»
Командам необхідно дати якомога більше відповідей на поставлені запитання за 2 хвилини.
Запитання для І команди.

1.Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька січ)

2.Назвіть один із найдревніших знаків, який є малим гербом України? (тризуб)

3.Автор слів гімну України? (П. Чубинський)

4.Назва гімну України (Ще не вмерла Україна)

5.Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)

6.Як називається основний закон України? (Конституція)
Запитання для ІІ команди.

1.Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Лебідь)

2.Які кольори державного прапора України? (синій, жовтий)

3.Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці? (гімн)

4.назва великого зібрання творів Т.Г. Шевченко? (Кобзар)

5.Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського на музику, що став гімном? (Вербицький)

6.Що означає слово «козак»? (вільна ,незалежна людина)
III. Підсумок.

Підійшла к кінцю наша зустріч. Сьогодні ми з вами ще раз пригадали українські звичаї та традиції, символи нашої держави. Бо знати та пам’ятати це потрібно, тому що ми з вами живемо на Україні, нашім ріднім краї. А велика, священна і прекрасна любов до Батьківщини жила, живе і житиме в усіх чесних і щирих серцях.


Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
Каталог: tbkp
tbkp -> Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Складання
tbkp -> 4 клас Основи здоров’я 35 год на рік ( 1 год на тиждень)
tbkp -> Програма /рівень стандарту/ для учнів 7-11 класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів
tbkp -> Наказ №1243 Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України
tbkp -> Віднімання двоцифрових чисел
tbkp -> Хлопчик та дзвіночок конвалії
tbkp -> Твоя дорога до табору 2014 рік Мета
tbkp -> Розробка уроку читання, проведеного у 1 класі тема : Закріплення знань про звукове значення букв "Ш", "ш" (ша). Розвиток зв ’ язного мовлення
tbkp -> Урок 1 Вступне заняття. Технологія як перетворююча діяльність людини
tbkp -> Про підсумки методичної роботи в гімназії у 2011-2012 н р


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал