Уроку Клас. Дата. Тема уроку. Мета уроку. Обладнання. Місце уроку в темі, розділі, курсі. Зв'язок уроку із попередніми уроками



Скачати 35,06 Kb.
Дата конвертації27.01.2017
Розмір35,06 Kb.
ТипУрок
Схема аналізу та самоаналізу ефективності уроку


  1. Клас.

  2. Дата.

  3. Тема уроку.

  4. Мета уроку.

  5. Обладнання.

  6. Місце уроку в темі, розділі, курсі. Зв'язок уроку із попередніми уроками.

  7. Врахування особливостей класу під час планування уроку.

  8. Завдання, які планувалося вирішити на уроці.

  9. Обґрунтування вибору структури і типу уроку.

  10. Обґрунтування вибору змісту.

  11. Між предметні зв'язки.

  12. Організація навчальної взаємодії учнів та обґрунтування форм і методів.

    • яке поєднання організаційних форм, методів і прийомів використано на уроці, чи оптимальне таке поєднання;

    • як створювались ситуації емоційних переживань для формування внутрішньої мотивації навчання;

    • чи забезпечено цілеспрямовану розумову діяльність учнів;

    • як учитель уникав перевантаження учнів;

    • наскільки ефективно організовано самостійну роботу, чи використано елементи самоосвіти, самовиховання;

  • підготовка до уроку;

  • активність на різних етапах уроку;

  • види діяльності на уроці;

  • культура мови;

  • дисципліна;

  • ставлення до предмету;

  • ставлення до вчителя;

  • динаміка працездатності;

    • рівень сформованості пізнавальних умінь

  1. Виховний аспект (загальна культура, громадянськість, світоглядні позиції, зв'язок з життям).

  2. Учитель на уроці:

    • підготовка до уроку;

    • роль конспекту;

    • види діяльності на уроці;

    • контакт із класом;

    • індивідуальний підхід до учнів;

    • захопленість предметом;

    • зовнішній вигляд учителя.

      1. Допущенні відхилення від плану уроку, причини і наслідки.

      2. Оцінка результатів уроку (чи досягли очікуваних результатів).

      3. Висновки з результатів уроку.


Методика системного аналізу



1. Оцінка основних

особистісних якостей викладача

  1. Знання предмета і загальна ерудиція викладача в цілому.

  2. Рівень педагогічної і методичної майстерності.

  3. Культура мовлення, дикція, інтенсивність, освіченість, емоційність, загальна і специфічна грамотність.

  4. Ступінь тактовності й демократичності взаємин з учнями.

  5. Зовнішній вигляд педагога, міміка, жести, культура поведінки.

2. Оцінка основних характеристик учнів на занятті

  1. Ступінь пізнавальної активності, творчості, самостійності.

  2. Рівень загально навчальних та спеціальних умінь і навичок.

  3. Наявність і ефективність колективних (групових) форм роботи.

  4. Ступінь дисциплінованості, організованості і зацікавленості.

3. Оцінка змісту діяльності вчителя та учнів на уроці

  1. Науковість, доступність, посильність досліджуваного навчального матеріалу, сформованих умінь і навичок.

  2. Актуальність і зв’язок з життям.

  3. Ступінь новизни, проблемності й привабливості навчального матеріалу.

  4. Оптимальність обсягу запропонованого для засвоєння матеріалу.

4. Оцінка ефективності способів діяльності викладача й учнів у ході заняття

  1. Раціональність та ефективність використання часу уроку, оптимальність його темпу, а також чергування і зміни видів діяльності.

  2. Доцільність та ефективність використання наочності й ТЗН.

  3. Раціональність та ефективність використаних методів і організаційних форм роботи.

  4. Рівень зворотного зв’язку з усіма учнями в процесі уроку.

  5. Ефективність контролю за роботою учнів і рівень вимог, на якому проведено оцінку знань, умінь, навичок за результатами уроку.

  6. Ступінь естетичного впливу проведеного заняття на учнів.

  7. Ступінь дотримання правил охорони праці і техніки безпеки вчителем і учнями в ході заняття.

5.Оцінка мети і результатів проведеного заняття

  1. Ступінь конкретності, чіткості і лаконічності формулювання мети уроку. Реальність, доцільність, складність і досяжність мети одночасно.

  2. Ступінь навчального впливу проведеного заняття на учнів.

  3. Ступінь виховного впливу проведеного заняття (що і якою мірою сприяло вихованню учнів у ході уроку).

  4. Ступінь впливу уроку на розвиток учнів (що і якою мірою сприяло розвитку учнів).


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал