Уроку: «Формування та розвиток критичного мислення під час розв`язування задач з теми: «Паралельність прямих і площин у просторі»



Скачати 89,76 Kb.
Дата конвертації28.12.2016
Розмір89,76 Kb.
ТипУрок
Тема уроку: «Формування та розвиток критичного мислення під час розв`язування задач з теми: «Паралельність прямих і площин у просторі».

Мета уроку: Узагальнити знання учнів з теми, вдосконалювати навички застосування теоретичного матеріалу до розв’язування задач, відпрацювати норми співробітництва під час групової діяльності та почуття взаємодопомоги, взаєморозуміння, розвивати творчі здібності і пізнавальний інтерес з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

Тип уроку: Урок закріплення основних знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання: Плакати, додатковий матеріал, таблиця.



План уроку в цитатах

  1. «Світ математики – ні що інше, як відбиття в нашій свідомості реального світу». Гіппократ

  2. Хто не знає,в яку гавань він пливе, для того немає попутного вітру. Сенека.

  3. Геометрія наближає розум до істини. Платон.

  4. Не будемо сперечатися – будемо обчислювати. Г. Лейбніц.

  5. Про світ!Зрозумій!Співаком – уві сні – відкриті Закон зірки і формула квітки. Марина Цвєтаєва.

Хід уроку:

І. Мотиваційна бесіда з подальшою постановкою цілей.

Геометрія – це цілий світ, який оточує нас з самого народження, бо все, що ми бачимо навколо себе, так чи інакше, має відношення до геометрії.

Епіграф: «Природа і життя людини формулює власні закони мовою математики.» Г.Галілей

Девіз уроку: «Дивись – думай - роби висновки!»

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Домашнє завдання перевіряється й обговорюється всередині групи за зразками, які вчитель пропонує консультантам.

Учням роздаються картки - Особистісно-освітня траєкторія та диференційоване домашнє завдання, де учні проводять самооцінку.

Адекватна самооцінка дозволяє критично, правильно співвідносити власні сили із завданнями різної складності та з вимогами інших, правильно усвідомлювати власні позитивні якості та недоліки.

Особистісно-освітня траєкторія

---------------------------------------------------------------------



0

1

2

3

I. Інтерактивна

вправа «незакінчені речення»















ІІ. Домашнє завдання













ІІІ. Презентація тем













ІV. Графічний диктант













V.Розв’язування задач













VІ.Геометрична інтерпритація













Стереометрія

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

а) Систематизація та узагальнення теоретичного матеріалу.

Інтерактивна гра: «Незакінчене речення»



  1. Властивості основних геометричних фігур виражаються…

  2. Основними фігурами стереометрії є…

  3. Якщо дві прямі не мають спільних точок і не лежать на одній площині, то вони…

  4. Через дві мимобіжні прямі можна провести

площину …

  1. Систему координат на площині увів…

  2. Єдину площину можна провести через…

  3. Ознаки паралельності прямих на площині…

  4. а паралельна в, якщо пряма а паралельна деякій площині, то пряма в…

  5. Якщо пряма а паралельна до площини 2,то на площині до прямої а існує паралельних прямих…

  6. Чи можна через т. С яка належить прямій а провести безліч паралельних прямих?

  7. Скільки в середніх ліній в трикутнику, а в трапеції?

б) Кожний ряд складав таблицю рисунків з теми, зазначеної у вибраному конверті.

а) взаємне розташування;

б) ознаки паралельності;

в) підбір прикладних задач.

ІV. Формування вмінь і навичок.

а) Евклідове колесо історії (Евклід)

(портрет Евкліда)



Евклід

Безсмертну славу принесли Евкліду «Начала».

Ознаку паралельності двох прямих подано в першій книзі «Начало» Евкліда (стародавній математик 23 ст. тому).

Ця дивовижна книга пройшла крізь політичні катастрофи і війни 22-х століть, вистояла, вціліла, відіграла виключну роль в історії математики і математичної освіти в усьому світі. Щоб зрозуміти, чому так трапилося, спинитися на ній детальніше.

Достатньо назвати історію знаменитого 5-го постулату про паралельні прямі.

б) Інтерактивна гра «Графічний диктант»

___ні так



  1. Якщо дві прямі лежать в одній площині то вони перетинаються

  2. Через т. А, А? ά не належить прямій а, можна провести нескінчену множину прямих мимобіжних із прямою а.

  3. Якщо дві прямі в просторі не перетинаються, то вони паралельні.

  4. Якщо α||β, то для будь-якої прямої а площини α існує паралельна їй пряма в пл.: β.

  5. Якщо кожна пряма площина α паралельна площині β, то α||β.

  6. Якщо α||β, то будь-яка пряма площини α паралельна кожній прямій пл..β.

  7. Якщо дві прямі, одна з яких лежить у пл..α, а друга – у пл..β, не мають спільних точок, то α||β.

  8. Якщо а і в прямі, які не лежать в одній площині, то існує пряма с, що перетинає як пряму а, так і пряму в.

  9. Через т. А, А є α можна провести єдину пряму, паралельну даній площині α.

  10. Пряма,що лежить у площині має більш ніж одну спільну точку.

  11. Якщо а||α,то пряма а паралельна будь-якій прямій площини α.

  12. Через т. А, що не належить прямій а можна провести нескінчену множину площин, які проходять через т. А і паралельна прямій а.

в) Розв’язування задач.

При розв’язуванні задач використовується найважливіший прийом розв’язування стереометричних задач – зведення їх до планіметричних задач.

С: Через дану точку проведіть пряму, паралельну кожній з двох даних площин, які перетинаються.

Д: Площина β перетинає сторони АВ і АС ∆АВС в точках К і L відповідно та паралельно ВС. Знайти сторону АВ, якщо ВС:КL= 5:3, АК=15см.

В: Дано паралелограм АВСDі площину, яка не перетинає його. Через вершину паралелограма проведено паралельні, які перетинають дану площину в точках А111,D1.

Знайти довжину відрізка СС1,якщо АА1=3см..ВВ1=6см.,DD1=2см.



5. Геометричні інтерпретації до фрагментів музичних творів.

Людство завжди прагнуло і прагне до гармонії.



  1. «Місячна дорога» (слова М.Бакая; пряма на площині)

Місячна дорога край села

У холодних росах пролягла,

Повела з тобою нас в рідний край.

Не забудем ми дорогу ту,

І кохання нашого весну,

Не забудем, не забудем ми.



  1. «Как провожают пароходы» (К.Ваншенкін; паралельні прямі)

Как провожают пароходы,

Совсем не так, как поезда.

Морские медленные воды

Не то, что рельсы в два ряда.



  1. З кінофільму «Земля Саннікова» (перетин прямої з площиною)

Призрачно всё в этом мире бушующем,

Есть только миг, за него и держись.

Есть только миг между прошлым и будущим,

Именно он называется жизнь.



  1. «Журавлині ключі» (слова П.Лехновського; паралельні площини)

Журавлині ключі –

То чужі і незвідані далі,

Журавлині ключі –

Біль розлуки, страждання, печалі.

Журавлині ключі –

Промінці нездійсненної мрії,

Журавлині ключі –

Непогашені іскри надії.



  1. «Как провожают пароходы» (К.Ваншенкін; площина)

Как не шути – волнения больше,

Ведь ты уже не на земле.

Как не ряди – разлука дольше,

Когда плывёшь на корабле.

Вода, вода, кругом вода.

Вода, вода, шумит вода.



6. Підсумок уроку

а) Учитель оцінює роботу учнів,які брали активну участь у розв’язуванні задач.

б) Рефлексія

Сьогодні на уроці



Я дізнався…

Я навчився…

Я зрозумів…

Працюйте, творіть. Пориньте в безмежну неосяжну країну Геометрію, у якій панують порядок і злагода, де живуть за чіткими непорушними законами і в якій ще стільки невідкритого, нового!!!



Бажаю Вам успіху!!!

7. Домашнє завдання

Домашнє завдання заздалегідь підготовлено на диференційованих картках.
Каталог: matematika
matematika -> Математика 1-4 класи загальноосвітніх навчальних закладів Пояснювальна записка
matematika -> Ознайомлення з дією ділення. Знак ділення
matematika -> Зміст навчального матеріалу Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня
matematika -> Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Віднімання виду 79 40, 79 4
matematika -> Математика пояснювальна записка
matematika -> Бінерт Віра Дмитрівна вчитель початкових класів I категорія Широківська зош I-III ступенів Снігурівський район Тема. Площа(закріплення)
matematika -> № уроку Тема уроку Дата Повторення матеріалу за 3 клас
matematika -> Програма з математики для 10 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал