Уроки основ християнської етики у 2 класі за новою програмою



Сторінка1/5
Дата конвертації03.12.2016
Розмір0,63 Mb.
  1   2   3   4   5
Уроки основ християнської етики

у 2 класі за новою програмою

Методичний посібник для вчителя

Випуск 1

Електронний посібник укладено згідно з програмою, яка 13 липня 2010 р. отримала гриф «Рекомендовано МОН України». Його співавторами є вчителі християнської етики та катехити – слухачі курсів підвищення кваліфікації.

У посібнику запропоновано оптимальну в сучасних умовах структуру уроку основ християнської етики. Визначено мету уроку, яка враховує пізнавальні, розвивальні та ціннісні запити учнів. Названо опорні Біблійні історії з конкретними посиланнями на Святе Письмо, процитовано ключовий Біблійний вірш. Нагадуємо, що учень, який закінчив 2 клас, повинен знати напам’ять і розуміти 10 Біблійних віршів. Серед навчальних засобів запропоновано також використати ілюстровані Біблії для дітей, ікони, свічку, робочі зошити, інформаційні плакати, схеми, ілюстрації, фотографії, тексти повчальних оповідань, віршів, пісень, реквізит для ігор та інсценізацій, додаткову літературу, магнітофонні та комп’ютерні аудіо- і відеозаписи тощо.

У посібнику представлено цікаві методики роботи зі Святим Письмом, формування опорної термінологічної лексики, організації евристичної та ігрової діяльності учнів, їхньої самостійної роботи, рефлексивного самооцінювання. Збалансовано діяльність учителя й учнів на уроці з урахуванням того, що зв’язна розповідь педагога на етапі засвоєння учнями нових знань у 2 класі не повинна перевищувати 5 хв. Більшість конспектів містять завдання, спрямовані на реалізацію здоров’язберігальних технологій: фізкультхвилинки, руханки.

Зауважимо, що методику перевірки домашнього завдання вчитель розробляє самостійно з урахуванням інструктажу до цього ДЗ на попередньому уроці. У посібнику нерідко повторюються ті самі завдання, ігри, вправи на різних уроках. Це зроблено свідомо, щоб учні мали можливість закріпити отримані навчальні досягнення, відчути ситуацію успіху, а вчитель – використати відповідні вправи у найбільш оптимальній ситуації.

Наостанок додамо, що поповнити банк розробок ви можете через методиста РМК з християнської етики, керівників курсів з предмета або за електронною адресою: nykolyn@ukr.net. У такий же спосіб Ви зможете зробити замовлення на ці матеріали, а також взяти участь в Інтернет-форумі з питань викладання християнської етики. Роботу над посібником буде продовжено.

УРОКИ № 1-2
Тема. Вступ. Любов будує родину.

Мета. З’ясувати, у чому значення родинної любові і що родина є сильною і міцною завдяки Божій Любові; розвивати творчу уяву, мислення, вміння аналізувати; плекати моральні та етичні якості, зокрема повагу до ближніх, вміння слухати батьківської поради, почуття любові до Бога, батьків.

Біблійна історія. Життя Святої Родини.

Ключовий вірш: «Серце моє й моє тіло радіють живим Богом» (Пс. 84:3); «...Яку велику любов дарував нам Отець, щоб ми дітьми Божими звалися» (І Ів. 3:1).

Навчальні засоби. Ілюстроване дитяче Євангеліє, плакати з висловами про батьків, квітка «Родина» і пелюстки до неї..

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Християнське вітання.

2. Молитва.

ІІ. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду.


  1. Бесіда про. Те, як учні провели літні канікули.

  2. Зауваги вчителя про зміст і завдання вивчення християнської етики у 2-му класі.

  3. Читання висловлювань із плаката.

    • «Батько і мати – два сонця гарячих».

    • «Люби батька і матір, щоб тобі добре, і щоб ти довго прожив на землі».

    • «У нашім раї на землі нічого кращого немає, як тая мати молодая з своїм дитяточком малим».

    • «Любіть один одного! Як я полюбив вас, так і ви любіть один одного».

    • «Любов – це подвійна повага і до себе, і до інших».

  4. Їх обговорення.

  • Що об’єднує наведені вислови?

  • Про кого і про що йдеться у них? (Про любов, про батьків.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми і мети уроку.



ІV. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.

  1. Розповідь учителя, супроводжувана демонструванням ілюстрацій з дитячої Біблії.

Основні тези

    • Майже три з половиною тисячі років тому у Заповідях, які отримав пророк Мойсей від Бога на горі Синай, були вирізьблені слова: «Шануй батька твого і матір твою, щоб добре тобі було і щоб довголітнім був ти на землі». За пошану до батьків Біблія обіцяє добро, благополуччя.

    • Батька і матір любити нам легко, тому що вони люблять нас.

    • Кожна сім’я, родина – це найближчі люди, які люблять один одного шанують, поважають.

    • Любов допомагає нам зрозуміти одне одного, допомагати і пробачати.

    • Перші наші кроки по землі, перша посмішка, перші слова були наслідком батьківської любові і їм принесли неймовірну радість.

    • Підростаючи, діти горнуться до мами й тата і в радості, і в болю, адже рідні батьки завжди вислухають, зрозуміють, простять.

    • Спочатку батьківські очі дивляться на нас з любов’ю, потім з надією, а далі з вірою.

    • У Святому Письмі є багато місць, де батьки просять в Ісуса здоров’я для своїх батьків.

    • Крім наших батьків, є наш спільний Отець, Який безмежною Любов’ю любить нас і постійно навчає разом із батьками законам християнського життя. І ми всі є Його дітьми.

2. Перегляд уривка з мультфільму «Суперкнига» про життя Святої Родини.

VІ. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.

        1. Фізкультхвилинка – пісенька з рухами.

Люблю я маму, люблю вітця,

Люблю ту хатку, де я зросла,

Люблю ту школу, де я учусь,

Люблю ту церкву, де я молюсь.

        1. Мозковий штурм стосовно понять «любов», «родина»

        2. Читання ключового вірша, висловлення учнями думок, які у них виникли.

        3. Вправа «Вирощування квітки родинної любові».

На партах – пелюстки різного кольору. Яскраві означають любов і повагу, інші – байдужість. Учні вибирають ті, які підходять до квітки їхньої родини і наклеюють на велике зображення квітки.

5. Вивчення напам’ять вірша з робочого зошита «Пам’ятай» шляхом приговорювання услід за вчителем.



. Інструктаж домашнього завдання.

Розказати вивчений вірш батькам.

VІІ. Підсумкова частина.

  1. Відзначення хорошої роботи учнів.

2. Молитва.

Підготувала Наталія Дика,

Шульганівська ЗОШ І-ІІ ст.

УРОК № 3
Тема. Моя родина.

Мета. З’ясувати зміст поняття «родина», її завдання, опрацювати Біблійну історію про створення перших людей, плекати повагу і вдячність своїм рідним..

Біблійна історія. Створення людини (Бут. 1:26 -31).

Ключовий вірш: «Ніхто не є без родини у цьому світі: церква є домом і родиною всіх...» (Мт. 11:28)

Навчальні засоби. Свічка, «цеглинки» для побудови «родинного будинку», «мікрофон», кольорові олівці, журнал «Зернятко», магнітофонний запис.

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Християнське вітання.

2. Мотивація молитви.

Помолимось за найрідніших людей, які з нами поруч щодня, піклуються про нас , люблять нас. Це наші батьки і матері, бабусі й дідусі, братики і сестрички.

3. Молитва.



ІІ. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду.

  1. Запалювання свічки.

  2. Виконання пісні «Бог любить всіх нас».

Бог любить всіх людей: і мене, і тебе.

І великих, і малих з любов’ю прийми.

Всім скажіть, вість усім несіть,

Що Отець Небесний радо всіх прийме.

  • Про Кого ця пісня? Якою є Божа Любов? (Божа Любов безмежна. Бог любить і дорослих, і малих. Він любить усіх нас.)

  1. Інтерактивна вправа «Незакінчені речення» (з використанням «мікрофона»).

    • Донька моєї мами – то моя … (сестра.)

    • Найбільше в нашій хаті свято, коли приходить з роботи … (тато.)

    • Своїх онуків розуму навчає старенький … (дідусь.)

    • Найбільше пестять і голублять своїх дітей … (матері.)

    • Батькам на потіху росте здоровий, розумний … (син.)

    • Твою матусю донечкою кличе твоя … (бабуся.)

  2. Вправа «Асоціативний кущ».

  • Які почуття, спогади, враження у вас виникають, коли ви чуєте слово «роддина»?

тато ← ← ← ← ← ← ← РОДИНА → → → → → → → мама

↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓

бабуся ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ дідусь

сім’я ↓ тепло ↓ ↓ любов

рідня ↓ затишок

молитва


  1. Завдання намалювати свою родину.

  • Які кольори ви використали? (Теплі.)

  • Чому теплі? (Бо родина – це тепло, яке передається взаємно. І ми повинні підтримувати це родинне тепло своєю любов’ю, добрими вчинками і спільною молитвою.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Визначення теми і мети уроку.

    • Про що ми сьогодні говоримо на уроці? (Про родину.)

  2. Ознайомлення з ключовим Біблійним віршем.

  3. Декламування підготовленим учнем епіграфа до уроку.

Ми всі – одна сім’я,

Єдина ми родина.

Мільйони різних «я» –

А разом Україна.

ІV. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.

  1. Пошук відповіді на проблемне запитання.

    • Чому всіх людей можна назвати родиною? (Тому що перших людей на землі створив один Бог, і від них почався рід людських. Всі люди – діти одного Небесного Отця.)

  2. Читання вчителем опорної Біблійної історії.

  3. Її обговорення.

  • Як звали перших людей, яких сотворив Бог?

  • Чому Бог створив і чоловіка, і жінку?

  1. Розповідь учителя.

  • Родина є Божою установою.

  • Родинний дім – це перша Церква і перша школа.

  • Недаремно кажуть у народі, що мама, тато, сестричка, братик та я – дружна і міцна сім’я.

  • Взірцем для нашої родини є Свята Родина з Назарету, в якій народився і виріс наш Спаситель.

V. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.

  1. Розгадування ребусів про маленького Ісусика з журналу «Зернятко».

  2. Створення учнями на дошці і в робочих зошитах своїх родовідних дерев.

VІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.

  1. Прослуховування у магнітофонному запису пісні на слова Вадима Крищенка «Родина».

  2. Запис на «цеглинках» тих основ, які творять дружну родину.

  3. Символічна «побудова» оселі дружної родини з окремих «цеглин».

  4. Заключне слово вчителя.

Дитина – це дар Божий, і кожен з нас є найбільшим скарбом для своєї сім’ї, тому ваші матусі й татусі люблять вас понад усе на світі, і ви маєте відповідати їм тим же.

VІІ. Інструктаж домашнього завдання.

Вивчити вірш про родину.

VІІІ. Підсумкова частина.

1. Відзначення хорошої роботи учнів.

Молитва «Царю Небесний».

Підготували:

Алла Балабан, Шляхтинецька ЗОШ І-ІІ ст. Тернопільського району;

Л.Влох, Великоговилівська ЗОШ І-ІІ ст. Теребовлянського району

УРОК № 4
Тема. Батько в сім’ї.

Мета. З’ясувати, в чому полягає відповідальність батька за сім’ю; зрозуміти, що Бог є Отцем для всіх людей; розвинути бажання довірятися Небесному Отцеві; виробити вміння слухати батьківські поради; усвідомити цінність батьківського повчання.

Біблійна історія. Любов пастушка Давила до Небесного Отця.

Ключовий вірш: «Шануй батька свого і матір свою, щоб щасливим ти був на землі» (Вих. 20;12).

Навчальні засоби. Ілюстроване дитяче Євангеліє, плакати з висловами про батька, ком пакт-диск з піснею «Батько і мати».

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Християнське вітання.

2. Молитва «Отче наш».

ІІ. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду.

Прослуховування пісні «Батько і мати».



ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання.



ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Оголошення теми і мети уроку.

  2. Зачитування ключового Біблійного вірша.

V. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.

1. Розповідь учителя.



У житті кожної дитини є двоє людей, які Господом послані опікуватися та виховувати її. Це батьки – мама і тато. Коли народжується дитинка, Бог посилає на родичів велику місію гідно виховувати сина чи доньку на славу Господа, стати для дитини авторитетом.

2. Словникова робота.



  • Спроби учнів пояснити значення слова «авторитет».

  • Формулювання підсумкового визначення: Авторитет – це ті риси характеру батьків, за які людина їх любить, поважає, слухає.

  1. Евристична бесіда про батька, його піклування про дітей.

    • Назвіть ім’я свого тата. (Учні по черзі встають і називають імена батьків.)

    • Розкажіть, у чому виявляється любов вашого тата до вас?

    • Як ви виявляєте любов до свого тата?

  2. Переказ учителем опорної Біблійної історії.

Розкажу вам про маленького хлопчика на ім’я Давид, який дуже любив спілкуватися з Богом.

У Давида були батьки і семеро старших братів. Давид дуже хотів бути корисним у сім’ї, та працювати з дорослими братами він ще не міг, оскільки був надто малим. Одного разу батько дав хлопчикові дуже серйозне завдання – пасти овець. Пастух має рахувати овець, вести їх на соковиті пасовища, доглядати, коли вони поранились. Завдання це було нелегким для дитини, тому Давид надіявся лише на Божу поміч у звершенні своїх справ.

Коли пастушкові було сумно, він складав пісні, у яких запевняв, що Бог завжди біля Нього. Так Давид навчився розмовляти з Богом. Часом хлопчик ставав під деревом і багато часу проводив у молитві. Бог любив Давида, у тяжкі моменти приходив йому на допомогу. Пісні, які складав Давид, називаються псалмами, їх нараховується 150, і вони вміщені в Біблії.

VІ. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.

Розгадування кросворда.



Х

1













Х

Х

Х

Х

Х

Х

Х

Х

Х

Х

2



















Х

Х

Х

Х

Х

Х

3



















Х

Х

Х

Х

4













Х

Х

Х

Х

Х

Х

Х

Х

5



















6
















Х

Х

Х

Х

Х

Х

  1. Чоловік Марії. (Йосип.)

  2. Що допомагає родині переживати щоденні клопоти? (Молитва.)

  3. Де народився Ісус? (Вифлеєм.)

  4. Ім’я Ісусової матері. (Марія.)

  5. Хто є Небесним Отцем Ісуса? (Господь.)

  6. Як одним словом назвати Йосипа, Марію та Ісуса? (Родина.)

VІІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.

Підсумкова бесіда.



  • Назвіть прикликання, за допомогою яких ми звертаємося до Небесного Отця.

  • У яких випадках потрібно звертатися до Бога?

VІІІ. Інструктаж домашнього завдання.

Вивчити напам’ять вірш про батька.

ІХ. Підсумкова частина.

1. Відзначення хорошої роботи учнів.



  1. Молитва.

Підготував Олександр Бочковський,

Залісецька ЗОШ І-ІІІ ст. Збаразького району


УРОК № 5
Тема. Мама в сім’ї.

Мета. Усвідомити, наскільки дорогою для дитини є мати; розвивати бажання приносити радість матері, в усьому допомагати їй; плекати шанобливе ставлення до матері.

Біблійна історія. Весілля в Кані Галилейській (Ів. 2:1-7)..

Ключовий вірш: «Хто звеличує матір свою, той немов скарби збирає»» (Сир. 3;4).

Навчальні засоби. Свічка, аркуші для витинанок, ножиці, записи на комп’ютері.

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Християнське вітання.

2. Мотивація молитва.

У кожного з нас є мам а. Ми дуже її любимо. Помолимося разом за своїх мам.

3. Молитва «Отче наш».



ІІ. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду.

1. Запалення свічки.

2. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».Прослуховування пісні «Батько і мати».

найкраща


жертовна ↑ добра

турботлива ↑ ↑ ↑ мила

↑ ↑ ↑ ↑ ↑

доброзичлива ← ← ← ← ← ← ← ← МАМА → → → → → → → →→ → чуйна

↓ ↓ ↓ ↓ ↓

працьовита ↓ ↓ ↓ ласкава

дбайлива ← ← ← → → співчутлива

↓ ↓


любляча лагідна

  1. Виконання раніше вивченої пісні про маму.

Про матусю пісню я вам заспіваю,

Бо нікого кращого я не знаю.

Приспів. Мамо, матусю, ти ж моя рідненька,

Ти така хороша, моя дорогенька.

Лагідна, ласкава мама мене любить

І зі мною грається, пестить та голубить.

Я своїй матусі завжди помагаю,

Прибираю в хаті я, завжди прибираю.

Виросту велика і всього навчуся,

Стану я такою, як моя матуся.

  1. Декламування вірша вчителем.

Хто вас дуже щиро любить,

І вбирає, і голубить,

І кладе у постіль спати?

Хто для вас пісні співає,

Хто в негодах забавляє,

Гарні вам дає ляльки

І розказує казки?

Хто малими вас за руку

І до школи на науку

Вів, щоб розуму навчати?

Це, звичайно, наша… (мати)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Демонстрування підготовленим учнями ілюстрацій на тему «Моя матуся».



ІV. Мотивація навчальної діяльності.

1. Читання записаного на дошці ключового Біблійного вірша.

2. Оголошення теми і мети уроку.

V. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.

1. Розповідь учителя.

Вона тебе любить. Щиро, ніжно. Часто навіть жертвуючи яки­мись своїми захопленнями, бажаннями, часом, сном. Вона тебе любить, коли засмучена і коли радісна. її любов не залежить від твоєї успішності в школі, від твоїх уподобань у спорті чи в музиці, її любов не зменшується, коли на твоїх новісіньких штанятах чомусь з'являється бруд і велика дірка. її любов не збільшується, коли ти отримуєш перше місце на олімпіаді з математики... Вона тебе просто любить. Мило усміхається, коли бачить, як ти хочеш допомогти у хатніх справах. Щиро дякує, коли ти їй - хворій на застуду – поправляєш ковдру і приносиш теплого чаю... І ще вона завжди-завжди молить­ся за тебе... Знаєш, вона також потребує твоєї молитви. І ти можеш щодня молити­ся за неї, бо твоя мама є справжнім Господнім дивом, яке з любові до тебе подарував тобі Бог. Мама дуже любить тебе! А ти її?


  1. Спільне приговорювання тексту.

Щиро любить матір той, хто:

  • спритний і сильний;

  • в усьому мамі допомагає;

  • співає їй, як соловейко;

  • послушний і покірний.

  1. Робота із Святим Письмом – читання опорної Біблійної історії, коментар учителя.

Ісус дуже любив Свою Матір і був їй послушним.

5. Опрацювання опорних понять «покора». «покірний». «послушний», складання речень із ними.



VІ. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.

1. Робота з акровіршем.



Ми вічно прагнем вирости,

А вона – за нас радіти.

Ми без неї – сироти,

А для неї завжди діти.

2. «Розсипанка».

Прислів’я розсипались у два стовпчики. Необхідно їх правильно з’єднати.

Дитина плаче,

щоб купити маму.

Мати однією рукою б’є,

а матері боляче.

Нема того краму,

в того й голівка гладенька.

У кого є ненька,

а другого гладить.

3. Практична робота – витинанка «Сердечко для мами».

VІІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.

1. Тренування у запам’ятовуванні ключового Біблійного вірша.



  • Хорове читання.

  • Читання групами.

  • Вибіркове читання.

2. Складання міркування за таким початком: «Я звеличую свою маму за те, що вона…» (з додатковим поясненням учителем опорного слова: Звеличувати – вихваляти, високо оцінювати).

3. Заключне слово вчителя.

Приємно, що ви так гаряче і по-справжньому любите та звеличуєте своїх матерів, шануєте і слухаєтеся їх. Запишіть на своїх витинанках-сердечках ім’я своєї мами. А тепер зігрійте його у своїх долоньках.

VІІІ. Інструктаж домашнього завдання.

Вручити мамі сердечко і розказати про свою любов до неї..

ІХ. Підсумкова частина.

1. Відзначення хорошої роботи учнів.

2. Мотивація молитви.

Ваші матері завжди моляться за вас. І ми теж зараз помолимося за всіх наших матерів.

3. Молитва «Богородице Діво».

Підготувала О.Гоцко,

Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст.

УРОК № 9


Каталог: avatar
avatar -> Додаток №1 Орієнтовні форми і зміст виховної діяльності
avatar -> Уроки християнської етики у 4 класі за новою програмою
avatar -> Урок читання у 2 кл Вчитель Полякова Тетяна Вікторівна, стаж роботи 17 років Тема. Як посолиш так і їстимеш. Матеріал уроку. Українська народна казка «Лисиця та журавель». Мета
avatar -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
avatar -> Календарно-тематичне планування уроків християнської етики у 1 класі
avatar -> Ознайомлення з дією ділення. Знак ділення
avatar -> Абажей Наталія Михайлівна Спеціальність вчителька початкових класів Освіта вища, кдпу стаж педагогічної роботи 17 років Категорія вища Дата проведення 20. 02. 2013р. Відкритий урок
avatar -> Опис досвіду роботи вчителя початкових класів Олександропільського нвк солонянського району Дніпропетровської області Ткаченко Ольги Василівни Ольга Василівна Ткаченко вчитель початкових класів Олександропільського нвк
avatar -> Уроки основ християнської етики у 3 класі за новою програмою
avatar -> Урок природознавства в 5 класі з теми: «Сонячна система»


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал