Урок за темою «Вірші про світ природи і дитинства»



Скачати 106,09 Kb.
Дата конвертації18.12.2016
Розмір106,09 Kb.
ТипУрок


Відкритий урок з читання

3 клас

Тема:

Вірші про світ природи і дитинства

Промінська НСШ

Вчитель: Пащенко Н.Д.

2014 н.р


Мета:

  • формувати літературознавчі компетенції учнів на основі творів про природу та дитинство;

  • розвивати комунікативні здібності, уміння робити висновки, відстоювати свою думку, презентувати свої знання;

  • розвивати зв’язне, усне та писемне мовлення, творчі та естетичні смаки,уяву, творчість, спостережливість;

  • виховувати любов та повагу до товаришів, природи, рідного краю.

Обладнання: картки зі словами,звукозапис, репродукції картин, малюнки, презентація «Дитинство очима школярів».

Хід уроку:



І. Організація початку уроку.

1. Вітання учителя.

Сядьте, діти, всі гарненько

Руки покладіть рівненько,

Один одному всміхніться,

Веселіше подивіться.

У нас друзів є багато

Всі працюємо завзято.

2.Емоційна настанова

- У мене зараз гарний настрій , ось такий (Смайлик)

- У кого з вас теж такий, покажіть.

- Я хочу, щоб такий настрій залишився у вас до кінця уроку.

- А тепер погляньте на дошку (Прикріплені малюнки, жабки, сонечка, комашки, грибка). Давайте зробимо комплімент цим гарним друзям.

- Пане мухоморе, цей яскравий капелюх вас дуже прикрашає.

- Пані жабко, ви сьогодні чарівно виглядаєте.

- Сонечко, добрий день, ми так чекаємо на твої лагідні промінчики.



- Люба комашко, а в тебе така гарна сукня.

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку

  • Сьогодні у нас звітний урок за темою « Вірші про світ природи і дитинства»

  • Гарні, співучі вірші допомагають побачити світ яскравішим, неначе розмальованими чарівними фарбами. Поети пишуть свої вірші щиро, а якщо серце у людини спить, не може воно відчути усієї краси поезії. А так хотілося, щоб ви навчилися слухати віршики не тільки вухами, а й серцем, розуміти почуття автора, які він намагався передати.

  1. Інтерактивна вправа «Гронування»

  • А що ж таке природа?





Природа – це казка,яку необхідно читати серцем щоденно із любов’ю. Придивлятись до неї, прислухатись до її звуків, вдихати аромат її пахощів і вона відкриє чарівний і дивовижний казковий світ, подарує надзвичайну і радісну красу. Адже краса природи безмежна, вона має здатність робити людину світлою і доброю. Співчутливою і турботливою. Серце людини від краси добрішає.



Природою милувалися і складали музику музиканти, художники писали картини. Ось погляньте на ці ілюстрації. Ці картини написали великі видатні художники Шишкін, Левітан.

  • А ось цю музику створив композитор Чайковський. Вона називається «Пори року»( «Времена года»).

  • А тепер, дітки, скажіть, що ж таке дитинство? Що з ним пов’язане?







Дитинство – це найщасливіша пора. Ви поряд зі своїми рідними: татом, мамою, бабусею, дідусем, сестричкою, братиком. В дитинстві синіше небо, яскравіше сонце, ширші простри. Це коли все дивне і не викликає дивування.

Дитинство – це коли день починається з першим променем сонці, звуком тихих маминих кроків, запахом теплих татових рук. Дитинство закінчується коли ти перестаєш мріяти стати дорослим.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності


  1. Створення ситуації успіху.

  • Подивіться ось на це деревце. Воно сумує. Чому? Так, зараз зима. Холодно. Сніжинки літають навколо дерева, не прості, а чарівні. Вони сядуть на дерево тільки тоді, коли ми правильно виконаємо всі завдання. Допоможемо деревцю, вдягнемо його. Адже під снігом йому буде тепло. Збережемо його. Це наше дерево знань. Чим більше буде правильних відповідей і активніше ми будемо працювати,тим краще воно буде себе почувати.

  • Тож розпочинаємо.

  1. Зберіть імена та прізвища поетів і письменників.

Анатолій Бойко

Марійка Костецький

Дмитро Підгірянка

Наталя Павличко

Грицько Забіла


  • Молодці, з цим завданням впорались, одягніть деревце.

  1. Роз’єднай слова і прочитай далі. Скажи з якого твору ці рядки. Хто автор, що ти про нього знаєш?( Кожній дитині дається індивідуально).

  1. Вонавкираваєльдомводи

усіхставківозертарік

підснігховаєвполісходи

щоблютийхолодїхнепік.( Н.Забіла «Чотири пори року)


  1. Летиспівайунебігомінкому.

Хочімаленький,зрозумівявсе

Мояруканіколиінікому

Нікривдинібідинепринесе! (Д.Павличко «Птиця»)


  1. Обтрусилияблукаусаду,

аоднезосталосянавиду.

Хтонейдезадивитьсяблагодать!

жальлишещояблуконедістать. (А.Качан «Обтрусили яблука)


  1. Іквіткулісовунестанурвати,

їїдодомуянепонесу,

бовдомаїйджмелянепогойдати

інепопитиранкамиросу! (А.Костецький «Не хочу»)


  1. Гостювавчетвертийвранці

Вовочевійнашійланці,

Добрівістіпроврожай

Лунконісізкраювкрай. (С.Жупанин «Сім вітрів»)

І це завдання виконали, молодці! Повісьте сніжиночки на гілки.



  1. З'єднай частини прислів’їв

Нащо й ліпший клад а лінь марнує.

Бджола мала коли в сім'ї лад.

Праця людину годує а й та працює.

Хто про землю дбає, вона тому повертає.



  • Молодці, і з цією вправою справились.

  1. Робота з книгою

А зараз, діти, я вас попрошу знайти ваш улюблений вірш із цієї теми і зачитати його, хто ваш улюблений герой твору, чому він вам сподобався? Розкажіть про автора цього твору .

І. Гумористичні вірші.

ІІ. Вірші про пори року.

ІІІ. Вірші – діалоги.

IV. Вірші про птахів.

V. Вірші про мрії дітей.

(Діти читають вірші та розповідають про життя поетів)

6. Фізкультхвилинка

7.Створення сенкану

А тепер ми теж станемо з вами поетами. Створимо сенкани по темі «Зима».

(Кожній дитині дається тема: сніжинка, мороз,іній,сніг,віхола).

Сенкан


Слово, яке позначає тему (назва предмета). (1 слово)

Опис теми (назва ознак). (2 слова)

Дія, пов’язана з темою (назви дій). (3 слова)

Фраза, що висловлює ставлення до теми . (4 слова)

Слово, близьке за значенням до теми . (1 слово)

Молодці,ви справились з цим завданням перейдемо до наступної вправи.



8.Тестування

Варіант 1

1. У якому творі Наталі Забілої змагаються Сонце і Вітер?:

А) "Мороз і Сонце";

Б) "Хто сильніший";

В) "Вітер і дівчина".



2. Хто писав гумористичні вірші?:

А) Марійка Підгірянка;

Б) Анатолій Качан;

В) Грицько Бойко.



3. Що не можна повернути з бюро знахідок?:

А) щоденник;

Б) загублений час;

В) чемність.



4. Яка поетеса познайомила вас із Дбай ком?:

А) Тамара Коломієць;

Б) Наталя Забіла;

В) Марійка Підгірянка.



5.Що сказав Вітер Сонцю у вірші Н. Забіли «Хто сильніший»?

А) Я переміг;

Б) Ти перемогло;

В) Твій верх.



6. З якого вірша ці рядки: "- Лети! Співай у небі гомінкому. Хоч і маленький, зрозумів я все…"?:

А) "Гном";

Б) "Птиця";

В) "Мрія".



Варіант 2

1. Про які вітри написав поет Степан Жупанин?:

А) південні;

Б) північні;

В) про сім вітрів.



2. Що означає слово "тішиться" ("Мама тішиться") у вірші "Оленчині вишивки"?:

А) радіє;

Б) мовчить;

В) сумує.



3. З ким розмовляє ліщина у вірші Степана Жупанина "Ліщина"?:

А) з хлопчиком;

Б) з лисичкою;

В) з бабусею.



4. Кого зустрічала дівчинка у вірші Анатолія Качана "Дівчинка і море"?:

А) братика;

Б) тата;

В) матусю.



5. З ким розмовляв автор у вірші "Розмова" Дмитра Павличка?:

А) з гномом;

Б) з кицею;

В) з дівчинкою.



6. Як було звати хлопчика з вірша Грицька Бойка "Хвастунець"?:

А) Толя; Б) Сашко; В) Іванко.



9. Гра «Складовий аукціон»

- На склади ра, ро, ру записати слова про природу та дитинство.

Наприклад: ра – ранок, радість,райдуга, ракета…

ро – робота, розум, роса, ролики…

ру – руки, рукавички, русалка, рушник…

10.Гра «Упізнай та швидко відповідай»

Літній, сонячний, теплий (Що?) – день.

Жовті, червоні, осінні (Що?) – дерева .

Сіра, дощова, велика (Що?) – хмара.

Променисте, тепле, лагідне( Що?) – сонечко.

Чисте, безхмарне, лагідне, блакитне (Що?) – небо.



IV. Узагальнення та систематизація знань.

  1. Бесіда.

  • Діти, за цей урок ми виконали ряд завдань. Ви молодці. З ними впоралися. Людина – є частиною живої природи. Щоб зберегти природу, її багатство, красу не треба шкодити їй. Потрібно оберігати навколишнє середовище. І про цю красу писали, пишуть і будуть писати поети та письменники. Адже без неї немає життя. Так як людина не може жити без друга.

У народі говорять «Скажи, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Дружба вчить турбуватись за іншу людину, розділяти з ним радості, турботи проблеми. Але не всякий вміє бути другом. До дружби треба дорости. Не може бути другом той, хто не вміє щиро, без заздрощів радіти успіху іншого.

  • А у вас,діти, є друзі? Хто може розповісти про свого друга?

  • Молодці, у кожного із вас є свій друг. Це не тільки хлопчик, дівчинка, а й тваринка.

  • А які прислів’я про дружбу ви знаєте?

Людина без друзів, що дерево без коріння.

Не той друг, що медом маже, а той, що правду каже.

Сварка до добра не доводить.

Дружба міцніше від кам’яних стін.



  • А що ви робите, щоб зберегти природу?

  1. Виставка дитячих малюнків.

V. Підсумок уроку

1.Погляньте на наше деревце. Мабуть йому вже тепло.



  • Чи здійснилися ваші побажання на уроці?

  • Який вид роботи сподобався?

2.Оцінювання знань .


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал