Урок з української мови в 3-а класі Підготувала вчитель початкових класів



Скачати 83,11 Kb.
Дата конвертації22.02.2017
Розмір83,11 Kb.
ТипУрок
Урок з української мови в 3-А класі
Підготувала вчитель початкових класів

Вугледарського НВК

Юрушева І.Л.
Тема. Вправи на встановлення звязку прикметників з іменниками.

Доповнення тексту прикметниками.


Мета: Формувати в учнів вміння встановлювати зв’язок між іменниками і прикметниками; вчити добирати прикметники до іменників, виділяти прикметники з тексту; розвивати мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати культуру мовлення.

Хід уроку



I. Організаційний момент

1. Девіз нашого уроку :

Думати швидко.

Виконувати чітко.

Творчо працювати.

Каліграфічно писати.
2. Вступне слово, хвилинка поезії
Діти, я гадаю, що сьогодні ми з вами добре попрацюємо, але спочатку я хочу побачити ваш настрій , з яким ми будемо подорожувати під час уроку. Позначте його в своїх зошитах.
Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну чудової рідної мови.
ІІ. Актуалізація знань.
Бліц-опитування.

  • Яку тему ми розглядали на попередніх уроках?

  • Які запитання ми розглянули за цією темою? Задайте їх одне одному.


ІІ. Вивчення нової теми.

1. Оголошення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про прикметник, розкриєте його значення та роль у мовленні, навчитеся встановлювати звязок прикметника з іменником, робити висновки та узагальнення.

Загалом на вас чекає багато цікавих вправ і завдань.
2. Складання «Асоціативного куща» Я думаю , що в кінці уроку ви зможете доповнити гілочки нашого куща, який має назву прикметник…


Прикметник







  1. Словниковий диктант з поясненням орфограм.


Сестричка,дзьобати,солодка,щасливий,працьовитий,підїхати, розкрив, схопити,безголосий, веснянка,насувається, легенькі.

    • Визначити прикметники.

    • Звуко-буквений аналіз легенькі.



4. Відгадайте загадку, зверніть увагу на слова, які допоможуть відгадати загадку
Чудо-сани прилетіли. Рукавом махає -

Скакуни в тих санях білі. Сріблом все вкриває.

В санях тих сидить цариця - Що це за цариця? (Зима)

Білокоса, білолиця.

- Які слова допомогли вам уявити зиму?

( Цариця,білокоса, білолиця)

- До якої частини мови вони відносяться?
5. Гра «Юні поети»

Загадку ви правильно відгадали. Тоді допоможіть мені відгадати зимові слова.

Запишіть іменник зима і допишіть до нього прикметники з вірш, який я зараз прочитаю.
От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така... (чудова).

Мороз у лід озера кута —

Зима, тоді всі кажуть.... (люта).

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна, й...(морозна).

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму... (красива).

Гілок під інеєм не видно.

Тоді вона, звичайно,...(срібна).

Синичка змерзла і голодна,

Бо видалась зима... (холодна).

Зима! Зима! Усякий знає,

Вона...(холодною) буває.
- Записати в зошит:

Зима чудова, люта, серйозна, суха, вітряна, морозна, красива, срібна, холодна.

- Доберіть до іменника зима свої прикметники. Зима — білосніжна, колюча, похмура, казкова, сварлива, сумна.


- Назвіть прикметники близькі за значенням. Як вони називаються?(Синоніми)

  • Чудова, красива, казкова

  • Люта, вітряна, морозна, холодна, колюча, сварлива

  • Срібна, білосніжна

  • Похмура, сумна


- Які прикметники вжиті в переносному значенні?(люта,серйозна, срібна, колюча, казкова, сварлива, сумна)
6. Творча пауза.
А зараз відпочинемо і пофантазуємо. Розв'яжіть приклад:

Іменник + прикметник = смішно

(Сонце зелене, заєць оранжевий, жираф мініатюрний, цукор чорний, тощо.)

Молодці! І з цим завданням ви впоралися успішно.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Танок (який?) веселий, рухливий,…………..

ІІІ. Закріплення знань.


  1. Робота за підручником.

    • Самостійне читання правила на стор. 40

    • Коментоване вибіркове письмо Впр. 97

  2. Робота за робочим зошитом.

    • стор. 59 № 4 коментоване письмо

    • стор. 59 № 5 робота в парах з простим олівцем

    • стор. 60 № 6 самостійна робота з простим олівцем

  3. Послухайте вірші. Визначте кількість прикметників.

Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова,

Мелодійна, дзвінкотюча,

Дивна, радісна, співуча,

Лагідна, жива, казкова,

Красна, чарівна, шовкова.

Найдорожча, добра, власна.

Мудра, сонячна, прекрасна,

Солов'їна, барвінкова

Українська мова! (26)

Конвалія

Мої квіточки ніжні,

Такі білосніжні.

Тоненькі, тендітні,

Ласкаві, привітні.

Послухай, як срібно

Дзвенить голосок:

"Не треба, не треба

Зривати квіток!"

Надія лише на тебе, друже!(6)


Тепла і ніжна в матусі рука.

Дужа й солона вона – в моряка.

У сталевара – міцна, мозолиста.

Легка, мов крило, - в піаніста-артиста.

У лікаря – чуйна.

Жорстка – в хлібороба...

Тільки ніяка рука у нероби(10)
ІV. Підсумок уроку

- Яку роль відіграють прикметники в мовленні? (збагачують, прикрашають нашу мову, допомагають точніше висловити нашу думку)

- З якою частиною мови зв'язана?

- Запишемо це у наш «кущик».
Гра «Павутинка»

Цікавий

Творчий

В
Урок
ажливий


Корисний

Пізнавальний

Добрий

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Робота в робочому зошиті на стор. 60 № 7



ДОДАТОК
Послухайте казку «Друзі назавжди»
У країні Граматиці жили собі Іменник та Прикметник.

– Ти хто? – запитав Іменник, побачивши Прикметника.

– Я не можу відповісти на це запитання, я знаю тільки, який я. А ти який?

– А я можу відповісти на питання хто? або що?

Тим часом набігла хмаринка, та прямо Іменникові на ніс впала сніжинка.

– Сніжинка, – промовив той.

– Біла, химерна, пухнаста, – сказав Прикметник і засміявся.

– Добрі, щирі, вірні, справжні, – почав схвильовано говорити Прикметник.

Іменник одразу зрозумів, про що той думає, і продовжив: – Друзі!

З того часу почалася дружба Іменника і Прикметника. Прикметники влучно дають характеристику нашим іменникам.



Тепла і ніжна в матусі рука.

Дужа й солона вона – в моряка.

У сталевара – міцна, мозолиста.

Легка, мов крило, - в піаніста-артиста.

У лікаря – чуйна.

Жорстка – в хлібороба...

Тільки ніяка рука у нероби(10)

Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова,

Мелодійна, дзвінкотюча,

Дивна, радісна, співуча,

Лагідна, жива, казкова,

Красна, чарівна, шовкова.

Найдорожча, добра, власна.

Мудра, сонячна, прекрасна,

Солов'їна, барвінкова

Українська мова! (26)
Конвалія

Мої квіточки ніжні,

Такі білосніжні.

Тоненькі, тендітні,

Ласкаві, привітні.

Послухай, як срібно

Дзвенить голосок:

"Не треба, не треба

Зривати квіток!"

Надія лише на тебе, друже!(6)
Каталог: uroki
uroki -> Відділ освіти броварської районної державної адміністрації методичний кабінет екологічне виховання
uroki -> Конкурсу «Учитель року -2007», переможець конкурсу «Людина року 2007» ( номінація «Вчитель року»),переможець
uroki -> Урок вступ. Місце праці І професії в житті людини
uroki -> Людина починається з добра
uroki -> Мета: зацікавити педагогів ідеєю інсценізації творів В. О. Сухомлинського для збереження духовного здоров’я дитини. Задачі
uroki -> В Директор школи Чорна Наталія Йосипівна
uroki -> Урок «Основи здоров’ я»
uroki -> Природа навколо нас. Жива І нежива природа. У природі все пов’язане
uroki -> Людина частина живої природи
uroki -> Математики (1 клас) учитель початкових класів Кір’


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал