Урок з розвитку мовлення. 3 клас. Складання тексту-опису «Снігур» з використанням методики «Навігатор» Навігатор



Дата конвертації22.02.2017
Розмір56,9 Kb.
ТипУрок
МОУ «Школа № 94 м. Донецька»
Медведенко Л. Г.

учитель –методист


Урок з розвитку мовлення.

3 клас. Складання тексту-опису «Снігур» з використанням методики «Навігатор»



Навігатор

Спектр: тематична підборка;

Тип: мотиваційний, змістовний; операційно – діяльнісний;

Класифікація: структурований;

Тема. Складання тексту – опису «Снігур»

Учбові дії:

змістовні: закріпити знання учнів про текст, формувати уміння складати текст – опис;

операційно – діяльнісні: збагачувати активний і пасивний словник учнів; вміння добирати слова, ознаки предметів;

контрольно – оціночні: розвивати уміння будувати речення, текст;

результативно – корекційні: формувати уміння зв’язно, послідовно викладати думки;

рефлексія: розвивати спостережливість, увагу, дбайливе ставлення до птахів, бажання допомогти їм взимку.

Обладнання: ілюстрації із зимовим пейзажем, зображення снігура.
Хід маршруту

І. Введення в тему.

Підготовка до написання твору.



  1. Загадки про зиму.

Хто наткав полотна

аж від лісу до вікна?

І сміється, задається.



  • Ось така ширина! ( Зима)

Що за диво? Все навкруг

вкрив біленький ніжний пух…

Дива зовсім тут нема –

то до нас прийшла… (зима)
Чудо – сани прилетіли.

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця

білокоса, білолиця.

Рукавом махає –

сріблом все вкриває. (Зима)


Я – антонім слова «літо»,

в мене біла тепла свита,

хоч мороз люблю сама:

адже звуть мене … (зима)




  1. Розглядання ілюстрацій про зиму.

  • Яка пора року зображена?

  • Який сніг? земля? ліс?

  • Яких лісових мешканців – пташок і тварин – ви бачите на лісовий галявині?

  • Веселі чи сумні пташки? Чому?

  • Які пташки не відлетіли в теплі краї?

  1. Загадка.

У блакитнім піджачку,

в рожевій сорочці

в нас зимою по садку

гуляють, як гості. (Снігурі)




  1. Розглядання ілюстрації снігура.

  • Снігур зимуюча чи перелітна пташка?

  • Яких зимуючих птахів ви знаєте?


ІІ. Інструктаж.

  • Сьогодні на уроці розвитку мовлення ми будемо складати текст з елементами опису снігура.

  1. Легенда про снігура.

Чому у снігура червоні груди?

Жив собі снігур. Захотілося йому до сонця долетіти. Вирушив у дорогу. Подивилось сонце на сміливця, здивувалося. Як посмів зимовий птах до небесного світила дістатися?

Виставило сонце свої вогняні стріли, запалило груди снігуреві. Не пустило вище. З тих пір снігурі червоні груди мають.


  • Які ознаки характерні для снігура?

  1. Хвилинка – цікавинка.

Снігурі – червоногруді пташки з чорною шапочкою на голові. Маса тіла – 32-34 г, а довжина – 15-19 см. Колір оперення самця значно красивіший. Черевце у самця червоне, а у самки – бурувато – сіре. Спинка, крила і хвіст – чорні. На хвості біла смужечка.

Живуть снігурі переважно в хвойних лісах Півночі. До нас прилітають пізно восени і оселяються недалеко від людського житла. Мандруючи по садах, вони збирають насіння бур’янів, ягоди, що залишились зимувати на кущах. Надають перевагу горобині. Комахи в раціон снігурів потрапляють випадково і в невеликій кількості.



  • Коли прилітають до нас снігурі?

Доберіть слова, які характеризують цю пору року.
ІІІ. Використання маршруту.


  1. Гра «Добавлянки»

Подивися – у дворі

в чорних шапках… (снігурі)

Ще й червоні фартушки

одягли собі … (пташки)

Значить, сніг і … (холоди)

наближаються сюди.

Снігурами через те

їх тепер ви і … (звете)


  • Про яку пташку дізналися?




  1. Мікросхема опису снігура.

Зачин.

На дерево прилетіли пташки. Вони були дуже гарні. Та одна з них відрізнялася поміж інших.



Основна частина.

Що було на голівці? (Чорна шапочка)

Що прикривало спинку? (Сірий піджачок)

Що майоріло на грудях і черевці? (Червоний фартушок, рожева сорочечка)

Що робила пташка дзьобиком? (Вишукувала ягоди горобини)

Заключна частина.

Та це ж був …




  1. Словникова робота.

Жарогруді снігурі, наче жар, бурувато – сірі, білосніжне вбрання, дзьобик, пір’я.


  1. Гра «З’єднай словосполучення».

Голівка коротенький, товстий

Груди червоні

Дзьоб сіро - блакитна

Спинка чорна

Хвіст чорний


  1. Усний опис снігура. (2-3 учні).




  1. Редагування складених описів.




  1. Самостійна робота учнів. Складання та запис тексту.

ІV. Контрольно – оціночні дії.
Робота в групах.

Перша група.

Поясніть прислів’я.


  • Снігурі на крилах приносять до нас зиму.

Друга група.

Намалюйте снігура.
Третя група.

Склади загадку.


і чорні крильця в нас міцні.

На крилах зиму ми приносим

і звуть нас просто … (снігурі).

Ми маємо грудки червоні,


- Що нового, цікавого дізналися на уроці?

- Яку пташку описували?



- Які завдання найбільше сподобались?
V. Рефлексія.


  • Добери прислів’я, приказки про снігурів.

  • Склади віршик про снігурів.

  • Склади кросворд, в якому ключовим словом буде снігур.

  • Попрацюй в бібліотеці, прочитай твори про снігурів.

Каталог: uploads -> doc
doc -> Замінено текст розділу: IV. Соціокультурна змістова лінія
doc -> Тема. Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові. Числівники прості, складні й складені. Мета
doc -> Тема.. Старий рік поспішає на поріг
doc -> Повідомлення по темі «Будова слова»
doc -> Урок у першому класі «здрастуй, школо!» Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу
doc -> Складнопідрядне речення з підрядними означальними й
doc -> Апостроф. Урок-подорож "Морська регата"
doc -> Ключ. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте прислів’я ( «Герой вмирає, а ім’я його живе») Диктант 2
doc -> Урок з інтегрованого курсу


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал