Урок з природознавства у 1 класі Вчитель: Коваленко Наталя Анатоліївна Тема: Повітря та його властивості



Скачати 54,13 Kb.
Дата конвертації05.12.2016
Розмір54,13 Kb.
ТипУрок
Повітря та його властивості

Урок

з природознавства у 1 класі

Вчитель:

Коваленко Наталя Анатоліївна
Тема: Повітря та його властивості .

Мета: з’ясувати властивості повітря і значення повітря в природі; учити досліджувати властивості повітря, проводити досліди, фіксувати й аналізувати результати, дотримуватися інструкцій і правил техніки безпеки під час проведення демонстраційних дослідів; виховувати пізнавальний інтерес.

Тип уроку: ознайомлення з повітрям.

Обладнання: поліетиленовий пакет, банка з водою і склянка, календар погоди, зошит, кольорові олівці.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1) Вправа « Погода»

-- Який сьогодні день ?

-- Яке число і місяць ?

-- Чи було вітряно коли ви йшли до школи ?

- А були опади ?



ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1) Робота над загадкою.

Куди вступиш – всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш. ( Повітря )

Так, діти це повітря. Сьогодні наша тема повітря та його властивості. До нас на урок завітала дуже вам знайома гостя . Вона принесла нам дуже багато цікавих завдань. Давайте спробуємо відгадати її :

Гострі кігті має –

В подушки ховає. ( Кошеня )

Так, це кішка Мурка . ( Вивішується картинки кішки). Мурка буде спостерігати за нашим уроком .

Наша планета Земля з усіх боків оточена повітрям, якими ми дихаємо. Про те ми його не бачимо, тому що воно… Сьогодні ми за допомогою дослідів визначимо властивості повітря.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1) Демонстрація властивостей повітря ( існує навколо нас, без запаху, прозоре, намагається зайняти весь доступний простір ).

-- Для чого нам потрібне повітря? ( Воно потрібно для дихання людини, тварин, і для рослин.)

-- Що станеться , якщо повітря раптом зникне? ( Ми не проживемо і декількох хвилин.)

-- Де знаходиться повітря? ( Повітря заповнює всі проміжки , усі і щілини в предметах. Воно розчинено у воді морів, озер , річок, струмків.)

-- Повітря оточує нас з усіх боків. Ви можете торкнутися повітря? Проведемо дослід , і ви відчуєте його.

2). Дослід 1

-- Візьміть поліетиленовий пакет й « упіймайте» ним повітря. Закрутіть пакет. Пакет наповнений повітрям. Зробіть невеликий отвір, натисніть на пакет і спрямуйте струмінь на обличчя. Ви відчуєте дотик повітря до шкіри. Візьміть до рук зошит і помахайте ним обличчя. Що відчула шкіра на вашому обличчі? ( Легенький вітерець) . Чому він утворився? ( Тому, що вітер – це рух повітря . Повітря постійно рухається. Вітер який ми відчуваємо, -- це і є повітря .)



--Що ви бачите навколо себе? ( Столи, дошку, квіти, за вікном дерева, хмари. )

-- Чи можемо побачити повітря? ( Ні, ми не бачимо повітря, що оточує нас.)



Фізкультхвилинка

Котик рано піднімався,

Добре лапкою вмивався.

Гарно вушка вимивав,

Шубку добре розчесав,

Потім трішки поплигав,

Ноженята розім’яв.

Поруч муха задзижчала

І його роздратувала.

Він її прогнав від себе,

До роботи йому треба.

ІV. Робота з підручником.

1. Дослід 2

За допомогою зору його можна виявити лише в деяких випадках. Проведемо дослід.

Опускаємо у банку з водою склянку догори дном. Повільно нахиляємо її . Що ви бачите? ( Зі склянки виходять бульбашки повітря, а в склянку потрапляє вода.)

-- Якого кольору повітря? ( Повітря безбарвне .)

--Чому в літку нам радять надягти на голову панамку? ( Улітку Сонце прогріває поверхню Землі , оскільки повітря пропускає сонячні промені.)

-- Повітря вночі зберігає тепло, що отримує Земля від Сонця, а в день розсіює різко змінюється вдень і вночі. На Землі цього немає.



ІV. Робота з підручником.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів.

1. Робота над загадками

Крил немає, скрізь літає,

Та ще й куряву здіймає. ( Вітер )

Ні ваги , ні кольору,

У нього немає.

Усе життя з ним живем,

Але жодного разу не бачили. ( Повітря )

Літає часто він довкола,

Дерев чимало поламав,

Але ніхто, ніде й ніколи

Його не бачив, не тримав. ( Вітер )



VІ. Закріплення матеріалу.

--Які властивості має повітря?

-- Де знаходиться повітря?

VІІ. Робота в зошиті.

1. Виконання малюнка « Кому потрібне повітря?»

VІ. Підсумок уроку

Яку тему вивчали ми на уроці?

Що таке повітря?

Чому безхмарне небо блакитне?



--- З дослідів ми побачили , що нас оточує повітря, але ми його не помічаємо, адже воно невидиме. Повітря --- газоподібне тіло, що заповнює всі проміжки, тріщинки і щілини в предметах. Повітря міститься не лише в твердих тілах, але й у воді.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал