Урок з основи здоров’ я в 4 класі 16. 03. 2012р. Тема. Безпека велосипедиста. Обстеження велосипеда перед їздою. Практична робота. Конкурс юних велосипедистів



Дата конвертації29.12.2016
Розмір1,46 Mb.
ТипУрок
Урок з основи здоров’ я в 4 класі

16.03.2012р.

Тема. Безпека велосипедиста. Обстеження велосипеда перед їздою. Практична робота. Конкурс юних велосипедистів.

Мета: дати учням уявлення про різні види велосипедів та їх призначення; ознайомити із елементарними правилами безпеки під час катання на велосипеді; розвивати мислення дітей, уяву; виховувати дисциплінованість і бажання дотримуватись правил, які зберігають життя і здоров’я дитини.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: малюнки велосипедів, дорожніх знаків, світловідбивачі.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав

Тож і ми часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

Наш урок цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовим: «Добрий день!»

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти – просто

Мо-ло-дці!


ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Що таке ДТП?

  • З яких причин найчастіше відбуваються нещасні випадки на дорогах?

  • Уявіть себе на мить автоінспектором. Яких правил дорожнього руху ви розповіли б неслухняним дітям.

Тест.

  1. ДТП – це

А) аварія

Б) дорожно-транспортна пригода.

2. Чому дорожні знаки фарбують у яскраві кольори?

А) щоб було далеко видно;

Б) щоб дороги виглядали більш привабливо;

В)тому що всім подобаються яскраві кольори.

3. Чи можна переходити вулицю, якщо на світлофорі горить зелене світло, а регулювальник забороняє рух?

А) так;


Б) ні;

В) за бажанням пішохода.

4. Ти з друзями хочеш погратися у м’яча. Ви:

А) гратимете на дорозі;

Б) підете грати на стадіон;

В) будете грати де завгодно.

5. Де можна переходити вулицю:

А) Де завгодно;

Б) там де є «зебра» або знак «Пішохідний перехід»

В) там, де є світлофор.

6. Скільки існує груп дорожніх знаків:

А) 5


Б) 6

В) 7


3.Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні ми поговоримо про маленький вид транспорту. А який саме відгадайте загадку.



Загадка

Два колеса і дві педалі.

Лечу вперед в безмежні далі.

Та з рук керма не випускаю,

Бо правила дорожні знаю. (Велосипед)

Запитання.

Метод «МІКРОФОН» - Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- В кого з вас є велосипед?

- А хто вміє їздити на велосипеді?

- Що таке велосипед? (двоколісна чи триколісна машина, що рухається силою їздця, який натискає на педалі.

- А чи знаєте ви хто створив перші велосипеди і які вони були? Давайте послухаємо.

4. Вивчення нового матеріалу.

4.1. Цікавинки.

Велосипед винайшли раніше, ніж мотоцикл і автомобіль . Близько 500 років тому видатний учений, винахідник художник Леонардо да Вінчі той самий, що придумав креслення ліфта зробив креслення велосипеда. Але ніхто його не зумів виготовити.

А перші велосипеди дуже відрізняються від сучасних. Вони були дерев’яними і більше нагадували самокат. У 19 столітті інженер Драйз у Німеччині зробив бігову машину, схожу на велосипед. Педалей у нього не було. Той хто їхав, відштовхувався від землі ногами, а потім піджимав їх і  їхав за інерцією. Шин і ланцюгової передачі також ще не було. Через деякий час придумали педалі,якими крутили переднє колесо, що було набагато більшим від заднього. Пізніше зробили триколісний велосипед, але колеса залишилися дерев’яними. А називалися велосипеди дуже по чудернацькому: і костотряс, і павук.

1.Як ви думаєте, чому велосипед мав назву костотряс? ( Колеса були дерев’яними і на твердій дорозі, на камінні дуже трясло)

Павуком називали велосипед, у якого спереду було велике металеве колесо з багатьма тонесенькими спицями, яке нагадувало павутину.

4.2.Розповідь учителя.

Тепер велосипед зручний, легкий і красивий. Сьогодні велосипеди є на будь-який смак — дитячі, жіночі, спортивні, дорожні, кладені, водяні, вантажні, циркові, на двох. У світі існує понад 15 тисяч різних моделей. Є велотрактор, за допомогою якого можна виконувати деякі сільськогосподарські роботи на городі чи в саду. Є всюдиходи, на яких їздять по землі і плавають по воді. Існує навіть велобатискаф, яким водолаз подорожує по морському дну.

Данії створено веломашину, на якій одночасно може їхати аж 35 чоловік А в Чехії сконструйовано велосипед, що їде догори по східцях.

4.3.Бесіда з учнями. Правила безпеки для велосипедистів.

Якими б не були велосипеди, правили безпеки для всіх велосипедистів однакові. Ці правила треба знати всім і обов’язково їх дотримуватись. Адже велосипед не іграшка, а справжній транспортний засіб

1. По дорогах, де їздять автомобілі, школярам дозволяють їздити лише з 14 років.

2. До 14 років можна кататися лише в парках, на стадіонах, велосипедних доріжках, у дворах, тобто в закритих для руху автомобілів майданчиках.

3. Заборонено їздити по тротуарах та пішохідних доріжках. По тротуарах дозволяється їздити лише малечі на дитячих велосипедах і під наглядом дорослих.

4. Забороняється перевозити дітей. Ця ідея небезпечна і для тебе, і для твого пасажира, Звичайний велосипед нерозрахований на такі забави. Тільки дорослий має право перевозити дітей до 7 років на спеціально пристосованому велосипеді, обладнаному додатковим сидінням з підніжками.

5. Заборонено їздити, не тримаючи ноги на педалях і не тримаючись за руль. Вміння рівноваги краще продемонструвати у цирку, а не на дорозі.

6. Переходити дорогу неможна верхи на велосипеді, зійди з велосипеда, і тримаючи його за руль, пройди по пішохідному переходу.

7. Забороняється буксирувати велосипед

8. У велосипеда повинні бути справні гальма і звуковий сигнал. Транспорт має бути обладнаний світловідбивачами: спереду білого кольору, з боків — оранжевого, ззаду —червоного.

(показую)

8. Обов’язково знати дорожні знаки, що стосуються велосипеда (ОБГОВОРЕННЯ ДОРОЖНИХ ЗНАКІВ. ПОКАЗ)


4.4. Показ елементів велосипеда.

- Назви частини велосипеда. (показ на малюнку і велосипеді).



4.5 Фізкультхвилинка.

4.6. Робота за підручником. Обговорення малюнків у підручнику.(ст..126 – 128)

- Як перевірити технічний стан велосипеда.(ст..128)

- Якими сигналами можуть користуватися велосипедисти? (покажчик поворотів)
5. Закріплення вивченого матеріалу.

5.1. Робота в зошиті.

5.2. Конкурс «Кращий велосипедист»

- Яку машину називають велосипедом?

- Які дорожні знаки для велосипедистів ти знаєш?

- Які велосипеди ти знаєш?

- Які деталі велосипеда обов’язково треба перевірити велосипедисту перед їздою?

- У якому віці водій велосипеда має право рухатися по дорозі?

- Які ще правила для велосипедистів ти знаєш?

5.3. Поясніть прислів’я.

Їдь тихо – облишиш лихо.

Найкращий маршрут той, який найнебезпечніший.
6. Домашнє завдання. За підручником ст..125 – 128.відп.на запит.;роб. в зошиті; у журналах знайти загадку про велосипед, віршик, малюнок із зображенням велосипеда.
7. Підсумок уроку.

- Яку назву мав раніше велосипед? (костотряс, павук)

- Які види велосипедів ви знаєте?

- З якого віку дозволяється їздити на велосипеді по проїжджій частині?

- Де зараз вам дозволяється їздити на велосипеді?

- Якими сигналами можуть користуватися велосипедисти?


Прийом «Незакінчене речення» - На сьогоднішньому уроці я…….
- Складіть свій словничок настрою, роботи на уроці.(за зразком)

.




Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал