Урок вступ. Місце праці І професії в житті людини



Сторінка1/6
Дата конвертації03.12.2016
Розмір1,82 Mb.
ТипУрок
  1   2   3   4   5   6

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ У 1 КЛАСІ





Урок 1. ВСТУП. МІСЦЕ ПРАЦІ І ПРОФЕСІЇ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ.

ПРАКТИЧНЕ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ІНСТРУМЕНТАМИ, ПРАВИЛАМИ ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ,

ОРГАНІЗАЦІЄЮ РОБОЧОГО МІСЦЯ НА УРОЦІ

Мета: ознайомити учнів з професіями та місцем праці в житті людини, з правилами ор­ганізації робочого місця на уроці, правилами безпеки життя; ознайомити першо­класників з підручником з трудового навчання; формувати найпростіші вміння без­печної роботи з інструментами та пристосуваннями; виховувати охайність, поважне ставлення до праці, до людей труда.

Обладнання: ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка, малюнки із зобра­женням представників різних професій.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Оголошення теми та мети уроку

  • На уроках трудового навчання ми будемо знайомитися з матеріалами та інструментами, дізнаємось про їхні властивості, будемо засвоювати найпростіші технологічні прийоми праці. Навчимося працювати самостійно та колективно, бути охайними, уважними, чемними.

  • На уроках трудового навчання ви дізнаєтеся:

  • з яких матеріалів людина виготовляє необхідні речі, будинки, машини;

  • які властивості мають ці матеріали;

  • чому для виготовлення різних предметів використовують різні матеріали;

  • як сконструйовані деякі речі, предмети, машини.

2. Вступна бесіда

  • Усі оточуючі нас речі виготовлені з матеріалів за допомогою інструмен­тів. Усе необхідне для життя люди виготовляють, змінюючи та перероблюючи те, що дає нам природа, за допомогою праці — технології. Технології постійно розвиваються. Сучасна людина може виготовити різноманітні речі. Роздивіть­ся навколо себе.

  • Що у нас в класі виготовлено людиною?

  • Що зроблено природою? (Відповіді дітей.)

3. Бесіда про професії людини

На дошці — малюнки із зображенням представників різних професій.



4. Ознайомлення з підручником

Учитель ознайомлює учнів з умовними позначками підручника [14] та зверненням авторів до школярів (с. 3).



  • Розгорніть підручник на с. 6. Розгляньте малюнок. Загадки до яких ма­люнків ви відгадали?

  • Як ви розумієте прислів'я «Землю сонце красить, а людину — праця»?

  • На уроках трудового навчання ми будемо користуватися альбомом-посібником «Майстер Саморобко» [1]. Деякі шаблони до виробів ми візьмемо з цього альбому. А зараз розгорніть його на с. 1, розгляньте малюнки, розмі­щені ліворуч і скажіть, яку роботу виконують люди цих професій.

  • Яку користь приносить їхня праця?

5. Фізкультхвилинка

6. Ознайомлення із правилами безпеки на уроках трудового навчання

— Кожен учень зобов'язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках трудового навчання:




  • приготувати своє робоче місце;

  • переходити на друге робоче місце без дозволу вчителя забороняється;

  • коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж;

  • перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів;

  • роботу розпочинати лите з дозволу вчителя;

  • не можна працювати несправним і тупим інструментом;

  • використовувати інструмент лише за призначенням;'

  • користуватися прийомами роботи з інструментами, які показав учитель;

  • використовувати навчальний час для виконання завдання і не відволікати­ся на розмови, своєчасно й якісно виконувати доручену справу.


7. Ознайомлення із вимогами до організації робочого місця учнів

Робота за підручником

  • Розгорніть підручник на с. 8.

  • Розгляньте, які речі мають бути у вашій папці? (Діти перелічують.)

  • Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному по­рядку, а після роботи акуратно прибрати його: скласти відповідний інвен­тар, вимити руки з милом і витерти рушником.

  • Інструменти і матеріали зберігати у папці.

  • За столом сидіти рівно, не сутулитися.

Діти розглядають у підручнику (с. 10—11), якими інструментами що треба робити, за допомогою вчителя намагаються правильно розрізати аркуш папе­ру, передають ножиці одне одному, розкладають речі на парті тощо.
III. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Про що дізналися на уроці?

  • Які професії запам'ятали?

  • Чому праця дуже важлива в житті кожної людини?

  • Що можна виготовити на уроках трудового навчання?

  • Які речі потрібні нам на уроці?

  • За малюнком в альбомі-посібнику на с. 1 праворуч розкажіть, як пра­вильно розмістити матеріали та інструменти на парті.

Урок 2. ПАПІР. ВИДИ ПАПЕРУ. ВИГОТОВЛЕННЯ ЗАКЛАДКИ ДЛЯ КНИГИ

Мета: дати учням загальні уявлення про папір, його виробництво та призначення; на­вчати послідовності дій під час виготовлення виробів з паперу; навчити виготовля­ти закладки для книжок; розвивати охайність, самостійність, взаємодопомогу; вихо­вувати бережливе ставлення до паперу, економне використання матеріалів.

Обладнання: колекція паперу «Види паперу», кольоровий папір, ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка, зразки закладок.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Оголошення теми та мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти закладку для книжок.

  • Навіщо потрібні закладки?

2. Робота за підручником

— Для уроків трудового навчання знадобиться кольоровий папір для


ручної праці та цупкий папір — картон. Розгорніть підручник на с. 18 та
розгляньте різні види паперу. -З яким видом ви ще ніколи не зустрічалися?

Учитель демонструє колекцію видів паперу, виготовлену учнями попередніх класів.



  • У вас на партах — різні види паперу. Порівняйте газетний та альбомний папір. Чим вони відрізняються?

  • Розгляньте малюнки на с. І9 підручника. Які із зображених предметів виготовлені з паперу?

  • А зараз ми будемо навчатися працювати з папером. Розгляньте малюнки на с. 20. Що можна робити з папером? (Діти розглядають малюнки.)

  • Повправляйтеся у скручуванні, згинанні, розриванні, склеюванні, скла­данні та різанні паперу. (Практична робота учнів.)

  1. Фізкультхвилинка

  2. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

Вчуся я папір складати

і закладки вирізати.

Всі книжки мої в порядку —

в кожну вкладено... (закладку).

І спосіб


  • Користуючись порадами підручника (с. 22-23), зробіть закладку за допомогою трафарету, ножиць, клею. В альбомі-посібнику на с. З є готові смужки. Можна вирізати їх.

  • Кому складно самому вирізати та склеїти смужку паперу, оберіть II спосіб.

ІІ спосіб

  • Виберіть аркуш кольорового паперу, який вам подобається.

  • За допомогою шаблону (шаблони -— на партах) виріжте з картону основу для закладки (3X16 см).

  • Потім прикрасьте закладку або квітами, або геометричними фігурами. Для цього із квадрата шляхом потрійного складання отримайте заготовку-трикутник. Верхню частину зріжте – й отримайте різні за формою заготовки квітів.

  • - За допомогою пензлика приклейте квіти на основу – закладка готова!

  • Якщо ви захочете проявити видумку та творчість, скористайтеся ІІІ способом.


ІІІ спосіб

За допомогою шаблону переведіть на кольоровий папір сердечко (квіточку, кружечок).



  • Складіть папір гармошкою і виріжте відразу кілька штук. Наклейте сердечка одне на інше внакладку, намагаючись, щоб холодні кольори були сусідами з теплими, наприклад: червоний із зеленим, жовтий із синім.

  • Виріжте з картону смужку 2Х16 см і наклейте ланцюжок із сердечок (квіточок, кружечків).

Удома можна дироколом проколоти зверху дірочку і вставити шнурок або стрічку.
ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА

  • Із незапам’ятних часів, коли було потрібно що-небудь розрізати, людина брала ніж.

Але чи легко їм, скажімо обстригти вівцю? І ось приблизно три з половиною тисячі років тому хтось поєднав ручки двох ножів пружинячим містком. Так винайшли перші ножиці – овечі. А ті, про які складена загадка: « Два кільця, два кінця, посередині цвях», сконструювали лише десь у восьмому сторіччі нашої ери. Такі ножиці знайшли під Смоленськом – їм близько тисячі років.


Правила безпеки при роботі з ножицями

  1. Не тримай ножиці кінцями вгору

  2. Не залишай ножиці у відкритому вигляді

  3. Передавай ножиці тільки в закритому вигляді кільцями в бік товариша

  4. При роботі стеж за пальцями лівої руки

  5. Не працюй ножицями з ослабленим кріпленням


ІУ ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
- Які закладки вам сподобалися?

  • Які правила користування книгою ви знаєте?

Урок 3. РВАННЯ ПАПЕРУ.



ВИГОТОВЛЕННЯ АПЛІКАЦІЇ ІЗ РВАНИХ ЧАСТИН ПАПЕРУ

Мета: навчати учнів з'єднувати відірвані частини паперу за допомогою склеювання; вчити дотримуватися послідовності дій під час виготовлення аплікації з рваних час­тин паперу; розвивати дрібну моторику рук, охайність, самостійність; виховувати любов до природи, до праці.

Обладнання: ілюстрації із зображенням осінніх пейзажів; зразки виробів; кольоровий папір, картон, клей, серветки для рук, склянки з водою для дослідів.

Хід уроку



І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

  1. Оголошення теми та мета уроку

  • Сьогодні на уроці ми ознайомимося з технікою виготовлення аплікації з рваних частин паперу,

2. Вступна бесща

На дошці — ілюстрації із зображенням осінньої природи.



  • Ми вирушимо на екскурсію до лісу. Отже, підготуємося до неї. Помір­куйте, що оточує нас за містом. (Природа) Це трава, квіти, дерева, озеро, річка і багато іншого. Людина і природа — єдине ціле. Умовно природу можна розді­лити на земний, водний і повітряний простір.

Природа багата і різноманітна. Вона щедро ділиться з людиною своїми да­рами. Людина отримує від природи різні рослини, рибу, птахів, звірів, сирови­ну для виготовлення матеріалів, з яких вона виготовляє різні предмети.

Демонстрування та аналіз зразка

  1. Робота за підручником,

  • На попередньому уроці ви ознайомилися з видами паперу. А які ж у ньо­го властивості? (Відповіді дітей.)

  • Розгорніть підручник на с. 25. Розгляньте, які властивості притаманні паперу:

  • згинається;

  • легкий;

  • можна фарбувати;

  • м’який, можна м’яти.

  • Зімніть шматочок паперу. Що відбулося? Папірець зім’явся. А якщо по­прасувати зім’ятий папірець? Він залишиться пом’ятим.

  • У вас на партах — склянки з водою. Занурте папірець у воду. Що спосте­рігаєте? Папірець промок. А якщо він висохне, буде пом’ятим?

  • Розірвіть аркуш паперу й ретельно розгляньте його краї. Що ви побачи­ли? Так, ми бачимо ворсинки по краях розірваного аркуша. Це волокна, з яких складається папір. Папір можна розривати вздовж та впоперек волокон. Рівні­ший край вийде, якщо рвати вздовж волокон. Спробуйте. (Практична робота учнів.)



  1. Інструктаж учителя.

  • Розгляньте в підручнику на с. 24 та с. 26, які аплікації з рваного паперу можна зробити. А що зробили б ви? (Відповіді дітей.)

  • Дуже добре. Але зараз осінь. Які асоціації у вас пов’язані з осінню?

Діти розглядають ілюстрації осінніх пейзажів у підручнику на с» 28 та ре­продукції картин відомих художників на дошці (за вибором учителя).

Осінь — чудова пора. Листя золоте, червоне, зелене, жовтогаряче. Сьо­годні ми спробуємо відтворити цю красу на картоні — зробимо аплікадік з рваних частин паперу. Такі аплікації виходять, якщо папір не різати, а обри­вати. У цьому випадку краї виходять більш «живими», ворсистими.

При обриванні за заздалегідь намальованим контуром пальці мають розта­шовуватися впритул до контуру з двох боків.

Обривання робиться невеликими відрізками. Якщо рвати папір по волок­ну, край буде більш гладкий, якщо впоперек — більш «стихійний», з білим ореолом, що непогано, якщо ви робите море — на хвилі відразу виходить піна.

- Спочатку поміркуйте, що ви хочете показати на своїй аплікації: дерева в лісі, як відлітають птахи у вирій або як готуються звірі до зими (білочка та їжачок).

Потім приготуйте кольоровий папір, нарвіть маленькі шматочки паперу, розташуйте аплікацію за вашим задумом на картоні. А потім охайно склейте рвані частини паперу.



Берізки (с. 29)

Наприклад, для берізок переведіть на Йілий папір стволи беріз та обі­рвіть за контуром.



  • Обірвіть трикутнички та приклейте їх до стовбура беріз знизу.

  • 3 чорного паперу обірвіть короткі смужки і приклейте їх вроздріб по стовбуру. Приклейте стовбури на картон.

  • 3 чорного паперу обірвіть смужки-гілочки і приклейте до стовбурів на картон.

  • Із зеленого (жовтого, помаранчевого, червоного) паперу виріжте або відірвіть від нього смужку й обірвіть її на квадратики-листочки. Приклейте їх

Фізкультхвилинка

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ



      • Які правила треба повторити перед початком роботи?

      • Не заважати сусідові працювати;

      • стежити, щоб не розлити клей;

      • роботу виконувати охайно;

      • не забувати користуватися серветкою для рук.


Правила користування клеєм (с. 27)

Учні розпочинають роботу. Допомагаю дітям порадами.




ІУ. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

      • Яка робота сподобалася найбільше? Чому?

      • Яка робота найохайніша?

      • Хто не встиг зробити аплікацію? Чому?


У. ПІДСУМОК УРОКУ

- Чому був присвячений наш урок?

- Чого навчилися?

- Як називається аплікація, яку ми виготовляли?

- Що таке аплікація?

- Якщо вам сподобалася аплікація з рваного паперу, ви можете виготовити її вдома. Скористайтеся альбомом-посібником.

Урок 4. РІЗАННЯ ПАПЕРУ НОЖИЦЯМИ. ВИГОТОВЛЕННЯ АПЛІКАЦІЇ . ЗА ШАБЛОНОМ «КАТЕРОК»

Мета: удосконалювати навички копіювання простих форм за допомогою шаблону та створення з найпростіших вирізаних форм аплікації; закріплювати навички роботи з ножицями, клеєм; розвивати увагу, творчі здібності, охайність, уміння прислухати­ся до порад; виховувати працьовитість, бажання радуватися за товаришів.

Обладнання: ілюстрації із зображенням кораблів; відеозапис мультфільму «Кате­рок»; картон, шаблони, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлики, вологі серветки для рук.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. НОВИЙ МАТЕРІАЛ

1.Оголошення теми та мети уроку


  • Сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати з папером, різати по пря­мій лінії і по лінії згину, різати за допомогою шаблонів. Будемо виготовляти аплікацію «Катерок».

  1. Вступна бесіда

На дошці — ілюстрації із зображенням кораблів.

  • Як виглядають кораблі?

  • З яких частин вони складаються?

  • Чим відрізняються корабель, катерок, човник?

  • Як можна пересуватися по землі? (Відповіді дітей.)

  • Але розвиток людства не стоїть на місці, і людина навчилася пересува­тися й по воді.

Першим плавальним засобом була звичайна колода, потім з’явився пліт.

  • З чого виготовляють плоти? (Зі стовбурів дерев)

  • За допомогою чого пересувається пліт? (Легко пливе за течією, на мілко­му місці люди відштовхуються жердиною, на більш глибокомугребуть вес­лами.)

  • Приблизно 5500 років тому шумери і єгиптяни почали виготовляти очере­тяні човни. Будували вони і легкі судна з веслами і вітрилами для морських по­дорожей. Приблизно з 1500 р. н. е. почало розвиватися кораблебудування, і єв­ропейці вирушили в далекі подорожі, щоб побачити світ за океаном. У XIX ст. замість дерева у кораблебудуванні почали застосовувати сталь, а вітрила по­ступилися місцем пару — з’явився пароплав. Сьогодні судна розвивають висо­кі швидкості.




  1. Перегляд мультфільму «Катерок»

Учні переглядають мультфільм, разом виконують пісню «Чунга-чанга», роз­глядають, з яких частин побудовано великий корабель та маленький катерок.

  • Розгадайте кросворд зі словами, пов’язаними з морем.

1)Шторм його не налякає, 3) Його домівка — океан,

Адже він штурвал тримає. Зі спини в нього б’є фонтан. (Кит)

Через море й океан. 4) Величезний і стотонний

Водить судно... (капітан). У воді пливе, не тоне. (Корабель)
Судно, скарб, людей, печери... 5) У пароплава на борту

В мулі залишки галери... Я висну в будь-яку погоду,

Відшукає все це враз А тільки з явимось в порту —

Під водою... (водолаз). Я першим кидаюсь у воду. (Якір)


Не ягня, не кінь, не поні 7) Біля пташки понад морем

Стоїть смирно на припоні. Плаче, ніби в неї горе,

Біля берега живе, І далеко від землі

Відв’яжи — і попливе. (Човен) Проводжає кораблі .(Чайка)



к

1

2


а

т


3

е


4

р


5

о


6

к


7



  1. Фізкультхвилинка

  2. Демонстрування та аналіз зразка

    1. Робота за підручником.

  • Розгорніть підручник на с. 30. Що таке шаблони та трафарети.

  • Це спеціальні пристрої, за допомогою яких можна виготовити однакові за формою і розміром.

  • Як обводять шаблони? А як — трафарети? (Практична рос.— вправляються у вирізуванні круга, чотирикутників за допомогою шаблонів.




  1. Інструктаж учителя.

  • Ми зробимо аплікацію «Катерок».

На партах у вас лежать шаблони частин нашого виробу. Підготуйте кольоровий папір та картон, на якому ви розташуєте аплікацію.

Оберіть папір певного кольору для свого катерка. Прикладіть — папір (на некольоровий бік). Обережно підтримуючи рукою шаблон, обведіть його на папір, економно витрачаючи аркуш паперу. Обведіть всі частини паперу. Розташуйте їх на картоні. Користуючись пензликом, наклейте частини виробу на картон, починаючи зі смужки моря. За бажанням, прикрасьте аплікацію синіми пташками.


ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Учні починають працювати.



ІУ. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

  • Яка робота сподобалася найбільше?

  • Чия робота найохайніша?

  • Хто припустився помилки?

  • Чи схожий ваш кораблик на катерок з мультфільму?

У. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Над чим працювали сьогодні на уроці?

  • Чи легше працювати за шаблонами?



Урок 5. РІЗАННЯ ПАПЕРУ. ВИГОТОВЛЕННЯ АПЛІКАЦІЇ ЗА ШАБЛОНОМ «ЗЕЛЕНА ЖАБКА»

Мета: удосконалювати навички копіювання простих форм за допомогою шаблону та створення з вирізаних форм аплікації; закріплювати навички роботи з ножицями, клеєм; розвивати увагу, творчі здібності, охайність, уміння прислухатися до порад; виховувати працьовитість, уміння радуватися за товаришів.

Обладнання: ілюстрації із зображенням жабок у природі, малюнки дітей, шаблони з частинами аплікації, кольоровий папір, картон, ножиці, клей, олівці, пензлики, серветки для рук.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

  1. Оголошення теми та мети уроку

  • Сьогодні на уроді ми продовжимо роботу з папером. Будемо наносити зо­браження на папір за допомогою шаблонів та виготовимо аплікацію «Зелена жабка».

  1. Вступна бесіда

На дошці — ілюстрації із зображенням жабок у природі.

Загадка

• Що то воно у воді водиться,

З хвостом родиться,

А як виростає,

Хвіст відпадає? (Жаба)


  • Хто знає щось цікаве про жаб?

  • Де вони мешкають?

  • Чим живляться?

  • Більшість людей бояться жаб, ставляться до них з гидливістю. А мож­ливо, вони приносять користь?

Цікаво знати!

У давнину жаб занурювали у молоко, щоб воно не кисло. Жаб’ячий слиз не дозволяє розвиватися молочнокислим бактеріям.

Жаби квакші — це природні синоптики. Перед непогодою колір шкіри квакш стає значно темнішим. Вони починають голосно і часто кричати. Не­дарма виникло прислів’я: «Квакша голосно кричить — дощ по даху грю­котить».

Жаба-голіаф — найбільша жаба у світі. Довжина її тіла (без задніх ніг) пе­ревищує 25 сантиметрів, а вага досягає 3,5-5 кг. Ці жаби — дуже рідкісні тварини. Вони живуть в Африці у болотяних джунглях Камеруну.

Жаби корисні, адже харчуються комахами, серед яких багато шкідників сільського господарства. У Парижі у XIX ст. існував навіть жаб’ячий ба­зар, де селяни купували жаб, щоб випускати їх на свої поля та городи.

У хорватському місті Локве існує унікальний Музей жаби, у якому налічу­ється понад тисяча експонатів: сувеніри, вироби народних промислів, тво­рів мистецтва, шкільні твори на жаб’ячу тему, а також живий куточок, де можна побачити та почути живих жаб з регіону Локве, які стали символом міста.




  1. Фізкультхвилинка

  2. Демонстрування та аналіз зразка

- На попередньому уроці ми ознайомилися з шаблонами та трафаретами. Згадайте, що таке шаблон, а що таке — трафарет.

- Розгорніть підручник на с. 30-31.

- Як обводять шаблони? (Зовні)

- Як обводять трафарети? (Із середини)



Інструктаж учителя

Діти працюють у парах. На дошці — малюнки із зображенням жабок.

- Розгорніть альбом-посібник на с. 6. Розгляньте зразок аплікації «Зелена жабка».


  • Виріжте зі с. 7 деталі жабки.

  • Зігніть їх по зображених лініях, як показано на малюнках, та розріжте

  • Виріжте основу аплікації.

  • Викладіть з вирізаних деталей жабку та акуратно приклейте її.

  • Можна доповнити аплікацію деталями за власним задумом.


ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Діти починають роботу. Допомагаю порадами.


ІУ. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

      • Розгляньте виставку робіт.

      • Чи не здається вам, що ви опинилися на річці?

      • Яка аплікація сподобалася найбільше?


У. ПІДСУМОК УРОКУ

- Який прийом ми використовували сьогодні для виконання аплікації?

- Чи сподобалося вам працювати із шаблонами?

Урок 6. СИМЕТРИЧНІ ФОРМИ. АПЛІКАЦІЯ З ПАПЕРУ. ВИГОТОВЛЕННЯ АПЛІКАЦІЇ «МЕТЕЛИКИ»

Мета: навчити дітей вирізати симетричні фігурки зі складеного аркуша; формуват вміння складати композицію на основі спостережень; розвивати увагу і спостере» ливість, уміння працювати у групі; виховувати інтерес до навколишніх предметів, д змін у навколишній природі з настанням осені.

Обладнання: ілюстрації із зображенням метеликів, картон, кольоровий папір, олівц клей, ножиці, пензлики, вологі серветки для рук.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ


  1. Оголошення теми та мети уроку

;Сьогодні на уроці ми будемо працювати з папером, створимо апліка цію з простих симетричних форм, повторимо правила роботи з ножицями т клеєм.

  1. Вступна бесіда

  • Сьогодні ми ознайомимося з поняттям «симетрія». Які ваші припущев ня: що це? Розгорніть підручник на с. 32 та розгляньте фото.

  • Що ви помітили? (Учитель вислуховує відповіді дітей.)

  • Ви назвали небо, гори, дерева, озеро. А що ви помітили у воді? Предме ти, що знаходяться на березі, і їхнє віддзеркалення у воді однакові. Ці зобрг ження симетричні, тобто розташовані однаково відносно лінії симетрії. А ліні єю симетрії є берег.

  • А що в природі є симетричним? (Відповіді дітей.)

  • Так, це листочки, квіти, метелики, комахи, птахи. У них лінія симетр: проходить посередині.

  • Знайдіть на малюнках унизу сторінки лінію симетрії. Чи у всіх предме тів вона є?

  1. Розповідь учителя з елементами бесіди

  • Яка пора року настала?

  • Які зміщї відбулися в природі?

  • Куди поділися комахи?

  • Знайдіть у цьому «ланцюжку» назви комах. (Мурашка, джміль, бджолс метелик, коник, бабка)

Мурашкапротджмільвгклбджолажзукметеликзвьнкониклвогбабка




  • Метелик, мурашка, бабка, коник-стрибунець, світлячок, жучок-сонечкс бджілка, комар, муха...— це комахи. Комахи — це такі маленькі тваринкк у яких шість ніг, а тіло розділене на три частини: голова, груди, черевце.

Комах у світі найбільше — більше, ніж усіх інших видів тварин разом уз£ тих. Живуть вони скрізь, хіба що крім солоної водички та океанів. Комах: вміють літати, плавати, стрибати.

Загадка

Що то за гість?

Ніжок має шість.

І чотири крильця має,

По квітках літає.

Ні бджола, ні джмелик, зветься він... {метелик).


- Що ви знаєте про метеликів? (Відповіді дітей.)

На дошці — ілюстрації із зображенням метеликів.




  1. Фізкультхвилинка

  2. Демонстрування та аналіз зразка


Інструктаж учителя

Учитель розподіляє клас на. творчі групи, по 5-6 учнів кожна.



  • Намалюйте хвилясту лінію на звороті аркуша паперу зеленого кольору.

  • Виріжте зелений лужок.

  • Зігніть аркуш паперу (червоний, синій, фіолетовий чи іншого кольору) вздовж навпіл.

  • Намалюйте крильця метелика, схожі на велику трійку або букву «З» — лі­нію половинки метелика.

  • Виріжте за намальованою лінією.

  • Розгорніть. Ви отримали метелика.

  • Якщо намалюєте крильця завбільшки аб.о меншими, то отримаєте мете ликів різних за розміром. їх можна накласти та приклеїти один на одний

  • Зробіть аплікацію на великому аркуші паперу.


ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Правила роботи у групі

Згадаємо правила роботи у групі.-



  • Розподіліть обов’язки між членами своєї групи — хто що буде вирізати.

  • Працювати слід дружно та зайзято.

  • Прислухатися до порад товаришів.

  • Не кричати, не сваритися,

  • Допомагати одне одному.

Учні згадують правила безпеки при роботі з ножицями.

Діти виконують завдання за вчителем. Учитель за потреби надає поради.


ІУ. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

Творчі групи виставляють роботи на дошці,

- Подивіться, яка краса! Ми ніби опинилися на літніх галявинках. Ваш роботи блискучі. Метелики — просто чарівні!

- Робота якої групи сподобалася найбільше?

- Які помилки помітили?

- Як вам працювалося у групі?


У. ПІДСУМОК УРОКУ

- Яку роботу виконували сьогодні на уроці?

- Кому подаруєте свої роботи?

- Що таке симетрія?

- Де у природі можна побачити симетричні предмети?

- Що ви запам’ятали?



Урок 7. ЗГИНАННЯ І СКЛАДАННЯ ПАПЕРУ. ТЕХНІКА «ОРИГАМІ». ГОЛУБ ТА ЗАЙЧИК

Мета: ознайомити учнів з технікою згинання паперу — оригамі; удосконалювати при­йоми роботи з папером: вчити згинати і складати папір; розвивати дрібну моторику рук, образне мислення, уяву; виховувати посидючість, терпіння, самостійність у ро­боті, любов до праці.



Обладнання: зразки виробів, виготовлених за технікою оригамі, ілюстрації із зобра­женням птахів та звірів, набір кольорового паперу для оригамі, ножиці, клей, сер­ветки для рук.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

  1. Оголошення теми та мети уроку

  • Сьогодні ми ознайомимося з технікою згинання паперу — оригймі. Бу­демо навчатися згинати і складати папір, ознайомимося з лініями контуру та згину, а ще навчимося конструювати з паперу голуба та зайчика.

  1. Вступна бесіда

  • Конструювання з паперу, або оригамі — це дивовижне перетворення квадратика (на дошці вивішується табличка з терміном).

Слово «оригамі» прийшло до нас з Японії. Спочатку воно означало свя­щенне ритуальне дійство — протягом століть монахи ставили у храмах на ві­втарі складені з паперу фігурки. Японською слова «бог» і «папір» звучать од­наково — «камі», а «орі» означає «складений». Тобто «оригамі» — це мисте­цтво виготовлення різноманітних фігурок шляхом складання аркушу паперу. Пізніше оригамі стало сімейною розвагою японців і частиною їх національної культури. У другій половині XIX ст. мистецтво з’явилося і в Європі.

За допомогою конструювання за технікою оригамі можна виготовити без­ліч іграшок, прикрас, красиві панно, різні композиції. (Діти розглядають ви­ставку виробів, виготовлених за технікою оригамі.) Звісно ж, творці паперо­вих фігурок черпали свої моделі з природи. Ось і ми сьогодні спробуємо зроби­ти голуба та зайчика шляхом згинання.




  1. Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал