Урок-подорож з української літератури в 5 класі "Усна народна творчість" Тема. Урок-подорож "



Скачати 30,91 Kb.
Дата конвертації05.12.2016
Розмір30,91 Kb.

Урок-подорож

з української літератури в 5 класі

"Усна народна творчість"


Тема. Урок-подорож "Усна народна творчість".

Мета: повторити жанри усної народної творчості; розвивати творчі здібності учнів; виховувати любов до рідного краю, культури рідного народу, інтерес до УНТ і гордість за талановитий український народ, який залишив нам таку багату спадщину.

Тип уроку: урок-гра

Обладнання: плакат-маршрут, збірка " Народ скаже, як зав яже"

Хід уроку

Обирається журі з 3-4 учнів, які визначать найактивніших, найталановитіших. На дошці плакат - маршрут " Країна Народної Мудрості".



Станції: Казкова, Легендарна, Повчальна, Загадкова.

Учитель.

-Діти, сьогодні у нас незвичайний урок - це урок-подорож до чудодійної Країни Народної Мудрості. Перед вами маршрут, де визначено станції, до яких ми потрапимо потягом. Треба бути дуже уважними і пам'ятати, що з однієї станції до іншої ми рушимо тільки в тому випадку, якщо справимось з усіма завданнями, які приготувала для нас казкова фея. Вона прислала до нас свого учня-пажа, який допомагатиме у нашій подорожі.

-Отже, сідаймо зручніше, і наш потяг з великою швидкістю везе до І станції - Казкової.

Увага! Станція " Казкова".

Придивіться уважно, чи не знаєте ви цих казкових героїв?

Учні показують пантоміму з казки " Мудра дівчина" (фрагмент зустрічі батька за Марусею, як дівчина відгадує загадку пана).

-Аж ось ще казкові герої, хто вони? (Фрагмент казки " Названий батько", коли йде старець з торбою і приходить до синів. Як його зустрічають)

Діти відгадують героїв.

-Молодці, діти, але ще ми не можемо їхати далі, світлофор червоний, а до нас завітав художник - ілюстратор. Постарайтесь вгадати, до яких казок він намалював ці ілюстрації.

-І з цим завданням справились. Але світлофор горить червоним кольором. Треба інсценувати фрагмент казки про тварин (за вибором). Отже, зробімо визначення, що таке народна казка. А чому вони називаються усними народними?

-А на які основні групи поділяються казки? (Про тварин, фантастичні, казкові).

-Молодці, діти! Зверніть увагу на світлофор. Що означає зелений колір? (Путь відкрито). Тож поспішаймо до наступної станції.

-Наступна станція " Легендарна".


  • Поміркуємо, чому так називається?

  • Який корінь у цьому слові? (Легенда) Значить, це станція, в якій багато легенд.

  • А хто може розповісти якусь легенду?

  • -Що ж таке легенда?

  • -А який жанр усної народної творчості близький до легенди? (Переказ)

  • -Про що розповідається в переказі?

  • -Хто такі запорожці?

  • -Якими були в них коні?

  • -По чому козаки дізнавались про наближення ворогів?

  • -Про які події розповідає переказ "Шандровський соляний колодязь"?

  • -Які умови поставив турецький султан королю Матвію?

  • -Як король Матвій віддячив Павлові?

  • -Чим же відрізняється переказ від легенди.

Світлофор знову зелений. Значить, і з цим завданням упорались.

Паж.

-наступна станція "Повчальна".

Учитель.

-Поміркуємо, чому має таку назву?



Учень.

-Думаю, що тут ми маємо здогадатися про прислів'я - це короткі влучні вислови повчального змісту.



Клас поділяється на три групи за віртуальними вагонами. Паж дає завдання: назвати прислів'я про Батьківщину, дружбу, книгу, знання.

-А який вид усної народної творчості близький до прислів'їв?(приказки)

-Чим же відрізняються приказки від прислів'їв?

Паж .

-Отже, залишилася одна станція "Загадкова". Цікава станція, бо тут живуть хлопчики й дівчатка, які люблять і складати, і відгадувати загадки. Може, й ви такі ж дотепні?



Відгадайте загадки.

  • 1. Поле не міряне, вівці не лічені, пастух рогатий?

  • 2. Бачити - не бачить, чути - не чує, мовчки говорить, добре мудрує.

  • 3. Утрьох їдуть братці верхом на конячці.

  • 4. Круглі озерця ніколи не замерзають.

  • 5. Два ряди сорочок, а між ними фартушок.

  • 6. У двох матерів по п'ять синів.

-Світлофор червоний. Треба виконати ще одне завдання. Складіть загадки, можна у формі запитань.

Дошка - темне поле, крейда - білий зайчик. (Що то за білий заєць по чорному полю бігає?) Тощо.

-молодці, справились з усіма завданнями. А експерти скажуть, хто ж був найкращим. Вручаються медалі.

Заключне слово вчителя.

-отже, діти, сьогодні ми подорожували по чудовій Країні Народної Мудрості. Та ми повернемось до неї це і в 6, і 7 класах, де чекають на нас не менш цікаві пригоди.



Домашнє завдання

Твір "Що найбільше сподобалось на уроці".


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка