Урок подорож з теми: "Множення і ділення натуральних чисел"



Скачати 61,85 Kb.
Дата конвертації14.12.2016
Розмір61,85 Kb.
ТипУрок

Міністерство освіти і науки України


Гребінківська ЗОШ І – ІІІ ступенів №1

Урок – подорож

з теми:

“Множення і ділення натуральних чисел”



(5 клас)
Розробка уроку

вчителя математики

Ставицької Л.Д.

2010 р.


Урок – подорож з теми: Множення і ділення натуральних чисел

Дидактична мета уроку. Узагальнення та систематизація знань, вмінь та навичок


учнів з теми; формування вмінь застосування здобутих

знань до розв’язування задач, спрощення виразів.


Розвиваюча мета уроку. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення,

культуру математичного мовлення.


Виховна мета уроку. Виховувати інтерес до математики, естетичні смаки та

творчу уяву.




Хід уроку



Світ, що нас оточує – це світ

математики. Тож давайте його

пізнавати.

Вступне слово вчителя. Сьогодні, діти, у нас незвичний урок. Ми вирушимо у


подорож Математичним океаном. Тема нашої подорожі

“Множення і ділення натуральних чисел”.

(Повідомляється мета уроку)

Щоб вирушити у дорогу, ми повинні підготуватись до

плавання та підготувати наш корабель.
І. Актуалізація опорних знань учнів.

(Усні вправи)


1. Обчислити усно:
32 – 15 81 · 6 48 : 3

96 – 38 9 · 16 340 : 2

58 + 42 63 · 3 804 : 4
2. Знак якої арифметичної дії треба поставити замість зірочки, щоб була

правильною рівність:

45 * 1 = 45

2 * 2 = 4

85 * 0 = 85

28 * 0 = 0


3. Сума яких двох чисел, що не дорівнюють нулю, більша за їх добуток?
4. Чому дорівнює значення виразу, де а – деяке відмінне від нуля число:

а : 1 + 0 : а

а · 1 – а : 1

(а · 1 – 1) · 0

5. Завдання на увагу. Гра “Так – ні”.

Якщо назване число ділиться на 8 – відповідь “так” (учні піднімають праву

руку), в іншому випадку – “ні” (учні піднімають ліву руку).

48 : 8 16 : 8

56 : 8 36 : 8

42 : 8 64 : 8

45 : 8 72 : 8

49 : 8 82 : 8


Слово вчителя. Корабель готовий і ми вирушаємо у подорож. На нашому

шляху Математичним океаном буде чимало несподіванок та

труднощів.

Отже, ми зараз вирушаємо у подорож.

Люблю мандрівки, люблю походи.

І чи то сонечко, чи знов негода,

Буває все у нас – дитячого народу.

Ми вже в дорозі, вітер бє в обличчя,

Цікавий край до себе кличе.
ІІ. Розвязування вправ.

1. Перша зупинка нашого корабля відбудеться в “Обчислювальному острові”.

– Тут, діти, проживають люди, які дуже люблять цікаві математичні завдання. Щоб потрапити нам на цей острів, ми повинні розв’язати завдання.
Завдання: Знайдіть значення числового виразу найзручнішим способом:

а) 25 · 79 · 4; б) 43 · 89 + 89 · 57.


2. Друга зупинка: “Мис Задачний”.

– Увага! Ми наближаємось до мису Задачного. На березі ми зустріли рибалку, у якого виникли труднощі при розв’язуванні задачі. Давайте допоможемо йому.


Завдання: З одного порту в протилежних напрямках одночасно вийшли пароплав зі швидкістю 25 км/год і катер зі швидкістю 32 км/год. Яка відстань буде між ними через 3 год після початку руху?
3. Третя зупинка: “Острів Скарбів”.

– На горизонті, діти, з’явився острів Скарбів. Я сподіваюсь, що на цьому острові ми знайдемо з вами скарб. Але для цього нам потрібно розв’язати наступне завдання.


Завдання: Знайдіть суму розв’язків рівняння:

а) х · 14 = 364; б) 324 : х = 9; 19х – 12х = 266.


– Увага, діти! А що це за незнайомий предмет прибила хвиля до борту нашого корабля? Це мабуть старовинна пляшка. А в ній цікаве для нас повідомлення.

Повідомлення: За всю історію людства було придумано багато способів мно­ження. Уже в кінці XV — на початку XVI століття італійський математик Лука Пачіолі у своєму трактаті про арифметику наводив вісім різних способів множення.

Знак множення “х” як символ дії множення зустрічається в друкованих працях з XVII століття, проте його використовували і раніше.

Вперше знак множення “х” застосував англійський математик Вільям Оутред (1575—1660) у 1631 році, а пізніше, у 1698 році, видатний німецький математик Готфрід Лейбніц (1646—1716) ввів знак множення “ • “ . У XVII столітті саме цей знак став за­гально прийнятим для позначення дії множення. До речі, Г. Лейбницем був запропонований і знак :” як символ ділення.
4. Наступний пункт нашої подорожі – це “Бухта Геометрична”.

– Діти, тут майорить якийсь прапор. Це ж пірати! Допоможемо врятуватися від них жителям бухти? Для цього нам необхідно виконати піратські вимоги, а саме – розвязати наступне завдання.
Завдання: Назвіть зображену фігуру та обчисліть її периметр.
15 м

8 м


– Ось і закінчується наша подорож. Ми повертаємось додому.
ІІІ. Підсумок уроку.

Математику тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить.

М. Ломоносов


Математика – це наука, яка вимагає найбільше фантазії.

С. Ковалевська



ІV. Домашнє завдання.

Заключне слово вчителя Кмітливі труднощі долають,

Вони завжди перемагають.

А винахідливі завжди

Сухими вийдуть із води.

Важких завдань для нас немає –

Сьогодні ми перемагаєм.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал