Урок подорож з природознавства. Мета



Скачати 62,69 Kb.
Дата конвертації01.12.2016
Розмір62,69 Kb.
Осінь у природі.

Урок - подорож з природознавства.

Мета. Розширити поняття учнів про характерні ознаки осені в неживій природі. Розвивати спостережливість, уміння бачити красу природи. Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання. Ілюстрації, малюнки тварин, птахів, маски, картки зі словами, листки різних дерев.

Хід уроку.

1.Організаційна частина.

Всі почули ви дзвінок -

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався,

Тож і ми часу не гаймо,

Урок наш розпочинаймо.
На уроці потрібні нам пам’ять, увага, мислення. Виконаємо декілька вправ, що розвивають ці якості.

ІІ. Розвиваючі вправи.

  1. Гра „Знайди зайве слово”.

  2. Метелик, горобець, клен, кіт, сонце.

Туман, місяць, книжка, дощ, роса.

2. Відгадування загадок.

До якої природи належать відгадки?

Сіре сукно лізе у вікно. (Туман.)
Біла латка, чорна латка по дереву скаче. (Сорока).

У лісі народився, в лісі виріс, у дім прийшов, всіх навкруги зібрав. (Стіл.)



ІІІ. Актуалізація знань учнів.

Казка-загадка.

За синіми морями, за високими горами у густому лісі стоїть хатинка. А ліс цей незвичайний. У ньому і птахи, і звірі, й навіть дерева розмовляють. Ось і розповіли вони, що в цій хатинці старий, але дуже мудрий дідусь живе. Є в нього чарівна палиця. Стукне він нею об землю і дива творяться: то сніг іде, то квіти розпускаються, яблука достигають. А звати того дідуся Рік.

Є у нього чотири дочки. Та такі ж гарні, але між собою не схожі. В білому вбранні, з білосніжними килимами старша дочка Зима. Пробуджує поля, ручаї, заквітчує гаї Весна. Добра і весела, завжди з квітами та ягодами Літо. А Ось послухайте загадку і скажіть, як звати ще одну.

Хто вона ота красуня

В золотім намисті,

Що без пензля і без барвів

Скрізь малює листя. (Осінь.)


  • А ви, діти, за якими ознаками впізнаєте осінь?

1-а дитина.

Сонечко вже землю не зігріває.

Із дерев пожовкле листя опадає.

2-а дитина.

Часто дощик ллється,

Птахи відлітають,

Хмари в небі злії

Сонце затуляють.

3-а дитина.

Осінь настала,

Висохли квіти.

Дивляться похмуро

Роздягнені віти.
Підсумок відповідей.

ІV. Повідомлення завдань уроку.

(Стук в двері, листоноша приніс лист.)

Шановні першокласники!

На Заячій галявині вчора відбулися збори зайців. Ми хотіли прийняти рішення: чи не час вже нам змінити сірі шубки на білі?

А вийшло так, що одна половина зайців вважають, що вже прийшла осінь і незабаром почнеться зима, а інші думають, що осінь тільки-но збирається до наших країв.

Ми у відчаї: не знаємо, що ж нам робити. Підкажіть нам будь-ласка. Загальні збори заячої галявини просять представити переконливі докази. Адже змінювати шубку - справа не проста.

Сподіваємося на вашу допомогу.

З пошаною Загальні заячі збори.

V. Підготовка до подорожі.

Повідомлення синоптика про погоду.

Гра „Одягни товариша.”

(На дошці малюнки з одягом. Вибрати осінній одяг.)

VІ. Подорож до лісу.

1-а зупинка. „Зустріч з лісовиком”.

Загадки записані на листочках.

Голуба хустина,

Червоний клубок

По хустині качається,

Людям усміхається.

2). Летить орлиця

По синьому небу,

Крила розкрила,

Сонце закрила.

Відгадки зашифровані н..о. с...е. х...а.


  • Дот якої природи відносяться загадки?

- Як змінилися вони восени?

(Відповіді дітей.)

Учитель. Сонце вже низько ходить над землею, часто ховається за хмари, дні стали коротшими. Знизилась температура повітря, води, ґрунту.

Підемо далі по стежинці.

Там пахне листям і грибами.

Так тільки осінню буває.

Вітерець холодний повіває

І листя з дерев злітає.
2-а зупинка. „Листопад”.

1. Допоможіть Пізнайкові. „Які дерева ростуть у лісі?”

(Діти за малюнками називають.)

2.Дидактична гра „З якого дерева листочки?”.

3. „Про що шепочуть опалі листочки?”

(Розповіді-фантазії дітей).


  1. Народний календар.

– Пізній листопад - буде сувора і довга зима.

- Якщо у жовтні листя з берези і дуба не все опало - чекай суворої зими, якщо не все - зима тепла.



3-а зупинка. „В гостях у пернатих”.

1.Бесіда.

- Чому не чути співу пташок?

- Яких ви знаєте перелітних птахів? Зимуючих?

2.Робота за картками (в парах).

Один учень називає перелітних, другий - зимуючих птахів.

3.Народний календар.

Птахи відлітають пізно - зима буде тепла.

Рано журавлі на південь відлітають - холодну зиму провіщають.



4-а зупинка. „Як тварини готуються до зими?”.

1.Які тварини живуть у лісі?

2.Зустріч з лісовими мешканцями.

(Діти одягнені у маски).

Їжачок. Пізно восени, коли промерзає грунт і зменшується кількість кормів, я зариваюся в опале листя і впадаю в зимову сплячку. Ось тому в мене багато клопотів зі своїм лігвом. Бо незабаром прийде зима.

  • А що це за тварина?

Влітку наїдається, взимку висипляється. (Ведмідь).

- Як ведмідь готується до зими?



Ведмідь. Ще у кінці я починаю турбуватися про свій барліг. Влаштовую його в глухих, неприступних хащах. Спершу я в барлогу відпочиваю, а в кінці листопада залягаю в зимову сплячку. Цілу зиму я нічого не їм, а живу за рахунок підшкірного жиру.

Відгадування загадки.



Хто по дереву стрибає,

Хто пухнасту шубку має,

Рве горіхи на гіллі

І ховає у дуплі?

(Виходять білочки).
Білки.

Ми білки-пострибушки,

Веселі ми подружки.

Прокидаємося рано,

І працюємо старанно.

Рвем горішки і грибочки про запас,

Щоб були на зиму в нас.
Фізкультхвилинка.

Білки грають з дітьми у гру”Так чи ні?”.
5-а зупинка. „Кінцева”.

Вчитель. Вже час нам повертатися з лісу.

Осінь залишила нам свою скарбничку, в яку вона збирає вірші, прислів’я, прикмети про себе. Давайте ми поповнимо її.



Діти розповідають вірші, прислів’я, прикмети про осінь.
Грім у вересні - на тривалу осінь.

Павутина на рослинах - на осіннє тепло.

Осінь іде - дощі за собою веде.

Жовтень ходить по краю і птахів виганяє з гаю.

Листопад - онук вересня, син жовтня, зимі рідний брат.
Вчитель. Підійшла до кінця наша подорож. Ми успішно провели розвідку осінніх ознак і прикмет. Тепер потрібно скласти лист до зайців з переконливими доказами того, що вже наступила осінь.
Робота в групах.

(Складання тексту-листа. Кожна група зачитує свій варіант листа. Вибір найкращого).
VІІ. Підсумок уроку.

Оцінювання відповідей на уроці. Зайчики вдячні будуть вам за допомогу.







База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка