Урок-гра у 6 класі по темі:



Скачати 74,13 Kb.
Дата конвертації10.12.2016
Розмір74,13 Kb.
ТипУрок
Відкритий нестандартний урок-гра у 6 класі по темі: «Літосфера»

Вчитель вищої категорії

Вільнянської ЗОШ І-ІІІ ст.. №1
Стешенко О. В.

Тема: Узагальнюючий урок-гра з теми «Літосфера».

Мета: систематизувати та скоригувати знання учнів з теми «Літосфера»; продовжувати розвивати навички роботи з картою, увагу, пам’ять, пізнавальний інтерес; формувати системність знань, логічне мислення, вміння розуміти причинно-наслідкові зв’язки; виховувати свідоме ставлення до навчання, комунікабельність, естетичне сприйняття природи, екологічну культуру.
Обладнання:атласи, фізична карта України, фізична карта світу; шаблони України, контурні карти; мультимедійна презентація.
Тип уроку:нестандартний урок-гра перевірки та оцінювання знань.
Хід уроку

І Організаційний момент.

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ Основна частина уроку.

Сьогодні ми з вами помандруємо по підземеллях «Літосфери» і підкоримо вершину знань . Але спершу пускаємо струмочок «спогадів»…

Ми з вами тривалий час мандрували просторами Землі. Зазирнули в її глибини, спостерігали виверження вулканів, відчули дію землетрусів, були вражені неймовірною руйнівною силою води, вітру, Сонця і навіть рослин. Ми милувалися могутніми гірськими вершинами, вкритими снігом та льодом і неозорими рівнинами. І сьогодні ми з вами здійснимо підйоми до гірської вершини знань і подивимось, яка з команд з цим завданням справиться швидше і краще.

І так, сьогодні на вас чекає гра-змагання з теми: «Літосфера».

Тож влаштуємось зручненько і розпочинаємо.
І. Представлення команд.

Вам було дано випереджальне завдання поділитись на дві команди та дати їм назви. Представники команд по черзі повинні представити назву своєї команди.

А тепер ми починаємо сходження до вершини знань.
Перша сходинка (географічна розминка) «Довідкове бюро». Слайд (3 бали).

Так як ви команда, то візьміться за руки і відповідайте командно.

Одна команда – фахівці з рівнин, друга – з гір.

Я зачитую коротку інформацію про різні форми рельєфу. Члени першої команди піднімають руки, якщо мова йде про рівнини, другої, якщо мова йде про гори.




  • Серед них є низовини (рівнини);

  • Вони утворюються на ділянках складчастості (гори);

  • Серед них є складчасто-брилові (гори);

  • Вони розміщуються на давніх платформах (рівнини);

  • До них належать Кримські (гори);

  • Серед них є височини (рівнини).


Друга сходинка: «Мозковий штурм». (Щоб не змерзнути в дорозі – пригадай свої знання). Слайд. (3 бали).

Пропоную представникам команд визначити географічну назву за письмовими характеристиками та перевірити свої знання на слайді.




  • Внутрішня оболонка планети, яка займає понад 83% об’єму Землі. Складається з твердої речовини. Розташовується на глибині від 50 до 2900 км. (Мантія).

  • Верхня тверда оболонка планети, яка безпосередньо виходить на поверхню і тому найбільше вивчена людиною. Потужність її у горах – 70 км, на рівнинах – 40 км, під океанами лише 5 -10 км. (Земна кора).

  • Процес утворення і руху магми, унаслідок якого змінюється рельєф планети, утворюючи гори та гірські хребти вулканічного походження не тільки на суходолі, а й на дні океану. (Магматизм).

  • Джерела, які періодично викидають фонтани гарячої води й пари. Вода має температуру до 80 -100*, висота викиду досягає 30 -60 м. (Гейзери).

  • Це нанесені вітром бугри сипучого піску з більш положистим навітряним і крутим підвітряним схилами. Вони характерні для піщаних пустель. (Бархани).

  • Це найпротяжніше гірська система. Загальна довжина цих гірських споруджень досягає 9000 км. (Гори Анди).


Третя сходинка «Картографічна мозаїка». Слайд (знання географічної номенклатури)

(Якщо карту добре знаєш – ти в горах не заблукаєш).

По три учасника від кожної команди виходять до фізичної карти світу і по черзі задають один одному питання на знання географічної номенклатури. (Ти – мені, я – тобі). (кожен учасник може отримати по 2 бали).


Четверта сходинка «Чарівні картографічні перетворення». (3 бали).

«Хто швидше збере карту України». (Щоб у гори легше йти, карту швидше ти збери).

Учні отримують конверти-загадки. Завдання: якнайшвидше відновити розрізану карту України в її початковому вигляді.


Пята сходинка. «Географічний практикум». Слайд. (4 бали).

(Відповідність встанови, стрілочками все зведи).

Встановити відповідність між формами рельєфу і материками на яких вони розташовані:


Амазонська низовина Африка

Гімалаї Північна Америка

Кордильєри Південна Америка

Ефіопське нагір’я Євразія



Взаємоперевірка: команди обмінюються картками і перевіряють один одного ставлячи +.
Шоста сходинка «Знайди зайве слово». Слайд. (5 балів).

(Загадкове нам знайоме, в ньому є щось невідоме).

В кожному рядочку поданих географічних слів знайди зайве слово, яке не відповідає даній темі.


-Ядро, мантія, западина, земна кора;

- Вершина, дюни, бархани, яр;

- Гребінь, схил, шпиль, мілина;

- Осередок, сейсмічні хвилі, епіцентр, кратер;

- Жерло, вулкан, лава, гіпоцентр.

Перевіряємо: біля кожного вірного слова ставимо червоною пастою +.


Сьома сходинка «Цікавий тест». (В гостях у гномів). Слайд. (10 балів). (Якщо цю сходинку здолаєш, то до вершини ключик знайдеш)
Назвіть із вказаних гірських порід магматичні, осадові, метаморфічні. Розподіліть їх по відповідним колонкам.

  • пісковик, гнейс, графіт, граніт, базальт, пемза, кам’яна сіль, торф, мармур, нафта.

Перевіряємо:


Магматичні Осадові Метаморфічні
Граніт пісковик гнейс

Базальт торф мармур

Пемза нафта графіт

кам’яна сіль


Восьма сходинка «Знайди помилку». Слайд. (6 балів).

«Ланцюжкова реакція». (Ланцюжок допомагає, й до вершини нас здіймає).

Роздаю учням картки за кількістю учасників. Учні, що сидять за першою партою, виконують завдання під номером 1, за другою – під номером 2 і т. д. Перемагає та команда, яка першою правильно і швидко виконає завдання.




  1. Ці гори належать до високих: Гімалаї, Кримські, Анди.

  2. Ці корисні копалини належать до паливних: нафта, природний газ, граніт.

  3. Ці сили належать до внутрішніх: вивітрювання, вулканізм, сейсмічність.

  4. Ці форми рельєфу є в Україні: Карпати, Причорноморська низовина, Західно-сибірська рівнина.

  5. Ці форми рельєфу створює вода: яри, печери, дюни.

  6. Ці сили належать до зовнішніх: рух літосферних плит, робота вітру, робота моря.

Швидко перевіряємо (зачитую правильні відповіді, капітани відмічають їх знаком +.


Девята сходинка «Краєзнавча краплинка». Слайд. (6 балів).

(Так – ні).
Я кожній команді по черзі задаю питання і ви дуже швидко даєте коротку відповідь: так, чи ні.


  • В Запорізькій області є: буре вугілля, граніт, золото, гори Анди, Приазовська височина, яри, балки, бархани, вулкани, землетруси, цунамі, гейзери.


Десята сходинка. Міні-конкурс «Картографічна лабораторія». Слайд.

(Знайди помилку на картосхемі). Для виконання цього завдання вам потрібно закрити атласи. 4 бали

Перед вами на картосхемі карта України, на якій можливо не вірно позначені основні форми рельєфу. Конкурс виграє та команда, яка найшвидше та найточніше виправить помилки на карті. Потім один представник команди виходить до картосхеми і показує правильне розміщення форм рельєфу.


Одинадцята сходинка «Топонімічна загадка». Слайд. (2 бали).
Я називаю кожній команді по два топоніми, капітани пояснюють походження цих слів.

«Сейсмічний» - землетрус, коливання.

«Ерозія» - роз’їдання, руйнування.

«Вулкан» - Бог вогню.



«Магма» - густа мазь.
Дванадцята сходинка «Географічний крос». (10 балів).

(Якщо й цей підйом здолаєш, на вершині побуваєш).
Ваше завдання швидко і вірно даєте відповіді на питання:

  1. Сукупність нерівностей земної поверхні (рельєф).

  2. Магма, що вилилася на поверхню і втратила гази (лава).

  3. Осередок землетрусу (гіпоцентр).

  4. За своєю активністю вулкани бувають (діючі і згаслі).

  5. Найважча внутрішня частина Землі (ядро).

  6. Джерела, які періодично викидають гарячу воду і пар (гейзери).

  7. Рівнини з висотами від 0 до 200 м (низовини).

  8. Прилад, що фіксує коливання земної кори (сейсмограф).

  9. Шар мантії, розміщений на глибині 150 км від поверхні землі (астеносфера).

  10. Рівнина з висотами понад 500м (плоскогір’я).

  11. Верхній твердий шар Землі (земна кора).

  12. Прилад для вимірювання океанічних глибин (ехолот).

  13. Найглибший на Землі жолоб (Маріанський).

  14. Гори з висотою від 1000 до 2000м (середні).

  15. Найвища вершина світу (Еверест).

  16. Гори за віком бувають (старі і молоді).

  17. Найбільшою печерою у світі є (Мамонтова).

  18. Найвищий вулкан Європи (Етна).

  19. Відносно стійкі ділянки земної кори (платформи).

  20. Материкова обмілина з глибиною від 0 до 200м (шельф).


Домашня заготовка. Кожній команді потрібно було підготувати якусь легенду чи цікаву розповідь по вивченому матеріалу. Слайди.

ІV Підведення підсумків уроку.

Оцінювання знань учнів.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал