Урок для учнів 1-4 класів. Мета



Скачати 67,71 Kb.
Дата конвертації19.12.2016
Розмір67,71 Kb.
ТипУрок
ТЕМА. Краса рідного краю в творчості В.Сухомлинського. Бібліотечний урок для учнів 1-4 класів.

МЕТА. Ознайомити учнів з життям та творчим шляхом В.О. Сухомлинського, виховувати інтерес до його творчості. На матеріалі казок, оповідань,притч В.О.Сухомлинського спонукати дітей замислюватися над красою та своєрідністю рідного краю, вчити бачити добро, виховувати почуття гідності, пере­давати словами побачене, заохочувати дітей до складання творів, виховувати любов до рідного краю, відчувати красу природи, бережливе ставлення до навколишнього сере­довища.

ОБЛАДНАННЯ: тексти оповідань і казок В.О. Сухомлинського, ілюстрації до його творів та малюнки учнів.

Кімната має вигляд кількох оформлених куточків. До кожного куточка ведуть «стежини», якими будуть «мандрувати» учні. Одна з них веде в куточок Казки, друга - в куточок Народної мудрості, третя - в творчу майстерню письменника.

Бібліотекар: - Добрий день дорогі діти, гості! Сьогодні ми з вами зібралися, щоб провести бібліотечний урок. Він буде незвичайним. Будемо мандрувати чарівними стежинами. Кого ми зустрінемо на них, що нас чекає? Мандруючи казковими стежинами, заглянемо в казкову скриньку, до скриньки народної мудрості, творчої скриньки , познайомимо гостей з творами Василя Сухомлинського, великого душею і талантом Вчителя, закоханого в дитину, землю, мову, народ.

«Казка – це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої думки і мови»,- казав Василь Сухомлинський.



(Підходить до скриньки, де написано «Казкова »)

- Що в цій скриньці? Давайте заглянемо в неї. (Учень підходить до скриньки, виймає зелений листочок і розказує казку «Найщасливіший листочок»)
Найщасливіший листочок

Уночі листя на осиці спить. А ледве зійде сонечко – воно й тремтить мов живе. Я бачив, як осикове листя зустрічає сонечко. Устав якось ранесенько, пішов до високої осики, сів і жду, коли зійде світило. Небо на сході червоне-червоне, ось-ось випливе із-за обрію вогняна тарілочка. Мені ще її не видно, а найвищий осиковий Листочок уже й побачив. Він став червоний і весело затремтів. Радіє сонечку. Тріпоче. А брати його внизу ще дрімають.



  • Я найщасливіший,- заспівав Листочок на вершку осики. - Я раніше за всіх бачу сонечко. Довше за всіх купаюся в його промінні. Останній проводжаю його на спочинок.

І мені хочеться бути таким щасливим, як цей високий-високий листочок.


  • Чому так радів листочок?

  • Діти, чому так важливо бачити сонечко?

  • Які слова підібрав листочок, щоб розказати про своє щастя?

  • Що хотів сказати своєю казкою Сухомлинський?

Мальва і Хатня квітка

Під хатою росла Мальва. Вона була струнка та висока. Її рожевій квітці захотілося якось заглянути у вікно: що там? За склом стояв маленький горщик, у ньому – зелена стеблинка, на якій була рожева квіточка. Така, як і в Мальви, тільки дрібненька. Мальва питає: - Ти хто? - Я Хатня Квітка - почулося з вазона. - Як же ти живеш у хаті? – здивувалась Мальва. - Там же немає ні сонця, ні дощу. - Мене щодня поливають. Мої листочки миють…- стала розповідати Хатня Квітка. - я живу багато років. Я пам’ятаю багато зим. Ти восени гинеш, а я й далі живу… Мальва слухала, слухала, а тоді й питає: - А ти знаєш, що таке ранковий вітерець? - Ні, не знаю,- каже Хатня Квітка. - А що це таке? Мальва співчутливо глянула на Хатню Квітку, похитала рожевою голівкою і сказала: - Краще жити лише до осені, але знати, що таке ранковий вітерець.



Бібліотекар: - Хто з квіточок найщасливіший? Чому?

  • Так, Мальва любить і сонце, бо воно її зігріває, і дощ, бо він її напуває, і ласкавий вітерець, що пестить її рожеву голівку. Людина їй не потрібна. Саме тут живе багато квітів. І чорнобривці, і ромашки, і волошки, і конвалії. І саме про них, а не про хатні квіти складають люди пісні, дякуючи їм за таке коротке, але яскраве життя.

(Бібліотекар виймає з скриньки листівку з зображенням конвалії)

  • Давайте послухаємо історію цієї квітки.

Учень розповідає оповідання «Хлопчик і Дзвіночок Конвалії»

  • До якого висновку ми приходимо?

Учень : - Не можна нищити красу!

(Виходить хлопчик і стисло переказує оповідання В.Сухомлинського «Тільки живий красивий»).

Тільки живий красивий

Величезний красивий метелик сів на червону квітку канни. Махаон. Сів і ворушить крилами. До Махаона підкрався хлопчик і спіймав його. Тріпочеться метелик, а вирватись не може. Хлопчик приколов його великою шпилькою до аркуша паперу. Крильця метелика зів’яли. - Чого ти перестав тріпотіти крилами, Махаоне?- питає хлопчик. Махаон мовчить. Хлопчик поклав аркуш із мертвим метеликом на підвіконня. За кілька днів дивиться – крильця посохли й розсипались, по черевці повзають мурашки. - Ні, він тільки живий красивий,- сказав засмучений хлопчик. - Коли крильця його тріпочуть на квітці канни, а не на папері.



Бібліотекар:- Крім того, що рослини прикрашають наше життя, вони ще допомагають пізнавати природні явища. Спостерігаючи за ростом, розвитком, цвітіням різних рослин, люди доходили певних практичних висновків, а потім передавали їх наступним поколінням. Так народжувалися повір’я і прикмети, якими люди користувалися, виконуючи різні городні та польові роботи. Це справжня скриня народної мудрості. Є така скриня і в нашому куточку. Подивімося, що в ній.

(Діти підходять до скриньки «Народна мудрість», виймають листочки з прикметами, читають)

1 учень: - Черемха зацвітає перед останніми весняними заморозками. Рясно цвіте горобина – на добрий урожай льону.

2 учень: - Розпустився дуб - пора сіяти горох. Якщо дуб раніше од ясена розпустився – на сухе літо.

3 учень: - Доки не розпустилась жовта верба – не висаджуй у грунт будь-якої розсади. Багато шишок на соснах та ялинах – на врожайний рік жита і пшениці

4 учень: - Верба зацвіла коли стояла ясна й тепла погода, - літо буде тепле й щедре на мед.

5 учень : - Посаджений у саду барвінок приносить щастя.

6 учень: - Узимку відвар барвінку п’ють від простуди.

(Діти підходять до Творчої скриньки , виймають листочки, читають)



1-й учень. В.О. Сухомлинський — український письменник, учитель. Його творчість сповнена любов'ю до природи, до рідного краю, до людей. Вирісши серед прекрасної природи він з раннього дитинства навчався бачити і відчувати прекрасне, а згодом все це передав у своїй творчості.

2-й учень. Героями його творів найчастіше виступають діти. Написані в процесі безпосереднього спілкування з дітьми, під час екскурсій, прогулянок, бесід його оповідання, казки, притчі вчать реагувати на вчинки героїв.

3-й учень. В своїх оповіданнях про природу В.О. Сухомлинський закликає нас не тільки уважно придивитися до навколишньої дійсності, милуватися красою природи, а й вчить розуміти взаємозв'язки і взаємозалежність в природі. Заохочує пізнати життя тварин, рослин, птахів, бережно ставитись до природи.

4-й учень. Творчість В.О. Сухомлинського різноманітна. Він писав про природу, про стосунки між людьми, закликав берегти рідну природу. Бути добрими, не байдужими до чужого горя.

5-й учень. У видавництві «Веселка» друкувалися збірки В.Сухомлинського – «Гаряча квітка» (1978), «Куди поспішали мурашки» (1981,1993),»Чиста криниця» (1993, серія «Шкільна бібліотека»).
Бібліотекар: - Василь Олександрович любив дітей і написав для них багато-багато цікавих казок: про ласкаве сонечко і м'яку зелену травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, про кращі риси людини, про дітей. В його казках переважає доброта, бо сам він був доброю людиною і хотів, щоб ви, діти, виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили тата й маму, свою рідну домівку і нашу велику прекрасну Батьківщину.

Запам’ятайте: краса завжди живе і житиме в серці людини. Майте чуйне, щедре, велике і добре серце, щоб знайшлося в ньому місце і маленькому метеликові, і травинці.



Все, про що ми згадували і розмовляли, нехай залишить слід у вашому серці. Воно озветься добрими справами. Саме цього і вчать нас світлі твори Василя Сухомлинського.
Література:

  1. Василь Сухомлинський – Дивосвіт «Веселки»: Антологія літератури для дітей та юнацтва: в 3.т.-К.Веселка,2005.- т.2.-703с.- с.439.

  2. Сухомлинський В. Чиста криниця: Казки,оповідання,етюди:.-К.: Веселка,1993.-287 с.

  3. Ушакова Т. Доторкнутися до краси./ Освіта України.1998.-11-18 бер.

Каталог: biblioteka
biblioteka -> Крок 2 Лікувальна справа Первинний банк. 25 січня 2001 року Медичний профіль Гігієна
biblioteka -> Затверджено на методичній Учбовий предмет: нараді кафедри загальної гігієни, соціальна медицина і
biblioteka -> Патологічна фізіологія нервової системи. Порушення сенсорної функції нервової системи
biblioteka -> Панас мирний хіба ревуть воли, як ясла повні?
biblioteka -> Крок 2 Загальна лікарська підготовка Медичний профіль – Гігієна, озо
biblioteka -> Харківська обласна державна адміністрація головне управління освіти І науки харківська обласна станція юних туристів деякі аспекти виявлення творчих здібностей школярів у позашкільному закладі
biblioteka -> В. О. Сухомлинського Формування інформаційної культури учнів загальноосвітніх навчальних закладів Науково-методичні рекомендації
biblioteka -> Книга і комп’ютер в інформаційному суспільстві: за і проти
biblioteka -> Книга і комп'ютер в інформаційному суспільстві: сучасне і майбутнє
biblioteka -> Основи психодинамічної діагностики І психотерапії


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал