Урок читання в 3 класі. Матеріал уроку. Дмитро Павличко "Роз­ мова","Гном"



Скачати 107,6 Kb.
Дата конвертації25.12.2016
Розмір107,6 Kb.
ТипУрок
Дмитро Павличко — дітям

Урок читання в 3 класі.

Матеріал уроку. Дмитро Павличко "Роз­мова","Гном".
Мета. Ознайомити школярів із життєвим та творчим шляхом Дмитра Павличка, удосконалювати навички правильного І виразного читання, уміння працювати самостійно; розвивати образну уяву, здатність розрізняти реальність і вигадку; виховувати бажання до вивчення віршів українських поетів.
Обладнання. Таблиця № 1 (додаток 1), картки для контролю техніки чи­тання, портрет Д. Павличка, виставка його книг, фонозапис пісні "Два кольори", картки зі словами.

План

І. Організація початку уроку

1.1 Привітання

ІІ. Актуалізація опорних знань

2.1.Гра "Хто це? Що це?".

2.2. Розчитування учнів

IІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Повідомлення теми, мети уроку



4.1Розповідь учителя.

4.2. Опрацювання статті "Дмитро Павличко" (про нього).

4.3. Слухання пісні "Два кольори" на слова Д. Павличка.

4.4. Читання вірша Д. Павличка "Розмова" вчителем.

4.5. Вірш виразно читають в особах двоє учнів, які готуються заздалегідь.

4.6. Словникова робота.


4.7. Читання вірша мовчки.

4.8 Вправи на розвиток техніки читання.



а)Вибіркове читання.

б)Вправи на швидку орієнтацію у тексті.

в) Гра "Розвідники".

Виразне читання вірша в особах.

4.9 Опрацювання вірша «Гном».

А) Робота над заголовком вірша «Гном»

Б) .Читання вірша вчителем.

Фізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого матеріалу

5.1.Повторне читання вірша вголос.

5.2.Аналіз змісту вірша. Вибіркове читання.

5.3.Робота з ілюстрацією до твору.

V.І. Узагальнення та систематизація набутих знань

6.1.Розвиток зв'язного мовлення.

6.2. Читання вірша в особах.

6.3 Робота в зошитах

VII. Підсумок уроку.

7.1 Домашнє завдання

7.2. Оцінювання діяльності учнів

7.3 Фронтальна бесіда


Хід уроку


  1. Організація початку уроку

- Доброго дня, діти. Сідаємо, будь-ласка. Приготувалися, зараз пограємо у невеличку гру, яка називається «Хто це? Що це?»

ІІ. Актуалізація опорних знань



2.1. Гра "Хто це? Що це?".

Я називаю перелік слів-характеристик, а ви відгадуєте, що це за слово. Почали!



  • Чорна, дощова, велика ... (хмара).

  • Цікавий, двосерійний, пригодницький ... (фільм).

- Пухнастий, домашній … (кіт)

2.2. Розчитування учнів

- Ви бачите у себе на партах таблиці для розчитування

Читання складів із буквами "ка", "ел", "ем"

Зразок: ка-ак, ко-ок і т.д.(Керую читанням (нормально, повільно, повільніше, швидше)).

IІІ. Мотивація навчальної діяльності.


  • Ви отримали картки з надрукованим віршем.

  • Прочитайте, будьте ласкаві цей невеличкий вірш.

Сонце зайшло. І раптом

Все навкруги померкло,

тільки вікно хатини

сяяло в темноті.

Соняшник здивувався!..

І до вікна підкрався.

І що ж він побачив?

Дівчинка книжку читає,

а сонце перегортає

сторінки і світло впливає

в літери та слова

— Чи пригадали ви цей вірш? ("Соняшник ".)

- А хто його автор? (Дмит­ро Павличко.)

ІV. Повідомлення теми, мети уроку



4.1 Розповідь учителя.

Сьогодні ми познайомимося із життєвим та творчим шляхом Дмитра Павличка

Народився Дмитро Васильович Павличко на Івано-Франківщині.
Сім'я жила бідно, батьки змушені були працювати "від темноти до тем­ноти", щоб прогодувати "маленьких семірко".

Батько, Василь Миколайович, був освіченим на той час чолові­ком, працелюбним та енергійним. Про маму, Параску Юріївну, поет писав: "Мати навчила мене розмовляти, а книжка — думати".

Невеличкі поезії Д. Павличко почав писати ще в дитинстві, але перша книжка "Любов І ненависть" збіглася з роком закінчення ним Львівського університету.

Твори для дітей друкував у дитячих журналах, календарі "Дванад­цять місяців", виходили вони і окремими книжками.

- Погляньте, деякі книги ви можете побачити на виставці, а потім взяти у бібліотеці й почитати.



(Розгляд виставки книжок "Золоторогий олень", "Дядько Дац", "Де найкраще місце на землі?", "Обруч" та ін.)

4.2. Опрацювання статті "Дмитро Павличко" (про нього).

- Відкрийте свої підручники на сторінці 43 і прочитайте про себе статтю про Дмитра Павличка.

- А зараз дайте відповіді на питання

1. В якому році народився поет?

2. Про що Д. Павличко пише у творах для дітей?

3. Які за формою вірші можна знайти у його творчому доробку?


  1. Що ще дізналися про його твори? (Пише для дорослих, багато віршів
    покладено на музику.)

4.3. Слухання пісні "Два кольори" на слова Д. Павличка.

Дмитро Васильович також відомий як поет-пісняр. Його вірші надзвичай­но мелодійні, пісенні: "Впали роси на покоси", "Лелеченьки", "Вікон­це", а невмирущі "Два кольори" стали уже народними. Послухайте і ви цю пісню. (Слухання пісні у записі.)

4.4. Читання вірша Д. Павличка "Розмова" вчителем.

- А зараз, послухайте вірш «Розмова»

4.5. Вірш виразно читають в особах двоє учнів, які готуються заздалегідь.

- Прочитаємо цей вірш в особах



- Між ким відбувається розмова?

- Який вірш за настроєм?

4.6. Словникова робота.


Читання "сходинок" слів.

край овес

хутко онуча

кусень жолоба

гляділа нірочка

блискавка киценько

Спочатку кожну колонку прочитайте зверху вниз.

А зараз прочитайте "біга­ючи" по сходах: І колонка — знизу вверх, а друга — зверху вниз. І ще раз в зворотному порядку.

  • Яке слово може мати кілька значень? (Край.)

  • До слів хутко, кусень, гляділа доберіть синоніми.

  • Які слова вжиті у зменшувально-пестливій формі?

  • Прочитайте з підручника після вірша пояснення слів "жолоб" і "онуча".

    1. Читання вірша мовчки.

- Прочитайте мовчки вірш «Розмова»

  • Чи цікавий для вас цей вірш? Чим саме?

  • Який цей вірш за формою? (Небувалиця.)

4.8 Вправи на розвиток техніки читання.

а) Вибіркове читання.

Знайдіть і прочитайте усі небувалиці з вірша.



б) Вправи на швидку орієнтацію у тексті.

Прочитайте, хто у вірші-небувалиці виконує такі дії:



молотив (пес),
з'їла (миша),

випасла (корова)

співа (вітер),

спалила (блискавка),

колиха (туча),

порвав (вітер),

не гляділа (киця).

в) Гра "Розвідники".

Знайдіть і прочитайте, як по-різному поет звертається до киці.


    1. Виразне читання вірша в особах.

- Давайте прочитаємо цей вірш в особах

- Продовжіть твердження: "Цей вірш Д. Павличка не лише небувалиця, а й ..." (діалог).

5.9. А) Робота над заголовком вірша «Гном»

Прочитайте назву ще одного вірша Д. Павличка для дітей.



- Чи могли б пояснити слово "гном"? Де ви зустрічали це слово? (Це казкова істота, духу вигляді потворного бородатого карлика, що ніби­то жив у надрах землі і охороняв підземні багатства.)

Б) .Читання вірша вчителем.

Хто зустрів гнома?



- Де відбулася ця зустріч?

Фізкультхвилинка

Встало вранці кенгуру

Потягнулося від сну,

Вмило ручки, оченята,

Взуло білі чоботята.

Раз присіло, два присіло

І за парти тихо сіло.

V. Закріплення вивченого матеріалу

5.1. Повторне читання вірша вголос.

Якою ви уявляєте родину гномів? А їхню машину?

5.2.Аналіз змісту вірша. Вибіркове читання.

Прочитайте опис гнома.


  • Про що Його попросив хлопчик?

  • Чи зміг би гном виконати це прохання? Що для цього він мав би зробити?

- Прочитайте, яким було б життя хлопчика після перетворення на гнома?

- Як ви думаєте, чому хлопчик відмовився перетворитися на гнома?
-
Що у цьому вірші казкового?

5.3.Робота з ілюстрацією до твору.



  • Розгляньте малюнок до вірша на дошці. Прочитайте ті рядки твору, які зобразив художник.

  • Що ще цікавого ви помітили на ілюстрації?

V.І. Узагальнення та систематизація набутих знань

6.1.Розвиток зв'язного мовлення.

Придумайте продовження пригод гномів у лісі.

6.2. Читання вірша в особах.

- Прочитаємо цей вірш в особах
6.3 Робота в зошитах

- А зараз відкрийте свої робочі зошити «Читайчики», і виконайте на ст.56, завдання № 13, 14

VII. Підсумок уроку.

7.1 Домашнє завдання

- Вдома ви прочитаєте ст..43-45 і за власним вибором вивчите напам'ять вірш Д. Павличка, який вам більше сподобався.

7.2. Оцінювання діяльності учнів



7.3 Фронтальна бесіда

  • Твори якого поета ми сьогодні вивчали? Який із віршів сподобався більше? Чому?Що дізналися про поета?


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал