Урок 55 56. Дифракція світла. Дифракційні грати та їх використання для вимірювання довжини світлової хвилі. Поляризація світла



Скачати 303,92 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації22.01.2017
Розмір303,92 Kb.
ТипУрок
  1   2   3
Урок 55 – 56. Дифракція світла. Дифракційні грати та їх використання для вимірювання довжини світлової хвилі. Поляризація світла.

Дата проведення: ____________________


Мета уроку: Вивчити явище дифракції світла, познайомити учнів з застосуванням дифракції в техніці. Розвивати технічне мислення учнів шляхом проведення фронтального експерименту по визначенню довжини світлової хвилі за допомогою дифракційної гратки. Виховувати спостережливість та вміння робити узагальнення.

Обладнання: комплект обладнання для вивчення хвильової оптики.

Тип уроку: урок отримання нових знань, вмінь та навичок.

Метод: евристична бесіда з елементами фронтального експерименту.


Хід уроку:
І частина

1. Актуалізація опорних знань. Провести фронтальне опитування учнів з метою підготовки до сприйняття нового матеріалу. Форма проведення – фізичний диктант.



2. Пояснення нового матеріалу.

Якщо процес поширення світла є хвильовим процесом, то, окрім інтерференції, має бути і дифракція світла. Адже дифракція - це огинання хвилями країв перешкод - властива будь-якому хвильовому руху. Але спостерігати дифракцію світла важко, оскільки хвилі відхиляються від перешкод на помітні кути лише за умови, що розміри перешкод приблизно дорівнюють довжині хвилі, а вона дуже мала. Уперше, відкривши інтерференцію, Юнг виконав дослід з дифракції світла, за допомогою якого були вивчені довжини хвиль, що відповідають світловим променям різного кольору. Вивчення дифракції отримало своє завершення в працях О. Френеля, який і побудував теорію дифракції, яка в принципі дозволяє розраховувати дифракційну картину, яка виникає внаслідок огинання світлом будь-яких перешкод. Таких успіхів Френель досягнув, об'єднавши принцип Гюйгенса ідеєю інтерференції вторинних хвиль. Принцип Гюйгенса - Френеля формулюється так: дифракція виникає внаслідок інтерференції вторинних хвиль. На основі цього принципу Френель пояснив закони геометричної оптики, а саме: характер прямолінійного поширення світла в однорідному середовищі. Він створив приблизний спосіб розрахунку дифракційної картини, в основу якого поклав поділ хвильової поверхні на зони. Явище відхилення світла від прямолінійного поширення називається дифракцією світла. Оскільки довжина світлової хвилі є дуже малою, то і розміри перешкод чи щілини мають бути малими. Наприклад, під час проходження монохроматичного світла через круглий отвір, розмір якого сумірний з довжиною падаючих світлових хвиль, на екрані навколо центральної світлової плями спостерігаються темні і світлі кільця, що чергуються. Якщо таке саме світло проходить через вузьку щілину, то матимемо маку картину, зображену на рисунку. Поява світлих і темних кілець, що чергуються, в ділянці геометричної тіні французький фізик Френель пояснив інтерференцією світлових хвиль, які надходять у результаті дифракції із різних точок отвору в одну точку на екрані.

Каталог: Konspekt urok
Konspekt urok -> Абажей Наталія Михайлівна Спеціальність вчителька початкових класів Освіта вища, кдпу стаж педагогічної роботи 17 років Категорія вища Дата проведення 20. 02. 2013р. Відкритий урок
Konspekt urok -> Повідомлення теми й мети уроку. II. «Мовленнєва розминка» Скоромовки
Konspekt urok -> Тема: Вивчення звука [б], букви Бб («Бе»). Звуко-буквенний аналіз слів. Читання складів, слів. Формування аудіаивних умінь за текстом Д. Матіяш
Konspekt urok -> Українська художня культура від найдавніших часів до XV ст
Konspekt urok -> Урок ввідна лекція з теми: Похідна. Інтеграл Мета уроку: Підготувати учнів до сприйняття основ математичного аналізу шляхом ознайомлення з історичними
Konspekt urok -> Цінність І неповторність людського життя
Konspekt urok -> Повідомлення теми й мети уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. Турнір поетів-початківців
Konspekt urok -> Сценарій (Звучить мелодія)
Konspekt urok -> Прийди до серця, Україно, благослови добром мене!
Konspekt urok -> Що належить до неживої природи ?


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал