Урок №2, (7 клас) Тема. Закріплення вивченого про прислівник



Дата конвертації01.12.2016
Розмір54,6 Kb.
ТипУрок
Додаток 2

УРОК № 2, (7 клас)
Тема. Закріплення вивченого про прислівник
Мета: удосконалити вміння учнів визначати спосіб творення прислівників; закріпити навички написання н та нн у прислівниках, не і ні з прислівниками, а також словотвірного аналізу прислівників; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати навички культури зв’язного мовлення; виховувати повагу до багатства і виразності української мови.
Тип уроку: Закріплення та систематизація набутих знань, умінь та навичок.
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал: картки для індивідуальної роботи та для роботи в групах, таблиці, презентація.
Хід уроку:

I. Організаційний момент.

Слово вчителя:

День добрий, друзі, ще один урок

До вас прийшов за розкладом сьогодні.

Отож озбройтесь книгою й пером,

Щоб упірнуть у мовну нам безодню.
ІІ. Мотивація.


  1. Відгадайте загадку:

Чим від інших я відмінний,

Тим, що є я сам незмінний.

Розібратись як детально,

Моє значення загальне –

Це найперш ознака дії:

Швидко їде, тихо мріє.

Чи ознака ще ознаки:

Дуже добре, надто м’яко.

А чи ознака предмета.

А скажу Вам тут дослідно –

Називаюсь я ……прислівник.


  • Яка це частина мови?

  1. Діти, сьогодні у вас велика радість. Ми закінчили вивчати тему «Прислівник».


IІІ. Оголошення теми, й мети уроку.

  1. Демонстрація теми, мети, девізу уроку на слайді .

  2. Урок проведемо під девізом «Квіти – окраса життя» . У формі мовного

журналу.

Сьогодні на уроці ми закріпимо знання з теми: «Прислівник», здійснивши дослідницьку роботу ( створення мовного журналу) -



розповідь про створення першого журналу.

  • До речі, перший український журнал «Основа» почав виходити у 1861

році в Петербурзі. Серед його авторів були найвідоміші українські письменники та вчені – Т.Шевченко, С.Руданський, Л.Глібов, М.Костомаров. У часописі друкувалися літературні твори, історичні розвідки, статті з питань етнографії, фольклору, розповіді про українську культуру, мистецтво, освіту. Часопис відстоював ідею навчання рідною мовою, закликав видавати більше книг населенню України. Нажаль, «Основа» проіснувала недовго через брак коштів. Пізніше, через 20 років, з’являється видання про проблеми української історії та культури «Киевская старина». Цей журнал виходив у 1882-1906 рр.

Наш мовний журнал присвячений незмінній частині мови – «Прислівник».


ІV. Актуалізація знань і вмінь.

Перша сторінка – «Теоретична».

  • Чим прислівник відрізняється від інших частин мови?

  • На які групи за значенням поділяється прислівник?

  • Що означає прислівник?

  • Від яких прислівників утворюється ступінь порівняння?

  • Скільки букв -н- пишеться у прислівниках?

Отже, правила нам треба ці пам’ятати і на практиці вживати.

Друга сторінка – «Тренувальна».
1. Запишіть у зошити число.

2. Перепишіть подані прислівники, поставивши одну чи дві букви –н-:

Див..о, тума..о, упевне..о, повіль..о, стара..о, безпричи..о, розміре..о, гости..о, безнадій..о, велич..о, спросо..я, воста..є.

3. Підберіть до поданих слів синоніми з не-
V. Основний зміст роботи.
Наступна сторінка – «Дослідницька».

Опрацювання матеріалу підручника.


Наступна сторінка - «У світі цікавого».

Робота в парах: виконайте завдання на картках.

Записати слова у три колонки:

- окремо;

- разом;


- через дефіс.

Диктую слова, а ваше завдання розподілити слова правильно.



Окремо

без сумніву

з радості

до вподоби

на чолі

без кінця



раз у раз

Разом

вдень


знизу

утрьох



Через дефіс

по-моєму


пліч-о пліч

тихо-тихо

всього-на-всього














VІ. Фізкультхвилинка.


  • Підніміть очі вгору, не піднімаючи голови і не рухаючи тілом. Опустіть очі вниз. Повт. не поспішаючи 2-3 рази. Очі вправо, вліво.

  • Уявіть веселку, обійдіть очима її дугу, від одного кінця до іншого зліва направо і справа наліво. Повт. 2-3 рази.

  • Тепер з’єднуємо дві веселки у коло і проходимо очима по ньому за годинниковою стрілкою, проти годинникової стрілки (3-4рази).

  • Поставити долоню перед обличчям, широко розставити пальці. Повільно повертати голову із сторони в сторону, дивитись через пальці, а не на них. Здається, що пальці рухаються.


VІІ. Закріплення навчального матеріалу.

Записати речення, знайти прислівники, визначити їх розряди.

1. Розкішно пахне матіола, ця нічна, непомітна навіть удень квітка.

2. Де-не-де озветься пташка несміло.

3. Удень світило сонце.


Наступна сторінка – «Творча».
Утворіть від поданих слів прислівники:

несподіваний, зима, дужий, сніжний, мороз, гора, тихий, сонний, мовчати.

ІХ. Підсумок уроку.
Сторінка «Автоінтерв’ ю».

Оберіть для себе одне з тверджень і продовжить його :

  • Під час уроку повторив(ла)…

  • Мене захопило…

  • Було цікаво..

  • Я не вмів(ла), а тепер…

  • Більш за все мені сподобалось…

  • Труднощі я відчув(ла)…

Час урок кінчати, додому завдання писати.


Х. Домашнє завдання.
І варіант: виписати з художніх творів 10 речень з прислівниками.
ІІ варіант: записати 6 прислів’їв про пори року з прислівниками
Каталог: Konkurs
Konkurs -> Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Konkurs -> Я і моя родина
Konkurs -> «Формування громадянської компетентності учнів на уроках інформатики засобами використання елементів краєзнавства»
Konkurs -> Життєдайна сила заслуженого артиста україни – бориса степановича харитонова
Konkurs -> Зміст І. Вступ
Konkurs -> Позакласний захід Гра «Таємниці фізики»
Konkurs -> Конкурсу української пісні «Українська ліра Санкт Петербургу»
Konkurs -> Конкурсу дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей»
Konkurs -> Але не мусиш зупинятись ти


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал