Туберкульоз небезпечне інфекційне захворювання



Скачати 60,92 Kb.
Дата конвертації14.12.2016
Розмір60,92 Kb.
Набок Н.Г., вчитель Славутицької ЗОШ № 2
Урок-тренінг для учнів 7-го класу

(2 години)

Тема: Туберкульоз – небезпечне інфекційне захворювання.

Мета:

  • ознайомити учнів з базовою інформацією про туберкульоз і методами профілактики цього захворювання;

  • пояснити шляхи зараження туберкульозом і умови, що сприяють розвитку цього захворювання;

  • формувати навички по самовихованю, саморегуляції поведінки шляхом опрацювання учнями способів самоорганізації особистої діяльності на тренінгу;

  • виховувати доброзичливість, комунікативність при роботі в групі.

Поняття: туберкульоз, інфікування, паличка Коха, туберкулін, проба Манту, БЦЖ, флюорографія, щеплення, імунна система, фтизіатрія.

Навчальні завдання.

Учень:


називає:

  • шляхи зараження туберкульозом;

  • симптоми активної форми туберкульозу;

  • наводить приклади протитуберкульозних заходів на державному та особистому рівнях;

пояснює:

  • за яких умов відбувається перехід туберкульозу в активну стадію;

  • як епідемія туберкульозу пов’язана з епідемією ВІЛ/СНІДу;

  • важливість додержання гігієнічних правил для життя і здоров’я людини.

демонструє:

  • уміння правильно зберігати і обробляти харчові продукти;

  • дотримання правил особистої гігієни;

  • доброзичливість, комунікативність та активність в роботі групи (правила поведінки в шкільному середовищі);


Обладнання і матеріали:

  • аркуши паперу формату А2, А3;

  • олівці, фломастери, маркери;

  • клей, скотч, ножиці;


Що підготувати заздалегідь:

  • плакат „Правила роботи в групі”;

  • опорні схеми, плакат “Очікуваня”, паперові долоньки, роздатковий матеріал.

Домашнє завдання: параграф 21 підручника „Основи здоров’я” (Т.В. Воронцової та В.С.Пономаренко), параграф 17 підручника „Основи здоров’я” (Т.Є. Бойченко та інш.)., завдання 1-3 на с. 47 робочого зошита ( О.В.Тагліна).

Орієнтовний план тренінгу:

Організаційний момент. Знайомство, очікування, правила

роботи......................................................................................10 хв.;

Зворотний зв’язок, теоретичний блок, стартові завдання..15 хв.;

Взаємонавчання “Факти про туберкульоз”,

“перехресний вогонь..............................................................10 хв.;

Рольова гра “Шляхи зараження туберкульозом”.................10 хв.;

Руханка – об’єднання в групи...................................................2 хв.;

Робота в групах,

презентація проектів...............................................................30 хв.;

Аналіз очікувань......................................................................5 хв.;

Релаксація.................................................................................3 хв.;

Підсумкове завдання, завершення тренінгу ..........................5 хв.
Методи і форми проведення тренінгу:

І. Організаційний момент.

1.1. Вправа на підготовку учнів до роботи, створення комфортної атмосфери, яка сприяє згуртованості групи.

Знайомство (5 хв.)

Інструкція: Діти, зараз ви об’єднаєтеся в пари і протягом 2-х хвилин візьмете інтерв’ю один у одного для того, щоб потім представити групі свого „візаві”.

Орієнтовні питання для інтерв’ю:


  • колір настрою партнера за парою;

  • заповітна мрія.

Після закінчення інтерв’ю відбувається почергове представлення всіх учасників.

1.2. Вправа на визначення очікувань учасників від заняття і повідомлення змісту заняття(3 хв.)

Дітям роздаються паперові долоньки, на яких вони пишуть своє очікування і наклеюють стікери на книгу очікувань.

1.3. Вправа на прийняття правил роботи в групі(2 хв.)



ІІ. Основна частина.

Теоретичний блок.

2.1 Актуалізація теми. Мозковий штурм:

- Які ви знаєте інфекційні захворювання?;

- Назвіть шляхи проникнення інфекції в організм людини?

2.2. Взаємонавчання “Факти про туберкульоз”.

- Учні об’єднуються в 10 груп і розподіляють між собою 10 фактів про туберкульоз. Ходячи по класу, учні обмінюються інформацією, аж поки не дізнаються усі 10 фактів про туберкульоз;

- “Перехресний вогонь” – перевірка засвоєння знань у загальному колі (кожен може поставити одне запитання будь-кому з присутніх).

2.3. Рольова гра “Шляхи зараження”:

а) об’єднання учнів у 3 групи (повітря, продукти, контакти);

б) завдання групам –розіграти сценки про те, як передається туберкульоз

(повітряно-крапельний шлях, харчовий, побутовий).

2.4. Руханка – об’єднання в групи:

а) групи стають окремо і розраховуються по порядку. Усі запам’ятовують свій номер;

б) за командою тренера: ”Треті номери міняються містями” учасники з третім номером переходять до іншої групи;

в) так роблять доти, доки повністю зміниться склад групи.


ІІІ. Практичний блок.

2.1. Робота в групах - створення проектів:

а) учасники розбиваються на чотири групи і одержують завдання – придумати назву для своєї групи, девіз і розробити проект за наступною темою:

група 1 - умови інфікування туберкульозом;

група 2 - ВІЛ і туберкульоз;

група 3 – діагностика і лікування туберкульозу;

група 4 – профілактика туберкульозу на державному і особистому рівні.

2.2. Презентації груп, обговорення.



ІV. Заключна частина.

3.1. Підведення підсумків. Зворотний зв’язок (3 зв.)



    • які знання ви одержали сьогодні?

    • чи використаєте ви їх в своєму житті?

3.2. Аналіз очікування;

3.3. Релаксація;

Запропонуйте учням сісти прямо, заплющіти очі і розслабитись Проказуйте тихім спокійним голосом:

“Друзі, уявіть, що над вашою головою світить промінчик. Дивиться, як легко ви можете ним управляти. Ось він повільно освітлює вас з голови до п’ят. Вам приємно дивитися на себе, ви чудово виглядаєте, ви спокійні і впевнені в собі. А тепер обведіть промінчиком тих, хто сидять у цьому колі. Подумайте, як вам добре разом. Підніміть промінчик вище й осяйте ним свою маму, тата, інших людей, кого любите. Подякуйте їм за те, що вони люблять і підтримують вас. А тепер піднесіть промінчик ще вище й обведіть ним усе навкруги . Подякуйте долі за те, що вам даровано життя, що ви можете ним щодня насолоджуватися і здійснювати свої мрії. За кілька секунд розплющіть очі і ставайте в коло.

3.4. Ритуал прощання: ”Тепло долонь”

Діти стають в коло, беруться за руки, відчувають тепло долонь своїх друзів і хором кажуть „Будьмо здорові!” а потім привітають один одного оплесками.



Додаток

Статистичні дані рівня захворюваності на туберкульоз по

м. Славутичу:

(розрахунок на 100000 населення)

2006 рік 2007рік 2008рік

Захворюваність(вперше): 28,8 20,5 28,8

Хворобливість(всього): 65,8 57,4 106,8

Смертність: 4,1(1 людина) 8,2(2 людини) -



Список використаної літератури


  1. Бойченко О.І. Розширене календарне плануваня.5 клас. – Х.: „Ранок” Веста, 2006

  2. Бойченко Т.Є. Основи здоров’я. Робочий зошит. 5 клас. – К.: КІМО, 2005

  3. Бойченко О.І. Основи здоров’я. Робочий зошит.5 клас – Х.: „Ранок” Веста, 2005

  4. Ващенко Л.С., Бойченко Т.Є. Основи здоров’я. Книга для вчителя. – К.:Генеза, 2005

  5. Воронцова Т.В., Пономаренко В.С. Школа проти СНІДу. Профілактика ризикованої поведінки. – К.: Алатон, 2006

  6. Воронцова Т.В., Пономаренко В.С. Основи здоров’я. Посібник для вчителя. – К.: Алатон, 2005

  7. Воронцова Т.В та ін. Основи здоров’я. Підручник для 5-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Алатон 2005

  8. Воронцова Т.В., Пономаренко В.С. Зошит-практикум для учнів 5-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Алатон 2005

  9. Ламкова О.І. Основи здоров’я. Робочий зошит. 5 клас. – Х.: Веста, 2006

  10. Цимбал Н.М. Основи здоров’я. 5 клас. Посібник для вчителя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005

  11. Конвенція ООН про права дитини. – К.: АТ „Столиця”, 1997

  12. Профілактика туберкульозу. Методичні рекомендації //Основи здоров’я і фізична культура, 2005, № 4)

Каталог: osvita
osvita -> Черкаський обласний інститут міністерство освіти І науки україни головне управління освіти І науки черкаської облдержадміністрації післядипломної освіти педагогічних
osvita -> Урок образотворчого мистецтва в 2 класі Тема уроку. Ліплення рельєфу «Гарні квіти та метелики» Мета
osvita -> Здоров’я молоді в Україні. Віл, снід, іпсш: шляхи передачі й методи захисту
osvita -> Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у 2-х класах загальноосвітніх навчальних закладів (додаються)
osvita -> Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в 2014/2015 році у загальноосвітніх навчальних закладів, що додаються
osvita -> Уроку Дата проведення Тема. Мета. Матеріал до уроку Примітка 1
osvita -> В. Ю. Пестушко, Г. Ш. Уварова Київ «Генеза» 2010
osvita -> Урок інформатики
osvita -> 7 клас 70 годин – 2 години на тиждень
osvita -> Методичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнського тижня права Згідно з Указом Президента України від 08. 12. 2008 р. №1149/2008 «Про Всеукраїнський тиждень права»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал