Тиждень української мови та літератури в початковій школі



Сторінка1/5
Дата конвертації01.01.2017
Розмір3,75 Mb.
ТипПлан проведення
  1   2   3   4   5
Тиждень української мови та літератури в

початковій школі.

Методичне об’єднання

вчителів початкової

ЗОШ № 15


м. Мелітополя

2016 р.


Мета проведення тижня української мови в початковій школі полягає в розвитку пізнавального інтересу і прищепленню мовної культури спілкування, спонукання учнів до вивчення мови, формування у них допитливості, бажання пізнати щось нове. Проведення подібних заходів допомагає добре закріпити отримані знання на уроках мови та літературного читання, розширити словниковий запас і прищепити любов до слова кожній дитині.
Тиждень української мови в початковій школі проходив з 07 листопада по 11 листопада 2016 року.

РІДНА МОВА
Мова кожного народу 
Неповторна і — своя; 
В ній гримлять громи в негоду, 
В тиші — трелі солов'я.

На своїй природній мові 


І потоки гомонять; 
Зелен-клени у діброві 
По-кленовому шумлять.

Солов'їну, барвінкову, 


Колосисту — на віки — 
Українську рідну мову 
В дар мені дали батьки.

Берегти її, плекати 


Буду всюди й повсякчас,— 
Бо ж єдина — так, як мати,— 
Мова в кожного із нас!
Л. Забашта

План проведення тижня української мови в початковій школі




п/п

Зміст роботи

Час проведення

Термін проведення

Відповідальний

Примітка


Організаційні заходи


1.

Укладання плану заходів предметного тижня

Необмеже-

ний


До початку предметного тижня

Солодовникова

О. М.





2.

Виготовлення наочності та художнього оформлення заходів та приміщень, де вони будуть проходити

Необмеже-

ний


До початку предметного тижня

Вчителі початкових класів




3.

Розробка навчальних, позаурочних та позакласних заходів предметного тижня

Необмеже-

ний


До початку предметного тижня

Вчителі початкових класів




4.

Батьківські збори з обговоренням плану проведення предметного тижня та складання графіка чергування батьків під час його проведення, розподіл обов’язків між батьками з підготовки та проведення окремих заходів

Згідно з планом проведення батьківських зборів

Напередодні проведення тижня

Вчителі початкових класів





Навчальні заходи

1.

- Оголошення змісту тижня.

- Розподіл завдань по класах.

- Конкур. Анаграми.


Перерви

07 листопада


Солодовникова

О. М., класні керівники






2.

- Шкільний тур Всеукраїнського конкурсу знавців української мови (3 – 4 класи)

- Конкурс «Міс та Містер каліграфія» (списування тексту про мову)

- Виставка кращих учнівських зошитів


10 год-11год
На уроках української мови

На перерві



08 листопада


Солодовникова О.М.,класні керівники




3.

- Виставка стіннівок до Дня української писемності та мови.

- Інформаційні п’ятихвилинки до Дня української писемності та мови.

- Конкурс на кращого декламатора вірша про мову


На перерві
Перший урок за розкладом

Уроки літературно-го читання



09 листопада



Класні керівники




4.

- Виставка малюнків «Казки до нас завітали»

- Зустріч з бібліотекарем бібліотеки ім. М. Горького




На перерві
Урок літературно лі читання


10 листопада




Класні керівники

Попова Н.І., Тімченко Т.В.









Позакласні заходи

1.

«Подорож сторінками українських казок»

Класні години


11 листопада



Неділько Т.В.




2.

Вікторина «Знавці української мови»

Тімченко Т.В.




3.

«Мужай, прекрасна наша мово»

Солодовникова О.М.




4.

«Як з’явилася писемність»

Зоріна А.І.




5.

«України мова солов’їна, барвінкова»

Баришевська А.Д.




6.

«Мова народу – найбільший національний скарб»

Іванченко К.А.





Підсумкові та узагальнюючі заходи

1.

Підбиття підсумків змагань, конкурсів, ігор та ін.

У кінці проведення відповідних заходів

11 листопада




Засідання МО




2.

Нагородження переможців та активних учасників різних заходів предметного тижня

Після проведення певних заходів

Бабакіна Н. І.

Солодовникова О.М.







3.

Оформлення матеріалу зібраного упродовж тижня

Після уроків

Члени МО






День перший. Вчителі запропонували дітям конкурс щодо складання анаграм зі слова автопортрет. Протягом трьох перерв учні 2 – 4 класів складали невеликі слова.

2 – А – 12 слів 3 – А – о слів 4 – А – 34 слова



2 – Б – 25 слів 3 – Б – 32 слова 4 – Б – 21 слово

2 – В – 22 слова 3 – В – 23 слова 4 – В – 29 слів


День другий. Шкільний тур Всеукраїнського конкурсу знавців української мови (3 – 4 класи)
ЗАВДАННЯ

для І етапу ХVІІ Міжнародного конкурсу

з української мови імені П. Яцика

(для учнів 3 класу )



  1. Правильно запиши слова. Зазнач наголос

Ч...рвоний, (У, у) кра...нс...кий народ, завда…я, духм…яний, обли...я, кал…ндар, вер…сень, алфа…іт, (О, о)стрів (Х, х)ортиця, (Р, р)іка (Д д)ніпро.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



(4 б., мінус 0,2 за помилку)

  1. Прочитай вірш. Випиши споріднені слова у окремий рядок. Познач у них корінь.

Галя косу заплела Косарі клепали коси:

І косинку одягла, Косовиця почалась.

Щоб проміння сонця косе І здалося Галі: косо

Не сушило її коси. На землі трава вляглась. (А.Свашенко)

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

(4 б; 0,5 б. за правильно виписане слово )

3. Прочитай звуковий запис слів. Спиши, замінюючи звуковий запис буквеним.

[л′іл′а] - _____________ , [г′іл′:а] - ________________ , [ас′а] - __________ ,

[волос′:а] - ______________, [нас′ін′:а] - _____________, [запор′іж′:а] - _________________, ,[пйат′]- ___________ .

(6 б; мінус 0,5б за допущену помилку)



4. Пояснити значення фразеологізмів.

Відкрити очі – ______________________________________

Замилювати очі – ____________________________________

Розбити глека – ____________________________________ (3 б.)



5. Прочитай текст. Сформулюй до тексту 3 запитання(різні).

Сон-трава. Цікаво так назвали первоцвіт.

Виявляється, що ця квітка не терпить негоди. Варто хмарам заволокти небо, як вона відразу ж згортає пелюстки. Рослина немов засинає.

Тому і звуть її сон. (За Світланою Приходько) (1б. за правильно побудоване запитання)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



6. Встанови межі речень (Постав розділові знаки в кінці речень, велику літеру на початку) .

Восени птахи вирушають у вирій летять вони своїм порядком шпаки і граки летять зграями журавлі прямують великими ключами а качки – прямою шеренгою зозулі відлітають поодинці тож на південь птахи летять по-різному.



6.1. Підкресли основну частину.

(7 б., мінус 0,5 за допущену помилку)


7. Склади записку, адресовану мамі, що містить пояснення пізнього повернення
додому.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



(5 б., мінус 0,5 за допущену помилку)

ЗАВДАННЯ

для І етапу ХVІІ Міжнародного конкурсу

з української мови імені П. Яцика

(для учнів 4 класу )


  1. Згрупуй слова за вивченими правилами орфографії. Вкажи орфограму.

Хвилина, з’ясувати, книжка, Харків, дубки, об’їхати, медаль, розрізати, Хортиця телеграма, казка, безшумний , шубка, розбити, вечеряти, в’їхати .

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

__________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________

(8 балів)


  1. Добери до кожного фразеологізму відповідне слово-синонім.

Брати ноги на плечі ________________________________

Зарубати на носі – _____________________________

Водити за носа – _______________________________

(3 бали)

3. Заміни кожне словосполучення сполученням прикметника й іменника.
Хліб із жита - ______________________________________

Поля пшениці - _____________________________________

Барви осені - _______________________________________

Світло дня - ________________________________________

Варення із слив - ____________________________________

(5 балів)

4. Розкажи, що тобі відомо про слово веселив (лексичне, граматичне значення, фонетична і морфемна будова тощо)

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

(0,5 за правильний факт )
5. Прочитай текст. Побудуй і запиши три запитання до змісту тексту (різні).

Основну частину кожного слова становить корінь. Без кореня, як риба без води, слово не може існувати, бо ця частина слова виражає його загальне лексичне значення. Коренева частина є головною, обов’язковою в слові. Префікси й суфікси – утворюють нові слова і граматичні форми, надають словам різних відтінків. Закінчення виражає граматичне значення.

Тож морфеми вірно служать слову. (За І. Вихованцем)

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________.



(1б. за правильно побудоване запитання)

6. За поданим початком напиши продовження казки.

Пригоди сніговика

Нарешті зима зглянулась і за ніч вкрила землю дивовижно м’яким та пухнастим снігом. Безтурботна малеча веселою зграєю висипала у двір. А невдовзі під кленом стояв сніговикзимовий красень із носом-морквинкою. Чорні очі-вуглинки випромінювали щастя, а кривуватий рот посміхався до всіх, хто проходив біля нього. Та стало смеркати, спорожніло подвір’я, і сніговик засумував. ____________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

12 балів
Результати участі учнів 3 – 4 класів у шкільному турі Всеукраїнського конкурсу знавців української мови


Клас

Прізвище, ім’я учня

Прізвище, ім’я вчителя

Кількість балів

Місце

3 - А

Чижова Катерина

Циба Н.В.

14,6




3 - Б

Карцівадзе Владислав

Попова Н.І.

20,8




3 - Б

Семерук карина

Попова Н.І.

9,2




3 - В

Ганова Ксенія

Тімченко Т.В.

19,8




3 - В

Челнаков Дмитро

Тімченко Т.В.

21,1

III

4 - А

Джалялова Лілія

Баришевська А.Д.

19




4 - А

Сєрова Валерія

Баришевська А.Д.

25




4 - А

Шаповалов Тимур

Баришевська А.Д.

21




4 - Б

Агібалова Анастасія

Бондаренко О.Г.

26

III

4 - Б

Сельодкіна Марія

Бондаренко О.Г.

22




4 - Б

Шиян Дмитро

Бондаренко О.Г.

25

III

4 - В

Дубіна Владислав

Іванченко К.А.

22




4 - В

Шунтова Оксана

Іванченко К.А.

21





Переможцями у конкурсі «Міс та Містер каліграфія» стали Зюзіна Анна (2 – В), Сотник Анастасія (2 – В), Чижова Катерина (3 – А ), Орєхова Ганна (3- В), Коріненко Ярина (3 – В), Пирожков Захар (4 – А)

Текст для списування:

Багато таємниць є на світі, і одна з найбільших – це мова. З раннього дитинства і до глибокої старості людина невіддільно пов’язана з мовою.



Українська – це мова, якою ми розмовляємо, думаємо повсякчас, щоденно, щохвилини. Без неї ми не мислимо свого існування. Вона бринить ніжно, дзвінко і мелодійно. Тому не дивно, що нашу мову називають солов’їною. Її потрібно не лише любити ніжно й трепетно, а й берегти, як зіницю ока.
Найкращі зошити:


День третій. У конкурсі стіннівок приймали участь учні 2 – 4 класів.



Каталог: uploads -> doc
doc -> Замінено текст розділу: IV. Соціокультурна змістова лінія
doc -> Тема. Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові. Числівники прості, складні й складені. Мета
doc -> Тема.. Старий рік поспішає на поріг
doc -> Повідомлення по темі «Будова слова»
doc -> Урок у першому класі «здрастуй, школо!» Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу
doc -> Складнопідрядне речення з підрядними означальними й
doc -> Апостроф. Урок-подорож "Морська регата"
doc -> Ключ. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте прислів’я ( «Герой вмирає, а ім’я його живе») Диктант 2
doc -> Урок з інтегрованого курсу


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал