Тема: Звуки [з],[з]. Позначення їх буквою «зе». Текст «Весела зима». Мета



Скачати 85,84 Kb.
Дата конвертації29.12.2016
Розмір85,84 Kb.
Тема:Звуки [з],[з].Позначення їх буквою «зе».Текст «Весела зима».
Мета: ознайомити учнів з буквою «З» (зе), її назвою та звуковим значенням; виробляти навики правильного артикулювання звуків [з], [з']; виділяти їх у словах; удосконалювати навички читання, та звуко – буквенного аналізу слів;формувати уявлення про фразеологізми; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення учнів, пам'ять, увагу;сприяти вихованню інтересу до навколишнього світу.

Обладнання: предметні малюнки зірки, морської зірки, зайчика, сніжинки; Зображення букви «Зе», дріт, картки блискавки, картки для гри «Плутанина», кошик.

ХІД УРОКУ

І.Організація класу.

- Діти зараз у нас урок читання, але сьогодні цей урок незвичайний, бо до нас завітали гості. Поверніться, привітайтеся, а від імені всіх першокласників до них звернеться Ліля:


Ми Вам раді, люди добрі,

і вітаєм щиро Вас,

і запрошуем сьогодні

на урок у 1 клас.


Сідайте, будь ласка. А зараз поверніться один до одного, посміхніться і побажайте вдалого уроку, успіху.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, сьогоднішній урок незвичайний ще й тому, що до нас попросилася ще одна гостя. А хто вона, ви зараз дізнаєтеся, послухавши музику та відгадавши загадку, яку гостя про себе загадає.

(Звучить музика Заходить дівчинка 5 класу одягнена у костюм Зими.)

Вітаю вас, Діти!

Чудо-сани прилетіли,

скакуни в тих санях білі.

Їде у санях цариця –

білокоса, білолиця.

Рукавом махає –

сріблом все вкриває.



(діти відгадують, що це – зима)
- Вірно! Я – Зима, адже вже настав мій час. Я обходжу свої володіння і вирішила заглянути до Вас, перевірити чи гарно ви навчаєтеся, чи треба вам дарувати подарунки на зимові свята. Але роботи в мене ще дуже багато, тому я принесла вам чарівну сніжинку, яка перевірить, як ви вмієте читати та дружно працювати. І якщо ви сподобаєтесь їй, то в кінці уроку отримаєте сюрприз.

А мені пора! До скорої зустрічі.( під музику виходить)

Сніжинка прикріпляється до дошки. З одного боку вона посміхається, з іншого плаче.

Вчитель:діти, сніжинці ви з першого погляду сподобалися, тому давайте будемо старатися, щоб її засмученого обличчя ми на уроці не побачили.


ІІІ. Надання необхідної інформації

1.Вправи на дихання

а) не дай сніжинці впасти;

б)надування кульки;

в) « На одному подиху» (промовляти голосні)

г) промовляння вивчених раніше скоромовок (кілька учнів проговорюють різні скоромовки, 2-3 повторює весь клас, інсценізують одну з них)

Сніжинка посміхається
2.Повторення відомостей про мову. Метод «Мікрофон»

- З чого складається наша мова?

- З чого складаються речення?

- З чого складаються слова?

- На які дві групи ми поділяємо всі звуки?

- Повторення вивчених букв ( дитина біля дошки показує букви, названі вчителем, діти оплесками схвалюють, а гудінням заперечують)



Сніжинка посміхається
ІУ. Вивчення нового матеріалу.

1.Повідомлення теми і завдань уроку.

- Сьогодні на уроці чарівна сніжинка пропонує нам вивчити нову букву, яка позначає улюблений звук Зими. А який це звук – визначте самі.


2.Виділення звука з , з з вірша.

Зима морозяна надворі,

замети білі на землі,

зоріють в небі ясні зорі, заснули зайчики малі.

Найчастіше зустрічається звук з , з .
3.Повідомлення теми і завдань уроку.

Отже, сьогодні ми будемо вивчати улюблений звук Зими - звук з , з та букву «Зе», яка його позначає,навчимося читати слова та речення з новою буквою.


4.Артикуляція звуків з ,з .

Учні вимовляють звуки, визначають, які вони за звучанням, порівнюють вимову звуків з і с..

- Підніміть фішку, якою ми можемо позначати звуки у схемах.

Гра «Повтори останній склад»

Вибігла коза – за-за-за

Поїхали вози – зи-зи-зи

Випасли козу – зу-зу-зу

Ведмідь у тайзі – зі-зі-зі


5.Аналітико-синтетичні вправи.

а) гра «Розморозимо слова»

- Зима заморозила слова, вам потрібно їх розморозити – із звуків скласти слова

[м о р о з], [з а м е т і л ь],[з е м л я],[з і р к а].

б) показ предметних малюнків – зірка в небі, зірка морська. А ще які ви зірки знаєте? (зірки сцени). Отже, як бачите, одне слово має багато значень. Давайте складемо модель цього незвичайного слова. (один учень працює на дошці)

Сніжинка посміхається.
в)гра «Впіймай звук»

Зажурився заєць тато –

знов пустують зайченята.

Злий, зухвалий лис близенько!

Зайченята, в дім хутенько!(виставляється малюнок зайчика)

Зайчик просить, щоб і для нього зробили звукову модель.



Сніжинка посміхається.
6.Ознайомлення з новою буквою.

а)чарівна сніжинка задоволена вами і тому дарує вам ось таку красиву «зимову» букву «Зе». (Прикріплюємо на дошці та на стоніжці).

- На що схожа буква?

Збоку, знизу і згори

схожа З на цифру 3,

є три зуби в букви «зе»,

ними все вона гризе.

б)виготовлення букви з дроту.

в) друкування букви в зошитах з друкованою основою.
Сніжинка посміхається.

7.Підготовка до читання.

Давайте покажемо нашій сніжинці, як ми вміємо читати, але для цього треба підготуватися.

а) читання складової таблиці на дошці

Цю таблицю нам принесла зима, але ненароком деякі склади заморозила.(склади закриті сніжками).

а о у е и і

з зу


с са сі

зв зво зви

зл зла зле

зн зну
Учень виходить до дошки і читає склади, знімаючи сніжки.

Хорове читання.
8.Читання в «Букварях» складових таблиць. Робота в парах «Учитель-учень»
9.Читання карток-блискавок у вигляді сніжинок.

Мо-роз, за-лив, зи-ма, каз-ка, ве-зе, са-ни.



Сніжинка посміхається.
9.Робота в парах. Читання слів на сніжинках з пропущеними літерами. Вписування літери.

віз.к зам..т, озер.


Фізкультхвилинка
У володарки Зими трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай»

Січень просить: «Присідай»

встали-сіли, встали-сіли,

розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

«Час нам братися до справ»

Сіли дітки всі гарненько, спинки держимо рівненько.

Головою похитали

й працювати почали.


У .Робота з «Букварем»

1.Читання слів у колонках.

2. Читання фразеологізмів сильнішими учнями

Сніжинка просить пояснити, що то за загадкові вислови написані у вас у підручнику.



Хорове читання.

Вчитель:

- Деякі вислови в українській мові є особливими. Вони означають не зовсім те, що ми чуємо. Давайте спробуємо пояснити.

Водити за носа – обдурювати, обманювати;

Не задирати носа – не вихвалятися;

не показувати носа – ховатися.

(кожен вислів інсценізується)

3.Вибіркове читання

- Вчитель говорить значення, а діти зачитують відповідний фразеологізм.

- Читання слів з буквою «Зе»

4.Введення фразеологізмів у речення.
5.Гра «Плутанина».Всі пори року зустрілися якось на одній галявині і все переплуталося. Давайте допоможемо їм і відберемо «зимові» слова у кошик.

Мороз, спека, роса, туман,дятел, сани, лід, зелена, вітер, квіти, замерзло, ластівка, замело.



6.Робота над малюнком на тему: «Зимові розваги».

- Погляньте на малюнок і скажіть, яка пора року зображена.

- З чого це видно?

- А чого не вистачає для зимового пейзажу? (снігу)

- Давайте допоможемо дітям і притрусимо землю сніжинками, які є у кожного з вас на парті. Підійдіть ті, чиї імена починаються на букву «А» і т.д.

- Ось наша казкова гірка і вкрита вже снігом. Діти можуть розважатися. Чим тепер вони можуть займатися? (Кататися на ковзанах, на лижах, на санчатах, ліпити снігову бабу, грати в сніжки, будувати снігові фортеці)

- То чи можемо ми назвати зиму веселою?

Саме так і називається наш зимовий текст у «Букварику»


7.Робота над текстом «Весела зима»

  • читання вчителем

  • тлумачення незрозумілих слів (візерунки, замурував)

  • вправляння у читанні складних слів

настала

прикрасив

замурував

посадив


візерунками

ковзанку


морозна

повезло

(читання за указкою; читання слів з буквою «зе»)


  • Хорове читання

  • читання «ланцюжком»

Бесіда за змістом тексту.

  • Яке запитання можна поставити, щоб відповіддю було перше речення?

  • Які зимові розваги згадуються в тексті?

  • Як звали діток, що розважалися.

  • Хто залив ковзанку?

  • Де залили ковзанку?

Вибіркове читання (за поданим початком, побудова пірамідки із слів тексту)

Підібрати підпис до малюнка.


8.Вивчення скоромовки.


9.Робота в групах.

Допоможемо Зимі притрусити дерева сніжком.

(Серед поданих на сніжинках словах діти знаходять односкладові, двоскладові і т.д., та кріплять до відповідних гілок.)
УІ .Підсумок уроку.


  • який звук сьогодні вивчали?

  • якою буквою його позначаємо?

  • покажіть його на стоніжці

  • що вас на уроці здивувало?

Наша гостя Зима на початку уроку обіцяла вам сюрприз. Яке свято наближається? (День Святого Миколая).Так от, наша сніжинка цілий урок уважно за вами спостерігала, і обов’язково повинна розказати Зимі і Святому Миколаю, які у першому класі хороші діти. Її треба прикріпити на вікно, щоб Миколай її побачив і зрозумів, що до першого класу обов’язково треба принести подарунки.( вчитель прикріплює сніжинку на вікно)

Стовба Наталія Григорівна

вчитель початкових класів

Звуки [з],[з].Позначення їх

буквою «зе».

Текст «Весела зима».
Відкритий урок у 1 класі

Хорольський НВК



2011




Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал