Тема. Явища природи. Вплив Сонця на сезонні явища у природі Мета: ознайомити учнів з поняттям «явища природи», «сезонні явища»; розвивати спостережливість, допитливість, увагу; прищеплювати бажання працювати в групі



Сторінка1/29
Дата конвертації29.12.2016
Розмір1,96 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   29

Природознавство

Тема. Явища природи. Вплив Сонця на сезонні явища у природі


Мета: ознайомити учнів з поняттям «явища природи», «сезонні явища»; розвивати спостережливість, допитливість, увагу; прищеплювати  бажання працювати  в групі.
Хід уроку

I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1.    Ознайомлення з підручником «Природознавство»*

—  Розгляньте підручник. Що зображено ня обкладинці? Хто автори підручника? Де видано підручник?

—  Чим ви займалися на уроках природознавства у 1-му класі?

—  Які твярини допомагали вам навчатися?

—  Розгляньте умовні позначення на с. 2.

—  Прочитайте звернення вятого друга-підручника на с. 3. Що вас чекає у 2-му класі?

—  Чому корисна знати всі секрети природи? Для чого ми вивчаємо природознавство?

2.Розповідь учителя

—  Вивчаючи природознавство у 1-му класі, ви ознайомилися з тілами неживої природи та організмами. Дізналися про зв'язок між живою і неживою природою, про те, як людина може впливати на природу- Ви вже знаєте, що життя природи різноманітне, цікаве, у ньому є свої таємниці. Деякі з них вам уже відомі, а відкриття інших — ще попереду.

Вивчаючи природознавство у 2-му класі, ви зрозумієте, чому змінюються пори року, ознайомитеся з явищами неживої і живої природи у різні пори року, з тим, як змінюється рослинний і тваринний світ у різні пори року. Підручник допоможе вам поринути в дивовижний світ явищ природи і живих істот та зрозуміти найголовніше — у природі все взаємопов'язане. Природу треба охороняти!

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сформулювати тему уроку вам допоможуть загадки. 

-   Червоне коромисло — через річку повисло. (веселка)

-   Спершу — блиск, за блиском — тріск, за тріском — плеск. (Блискавка, грім, дощ)

-   Щось на небі гуркотить. Наче звір страшний, летить. Сильний дощ на землю ллється, Зні р у руки не дасться. Очі світяться яскраво — Всі у дім тікайте жвавої (Гріле та блискавка)

—  Отже, про що ми з вами говоритимемо на уроці? (Про веселку, блискавку, дощ.)

—  Як назвати це одним словом? (Явища природи.)

—  Тема нашого уроку «Явища природи».

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1 -    Робота за підручником (с 5-7)

—  Чому давні люди повинні були добре знати природу? Що природа дає для людини? Чому природу з повагою називають Матінка-Природа?

—  Що таке природа?

—  Доведіть, що природа мінлива.

—  Пригадайте! Що називають явищами природи? Наведіть приклади явищ природи. Чи можна їх заборонити чи відмінити?

—  Чого не буває взимку? влітку? восени? навесні?

—  Уважно прочитайте і роздивіться зміст підручника (с. 4). З яких розділів він складається?

—  Які умовні позначення є на його сторінках, що вони означають (с. 5)?

—  Відгадайте загадку.

■    Чотири кольори маніть,

Раз у три місяці барви міняють. (Порироку)

—  Розгляньте фотографії на с. 4. Скільки є пір року? Скільки місяців триває кожна пора року?

 Назвіть, які ви знаєте пори року,

—  У якому місяці ви святкуєте свій день народження?

—  Яка це пора року?

—  Чи є у вас улюблена пора року? Яка? Поясніть чому.

—  Розгляньте фотографії природних явищ. Які явища природи зображені на малюнку? Для якої пори року вони характерні?

2.    Фіякультхвилинка (пантоміма)

Учні зображують дією текст, який читає вчитель.

—  Ви — сніжинки. Вас крутить вітер, він то підкидає вас угору, то знову опускає на землю. Удень ви блищите від сонечка, а вночі, коли крутить заметіль, вам хочеться танцювати сніговий вальс.

V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (дим. Додаток на с 17)

VI.  Підсумок уроку. 

—  Що нового дізналися на уроці? (Про явища природи.)

—  Що таке явища природи? (Явища природи — це зміни, що відбуваються в природі.)

—  З чим пов'язані явища природи? (Із сезонними змінами.)

—  Наведіть приклади осінніх змін.  (Дощ, дні коротші, птахи відлітають.)

—  Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку?

—  Яке найулюбленіше і яскравіше явище зимової природи ви знаєте?

—  Розкажіть про сезонні явища в житті дерев, за якими вам удалося спостерігати минулого навчального року.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 4-7.

—  Поясніть назви деяких місяців (за вибором). Які явища природи для них характерні?



—  Доберіть загадки, у яких ідеться про сезонні зміни в природі. Відгадайте їх.


































Природознавство

Тема. Земля , її форма. Глобус - модель Землі


Мета: допомогти дітям усвідомити, що Земля має форму кулі; пояснити, як утворюється тінь, від чого залежить довжина тіні; навчити оцінювати роль науки у пізнанні світу.
Хід уроку

I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання

—  Як називаються аміни, що відбуваються в природі?

—  З чим пов'язані ці зміни?

—  Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку? восени?

—  Поясніть назви осінніх (зимових, весняних, літніх) місяців.

—  Які явища природи для них характерні?

—  Розкажіть загадки, у яких ідеться про сезонні зміни в природі.

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—  Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо нашою планетою.

Ви дізнаєтеся, що глобус це модель земної кулі, що сонячне проміння приносить на Землю світло й тепло та про те, як утворюється тінь.

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.    Робота за підручникам (с 8-9)

—  Розгляньте малюнок на с. 8. Що ви бачите?

—  Пригадайтеї Наше Сонце — зоря, величезна розпечена куля. Сонце є джерелом світла і тепла на Землі. Яку форму має Земля? На що схожа форма Землі: на тарілку чи на м'яч?

—  Запитання, яку форму має нагла Земля — плоску чи кулясту,— нікого не здивує, бо всі знають, що Земля має форму кулі. її так і називають — «земна куля».

Побачив нашу планету зі значної висоти 12 квітня 1961 р. перший космонавт Землі — Юрій Гагарін. Він здійснив перший в історії людства космічний політ, за 108 хвилин зробивши один оберт навколо Землі на кораблі «Восток-1».

А як нам побачити велетенські рівнини, гори, океани і моря, що знаходяться на п поверхні? Що в моделлю нашої планети Землі? — Відгадайте загадку.

  Тут міста, країни, скелі. 

Океани і пустелі. 

Гори, ріки і моря — 

Мандрувати буду яі

Щоб по світу мандрувати, 

Не виходжу я із хати, 

Не сідято у автобус, 

А беру у руки... (глобус).

Тлумачний словничок

Слово «глобус» перекладається як «куля». Модель — зменшене відтворення якогось об'єкта.

Дослідницька лабораторія. Утворення тіні за допомогою джерела світла і глобуса

—  Розгляньте малюнки на с. 9. Непрозорі предмети на шляху світла утворюють тінь. Розгляньте, яка частина глобуса освітлена, а яка — затемнена? Де утворилася тінь?

—  Поміркуйте! Де тепліше: на світлі, чи в тіні?

—  Відгадайте загадки.

  Хто поруч іде, а сліду не залишає. (Тінь)

•   У полудень маленька, а ввечері — довгенька. (Тінь)

—  Що таке тінь7

Робота в парі

—  Роздивіться малюнки та скажіть, від чого залежить довжина тіні? Чому в полудень тіні найкоротші?

—  Чому в затінку завжди буває прохолодніше?

2.    Фізкультхіилинка

V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.    Бліцопитування

•   Джерелом світла і тепла на Землі є... (Сонце).

•   Зменшене відтворення якогось об'єкта — це... (модель).

•   Модель нашої планети Землі називається... (глобусом).

■   Відбиток будь-якого непрозорого предмета, освітленого з протилежного боку,— це... (тінь).

2.    Для допитливих

—  Учені припускають, що наша планета утворилася багато років тому з величезної космічної хмари з газу і пилу, яка оберталася навколо Сонця. Поступово великі частинки пилу, рухаючись в одному напрямку, приєднали до себе дрібніші, і з них сформувалася планета Земля.

VI.   Підсумок уроку. 

—  Яку форму має Земля?

—  Хто здійснив першу навколосвітню подорож у космос?

—  Від чого залежить довжина тіні?

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 8-9.

—  Використовуючи різні джерела інформації, підготуйте розповідь про першого космонавта України — Леоніда Каденюка.



—  Виміряйте своїми кроками довжину тіні від дерева опівдні та ввечері. Порівняйте довжину тіні. Поясніть, чому довжина тіні змінюється.





























Природознавство


Каталог: uploads -> doc
doc -> Замінено текст розділу: IV. Соціокультурна змістова лінія
doc -> Тема. Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові. Числівники прості, складні й складені. Мета
doc -> Тема.. Старий рік поспішає на поріг
doc -> Повідомлення по темі «Будова слова»
doc -> Урок у першому класі «здрастуй, школо!» Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу
doc -> Складнопідрядне речення з підрядними означальними й
doc -> Апостроф. Урок-подорож "Морська регата"
doc -> Ключ. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв прочитаєте прислів’я ( «Герой вмирає, а ім’я його живе») Диктант 2
doc -> Урок з інтегрованого курсу


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   29


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал