Тема. Якщо друг у тебе є, життя радісним стає



Дата конвертації02.01.2017
Розмір53,3 Kb.
ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ ТА

МОРАЛЬНОГО ОРІЄНТУВАННЯ

ТЕМА. ЯКЩО ДРУГ У ТЕБЕ Є, ЖИТТЯ РАДІСНИМ СТАЄ.

МЕТА. Виховувати почуття справжньої дружби, колективізму, чесності, щирості у відносинах; відповідальності перед другом, уміння допомогти у важку хвилину. Довести до свідомості дітей, що у дружбі - велика сила. Розвивати навички мовного діалогу і вміння переконувати і доводити свою правоту цивілізованим способом. Вчити на практиці дискутувати, аналізувати, робити висновки, визнавати свою помилку.


ХІД ЗАНЯТТЯ

І. ПІДГОТОВКА КЛАСУ ДО ЗАНЯТТЯ.

- Діти, візьміться, будь ласка за руки. Посміхніться один одному. Подаруйте своїм однокласникам добрий настрій і удачу.
ІІ. МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ЗАНЯТТЯ

1. Вступна бесіда

• Дружба - найбільший скарб.

• Друга шукай , а найдеш - тримай.

• Яку дружбу заведеш, таке й життя проведеш..

- Діти, чи є у вас здогадки, про що ми сьогодні будемо говорити? Серед цих прислів’їв вам потрібно відшукати те, яке найбільш підходить для характеристики теми нашого заняття. Але відповідь на це запитання ви дасте в кінці уроку.


2. Актуалізація опорних знань учнів.

- Діти, я б хотіла розпочати наше заняття з виконання вашої улюбленої пісеньки «Если добрый ты» та перегляду уривка з мультфільма про кота Леопольда.

- Так до чого закликає кіт Леопольд? (Ребята, давайте жить дружно!)
3 .Складання асоціативного куща.

- Ми все говоримо - дружба, друзі… А що воно таке - дружба? Давайте обґрунтуємо свою думку.

Дружба - це почуття…
Правда, чесність

Доброта симпатія

ДРУЖБА

Радість повага


Коли люди подобаються один одному
3. Робота в парах.

- Діти, перед вами лежать вірші про дружбу, але слова з цих віршів розгубилися. Їх треба скласти і римовані рядки й прочитати.


А) Якщо друг у тебе є, г) Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає. Люби його над усе.


Б) Разом можна все зробити, д) Ти не зрадь його ніколи,

То ж без друга не прожити. Помагай йому у всьому.

Е) Вислухати його вчись, Є) І цукерку вдвох ви з’їжте,

З ним секретом поділись. Яблуко навпіл поріжте.

Ж) Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсяк час.


-Добре ви справилися із завданням.
4. Знайомство з правилами суперечки.

- Діти, дружба - це велика сила. Це мистецтво, якому треба вчитися все життя.

Але іноді, навіть між найближчими людьми виникають непорозуміння. Або ще можна сказати «суперечки». То ж як їх уникнути , або загладити гострі кути, ми дізнаємося зараз.

- Існують основні правила такого діалогу. / Таблиця/


- Не сперечайся через дрібниці, без причини.

- Завжди пам’ятай, про що сперечаєшся - предмет суперечки.

- Май завжди під час суперечки приклади і докази.

- Проводь суперечку достойно: будь спокійним, ввічливим, поважай чужу думку.


5. Інтерактивна гра «Я так думаю…»

- Знайдіть серед тверджень такі, де є привід для суперечки.

a. У лісі ростуть гриби.

b. Дівчатка завжди краще навчаються за хлопчиків.

c. Телебачення скоро повністю замінить книги та газети.

d. Кращий друг - хлопчик, а ніж дівчинка.

УЧНІ. - Причин для суперечки не має 1 твердження.

ВЧ.. – Поясніть, будь ласка, чому у першому твердженні відсутній предмет суперечки. Зробіть це грамотно : обґрунтуйте свою думку.


УЧ.. - Ми переконані, що це твердження не правильне. Бо які сит дружби не залежить від статі людини. На нашу думку важливо який твій друг. Тобто, якими рисами характеру він наділений.
УЧ.. - Ми теж вважаємо, що ця думка хибна. Бо є справжні друзі і серед хлопчиків, і серед дівчаток. Тому, нам здається, що друга вибирають не за статевими ознаками, а за добрі діла та вчинки..
УЧ.. - На наш погляд, таке припущення не відповідає дійсності. Є докази того, що дружба може відбуватися між хлопчиками, або між дівчатками, або між хлопчиками й дівчатками.
УЧ.. _ Ми впевнені, що кожна людина обирає сама з ким їй дружити. І кого вона хоче бачити своїм другом.
- Молодці, діти. Ви мене переконали. Тим паче, що я також маю докази того . що справжнім другом може бути як хлопчик, так і дівчинка. Адже клас можна назвати дружнім класом. Так?
6.Синтез думок.
Добре. А якого друга хотіли б мати ви? Якими якостями він повинен володіти.

УЧ.. – Добрим


- Чесним.

- Ввічливим.
ВЧ.. - Я пропоную посадити дерева Доброти, Чесності, Ввічливості і скласти правила їхнього процвітання.

Правила доброти.

• Допомагати слабким і маленьким, хворим і стареньким, тим, хто потрапив у біду.

• Прощати помилки іншим.

• Не бути жадібним.

• Не заздрити.

• Жаліти інших.
ПРАВИЛА ЧЕСНОСТІ

• Сказав – зроби.

• Забув - попроси Не впевнений - не обіцяй.

• Помилився - визнай.

• пробачення.

• Говори те, що думаєш.

• Не можеш сказати правду, поясни чому.

• Не видавай чужу таємницю


ПРАВИЛА ВВІЧЛИВОСТІ

• ВВІЧЛИВІСТЬ – ЦЕ ВМІННЯ ПОВОДИТИ СЕБЕ ТАК, ЩОБ ІНШИМ БУЛО ПРИЄМНО З ТОБОЮ.

• БУДЬ ЗАВЖДИ ПРИВІТНИМ: ВІТАЙСЯ ПРИ ЗУСТРІЧІ, дякуй за допомогу, йдучи - попрощайся.

• Не примушуй за тебе хвилюватися. Йдеш - скажи куди і о котрій годині повернешся.

• Не капризуй, не бурчи. Твоє капризування може зіпсувати настрій іншим

ВЧ.. - Отже, якщо дитина має такі якості характеру чи хотіли б ви мати такого друга? То може ми з вами посадимо ще одне дерево - дерево Дружби. Яким воно повинно бути?

ПРАВИЛА ДРУЖБИ

• Дружба - правда і чесність кожного.

• Поважай тих, з ким дружиш.

• Що вимагаю від друга - насамперед вимагаю від себе.
7. ГРА «ОЖИВЛЕНІ ЯВИЩА»

Мета: учити наділяти явища природи людськими почуттями, думками, вчинками.

- Діти, а зараз я хотіла б щоб ви поміркували і за допомогою явищ природи уявили справжню дружбу і несправжню /Діти працюють з кольоровим папером, складаючи відповідну картину природи./
- На мою думку , вам вдалося передати почуття дружби через явища природи. Пам’ятайте, що Земля буде такою, якими будуть люди. Якщо ми всі будемо творити добро, тло ця планета перетвориться на чарівний світ, де люди будуть світлими, добрими, прекрасмними і дружними.

- То ж повернемося до початку заняття. Яке ж прислів’я на ваш погляд розкриває головну думку нашого заняття? (Відповіді учнів)


- Чи дізналися ви щось нове або цікаве під час нашого спілкування?

УЧ.. – Ми сьогодні дізналися про правила спілкування, коли виникає якась суперечка.

УЧ.. - А я зрозумів, що коли намагаєшся щось комусь довести, то для цього потрібні переконливі слова, а не образа чи бійка.

УЧ.. - Мені здається, я зрозуміла, яким повинен бути мій друг, і що треба робити, щоб не втратити його.



ВЧ.. - Молодці, діти ! Ви зробили правильні висновки. Сподіваюся, наше заняття не пройшло даремно. І, мабуть, кожен з вас вже має друга, а може й не одного, а кількох. А хто не має, той обов’язково матиме. Добре, коли у людини є надійний друг, але пам’ятайте, якщо ви хочете мати надійного, доброго, щирого, чесного друга, то й сами повинні бути такими. Бо від вас теж такого чекають.
( виконання пісні « Настоящй друг»)

БАЖАЮ ВАМ МАТИ СПРАВЖНІХ ДРУЗІВ!
Каталог: psiholog
psiholog -> Діагностика вихованості діагностика
psiholog -> Міністерство освіти України Коломийський педагогічний коледж Прикарпатського університету імені Василя Стефаника
psiholog -> Діагностичні заходи по адаптації учнів 5 класу до умов навчання в старшій школі
psiholog -> Задача з багатьма невідомими. (Тренінг для учнів)
psiholog -> Закони України Закон України «Про освіту»
psiholog -> Наш захід має назву „Пізнай себе та інших”. Мета
psiholog -> Психологічні вправи. Зосередження
psiholog -> Затверджую: погоджено
psiholog -> Дійові особи: Вихователь, Пані Користь, Пані Шкідливість. Обладнання
psiholog -> На допомогу учням


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал