Тема. Виконання ілюстрації до казки" Золота рибка"



Скачати 58,46 Kb.
Дата конвертації24.12.2016
Розмір58,46 Kb.
ТипУрок
УРОК ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

У 2 КЛАСІ

ТЕМА. Виконання ілюстрації до казки” Золота рибка”.
МЕТА. Ознайомлення учнів з різноманітністю форм та забарвлення мешканців озер,річок, морів, океанів; формування навичок культури роботи з різними художніми матеріалами, виконання вправ на розвиток руки, зорово-рухливої координації; виховувати старанність та акуратність в роботі; розвивати уяву, фантазію та образне мислення.
ОБЛАДНАННЯ. Ілюстрації з зображенням різноманітних мешканців водойм, зразки поетапного виконання малюнку.
ХІД УРОКУ
І.Організаційна частина.

- Добрий день. Сідайте, будь-ласка.

Приготуйтеся до уроку. У вас на парті повинні бути фарби, альбоми, стаканчики з водичкою, простий олівець, витирачка.

ІІ.Мотивація навчальних знань.


  • Діти, можливо декому з вас доводилося бувати на морі, милуватися його хвилями, вдивлятися в темні глибини. Яким ви запам”ятали море?

  • Скажіть, будь-ласка, а хто ходив на річку купатися? Що ви там бачили?

  • Можливо хтось із вас ловив рибку ? Яку?

  • А ви знаєте що підводний світ приховує в собі безліч таємниць і загадок? У глибинах водоймів дуже багато риб, раків, крабів, молюсків. Вони бувають великими і маленькими, яскравими і непомітними... Такі схожі й водночас різні.

Подивіться на іллюстрації із зображенням водного світу.

ІІІ. Оголошення теми уроку.

- Сьогодні ми спробуємо відгадати тему нашого уроку. Послухайте загадку.

Крила має , та не літає,

Очі має та не моргає,

Ніг не має , та не наздоженеш.

У воді вона живе

Не має дзьоба , а клює. ( Рибка).



  • Так, звичайно ж , рибка. Але вона буде не проста , а ...... Правильно, золота. Ви напевне пам”ятаєте казочку про золоту рибку , яка виконувала бажання.

  • Отже, тема нашого уроку „Виконання ілюстрації до казки” Золота рибка”.

Фізкультхвилинка. Встали із-за парт тихенько,

Потянулися хуткенько.

У долоні поплескали

І на місце посідали.


ІУ.Пояснення нового матеріалу.

  • Зараз я вам продемонструю поетапність малювання рибки.( зразки поетапного виконання малюнку).

1.Потрібно провести пунктирну лінію , завдовжки вашої майбутньої рибки.

2.Малюємо криву лінію у вигляді дуги зверху і знизу від пунктиру.

3.Домальовуємо декілька заокруглених ліній, для того , щоб вийшов у нас хвостик.

4.Виділяємо дугою частину голови.

5.Витираємо допоміжні лінії ( пунктир).

6.Домальовуємо ротик, плавники, око.

7.Одягаємо рибку в луску, малюючи півкола.

8.Розфарбовуємо нашу золоту рибку.



У.Практична робота.

1.Інструктаж з техніки безпеки.



  • З фарбами користуватися обережно.

  • Щіточки не струшувати на парту, на підлогу , на товариша.

  • Не крутитися, щоб не заважати іншим.

  • Не передавати робочі інструменти іншим.

  • Робоче місце повинно бути чистим .

Фізкультхвилинка. Повернулись до вікна,

Посміхнулись до дружка.

Ми не дивимось наліво,

А малюємо красиво.

2. Самостійна діяльність учнів.

- Починайте малювати золоту рибку, а потім кожен фантазує водний простір, в якому мешкає наша героїня. Пам”ятайте, що спочатку малюємо простим олівцем; легенько ним водимо, не натискаємо.



УІ.Підсумок уроку.

1.Перегляд та оцінювання робіт.

2.Демонстрація дитячих малюнків.

3.Прибирання робочих місць.




УРОК ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

У 2 КЛАСІ

ТЕМА. Композиційні пошуки творчої роботи за темою „ пейзаж”.Гравюра на вощеному папері.
МЕТА. Ознайомлення учнів із гравюрою на вощеному папері; навчити учнів виконувати композиції без попередньої прорисовки олівцем; поглиблювати знання про виражальні засоби живопису; виховувати любов до природи рідного краю.
ОБЛАДНАННЯ. Репродукції та ілюстрації на тему „ пейзаж”. Зразки ксилографії та ліногравюри.

ХІД УРОКУ
І.Організаційна частина.

- Добрий день. Сідайте, будь-ласка.

Приготуйтеся до уроку. У вас на парті повинні бути фарби, альбоми, стаканчики з водичкою, голка з ниткою, парафінова свічка, мило.

ІІ.Мотивація навчальних знань.

- Допоки людство не винайшло друкарського верстата, усі книжки писалися від руки. Від руки малювалися і книжкові ілюстрації. Це була довга і важка праця. Ось і придумало людство техніку гравюри, тобто спосіб друкарського відтворення малюнку, який вирізали на дерев”яній дошці або металнвій пластині.Існує чимало видів гравюри : ксилографія( гравюра на дереві ), ліногравюра ( гравюра на лінолеумі). (Демонстрація зразків ксилографії та ліногравюри).

Аби створити таку гравіру, на підготовлену дошку наносять малюнок. Потім гравер( художник, який виконує гравюри) спеціальним інструментом ( штихелем) вирізає місця, що на відбитку мають залишитися білими. Отримуємо випукле зображення. На нього валиком накатують фарбу, потім прикладають аркуш паперу. Відбиток на папері і називається гравюрою.

Гравюра ( від французького – „вирізати”) – вид графіки, в якому зображення є друкованим відбитком з малюнка.



ІІІ. Оголошення теми уроку.

Без природи нікуди-

Ні туди і ні сюди.

Це не просто десь міраж,

А вид мистецтва – це .......пейзаж.

Отже, тема нашого уроку „Гравюра на вощеному папері.Композиція „ пейзаж”



Фізкультхвилинка. Руки в боки – пострибали,

Друг до друга поморгали.

Кісточки ми розімняли

І тихенько посідали.


ІУ.Пояснення нового матеріалу.

- Сьогодні спробуємо виконанти композицію на вощеному папері.Ось погляньте на одну із робіт під назвою „ Зимова ніч”.Як вона виконується ?

Зараз поясню.

1.Натирається вся поверхня паперу звичайнорю парафіновою свічкою.

2.Потім зверху наноситься фарба синього або чорного кольору. Аби фарба краще пристала до парафіну, потрібно пензлик з фарбою потерти об шматок мила, а потім наносити на папір.

3.Коли фарба висохне, голкою видряпайте будь-яку композицію під назвою „ Пейзаж”. У такій техніці можна досягти переходу від найтонших ліній і штрихів - до широких чорно-білих плям.



У.Практична робота.

1.Інструктаж з техніки безпеки.



  • З фарбами користуватися обережно.

  • Щіточки не струшувати на парту, на підлогу , на товариша.

  • Не крутитися, щоб не заважати іншим.

  • Голка повина бути обов”язково з ниточкою.

  • Парафінову вічку не ламати , не кидати.

  • Не передавати робочі інструменти іншим.

  • Робоче місце повинно бути чистим .

Фізкультхвилинка. Із-за парт ми встали,

Ручками ми помахали.

А тепер ми сіли швиденько

І працюємо тихенько.

2. Самостійна діяльність учнів.

- Починайте виконання композиції на вощеному папері. Пейзаж кожен вигадує свій.



УІ.Підсумок уроку.

1.Перегляд та оцінювання робіт.



2.Демонстрація дитячих малюнків.

3.Прибирання робочих місць.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал