Тема уроку Тема Барви землі (7 год)



Сторінка1/9
Дата конвертації01.12.2016
Розмір1,7 Mb.
ТипУрок
  1   2   3   4   5   6   7   8   9
Планування

1 клас
1 семестр




Дата

Тема уроку

1.





Тема 1. Барви землі (7 год)

Введення в образотворче мистецтво. Поняття про основні та похідні кольори. Способи утворення похідних кольорів. Малювання повітряних кульок. (Фарби)



2.




Назви кольорів; порівняння кольорів за колірним тоном. Розбіл (спектральний + білий) затемнення спектральних кольорів; відтінки кольорів (світло-зелений, темно-зелений).

Малювання композиції «В небі над полями райдуга – дуга» (Фарби)



3.




Асоціативне сприйняття кольорів («важкий», «легкий», «ніжний» тощо). Малювання квітки – самоцвітки» (Фарби)

4.




Ознайомлення з групою «теплих» кольорів. Отримання «теплих» відтінків кольорів додаванням оранжевого та теплого жовтого. Малювання осіннього листя. (Фарби)

5.




Ознайомлення з групою «холодних» кольорів. Отримання «холодних» відтінків кольорів додаванням синього. Малювання композиції «Риба – кит у морі синім». (Фарби)

6.




Заповнення площини аркуша. Малювання композиції «Три веселих гноми». (Фарби)

7.




Межа зламу простору (земля – небо, небо – вода). Малювання композиції «Житло гномів». (Фарби)

8.





Тема 2. Прості форми (5 год)

Різноманітність у навколишньому світі. Основні геометричні форми: площинні і об’ємні. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Малювання композиції «Танок повітряних зміїв». (Фломастери, кулькові ручки, кольорова крейда)



9.




Виражальні можливості силуетної форми. Аплікація «Розбитий глечик».

10.




Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями форм. Малювання «Фруктова лавка»

11.




Ліплення. Передавання спіралеподібної форми в об’ємі. Ліплення композиції «Будиночок равлика».

12.




Ліплення. Передавання спіралеподібної форми на площині. Ліплення композиції «Будиночок равлика».

13.





Тема 3. Форми та колір як засоби образотворення (4 год)

Поглиблення знань про колір, його виражальні можливості. Малювання композиції «Зимовий день». (Фарби)



14.




Створення образу зими, передавання відповідного настрою засобами відтінків «холодних» кольорів. Малювання композиції «Добрий сніговик». (Фарби)

15.




Закріплення про межу зламу простору. Аплікація «Прикрась ялинку»

16.




Вирізування виразної симетричної силуетної форми. Витинанка як вид художньої роботи з папером. Витинанка «Сніжна зіронька горить».



2 семестр




Дата

Тема уроку

1.





Тема 4. Характер ліній

Види і типи ліній та напрямки. Графічні матеріали та інструменти. Портрет блискавки.



2.




Розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаєморозташування. Малювання будиночка равлика.

3.




Виражальні можливості ліній. Дидактичні ігри – вправи: «Що ховається за крапками?»

4.




Створення виразного образу лінійними засобами на основі творчої уяви. Малювання композиції «Які бувають дерева?»

5.




Тема 5. Розмаїття та багатство форм

Цілісність форми. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Вправа – гра «Кого ховає ліс?»



6.




Складові частини будівлі. Визначення основного характеру форми будівлі. Аплікація з кольорового паперу «Казкове місто» (колективна форма роботи)

7.




Елементарне поняття про складові частини в будові птахів. Порівняння цих частин за формою та розміром. Малювання композиції «Квочка з курчатами»

8.





Елементарне поняття про складові частини фігури людини. Порівняння цих частин за формою та розміром. Аплікація «Космонавт»

9.




Узгодження основної форми з елементами декору. Малювання композиції «Ходить гарбуз по городу».

10.




Усвідомлення вибору положення аркуша паперу від форми об’єкта зображення. Малювання композиції «В Африці»

11.





Тема 6. Виражальні можливості кольору

Створення засобами кольору певного за характером виразного образу. Малювання парасольки Оле-Лукойє.



12.




Елементарне поняття про гармонію споріднених кольорів. Малювання композиції «Чарівні птахи».

13.




Симетрія як засіб гармонізації форми. Малювання композиції «Допоможи метеликам».

14.




Елементарна узгодженість силуетної форми і декору. Малювання композиції «Чарівні килими».

15.




Вирізування симетричних форм. Аплікація «Крила метелика».

16.




Вирізування симетричних форм. Колективна робота «Чудо – дерево».

17.




Узагальнюючий урок. Виставка робіт

УРОК 1.

Тема. Введення в образотворче мистецтво. Поняття про основні та похідні кольори.

Способи утворення похідних кольорів. Малювання повітряних кульок. (фарби)

Мета. Ознайомити учнів з матеріалами та інструментами, що використову­ються на уроках образотворчого мистецтва. Навчити дітей малювати предмети округлої форми (великі і маленькі), проводити лінії в різних напрямках, різні за шириною (тонкі нитки, широкі стрічки для повітряних куль). Розповісти про основні і похідні кольори. Виявити знання, уміння і навички учнів з предмета. Розвивати естетичні почуття. Виховувати охайність.

Обладнання. Таблиці, дитячі малюнки, ілюстрації із зображенням повіт­ряних кульок, репродукції художників (за вибором учителя) у різних видах образотворчого мистецтва — графіки, живопису, скульптури, архітектури і декоративно-прикладного мистецтва, пензлі, фарби, кольорові олівці, фломастери тощо.

Хід уроку

I. Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку.

II. Робота над темою уроку.
1. Вступна бесіда.

— Учні, чи доводилося вам спостерігати, як кружляє дивовижний метелик над чарівною квіточкою? Як пропливають у небі білі кучеряві хмарки, нагадуючи своєю формою казкових тварин та птахів?

—А чи бачили ви, як восени від маленького подиху вітру повільно опадають жовто-багряні листочки?

А чи звертали ви увагу на дивовижні візерунки, які залишав на зимових шибках мороз?






Можливо, всі свої враження від побаченого ви пробували передати в малюнках, так як це роблять ... а хто саме — спробуйте відгадати за допомогою загадки.

Пензлик бігає охоче:

Раз мазочок, два мазочок ...

Ось пелюстка і листочок,

Ось доріжка і горбочок,

Ось хатина, ось діброва,

Ось ... Картина вже готова ...

А картину — знає кожен —

Створює для нас ... (Художник).


  1. Перегляд демонстраційного матеріалу.

  2. Продовження бесіди.

— На уроках образотворчого мистецтва ви зможете помандрувати у казковий і різнокольо­ровий світ мистецтва. У далеку мандрівку до незвичайної країни, а тим паче — до чарівної, де на кожному кроці вас чекатимуть усілякі дивовижні фантазії, не можна вирушати без провідника. А таким провідником у нас буде хлопчик — Олівець. Назвали його так тому, що над усе на світі він любить малювати. (На дошку вивішується малюнок із зображенням хлопчика Олівця). Він покаже вам казкові краєвиди нашої батьківщини, ознайомить з тим, як працювати ножицями і пластиліном, олівцями і фломастерами, фарбами і пензлями. У нашу подорож не можна вирушати з порожніми руками. В дорозі знадобиться багато речей, тому що під час мандрівки ви будете не лише слухати, дивитись, але й навчатися робити усілякі дива. Тому завжди під рукою треба мати: білий і різнокольоровий папір та картон різних розмірів; акварельні та гуашеві фарби, фломастери і кольорові олівці (дуже добре, якщо серед них знайдуться так звані воскові); пластилін; різні пензлики: тонкі і грубі, такі, що мають м'яку щетину, і ті, у яких жорстка коротка чупринка-щітка; клей ПВА — найкращий у нашій справі, бо він клеїть чисто й міцно, не залишаючи плям на папері; палітра — на ній ви будете змішувати фарби і створювати нові відтінки різних кольорів; пластмасова склянка з водою, щоб у ній купалися пензлики; невеличка ганчірка для рук; прості олівці; гумка.

4. Відгадування загадок.

Лиш помилка суне носа —

На підмогу її просим.

Потанцює, покружляє —

І помилки вже немає!

В кого ж виникла ця думка,

Щоб з'явилась дивна ... (Гумка).

***

Всяк школяр його шанує,

Бо він пише і малює.

Хто ж цей славний молодець?

Це, звичайно, ... (Олівець).


***

Щоб жили у мирі

Скло, пластмаса й шкіра,

Целофан, хутро й бетон,

Пінопласт, папір, картон ...

Всіх здружу я, крім людей.

Зрозуміли, хто я? ... (Клей).

***

Ось у мене у руці

Три барвистих бігунці.

Взявсь до праці голубий —

І з'явились голуби.

Далі виріс гай зелений:

Сосни, липи, в'язи, клени,

Й стежка в травах навпростець...

Це попрацював у мене

Вже зелений бігунець.

Ну, а тут — на баштані,

Дині виросли смачні.

Це уже насамкінець

Вкоїв жовтий бігунець.

Що ж воно за бігунці?

Відгадали? ... (Олівці).



5. Продовження бесіди.

— А зараз наш провідник познайомить вас із тим, як працювати звичайнісіньким простим олівцем і фарбами.

Чи відомо вам, що звичайний графітний олівець або пензлик — чарівники? Вони можуть бути ніжними і суворими, лагідними і жорсто­кими, сумними і веселими, навіть смішними. Все залежить від того, до яких рук вони потраплять: умілих, вправних, що легко творитимуть малюнки, чи незграбних, безпорадних в роботі з олівцем і фарбами.

Лінію, проведену олівцем, чи мазок, виконаний пензлем, можна порівняти з азбукою. Спочатку треба навчитися вільно володіти інструментами, упевнено проводити лінії й прокладати мазки. Навичок користування різними художніми матеріалами ви можете набути, постійно виконуючи вправи подібні до тих, які зараз навчитеся виконувати спочатку в повітрі, а потім на аркуші паперу.

Малюючи, пам'ятайте: неправильно проведену лінію можна витерти гумкою, але зловживати цим не слід, бо тільки охайно виконаний, не затертий малюнок справляє гарне враження.

6. Виконання графічних вправ.

Проведіть у повітрі пряму лінію спочатку зверху вниз, а потім знизу вверх, потім зліва направо і навпаки. Повторіть ці вправи декілька разів. А тепер спробуйте так само провести лінії без лінійки на аркуші паперу. Намалюйте в повітрі коло і овал. Ці вправи також повторіть декілька разів. Спробуйте намалювати коло і овал без допоміжних ліній на аркуші паперу. Руку при цьому не напружуйте, рухайте її вільно, легко.



7. Дидактична гра.

Матеріал: невелика художньо оформлена торбинка; м'ячик, кубик, пірамідка, повітряна кулька.



Вчитель кладе всі вищеназвані предмети у чарівну торбинку і пропонує комусь із дітей, не дивлячись у торбинку, помацати якийсь предмет, назвати його, а витягнути з торбинки лише предмети округлої форми.

8. Практична діяльність учнів.

— Напевне, ви бачили на фотографіях чи малюнках зображення художника за роботою, в правій руці якого пензлик, яким він малює картини, а на пальці лівої руки надіта дощечка-палітра. На ній —


різноманітні фарби. Палітра служить художнику для змішування фарб, щоб одержати потрібний колір. Зараз і ви попрацюєте з палітрою. Спробуйте змішати червону фарбу з жовтою — і ви отримаєте оранжевий колір. Якщо змішати синю з жовтою — отримаєте зелений. А якщо змішати червону із синьою фарбою, то який колір отримаємо?

Отже, існують три основні кольори — червоний, жовтий і синій. Ці кольори не можна скласти з інших кольорів. Решта — похідні, їх отримують, змішуючи будь-які два основні кольори.

Намалюйте три повітряні кульки так, щоб вони частково закривали одна одну. А тепер зафарбуйте кульки основними кольорами. У тих місцях, де повітряні кульки перетнулися, дві фарби змішались і утворився новий колір. Який?

III. Закріплення вивченого матеріалу.


  • Як називається невеличка дерев'яна дощечка, на якій художник змішує фарби під час роботи?

  • Які основні кольори ви знаєте?

  • Який колір отримаєте, якщо змішаєте жовтий і червоний; червоний і синій; синій і жовтий кольори?

— Які художні інструменти потрібні на уроках образотворчого мистецтва?

IV. Підсумок уроку.

  1. Перегляд і оцінювання малюнків.

  2. Демонстрування дитячих робіт.


УРОК 2.

Тема. Назви кольорів; порівняння кольорів. Розбіл (спектральний + білий),

затемнення спектральних кольорів; відтінки кольорів (світло – зелений, темно –

зелений). Малювання композиції «В небі над полями райдуга – дуга». (фарби)

Мета. Закріпити знання учнів про основні і похідні кольори. Ознайомити із поняттям розбіл кольору (спектральний колір плюс білий). Вчити дітей розкривати в малюнку вибрану тему. Передавати в ньому свої враження і спогади, користуючись різноманітною технікою зобра­ження в роботі аквареллю, показуючи різновидність форм і ко­льорів. Удосконалювати уміння роботи олівцем і фарбами. При­щеплювати любов до прекрасного.

Обладнання. Таблиці, малюнки, ілюстрації (зразки дитячих робіт) із зображенням веселки.

Хід уроку

I. Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку.

II. Робота над темою уроку.

1. Вступна бесіда.

—Уявіть, що зараз чудовий літній день. Після короткого і теплого дощу спалахнуло на небі чарівне різнокольорове диво. Щоб дізнатися, що це за диво, спробуйте відгадати загадки.



2. Відгадування загадок.

Тільки дощик прошумів

Над лужком, над лісом —

Хтось у небі рушничок

Вишитий повісив. (Веселка)

Дивувались довго ми —

Збудували міст громи.

Та по ньому я і ти

Не зумієм перейти. (Веселка)

Вийшла звідкись гарна дівка,

На ній стрічка-семицвітка;

А де з річки воду брала,

Там коромисло зламала. (Веселка)

Над лісами, над рікою кольоровий міст дугою. (Веселка)



3. Продовження бесіди.

Відгадали? Так, це райдуга, або ще кажуть веселка. Народжується весел­ка після рясного й теплого дощу. Тільки-но він відшумить і засяє со­нечко — на небі з'являється барвистий місток. У веселки сім кольорів: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, голубий, синій і фіолетовий.

—Який колір веселки вам подобається найбільше?

—Який з них здається вам найвеселішим, найпохмурішим, чарівним, теплим, холодним, загадковим?



4. Декламування вірша М. Сингаївського "Веселка".

Веселка в небі, як на долоні,

А ген під нею пасуться коні.

На синім лузі, в співучім гаї,

Де ходять хмари у небокраї,

Цвіте веселка, мов світ, барвиста,

І кожна барва, мов промінь, чиста.

Вишнева, синя чи малинова,

І що не колір — то цвіт, обнова.

5. Продовження бесіди.

Веселка — витончений витвір природи. З чим можна її порівняти? {З різноколірною дугою, яскравою стрічкою, рушничком, барвистим віночком, гарним намистом тощо).

Ось як про це сказав поет Петро Мостовий.

6. Декламування вірша П. Мостового "Рушничок".

Дощ пройшов з грозою,

Вмите сонце сяє.

Небо над рікою

Рушничок квітчає.

Рушничок спустився

Прямо в нашу річку.

Потім простелився

В лузі, ніби стрічка.

Впала на калину

Хмарка сивувата,

Я біжу в долину

Рушничок шукати.
7. Продовження бесіди.

— Як ви гадаєте, чому люди називають цю різноколірну дугу "райдуга", "веселка"?

А ще не дивуйтеся, якщо хтось із старших порадить вам побігти назустріч веселці. В Україні здавна існувала прикмета: хто дожене веселку або пройде під нею — буде щасливий. Звичайно ж, наші прадідусі й пра­бабусі теж розуміли, що це яскраве диво, як і сонце, не доженеш. Але прагнення наблизитися до такої краси сповнювало людей відчуттям радості й щастя.

8. Прослуховування казки Олени Кобець-Филимонової "Сім художників".

Сім художників

Були собі на світі сім друзів-художників, і всі семеро мешкали в одному містечку. А над тим містечком постійно висіли хмари. І від них на все містечко падала велика сіра тінь. Не було видно небесної блакиті. Не було видно оранжевого сонця. Не було видно зеленого листя. Тому все, що малювали художники, було сірим. Адже вони ніколи не бачили яскравих барв, і фарби в них були сірі. Та одного разу налетів на сіре місто вітер і розігнав хмари. Вибігли художники на вулицю — очам не повірили:


  • Яке гарне небо! — вигукнув один.

  • Яке гарне сонце! — вигукнув другий.

  • Яке гарне листя! — вигукнув третій.

  • Та й взагалі, яке все гарне! — вигукнули друзі й відразу ж заходилися малювати. Але яскравих малюнків сірими фарбами, звісно ж, не нама­люєш. Що ж робити?

Друзі! Ходімо шукати кольорові фарби! — сказав один із художників.
Взяли вони сім відерок і сім пензликів і подалися в мандри. Довго

блукали по світу й дивувалися всьому, що бачили. Адже, живучи в сірому місті, вони не знали, що на світі є червоний-червоний мак у зеленій траві, біла ромашка з жовтенькою серединкою; що сонечко вдень золоте, а ввечері — пурпурове... Про все дізнавалися художники, все запам'ятовували. Якось піднялись вони на високу гору. Глянули вниз — усе як на долоні: і річки, й луги, й ліси... Замилувалися красою художники й почали мріяти:



  • Ой, як я хочу намалювати мак!

  • А я — сонечко!

  • А я — листочок!

  • А я — кульбабку!

  • А я — небо!

  • А я — дзвіночок лісовий!

  • А я — фіалку!

І тільки-но отак сказали, як у небі з'явилася барвиста веселка.

  • Ах, які кольори! — гуртом вигукнули художники, а потім почали просити:

  • Веселко, веселко! Подаруй нам хоч по крапельці своїх кольорів.

  • Давайте свої відерця, — посміхнулась веселка і подарувала художникам свої кольори.

А потім зникла ... Але то нічого, бо коли її підуть шукати інші художники, вона знову з'явиться й подарує їм свої кольори. Щоб кожен зміг намалювати, що тільки забажає: червоні маки, оранжеве сонечко, жовту кульбабку, зелене листячко, блакитне небо, синій дзвіночок, фіолетову фіалку.

9. Перегляд демонстраційного матеріалу.








10. Послідовне виконання композиції вчителем.

— Отже, у веселки сім кольорів. З них — три основні, і три — похідні, назвіть їх. А сьомий колір голубий (блакитний). Як його отримати з синього?



(Потрібно до синьої додати білої фарби.)

  1. Практична діяльність учнів.

  2. Підсумок уроку

  1. Перегляд робіт і виправлення помилок.

  2. Демонстрування дитячих малюнків.


УРОК 4.


Каталог: ld
ld -> Урок бесіда «Уявна подорож містом (селом, країною)»
ld -> Міський методичний кабінет екскурсія «Спостереження за осінніми змінами у живій та неживій природі»
ld -> Бабуся називає мене брат називає мене сестра
ld -> Наукових праць
ld -> Основний напрямок
ld -> Методичні рекомендації для 5 класу з української мови та літератури, світової літератури, російської мови Для учнів
ld -> Методичні рекомендації до проведення Першого уроку 2013-2014 навчального року для учнів молодшого шкільного віку
ld -> Homines, dum docent, discunt. Люди, навчаючи, вчаться
ld -> Комунальний заклад “Обласна бібліотека для дітей Черкаської обласної ради Шевченківські лауреати в галузі літератури – наші земляки Біобібліографічний вісник для юних книголюбів віком від 12 до 14 років Черкаси, 2012
ld -> Міський науково – методичний центр м. Кременчука №78 квітень 2013 р


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал