Тема уроку: Без верби і калини нема України. Клас



Скачати 70,19 Kb.
Дата конвертації26.12.2016
Розмір70,19 Kb.
Тема уроку: Без верби і калини нема України.

Клас: 2

Цілі: розширити знання учнів про калину як символ України, вдосконалювати читацькі навички; вчити ділити текст на логічно закінчені частини і добирати до них заголовки; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати у дітей навички аналізувати прочитане; виховувати любов до Батьківщини, повагу до традицій свого народу.

Обладнання і матеріали: кетяги калини, ноутбук, проектор, екран, картки.

Хід

І. Організація класу

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо

Й працювати розпочнемо.

ІІ. Мовна розминка


  1. Дихальні вправи

Вдих – носом

Видих – ротом

Вдих – ротом

Видих – носом

Вдих – носом

На видих – Ми любимо читати ( промовити речення).



  1. Чистомовка

На-на-на рідна сторона

Ай-ай-ай наш квітучий край

Жу-жу-жу землю бережу

Ну –ну-ну про червону калину

Ай-ай-ай нумо, прочитай!

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності


  • Діти, у кожного з вас на парті є ягідка. Звідки ця червона намистинка?

  • Як ви думаєте, чому я сьогодні принесла на урок читання ягоди калини?

  • Розкрийте ягідку. На що схоже зернятко? А чому?

  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося про те, як кущ калини отримав своє ім’я та спробуємо визначити чиє серденько нагадують його зернятка.

  • Кожен із вас зможе зібрати свій кетяг калини. Для цього потрібно старанно працювати і за кожну правильну відповідь кріпити ягідку на гілочку, зображену на аркуші.

  • Тож, розпочнемо.

  1. Розєднайте слова, прочитайте прислівя.

БезвербиікалининемаУкраїни ( Без верби і калини нема України).

  • Дійсно, калина є народним символом України.

  • Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово символ?

Складання асоціативного куща «Символ».

герб прапор Україна

Символ

Держава


гімн

  1. Розповідь учителя з демонстрацією слайдів.

Ми живемо в Україні і любимо її гарну та співучу мову, її прекрасних людей, її пишну природу. Наша земля красива та щедра. Росте і жито, і городина, цвітуть квіти, зріють плоди. Але особливою любов’ю користується у нас калина.

Слайди та коментарі до них.



ІV. Хвилинка відпочинку ( «Посадіть» калину )

V . Опрацювання казки Г.Демченко «Калинка».

  1. Складання передбачення

Діти. Я пропоную вам ключові слова ( слайд)

Ласкава дівчинка

Іде подорожній

Щире серце

Пташки щебечуть

Посадила край шляху

Зернятко

Носила та поливала

Ім’я


  • Спробуйте передбачити, про що буде йти мова у казці.

  • Прослухайте уважно казку і скажіть, чи вона вам сподобалась і чим.

  • У казці вам зустрінуться такі вислови. Пояснення лексичного значення.

Словникова робота. (Слайд)

Курний шлях – в просі, в куряві

Крислатий кущ – розложистий, пишний

Попідвіконню – попід вікном

Звеселилося – зраділо, повеселішало

Тонюсіньке

Стебельце

Улюбленця

Стрепенувся

2. Читання казки вчителем.

3.Перевірка первинного сприймання

  • Яке передбачення було найближчим до тексту?

  • Які почуття викликає казка? Чому?

  • Щоб визначити, як ви зрозуміли казку, ми проведемо тестування.

Тест

1.Ця казка є:

а) авторською

б) народною.

2. Головну героїню казки звали:

а) Килинкою

б) Калинкою

3. Що любила дівчинка?

а) в’язати

б) збирати квіти

4. За що всі люди у селі любили Калинку?

а) за добре та щире серце

б) за привітність

5. Навесні дівчинка, як завжди, пішла:

а) у поле

б) у ліс


6. Що дівчинка посадила край шляху?

а) тонюсіньке стебельце з лісу

б) яблуньку

7.Кому дякував перехожий ?

а) пташечкам, що між віттям радісно щебетали

б) роботящим рукам, які посадили кущ

8. Що сталося з кущем після щирої подяки?

а) од сну стрепенувся й укрився білим цвітом

б) нахилився додолу

9. На що було схоже зернятко ягідки?

а) на намистинки

б) на маленьке серце

10. Які риси характеру притаманні дівчинці?

а) зухвалість, жадібність, зверхність

б) доброта, людяність, щирість


Самоперевірка за слайдом.

  1. Читання тексту за частинами. Робота над змістом. Вибіркове читання.

І частина. Гра «Бджілка» (напівголосне читання учнями).

  • Якою була дівчинка?

  • Як Калинка ставилась до рослин? Доведіть.

  • Як люди ставились до Калинки?

  • Який заголовок ви дібрали б?

ІІ частина. Читання «ланцюжком».

  • Де Калинка посадила стебельце?

  • Яким було стебельце?

  • Як дівчинка доглядала за стебельцем?

  • Прочитайте опис стебельця і куща, що розрісся.

  • Доберіть заголовок.

ІІІ частина. Гра «Листочок» (читає той учень, на парту якого впав листочок.)

  • Що побачив подорожній?

  • Прочитайте слова, які він сказав.

  • Що сталося з кущем? Чому?

  • Яким цвітом він укрився?

  • Як назвемо цю частину?

ІV частина. Читання «Луною» за учнем, який гарно читає.

  • Що з’явилося замість цвіту на кущі?

  • Якими були ягоди?

  • Що прошепотів кущ Калинці?

  • Що у творі казкового?

  • Доберіть заголовок.

  1. Складання плану

Розмістити подані заголовки до частин відповідно до змісту казки.

(слайд)


1.Привітна та ласкава дівчинка.

2.Тонюсіньке стебельце.

3.Вдячний подорожній.

4.Подароване ім’я.



VІ. Робота над загадками, приказками.

Робота в парах.

Прочитати загадки на слайді, в підручнику. Визначити характерні ознаки калини.

Доповнити приказки:

Пишна та красива, як… ( червона калина)

Молода дівчина така гарна, як … ( калина)



VІІ. Вірш «Посадіть калину».Читають діти.

Посадіть калину біля школи,

Щоб на цілий білий світ

Усміхався щиро долі

Материнський білий цвіт.

Посадіть калину на городі,

Щоб заквітнула земля!

Із роси – пречиста врода,

З неба – почерк журавля.

Посадіть калину коло тину,

Щоб злагода цвіла!

Буде щедрою родина –

Буде честь їй і хвала.

Посадіть калину в чистім полі.

Хай вона освятить час!

Рід наш дуже любить волю,

Хай же воля любить нас!

Посадіть калину біля школи.

А щоб цвіт її не стерся,

Не зів’янув на спориші,

Посадіть і коло серця,

Щоб цвіла вона в душі.


VІІІ. Підсумок уроку.

Рефлексія

Сьогодні на уроці ми дізналися про …

Мені цікаво було …

Я зрозумів, що …

Прикрасити своїми кетягами калини дошку. ( Оцінювання).

Домашнє завдання:

Читати і переказувати казку від імені Калинки.




Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал