Тема: Надзвичайні ситуації природного і техногенного характеру, причини їх виникнення. Правила поведінки під час надзвичайних ситуацій



Сторінка1/7
Дата конвертації19.12.2016
Розмір0,7 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7
Урок: Основи здоров'я

Тема: Надзвичайні ситуації природного і техногенного характеру, причини їх виникнення. Правила поведінки під час надзвичайних ситуацій.

Мета:

Сформувати поняття «надзвичайна ситуація», «аварія», «катастрофа», уявлення про причини виникнення та наслідки надзвичайних ситуацій, про правила поведінки під час надзвичайних ситуацій.

Розвивати вміння поводити себе в надзвичайних ситуаціях; виробляти вольові якості, розвивати здоров`язберігаючу компетентність; запобігати проявам паніки; розвивати логічне мислення.

Виховувати пильність, уважність, дисциплінованість.



Форма проведення: урок-презентація

Обладнання: мультимедійне обладнання, предмети для проведення ігор, мультимедійна презентація учнівських проектів.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Слово вчителя:

Любі діти, у наш клас



Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час



Гостей посмішкою й миром

  • А тепер поверніться один до одного, посміхніться і побажайте успіхів у навчанні.

II. Оголошення теми і мети уроку

Слово вчителя:

  • Сьогодні на уроці ми будемо говорити про надзвичайні ситуації. З'ясуємо, чому вони виникають і як треба себе поводити під час надзвичайних ситуацій. Урок ми проведемо у формі презентації ваших проектів. Є серед нас – і кореспондент, і довідкове бюро, і експерти з наводнення, землетрусів, зі снігових заметів, з аварій та катастроф. Кореспондент шкільної газети, який завітав до нас на урок, підготує статтю до чергового номеру, який буде присвячений тижню здоров'я. І зараз він хоче поставити до вас кілька запитань, щоб відобразити у своїй статті ваші думки.

III. Актуалізація опорних знань

Кореспондент:

- Добрий день. Щоб написати статтю до шкільної газети, мені потрібно з'ясувати, як екологія впливає на життя людини. У мене запитання до експертів з землетрусів:

- Що таке здоров'я?

(Здоров`я - одне з основних джерел радості, щасливого повноцінного життя. Це стан життя і діяльності людини за умови відсутності хвороб.)

- Наступне запитання також до експертів з землетрусів.

- Які ви знаєте складові здоров'я?

(До складових здоров'я належать: фізичне здоров'я; соціальна складова здоров'я - це коли людина знаходиться у злагоді з оточуючими; психічна складова здоров'я - це коли людина може легко пристосовуватися до змін соціального середовища; духовна складова здоров'я - завдяки їй індивід стає особистістю.)

- Своє наступне запитання я хотів би задати експертам з аварій та катастроф.

- Від чого або кого залежить здоров'я людини?

(Здоров'я залежить від багатьох факторів: спадковості, перенесених дитиною хвороб, побутових умов і матеріального достатку, психологічної атмосфери в сім'ї, від екології.)

- Я хочу звернутися до експертів зі снігових заметів.

- А як ви гадаєте чи впливає екологія на здоров'я людини?

( Ми - частина природи. Тому відчуваємо її вплив і щоразу пристосовуємося до змін у природному середовищі. Щоб легше і швидше переносити зміни погоди, слід загартовуватися. Для цього нам треба дихати свіжим і чистим повітрям, вживати чисту воду і корисні продукти.)

- Наступне запитання до експертів з наводнення.

- Скажіть будь ласка що таке екологічна небезпека?

(Екологічна небезпека це - вірогідність руйнування середовища проживання людини, рослин і тварин у результаті неконтрольованого розвитку економіки, природних та антропогенних аварій і катастроф, у наслідок чого порушується пристосування живих систем до умов існування.)

- Моє останнє запитання до експертів з аварій і катастроф.

- Які можливі наслідки екологічної небезпеки? В що вона може перерости?

(Екологічна небезпека призводить до порушення нормальних умов життя і може перерости в надзвичайні ситуації.)

  • Дякую вам за відповіді.

  1. Вивчення нового матеріалу


Слово вчителя:

- Отже, ми з'ясували, що багато факторів впливає на здоров'я людини, серед яких і надзвичайні ситуації, про які ми будемо говорити на уроці. Зверніть увагу на слайд.

Слайд №1
- Давайте з'ясуємо, що таке надзвичайна ситуація? Звернемося до довідкового бюро.

Довідкове бюро:

- Ми отримали завдання, з'ясувати що таке надзвичайна ситуація. Ми дізналися, що надзвичайна ситуація це - порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом або іншою небезпечною ситуацією, що призвела або може призвести до загибелі людей та матеріальних втрат.





Слайд№2
- За походженням розрізняють 4 групи надзвичайних ситуацій:

• природні

• соціально-політичні

• воєнного характеру



• надзвичайні ситуації спричинені діяльністю людей



Слайд№3

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал