Тема. Людина починається з добра



Скачати 70,15 Kb.
Дата конвертації03.12.2016
Розмір70,15 Kb.
Виховна година

Вчитель Войтко Ірина Богданівна



Тема. Людина починається з добра

Мета. Розширити уявлення дітей про доброту як чесноту людини. Удосконалювати вміння аналізувати власні від-чуття, вчинки людей. Спонукати на добрі вчинки. Фор-мувати особисту життєву позицію.

ХІД ЗАНЯТТЯ



І. Привітання.

ІІ. Вступне слово вчителя.

– Діти, я познайомлю вас із нашою гостею. Це свічечка. Погляньте, яка у неї вогненна зачіска. Вам приємно дивитися на її полум’я? А якщо піднести руки ближче до вогника, що ми відчуємо? (Тепло). Як ви гада-єте, чи може людина світитися, як свічка, і дарувати світло і тепло?(Так) За якої умови це може статися? (Коли людина робить добрі справи, гар-ні вчинки).

У доброї людини очі сяють, як зорі, а своїми добрими вчинками во-на заспокоює, ніби притягує до себе. Якщо накрити свічку скляним ков-паком, то побачимо: світло є, а тепла ми не відчуваємо. Запалена свічка – добра, щира людина, а свічка накрита ковпаком – людина, яка дбає тільки про себе. Нехай свічечка залишиться з нами і нагадує нам, якою людиною треба бути.

Свічка прийшла до нас з подарунком – цікавою історією. Послухай-те її, будь ласка.

Дідусь з онуком йшли лісом, стомилися, зголодніли. Раптом побачили хатин-ку для подорожніх. В ній було чисто прибрано. На столі чиста скатертина, хліб, мед. Поруч лежала гілочка ялини, яка за народним звичаєм означає: ласкаво про-симо, заходьте, пригощайтеся. Онук запитує : “Дідусю, хто це все приготував для нас?”

– Добра людина, хлопчику.

– Як це так? Залишив добрий чоловік нам їжу, а ми не знаємо, хто він. Для

чого ж він старався?

– Щоб ти став кращим, – відповів дідусь.

– Любі діти, я сподіваюсь, що після нашої сьогоднішньої зустрічі ми станемо кращими, добрішими.



ІІІ. Повідомлення теми виховної години.

– Тему сьогоднішньої виховної години дізнаємося, склавши розси-панку.

– 1 –

ІV. Робота над темою виховної години.

– Сьогодні кожен з нас буде розмірковувати над запитаннями: “Чи потрібна доброта людині? Що ви хотіли б змінити у собі?” І дамо відпо-віді на них наприкінці заняття.

1. Гра “Залиш собі”.

– Добро, доброта – місткі слова, у яких узагальнюються найкращі риси людини. Приготуйте “світлофорчики”, подумайте, що б ви зали-шили для себе, а чого хотіли б позбутися? (На дошці записані слова. Читаю, стежу за сигналами дітей, закреслюю).

доброзичливість працелюбність

щедрість крикливість

впертість милосердя

привітність хитрість

терпимість любов

заздрість злість

вдячність байдужість

чесність справедливість

Що ще ви хотіли б дописати?

2. Гра “Перевтілення”.

– Ми обрали такі чесноти, які цінуємо, поважаємо людей, які ними наділені. Ці люди схожі на чарівників. І кожен з нас може стати чарів-ником. Як ви думаєте, за якої умови? (Треба робити добрі справи.)

– Доброта може завітати до нас. Ось-ось вона зайде до нашого кла-су. (Підходжу до дверей.) Доброта вже знаходиться серед нас. (Діти складають усний твір “Я – доброта” за запитаннями).

– Де живе?

– Чим займається?

– Що не подобається у світі?

– Де ми можемо її побачити?

– Чи захоче оселитися у нашому класі?

3. Складання “Правил доброти”.

– Тож за яких умов доброта може оселитися в наших душах? Скла-демо “Правила доброти”.

 Дбати про слабких, маленьких, літніх, хворих.

 Не заздрити.

 Жаліти інших, а не себе.

 Своїми вчинками приносити радість.

 Не завдавати болю.


– 2 –

4. Виступ учня.

– А тепер послухайте, будь ласка, вірш.

Хіба це клас?

Нема ні миру, ні любові –

Розтанули і зникли вмить.

Розбив Віталік носа Вові,

І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Галі,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Таню за косичку,

Вона ображена мовчить,

З книжками скинули поличку…

Ну як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата б’ються

І прозиваються весь час.

Де над бідою всі сміються…

Скажіть мені, хіба це клас?

5. Обрання девізу класу.

– Діти, як ви гадаєте, чи стосується цей вірш якимось чином нашого класу? (Ні.) Я хочу сказати, що мені дуже приємно навчати таких гар-них дітей. Я пропоную девізом для нашого класу обрати такі слова:

Культурним будь, слухняним будь,

І правила ці не забудь.

Молодших, старших поважай,

В спокійні ігри лише грай.

Не бігай в школі, не кричи,

Культури кожного навчи.

З любов’ю в свій заходь ти клас,

Добро принось ти кожен раз.

Не забувай: це клас ДОБРА,

ЛЮБОВІ, РАДОСТІ Й ТЕПЛА.

– Чи подобається вам такий девіз? Тож залишаємо його і розмісти-мо у нашому класному куточку.

6. Гра “Комплімент”.

– Василь Сухомлинський звернув нашу увагу на те, що від доброго слова людина може одужати (пам’ятаєте історію “Добре слово” про хво-ру дівчинку?), а від злого слова захворіти. Чи вміємо ми розпізнавати ці слова? Зараз перевіримо у грі, яка називається “Комплімент”.

Коли я скажу комплімент, ви маєте підстрибнути, а якщо ні – присі-сти.

 Які у вас красиві очі!

 Які у вас великі вушка!

 Які у вас охайні зошити!

– 3 –

 Ви крикливі, як півники!



 Які у вас довгі носики!

 Ви стрункі, як берізки!

 Ви співаєте, як кізоньки!

 Яке у вас гарне волосся!

7. Робота в групах.

Послухайте життєву ситуацію, подумайте, як могла закінчитися ця історія.

Одного сонячного дня на пляжі гралися діти. Дівчинка будувала піщану вежу, а хлопчик підносив їй воду в іграшковому відрі.

У далині замаячила постать бабусі. ЇЇ сиве волосся розвивалося за вітром, одяг був брудним та обшарпаним. Вона щось бурмотіла, піднімаючи з піску якісь пред-мети і перекладаючи їх у торбинку.

Батьки покликали дітей і веліли триматися подалі від сивої бабусі. Коли стара проходила повз них, раз у раз нагинаючись, аби щось підняти, вона усміхнулася родині, але ніхто не відповів їй.

Згодом, через кілька днів, вони дізналися, що ця низенька бабуся постійно під-бирала з пляжу скалки скла, якими діти могли порізати собі ноги.

(Заслуховування варіантів відповідей дітей.)

8. Інтерактивна вправа “Острови”.

– Наближається до кінця наша зустріч. Кожна людина повинна ро-бити власний вибір у житті. Подивіться на ці острови. Де ви хотіли б оселитися? Напишіть своє ім’я на смужці, приклейте на обраний острів. (На дошці плакат з островами з написами: “Друзі”, “Гроші”, “Доброта”, “Здоров’я”, “Іграшки”, “Сім’я”).

(Обґрунтування вибору дітей.)



V. Підсумок.

– Сьогодні нам було затишно і приємно. І не тільки тому, що наша свічечка нас зігрівала і світила нам, а тому, що в кожній людині є добро-та, кожен в нашому класі добрий.

– Наша виховна година добігає кінця, але розмова не закінчується. Подбаємо про те, щоб кожен з нас випромінював добро, ніжність, не забував, що таке добре, що таке погано. (Звертаю увагу дітей на вистав-ку малюнків, ілюстрацій). Тож настав час дати відповіді на запитання:

– Чи потрібна доброта людям?

– Чи варто бути добрими?

– Що ви хотіли б змінити в собі? (Діти відповідають).



– Ми будемо утримуватися від лихих вчинків і жити за законами народної мудрості. Нехай поруч із вами всім людям буде тепло і затиш-но.

– 4 –


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал