Світова література Календарне планування на 5 клас лк «Література І культура»



Скачати 148,72 Kb.
Дата конвертації13.01.2017
Розмір148,72 Kb.
Світова література

Календарне планування на 5 клас

ЛК - «Література і культура»

ЕК - «Елементи компаративістики»

ТЛ - "Теорія літератури"

УС - «Україна і світ»


5 клас ( 2 год. на тиждень, 70 год на рік)



Тема

Дата

Примітка

Вступ. Фольклор



Вступ. Література і фольклор — скарбниця духовних багатств людства. Роль книги в сучасному житті. ТЛ. Світова література









Фольклор. Його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів. ТЛ. Фольклор









Прислів’я, приказки, загадки. Пряме та переносне значення прислів'я. ТЛ. Загадки, приказки, прислів'я, пісні. ЕК. Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів (на рівні окремих компонентів тексту).









Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Народна пісня. Література і фольклор. ЛК. Зв'язок фольклорних жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей. УС. Спільні для українського і зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи, художні особливості.









Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація)







Казки народів світу



Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.









Філософський зміст казки "Фарбований шакал". ТЛ. Алегорія. УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис).









Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі. ЛК. Національний колорит японських казок. УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик)









Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.









Значення фантастичних елементів у казці "Пензлик Маляна"









РМ № 1(у) Моральні цінності народних казок









Чарівний світ арабських казок. Історія створення зб. "Тисяча і одна ніч"









Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.









Брати Грімм — відомі збирачі німецьких народних казок. Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця».









РМ № 2(п) Персонажі казки "Пані Метелиця" як носії моральних цінностей. Складання порівняльної характеристики образів пасербиці та рідної доньки









Своєрідність конфлікту казки «Пані Метелиця». ТЛ. Антитеза у казці ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови).









КР №1. Фольклор. Казки народів світу (тести)







Літературна казка



Літературна казка, її особливості. Шарль Перро — основоположник європейської літературної казки. Збірка «Казки моєї матінки Гуски, або Історії минулих часів із повчаннями».









ПЧ 1. Ш.Перро «Попелюшка». Поетизація працьовитості та скромності в казці. Характеристика образу Попелюшки









Олександр Пушкін. Знайомство з поетом. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Традиції народної казки та багатство авторських образів у вступі до поеми "Руслан і Людмила"









ВЧ № 1 Виразне читання поетичного твору. Інтонація, пауза, логічний наголос.









О.Пушкін «Казка про рибака та рибку». Засудження людських вад у казці. ЕК Зв'язок з народною казкою. ЛК. Мультиплікаційні версії. ТЛ. Автор, оригінал і переклад.









Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). Знайомство з казкарем. Найвідоміші казки Андерсена.









Г.К.Андерсен "Соловей". Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці Протиставлення в казці справжньої краси та штучної красивості.









Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора. Перемога мистецтва над смертю









ПЧ №2. Кіплінг Р.Дж. «Мауглі»









Оскар Уайльд (1854-1900). Знайомство з письменником. Казки О.Уайльда. Коментоване читання казки "Хлопчик-зірка"









О.Уайльд «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Внутрішня та зовнішня краса людини. Основний конфлікт.









ВЧ № 2. Виразне читання в особах









Еволюція образу головного героя. Шлях до відродження душі головного героя. Символічний зміст назви твору









КР № 2 Літературна казка. Казки Ш.Перро, О.Пушкіна, Г.Андерсена, О.Уайльда (тести)









Підсумковий урок







Природа і людина



Джон Кітс (1795-1821)- англійський поет-лірик. Сонет «Про коника та цвіркуна». ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж.









Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва









Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. ТЛ. Епітет, метафора поезія напам'ять









ВЧ № 3 Виразне читання поезії поезії М.Ю. Лермонтова«Горные вершины»









Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. ЕК Зв'язок із фольклором (пісня). поезія напам'ять









Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946) - натхненний співець природи. "Лобо - володар Курумпо". Історія створення твору









Ернест Сетон-Томпсон «Лобо» Авторські спостереження за світом природи. Утвердження любові до всього живого.









"Лобо" Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору. ТЛ. Тема, ідея









КР № 3 Природа і людина. Творчість Дж.Кітса, Й.Гете, М.Лєрмонтова, Г.Гейне, Е.Сетона-Томпсона(тести)







Світ дитинства




ПЧ 3. Ліндґрен А. «Малюк і Карлсон»









Марк Твен (1835-1910). Знайомство з письменником. Історія задуму й створення повісті «Пригоди Тома Сойєра».

ТЛ. Повість УС. Українські перекладачі творів Марка Твена ЛК. Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн.









РМ № 3 (п) Світ дитинства у повісті «Пригоди Тома Сойєра». Складання простого плану до розділу "Чудовий маляр"









Витівки ігри та пригоди героїв повісті. ЕК Бешкетники, яких знають у всьому світі – Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Ставлення автора до своїх героїв









Світ дорослих і світ дітей у повісті. Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).









ВЧ № 4 Виразне читання портрета персонажа (уривок напам’ять).









Елеонор Портер (1868-1920). Знайомство з письменницею. Всесвітньо відомий роман-бестселер «Поліанна». ТЛ. Роман УС Українські перекладачі творів Е.Портер. ЛК. Втілення сюжетів творів Е. Портер у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва.









Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.









Поліанна та її друзі. Художні засоби розкриття образу Поліанни. ЕК Том Сойєр і Поліанна. Порівняльна характеристика героїв на рівні рис характеру









Ідея радості життя й відкриття світу у творі.







Сила творчої уяви




Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість









Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.









Персонажі, які оточують героїню.









Особливості художньої мови твору. Елементи казки у творі. ЛК. Втілення сюжету повісті-казки Л. Керрола «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»). УС. Переклади й видання книг Л. Керрола.









КР № 4 Творчість Марка Твена та Е.Портер, Л. Керролла (твір)










Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.)..









Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. ТЛ. Поглиблення понять про вірш









ПЧ 4. С. Лагерлеф «Дивовижна подорож Нільса Хольгерсона з дикими гусями Швецією»







Сучасна література. У колі добрих героїв




ЛК. Твори сучасного мистецтва (література та кіно) для дітей і про дітей. УС. Сучасні літературно-художні видання (журнали, газети, інтернет-видання)









Роальд Дал (1916-1990) - автор "найсмачнішої" сучасної казки "Чарлі і шоколадна фабрика"









Чарівний і повчальний світ казки Р.Дала «Чарлі і шоколадна фабрика».









Образи дітей, які стали володарями "золотих квитків"









РМ № 4 (у) Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. Сенс зображення цих пригод









Доброта і щирість - секрет перемоги Чарлі Беккета. ТЛ. Персонаж і герой літературного твору. ЛК. Порівняння твору з кіноверсіями









Туве Янсон. «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору.









Персонажі твору, втілення в них ідей доброти, щирості сімейних цінностей.








КР № 5 Творчість М. Цвєтаєвої. Сучасна література (тести)









Узагальнення і систематизація вивченого. "Знання вогонь не спалить, вода не забере"









Підсумковий урок








Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал