«Світлиця Божої науки»



Скачати 75,43 Kb.
Дата конвертації04.01.2017
Розмір75,43 Kb.
Класна година у 4 класі «Світлиця Божої науки»
Тема: «Світлиця Божої науки»

Мета: прищеплювати учням любов до народних звичаїв та традицій, формувати бажання наслідувати їм у своєму житті. Розвивати духовність особистості.

Місце проведення: кімната православ’я.
Хід заходу

І. Вітання.

Добрий день вам, люди добрі!

Щиро просим до господи,

Раді вас у нас вітати,

Щастя і добра бажати.

ІІ. Слово вчителя.

- Запрошуємо всіх до святкової кімнати, кімнати православ’я і пропонуємо поставити свічки за Ваше здоров’я.

- Діти, коли ми приходимо сюди? Чому? З якою метою?

- Згадайте свята, які ми відзначаємо тут?

- Коли була заснована ця кімната? (2002 р.)

- Сюди приходять гості, друзі, священнослужителі, тобто люди, які творять добро.

Це протоієрей Георгій, мер міста Грицишин В.О., наш шеф і давнішній добрий друг інтернату Кошовець М.В., за пропозицією якого та на його кошти була побудована ця кімната, написані ікони, виконані вітражі. Це святе місце, куди ми приходимо просити допомоги, де ми почуваємося спокійно та затишно, було освячене Благочинним Сєвєродонецького округу Настоятелем Свято-Христо-Рождественського собору протоієреєм Георгієм Дубовиком. Двічі у 2002 та 2005 роках ми зустрічалися в цій кімнаті з Мітрополітом Київським Володимиром та священнослужителями Луганщини та нашого міста.

Поставивши свічку, ми хочемо, щоб Бог нас почув, побачив та навчив, як жити далі, як творити добро. Просимо здоров’я рідним, собі, друзям та нашим ворогам. Тільки молитвою ми можемо допомогти образнику не робити більше зла, а творити добро.



ІІІ. Вірш.

Добрим бути просто чи непросто?

Не залежить доброта від зросту.

Як людей полюбиш – пошануєш,

Силу для добра в душі відчуєш.

І закрутиться Земля скоріше,

Якщо разом станемо добріші!

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє

І якщо вона як сонце світить,

То радіють і дорослі й діти.

ІV. Вірш.

Сказав мудрець: - Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара –

Людина починається з добра.

V. Вчитель (Легенда про добро і зло)

- Жили на вулиці двоє сусідів. Одного разу один зробив велике зло іншому. Ображений чоловік, прагнучи відповісти помстою, вирушив до мудреця за порадою. Що ж відповів мудрець?

- Відповісти зломиснику добром!

Сусід послухався, а у відповідь знову був «нагороджений» злом. Мудрець і тут порадив не шкодувати добра. Сусід ще раз послухався, віддячив добром. Але через деякий час у відповідь одержав зло. Сусід прийшов до мудреця, і той знову порадив йому віддячити добром.

«Але я вже стомився віддячувати йому добром!» - заперечив сусід.

«Якщо зломисник не стомився від зла, то чому ти стомився від добра?» - відповів мудрець.

VІ. Вчитель.


  • Сьогодні ми ведемо розмову про загально-людські риси характеру, в основі яких лежить споконвічна боротьба між добром і злом.

В одному місті тяжко захворіла мама шестирічної дівчинки. Лікар, якого терміново викликали, виписав рецепт і додав, що ліки повинні бути приготовлені негайно, бо завтра буде пізно, мама може померти, Дівчинка схопила рецепт і чимдуж побігла до аптеки, а надворі вже сутеніло. Час зачиняти аптеку. Раптом вбігає захекана, із сльозами на очах дівчинка, тримаючи в руках рецепт. Треба зауважити, що аптекар був злою, крикливою та самолюбною людиною, яка ніколи не вірила в Бога і не молилася. Він одразу ж виказав своє незадоволення тим, що дівчинка прибігла так пізно. Та дівчинка несміливо подала йому рецепт і благала допомогти матінці тільки сьогодні.

Аптекар з великим небажанням виготовив ліки, дав їх дитині і попередив, щоб та більше не турбувала його. Дівчина радо вибігла з аптеки і щодуху побігла додому.

А тим часом аптекар несподівано виявив, що випадково взяв не ту мікстуру для ліків. Там було написано страшне слово «Отрута». І раптом він зробив те, чого ніколи не робив. Він впав на коліна і тричі промовив молитву до Бога, щоб той допоміг йому повернути дівчинку назад.

Дівчинка раптово спіткнулась і впала. Пляшечка з ліками зі всього маху вдарилася об каміння і розлетілась на друзки.

Гірко плачучи, дівчинка повернулася до аптеки. Аптекар не повірив своїм очам, коли побачив в дверях дівчинку. Впав ще раз на коліна і щиро промовив: «Боже! Велике тобі спасибі, що повернув мені спокій». Він виготовив нові ліки і дівчинка радо повернулася додому.

З того часу аптекар повірив у Бога і став добрим, лагідним, милосердним та уважним. І щодня молився зранку і просив Божої допомоги, а ввечері дякував за прожитий день.

VІІ. – Дорогі діти! Хоч у вас за плечима зовсім небагато життєвого досвіду, та кожен прийдешній день ви повинні проживати у добрі, упізнанні цього неповторного світу. А зараз своїми роздумами щодо цього поділяться з нами дівчатка.
Як мало я на світі прожила,

Літала мало в мріях за далекий обрій,

Так мало ще зробити я змогла,

Щоб на добро, на щастя людям добрим.


Дзвеніло іще мало, мов струна,

Дитяче серце моє чисте,

Ще десь попереду, стежина вирина

Й дороги ще попереду тернисті.


Так, мало я ще сіяла зерно,

Духмяні квіти мало ще плекала,

Криниці не вдивлялась в ясне дно,

Цвіт папороті в лісі не шукала.


Я мовила ще мало гарних слів

І світу ще не встигла пригорнути,

Не надивилась кольорових снів,

Не встигла в таємниці зазирнути.


Ще мало бід повз мене перейшло,

І мало моя свічечка горіла,

І небагато щастя в мене ще було,

Не багатьох моя душа зігріла.

Та я жар-птаха ще знайду перо,

Багато ще пізнаю в білім світі

І для людей творитиму добро –

Цього лиш треба дуже захотіти.


VІІІ. За все беріться і старайтесь дуже,

то цікавішим буде майбуття

(розповіді про добро і зло)
Твори-мініатюри.
ІХ. Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

Умови гри.

Якщо людина повинна роботи те, що я називаю, ви плескаєте в долоні.



  • Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить

  • Бог не спить, усе він бачить –

Хто сміється, а хто плаче,

Тата з мамою не слуха,

Смиче котика за вуха,

Галасує без потреби –

Видно все йому із неба.

Тільки ніде правди діти:

Любить Бог слухняних діток.


  • Допомагати мамі мити посуд.

  • Не вмиватися.

  • Берегти рідну природу та охороняти її.

  • Шанувати працю інших людей.

  • Галасувати, коли хтось відповідає.

  • Бути вихованою, стриманою.

  • Обманювати, сваритися, хвалитися.

  • Насміхатися з чужого горя.

  • Добре вчитися, багато читати.

  • Не слухати батьків.

  • Любити своїх батьків.

  • Ділитися тим, що в тебе є.

  • Ображати інших.

  • Спати на уроках.

  • Красти.

  • Захищати слабшого.

  • Допомагати друзям у біді.

Бачу, що ви знаєте, що має роботи добра людина.


Іноді вистачає і доброго слова,

Щоб звеселити людину, зробити їй приємно, чи навіть допомогти у біді.

Х.Вірш.

Від серця до серця хай йде доброта,



Теплом зігріваючи душі.

Тобі я брат, мені ти брат –

Завжди пам’ятати я мушу.
Дружба, дружба над усе,

Дружба, радість нам несе,

Дружба всім нам дорога,

Дружба жить допомога.

ХІ. Які якості особистості заважають творити добро? (картки)

аморальність зловтішність

безсоромність користолюбство

грубість лицемірство

заздрість лихослів’я

міщанство фарисейство

наклеп цинізм

підступність чванливість

ревнощі честолюбство

зарозумілість хабарництво

ХІІ. Одним із важливих моральних компонентів, що породжує доброчинність, є Совість.

Совість – це знання, багато разів помножене на переживання.

Щоб наша совість була чиста, нам треба молитися за своїх рідних, за людей, котрі піклуються за нас, яких ми ласкаво називаємо мамою.
ХШ. Молитва за матір
У мене найкраща на світі матуся.

За неї до тебе, Пречиста, молюся,

Молюся устами, молюся серденьком

До тебе, небесна Ісусова ненько.

Благаю у Тебе дрібними словами

Опіки та ласки для любої мами.

Пошли їй не скарби, а щастя і долю,

Щоб дні їй минали без смутку, без болю.

Рятуй від недуги матусеньку милу,

Даруй їй здоров’я, рукам подай силу,

Щоб вивела діток у світ той, у люди,

Щоб ними раділа – пишалась усюди.

За це я складаю в молитві долоні

До тебе, Царице на сонячнім троні,

Молюся устами, молюся серденьком,

До тебе, небесна Ісусова ненько!


ХІV. Підсумок уроку.
Заключне слово вчителя.

  • Ми сьогодні поговорили про добро. Людина повинна прагнути роботи добро для тих, хто її оточує, бо добро – це, насамперед, щастя всіх людей. Робіть добро, діти!



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал