Розвиток пізнавальних, творчих, інтелектуальних здібностей молодших школярів



Скачати 29,96 Kb.
Дата конвертації25.12.2016
Розмір29,96 Kb.

Розвиток пізнавальних, творчих, інтелектуальних здібностей молодших школярів

Проблема розвитку творчості і творчих здібностей учнів хвилювала в різні часи не тільки відомих педагогів, але й дослідників, мислителів, філософів, науковців. Якщо говорити про творчість дитини, слід наголосити, що учні найчастіше не створюють щось зовсім нове, але створення, відкриття суб’єктивно нового для дитини вже є проявом творчості. Робота не за шаблоном, не за зразком є показником розвинутих творчих здібностей. Творчість є одним із засобів підвищення емоційного тонусу особистості, закріплення комплексу емоційно-вольової регуляції, а головне — актуалізації позитивної гами переживань, яка супроводжує ефективну працю, переживання радості від зробленого, досягнутого, почуття впевненості у своїх силах, у своєму творчому потенціалі й творчих здібностях.

Розвиток творчості в учнів є важливим не лише тому, що завданням сучасної освіти є формування творчої особистості, а й тому, що людина, яка вміє творчо мислити, в нестандартних ситуаціях завжди знайде вихід, такій людині буде легше адаптуватися в житті.. Лише творча особистість, спроможна створювати, управляти, пропонувати нові теорії, нові технології, нові напрямки розвитку, знаходити шляхи виходу зі складних нестандартних ситуацій.

Учень сучасної школи повинен володіти певними якостями: гнучко адаптуватися в мінливих життєвих ситуаціях, самостійно та критично мислити, мати здатність творчо мислити, працювати з інформацією, уміти бачити та формулювати проблему, знаходити шляхи її раціонального вирішення, уміти використовувати здобуті знання в оточуючій дійсності, бути комунікабельним.

Саме в початковій ланці проходить розвиток дитини як неповторної особистості, де розвиваються нахили та творчі задатки, розкриваються здібності, інтереси, ініціатива, самостійність, активність, винахідливість.

Сполучення вивчення технологічних процесів з виконанням трудових операцій при виготовленні вмотивованих, естетично привабливих виробів, викликають зацікавленість молодшого школяра трудовим процесом як творчою діяльністю. Забезпечується єдність розумових та практичних дій при виконанні трудових завдань, які сприяють розвитку, вдосконаленню та виникненню нових типів мислення. Тому учні оволодівають як виконавськими навичками так і достатнім їх осмисленням, бачать оцінку наслідків власної праці, мають можливість творчо працювати, займатись винахідництвом.

Одним з ефективних шляхів розвитку індивідуальних творчих здібностей, на мій погляд, є залучення учнів до формотворної діяльності. Формотворна діяльність молодшого школяра – це створення ним оригінального продукту праці, витвору, в процесі роботи над яким самостійно використовуються засвоєні ним знання, вміння. Методично правильно побудована робота по виготовленню аплікацій сприяє розвитку у дітей уваги – підвищується її стійкість, формується довільна увага, зацікавлене ставлення до дійсності. Вироби у великій мірі задовольняють допитливість дітей. У цій праці завжди є новизна, творчий пошук, можливість домагатися більш досконалих результатів.

Сприятливий емоційний настрій дітей під час виготовлення роботи, радість спілкування у праці, насолода, яка відчувається у процесі створення красивої аплікації, дуже важливі для загального розвитку. Великий вплив колективна праця здійснює на формування у дітей дружніх, доброзичливих відносин, взаємодопомоги, товариства. Результати , особливо позитивно відмічені дорослими, окриляють малюків, спонукають їх до виконання нових виробів. За кожну роботу вони беруться все з більшим емоційним піднесенням.

Уроки трудового навчання є потужним засобом розвитку творчих здібностей молодших школярів, розвитку їх уяви, уваги, спостережливості. Кажуть добре слово радує душу. Гарні речі, виготовлені своїми руками, допомагають потрапити в світ Гармонії і Краси. Діти вчаться відчувати красу і створювати не менш красиві вироби з різноманітного матеріалу власними руками. Це сприяє розвитку пізнавальних, творчих, інтелектуальних здібностей молодших школярів

Залучаючи дітей до творчості, створюючи постійно «ситуацію успіху», поважаючи дитину, ми в змозі виховати творчо працюючу особистість.



Н.А.Терещенко, вчитель початкових класів
Каталог: ld
ld -> Урок бесіда «Уявна подорож містом (селом, країною)»
ld -> Міський методичний кабінет екскурсія «Спостереження за осінніми змінами у живій та неживій природі»
ld -> Бабуся називає мене брат називає мене сестра
ld -> Наукових праць
ld -> Основний напрямок
ld -> Методичні рекомендації для 5 класу з української мови та літератури, світової літератури, російської мови Для учнів
ld -> Методичні рекомендації до проведення Першого уроку 2013-2014 навчального року для учнів молодшого шкільного віку
ld -> Homines, dum docent, discunt. Люди, навчаючи, вчаться
ld -> Комунальний заклад “Обласна бібліотека для дітей Черкаської обласної ради Шевченківські лауреати в галузі літератури – наші земляки Біобібліографічний вісник для юних книголюбів віком від 12 до 14 років Черкаси, 2012
ld -> Тема уроку Тема Барви землі (7 год)


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал