Розважальна гра «зоряний час» 5-й клас Ведучий 1



Скачати 420,2 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації16.12.2016
Розмір420,2 Kb.
  1   2
РОЗВАЖАЛЬНА ГРА «ЗОРЯНИЙ ЧАС»

5-й клас

Ведучий 1. Вітаю вас, друзі, на біологічній грі «Зоряний час».

Ведучий 2. У нашій школі починається тиждень біології. І хоча ви ще не вивчаєте цей предмет, але всі знаєте і любите живу природу. А біологія — це наука про всі живі організми.

Ведучий 1. Чому лимон кислий, а персик солод­кий? Чому птахи восени відлітають у теплі краї? Чому листя жовтіє, а плоди опадають? Чому риба живе у воді, а птахи літають? Про все це і ще багато про що ви дізнаєтеся, вивчаючи біологію в 6—11-х класах.

Ведучий 2. Однак ви вже маєте певні знання про рослини і тварин, які й допоможуть вам стати учас­никами нашої гри, а можливо, й перемогти.

Ведучий 1. Тож успіхів вам! Починаємо.

У грі візьмуть участь Гучнів. Спочатку ми про­ведемо відбір гравців.

Ведучий 2. Для цього пропонуємо вам загадки. Хто перший відгадає, той і стає учасником гри.

Ведучий 1.

  1. Хто двічі народжується, а лише раз помирає? (Птах: яйце та курча.)

  1. В'ється вірьовка, на кінці — головка. (Змія.)

  1. З рогами, а не бик, доять, а не корова, кору здирає, а кошиків не плете.

(Коза.)

  1. Плавала, купалася, сухою зосталася. (Качка, гуска.)

  2. Ці лісові мешканці — умілі будівельники, усією артіллю будують собі

житло. (Мурахи.)

  1. Яка тварина є найбільшою на Землі? (Кит.)

  2. У воді водиться, з хвостом родиться, а як підростає, то хвіст відпадає. (Жаба.)

Резервні запитання

  1. Всі ми в шапочках-брилях заховались під кущі, а як вийдемо на шлях — зразу

будемо в борщі. (Гриби.)

  1. Який птах є найбільшим на Землі? (Страус.)


Ведучий 2. Отже, відбірковий тур закінчився, і ми маємо 7 гравців. Давайте з ними познайомимося ближче.

Ведучий 1. Наш перший конкурс покаже, на­скільки добре ви знаєте тваринний світ. Вам про­понується 7 фотокарток різних тварин.

Ми зачитуємо характеристику тварини, а ви зна­ходите фото-відповідь і називаєте номер, підніма­ючи картку з відповідною цифрою.



Ведучий 2. Той, хто дає правильну відповідь, пе­ресувається на крок уперед. Картка піднімається один раз, змінювати відповідь не дозволяється.

Отже, будьте уважні, починаємо перший кон­курс.

  1. Ці птахи великі, красиві, граційні. Вони стали персонажами багатьох казок. В одних вони служать темним силам, а в інших допомагають позитивним героям. Птахи мають надзвичайно щільний пір'я­ний покрив. (Лебеді.)

  2. А ці тварини є рекордсменами за швидкістю пересування. Вони здатні бігати (хоч і не недовго) із швидкістю 120 км/год. Хижі тварини. (Гепарди.)

  3. Ці тварини вважаються найближчими родичами людини. Вони вміють сміятися, гніватися і навіть хворіють на ті самі хвороби, що й людина.
    (Мавпи.)

  4. Ці тварини великі й сильні, у висоту досяга­ють 2 м, дуже витривалі. їх використовують у пус­телі для перевезення вантажів на великі відстані.
    (Верблюди.)

  5. Це привабливі, незвичайні птахи. Вони завжди живуть великими групами і є близькими родичами лелек. Зустрічаються на узбережжі Південної Аме­рики та на далеких Галапагоських островах. (Фламінго.)

  6. У назві якої тварини, що є другом людини, наявне слово «абрикосовий»? (Абрикосовий пудель.)

Ведучий 1. Другий конкурс виявить ваші знання про рослинний світ. Ви почуєте характеристики рослини, і підніматемите картки із цифрами, які відповідають номеру фото-відповіді.

1. Цю рослину називають лілією. Вона декора­тивна та прикрашає квітники і домашніх, і ботаніч­них садів. (Лілія.)

2. Ці квіткові рослини найпершими з'являються з-під снігу навесні й першими зацвітають. (Підсніжники.)

  1. Ця рослина слугує прикрасою лісів і парків. Її стебла мають незвичайне забарвлення. (Береза.)

  2. Ці квіткові рослини є одними з найпоширеніших у нашій місцевості. Зацвітають вони в травні, виростають із цибулинок. На стеблі — по одній
    квітці. (Тюльпани.)

  3. Ця рослина — мешканець пустель. Вона пристосувалася до високих температур завдяки широ­кому, м'ясистому, укритому воскоподібною речовиною стеблу. А от листків ця рослина не має, бо замість них... Здогадайтеся самі. (Кактус.)

  4. Квітки цих рослин — великі й красиві — зацвітають наприкінці літа. На одному стеблі розміщу­ються в ряд кілька квіток і пуп'янків. (Гладіолуси.)

Ведучий 2. За результатами перших двох кон­курсів переможцями стали..., і саме вони продов­жать подальшу боротьбу за перемогу.

Ведучий 1. Завдання нашого третього конкурсу таке: за три хвилини вам необхідно якомога повніше описати одну із запропонованих вам тварин (на вибір 4—5 фотокарток). Наприклад: білка — неве­лика лісова тварина, має руде забарвлення, її хвіст пухнастий і красивий, білка живе в дуплах і їсть го­ріхи. Під час оцінювання враховуватимуться повно­та і лаконічність вашого опису, правильність ви­словлених думок. Ви маєте три хвилини.

Ведучий 2. А для глядачів проведемо інший кон­курс. Ось десять букв, користуючись якими, ви по­винні скласти якомога довше слово. Букви не мож­на повторювати в слові.

Букви: АОЕСКЛФНМ.



Ведучий 1. Переможцем конкурсу для глядачів став....

Ведучий 2. А тепер послухаємо наших учасників і надамо слово журі.

Ведучий 1. Двоє учасників вийшли у фінал. Про­ведемо останній конкурс. Використавши букви за­пропонованого вам слова, за хвилину складіть яко­мога більше слів.

Слово: ХРИЗАНТЕМА.



Ведучий 2. А для глядачів пропонуємо загадки:

Дивний звірок, круглий, мов клубок,



Голки стирчать — спробуй узять. {їжак.)

Влітку любить він гуляти, а зимою — в лігві спа­ти.

Як зачує він весну — прокидається від сну. (Ведмідь.)

Хто на собі хатку носить? (Равлик, черепаха.)

У якої тварини найдовша шия? (Жираф.)

Яка пташка найменша? (Колібрі.)

Ведучий 1. Тепер слухаємо наших учасників. (Учні читають по черзі по одному слову.)

Ведучий 2. Надаємо слово журі.

Ведучий 1. Отже, переможцем нашої гри став...

Привітаємо його! Кілька запитань до переможця.

Чи сподобалася тобі гра?

Чи важко було перемогти?



Ведучий 2. Дякуємо за увагу. До побачення!

2 день Хімічна казка

(беруть участь учні 9-го класу. Глядачі – учні 1-2, 5,6 класів)

Ведучий.

За далекими морями, за високими горами,

У країні Трьох Вітрів

Грізний жив король Агама.

Мав дружину Карахаму,

Доньку та ще й трьох синів.
Всі сини його сміливі, мов мальовані, красиві,

Дужі й сильні, як орли.

Кожен мав своє вже царство, сім'ю, щастя і багатство.



І далеко всі жили.
А от їх найменша доня, яку звали Карахоня,

Радістю батькам була.

Теж хороша і вродлива, але дуже вередлива

І без сліз жить не могла.

Принцеса.

Це життя мені набридло! Нецікавість так огидна!

Хочу сміху і розваг!

Король.

То покличу я артистів, циркачів, еквілібристів.

Чи нехай приїде маг?

Королева.

Чи прислати музикантів — в вас до співу є таланти?



Принцеса.

Ні, набридли всі мені. Хочу, хочу... Я не знаю! І ніяк не являю...

Щоб цікаво бігли дні!



Ведучий.

Королівські вірні слуги рознесли в усі округи

Короля такий наказ:

Король.

Хто принцесу зацікавить, чим завгодно, хто забавить —

Той отримає алмаз.

А хто буде розважати нам дитя без результату,

Покараємо того.

Буде мать клеймо невіри: на руках поріжем шкіру

Й з царства виженем його.

Ведучий.

Ось і перший розважальник (він в цирку якийсь начальник).



Розважальник І.

Ви мені дозвольте, леді, запросить сюди ведмедів.



Принцеса. Ні-і-і, не хочу-у-у!

Король. Покарать!

Ведучий.

І тоді його — невдаху — кат уже повів до плахи



І стальним гострим ножем

На руці тавро поставив, ведмедів собі зоставив.

Й нема в царстві його вже.

(Рука змазується розчином РеС13, ніж — КSСN і «кат» робить «надріз».



Fе3+ + 3SСN- = Fе(SСN)3 — червоне забарвлення «кров».)

Ведучий.

Ось і другий розважальник — він комп'ютерний начальник.



Розважальник 2.О, дозвольте показать вам нову приставку «Денді».

Принцеса. Ні-і-і, не хочу-у-у!

Ведучий. Кричить леді.

Король. Що ж, цього теж покарать.

Ведучий.

Тепер й другого невдаху кат уже повів до плахи

І стальним гострим ножем

На руці клеймо поставив, «Денді» — гру собі зоставив.

Нема в царстві і цього вже.

І тоді в палац несміло, кланяючись так невміло,



Молодий юнак зайшов.

Хімік.

О, принцесо, хочу з вами поділитись чудесами,



Які в хімії знайшов.

Лиш дозвольте показати і про щось Вам розказати.

Знаю, певно, стане вам цікавіше в світі жити.

Й ви зумієте творити.

Лиш довіртесь чудесам.



Принцеса.

Що ж, показуй, що умієш, але знай, що пошкодуєш,

Не сподобавшись мені.

Накажу затаврувати! Або ні, життя забрати І спалити на вогні!



Хімік.

Ось погляньте-но сюди, як я вмію гарно



Молоко добуть з води (СаС12 + Na2СОз = 2NaС1 + СаСО3 білий)

Й воду мінеральну. (СаСО3 + 2НС1 = СаС12 + Н2О + СО2 газ)

А тепер з води вино (NaОН + фенолфталеїн)

Просто добуваю,



Доливаю розчин цей — (до попереднього розчину доливаємо Н2SО4)

Знову воду маю!



Ведучий.

Тут принцеса так зраділа, посміхнулась, просвітліла.

Підійшла до юнака.

Принцеса.

Знаєш, все це так чудово! Хочу дослідів я знову!

Я придумала таке:

Ти мене всього навчаєш, що із хімії сам знаєш,

Щоб уміла я також

Воду із водою злити, й молоко, й вино зробити,

Ще — добуть іскряний дощ!

Ведучий.

Де тут хлопцеві подітись? І він мусив залишатись

У палаці довгий час.

Принцеса.

Рік минув і вам дивитись, чи зуміла я навчитись

Досліди робить для вас.

(Під музику проводиться серія дослідів.)



1. СаСІ2 + Na2СО3 = 2NaС1 + СаСО3 — добування «молока» з води.

CO2



2 Na2СО3 + Н2SО4 = Na2SО4 + Н2СО3 Н2О — добування

«газованої води».



  1. NаОН + фенолфталеїн — добування «малинового вина».

  2. У попередній розчин додати НСІ — знебарвлення.

  1. Хустка, що не горить (змочену спочатку у воді, потім у спирті або ацетоні хустку підпалюють).

  2. Дим без вогню (НСІ (конц.) + NН4ОН (р-н 25%), хімічні склянки змочують цими розчинами і підносять один до одного).

  1. Вулкан (термічний розклад діамоній дихромату (NН4)2Сг207).

  1. Посиніння хустки (накрохмалена хустка поміщається в лег­кий розчин йоду).

  1. «Іскряний дощ» (горіння порошкоподібних Mg та Ре).



3 день

Хімія в поезії

Усний хімічний журнал

Усний хімічний журнал проводиться з викорис­танням трансляції виступів студентів технікуму. Журнал проводиться протягом 45 хвилин, в ху­дожню частину журналу ввійшли вірші, що відоб­ражають хімію в поезії.

В звичайній сірій буденності нам не вистачає по­етичного бачення світу. Інтеграція науки і мистец­тва — річ, здається, недосяжна, але це — одна із стежинок, по якій можна назавжди покинути без­плідний світ бездуховності. Уявіть собі заняття з хі­мії, що починаються з віршів. Перша хвилина тако­го заняття... Студенти чекають звичного — що вив­чили вдома, хто не підготувався до уроку, але вик­ладач мовчки вичікує, не наважуючись почати урок. І раптом — вірші.

Здається, що не існує віршів, які були б пов'язані з хімією, але це зовсім не так, багато поетів: Ломоносов, Брюсов, Маяковський, Щіпачов, Заболоцький, Вознесенський, Чивіліхін, Висоцький, Глазков, Сюллі-Прюдом створили цілу антологію хімії в поезії. Пер­шим з поетів XX ст., хто звернув увагу на хімію, був Андрій Білий:

Передо мною мир стоит

Мифологичвской проблемой:

Мне Менделеев говорит

Периодической системой,

Соединяет разум мой

Закони Бойля,

Ван-дер-Ваальса

Со снами веющего вальса,

С богами зреющею тьмой:

Я вижу огненное море

Кипящих веществом существ;

Сижу в дыму лабораторий

над размножением веществ;

Кристаллизуются растворы

Средь колб, горелок и реторт...

Степан Щіпачов:

ЧИТАЯ МЕНДЕЛЕЕВА



Другого ничего в природе нет

ни здесь, ни там, в космических глубинах:

все от песчинок малих до планет —

из элементов состоит единых,

Как формула, как график трудовой,

строй Менделеевской системы строгой

Вокруг тебя творится мир живой,

входи в него, вдыхай, руками трогай.

Есть просто газ легчайший водород,

есть просто кислород, а вместе это —

июньский дождь от всех своих щедрот,

сентябрьские туманы на рассветах.

Кипит железо, серебро, сурьма

и темно-бурые растворы брома,

и кажется вселенная сама

одной лабораторией огромной.

Тут мало оптикой поможешь глазу,

тут мысль пытливая всего верней.

Пылинку и увидишь — то не сразу —

глубины мирозданья скрыты в ней.

Будь то вода, что поле оросила,

будь то железо,медь или гранит —

все страшную космическую силу,

закованную в атомы хранит.
Арман Сюллі-Прюдом:

Взор химика питлив, ему порядок мил

Среди своих реторт, мензурок и приборов,

Таких загадочних для любопитних взоров,

Стремится он постичь капризи тайних сил,

Он многое из них уже установил

Следя за их игрой, учасник их раздоров

и скоро он велит, властитель зтих споров

признать и чтить закон, которьш он открьиі,

Завидую тебе, взискательний учений

Чьи зоркие глаза мир видят обнаженний,

Как в день творения исток всех прочих дней,

Веди же и меня в загадочное царство,

Я верю: только в нем отищется лекарство

От всех бесчисленньіх печалей и скорбей.
Валерій Брюсов:

Быть может, эти электроны —

Миры, где пять материков

Искусства, знанья, тайны, троны

И память сорока веков,

Еще, бить может, каждый атом,

Вселенная, где сто планет,

там все, что здесь, в объеме сжатом,

А также то, чего здесь нет.

Вашій увазі пропонувався цілий ряд віршів, прис­вячених хімії та хімічним відкриттям, і найвизначні­ша ода Апдайка — «Танці твердих тіл».
Все знают: мир из атомов построен,

но был не прост познанья долгий путь,

сперва алхимики прошли неровным строем,

Пытаясь вглубь металлов заглянуть,

чтоб в золото расплавить Соль и Ртуть

И непокорный вековым канонам

Лавуазье покончил с Флогистоном

И дал дорогу газовым законам,

Раскрыв реакций истинную суть.

Но в крепость Кристаллической структуры

Закрыт был ход и не было ключей,

Покуда не проник сквозь амбразуры

Туда пучок Рентгеновских лучей,

И странный бал открылся для очей:

Четверки собирая для Кадрили,

Там Углерод и Кремний рядом плыли,

Кружа в водовороте ионной пыли,

Где каждый Ион был общий и ничей.

А как Металл — всех недр земных владыка,

Свет отражает и проводит ток?

Все Атомы от мала до велика

Часть Электронам отдают в оброк,

И общий образуется поток,

Который, словно Облако, бесплодно,

Вдоль Поля устремляется охотно

Сквозь ионы, упакованные плотно,

Как шарики пинг-понга в коробок.

Керамика царица Хрупкой Глины

Со всей своей родней пришла на бал.

У них у всех, от Шпата до Рубина,

Ионной связью Кислород связал,

С такой судьбой смирившийся Металл.

По этой удивительной причине

В Керамике, и в Кварце, и в Рубине

Свободных Электронов нет в помине,

И им не страшен никакой накал.

А Принц Стекло, Керамикой рожденный,

Кристально чист, хоть вовсе не Кристалл.

Его зеркальной гладью отраженный

Мгновенно бы Нарцисс себя узнал,

Но физик его Хаосом назвал.

Да, Хаос есть и в Связях Ковалентных,

И в бесконечных Полимерных лентах,

В их вычурно сплетенных компонентах,

Построенных в торжественный Хорал.

Затем мы входим в зону биосферы,

Мы к Черепу идем от Черепка,

Нас в царство Жизни вводят Полимеры —

К проблемам Пластика и синтезу Белка,

И к откровенным тайнам ДНК.

Закончен синтез Полиизопрена,

Мы близко подошли к разгадке Гена,

Но может кость создать из Коллагена

Одна Природа мудрая пока.

А как должна вести себя решетка,

Когда тепло по ней несет волна?

С NkT звучит, конечно, четко,

Но формула, по сути, не верна,

Энергию не выразит она,

Лишь с помощью Дебаевских Фотонов

В едином ритме Квантовых Законов,

Аморфных тел и прискорбью, не тронув,

Теория Кристаллов создана.

Свободный Электрон нам обещает

Раскрыть секреты свойств Проводника:

Как в проводник Германий превращает

Ничтожная добавка Мышьяка

Как ток остановить наверняка,

Как охлажденье току помогает,

Как «Допинг» Ферми уровни меняет,

И как Кристалл на это отвечает,

Когда Температура в нем низка.

Нет совершенства полного в Природе,

Несовершенны Твердые Тела.

Там Атомы кочуют на свободе:

Их никакая сила не смогла

Затиснуть в три Магических Числа.

Там Электроны с Дырками попарно

F-центры возбуждают лучезарно,

Там трещины скрываются коварно

За гладкой напряженностью Стекла.

А Солнца белый луч отнюдь не белый:

Как Радуга раскрашен белый свет,

И каждый Элемент решает смело,

Как выбрать лишь ему присущий цвет,

На все другие наложив запрет.

Хлориду Калия — е — минус дарит синий,

Малиновым бывает Хром в Рубине,

И сочетанье из Спектральных линий

Определяет дальний свет Планет.

Ферромагнитных свойств ясна причина —

Непарный Электрон в них виноват:

Все атомы по направленью Спина,

Глядящего вперед или назад,

Построены, как войско на парад.

Во Внешнем Поле, разрушая Стены,

Сливаются соседние Домены.

Так создает Гармонию Вселенной

Ничтожных Сил суммарный результат.
Леонід Мартинов задумливо визначає:

«Что делается в механике,

И в химии, и в биологии, —

Об этом знают лишь избранники,

Но, в общем, пользуются многие...»
Тему «Лірики і хімії» не вичерпано. Адже в кожній xiмічній теорії або відкритті, як це не дивно, міститься поетичний початок. Хімік навіть в речовині, що досліджує, повинен бачити красу — досконалicть будови, симетрію, гармонію.

Ми лише трохи заглянули в таємничий храм icтинної науки, де поезія окрилює нас, а наука вселяє в наші серця впевненість.

4 день
У СВІТІ РОСЛИН. Брейн-ринг


Каталог: urok
urok -> Відділ освіти броварської районної державної адміністрації методичний кабінет екологічне виховання
urok -> О. П. Глазова н. М. Дика рідна мова плани-конспекти уроків 5 клас Перший семестр до читачів
urok -> «Подорож осіннім лісом»
urok -> Ввічливість. Звук [ў] О. Т. Тихонова учитель вищої категорії, сзш №12 I–iii ступенів, м. Сєвєродонецьк, Луганської області
urok -> Урок я хочу розпочати такими рядками: «Дякую Богу, що дав мені народитися українцем»
urok -> Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
urok -> Конкурсу «Учитель року -2007», переможець конкурсу «Людина року 2007» ( номінація «Вчитель року»),переможець
urok -> Закріплення знань про вживання апострофа
urok -> Урок читання «У світі казки чарівної»


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал