Розподільний диктант. Слова з є, ю, я



Скачати 65,14 Kb.
Дата конвертації08.12.2016
Розмір65,14 Kb.
Розподільний диктант.

Слова з є, ю, я записати у дві колонки: у першу — слова, в яких ці букви позначають два звуки, у другу — один звук і м'якість попереднього приголосного.

Знання, юність, єдність, синє, любов, явір, яскравий, вітання, майбутнє, поєднати, сюди, розповідаю, яблуко, вороння.



Прочитати звуковий запис слів. Записати слова буквами.

[йаблун'а], [йагн'а], [йун'], [йашчиек], [зйіжджати], [зйасу-ван':а], [з'аблиек], [с'айати], [здоровйа], [суз'ірйа], [бурйан], [пойас-неин':а], [приейеднан':а].



Фонетичний диктант.

Записати речення фонетичною транскрипцією.

Є у кожної дитини матінка єдина (Л. Полтава). Заздрю я бджо­лі найбільше в світі (П. Воронько).


Гаї шумлять — я слухаю (П. Тичина). Єнот сміявся з бегемо­та, що бегемот не знає ноти (Є. Гуцало).

Подані слова записати в алфавітному порядку, позначити в кожному місце наголосу. Пояснити, чому необхідно знати алфавіт.

Помилка, олень, читання, олениця, дефіс, апостроф, опоясати, котрий, мабуть, одежина, запитання.



Тестування

1. Фонетика вивчає:

а) знаки письма;

б) значущі частини слова;

в) звуки мовлення.

Записати фонетичною транскрипцією слово з трьох звуків. (Напр.: [т'ш'], [н'іч], [с'ім].)

2. Графіка вивчає:

а) знаки письма;

б) звуки мовлення;

в) стилі мовлення.

Записали слово, в якому кількість букв і звуків не збігається. (Напр.: день, яр, щиро.)

3. Український алфавіт включає:

а) 30 букв;

б) 32 букви;

в) 33 букви.

Будь-яких п'ять слів записати в алфавітному порядку.

4. Приголосні звуки поділяються на дзвінкі та глухі:

а) відповідно до їх можливості поєднуватись між собою;

б) відповідно до участі голосу або голосу й шуму у їхньому
творенні;

в) за активністю вживання в мовленні.

Дібрати й записати два слова, що починаються на дзвінкий, та два слова, що починаються на глухий приголосний.

5. У слові щука:

а) два голосних і два приголосних звуки;

б) один голосний і три приголосних;

в) два голосних і три приголосних.

Дібрати і записати три слова з буквою, яка завжди позначає два звуки. (Напр.: їжак, щока, площа.)


II варіант

1. Словосполучення складається:

а) з двох рівноправних слів;

б) з головного й залежного слова;

в) з поєднання слів самостійної та службової частин мови.
Скласти й записати словосполучення дієслово -> прислівник.

(Напр.: читати виразно; писати грамотно.)

2. Речення:

а) виражає закінчену думку;

б) поєднує в собі два слова: головне і залежне;

в) називає предмет, явище або процес.

Скласти й записати поширене речення, підкреслити в ньому всі члени речення.

3. За метою висловлювання речення бувають:

а) розповідні, питальні, окличні;

б) розповідні, спонукальні, окличні;

в) розповідні, питальні, спонукальні.

Скласти (пригадати) й записати спонукальне речення. (Напр.: Будь не примітливий, а привітливий (Нар. творч.).)

4. Граматична основа речення складається:

а) з головних членів речення: підмета і присудка;

б) з Одного головного і одного другорядного члена речення;

в) з другорядних членів речення, найбільш важливих для розуміння змісту речення. Скласти й записати речення, підкреслити в ньому граматичну основу.

5. Додатком у реченні На сопілці соловейком виграва Іванко
(П. Зуб)
є слово:

а) Іванко;

б) на сопілці;

в) соловейком.

Скласти й записати речення за схемою: означення — підмет — присудок — обставина. (Напр.: Білесенькі сніжиночки спустилися згори.)

6. Словосполученням є таке поєднання слів:

а) опадає листя;

б) берези і липи;

в) улюблена пора року.
Скласти й записати непоширене словосполучення із словом співати. (Напр.: співати колядку.)

ІІІ варіант

1. Непоширеним є словосполучення, яке:

а) складається з двох самостійних слів;

б) складається з трьох і більше самостійних слів;

в) складається не менш як з чотирьох самостійних слів.
Скласти й записати непоширене словосполучення. (Напр.: дотепне слово; дісталися швидко.)

2. Головні члени речення — це:

а) підмет і додаток;

б) підмет і присудок;

в) присудок і обставина,

Скласти й записати поширене речення, підкреслити в ньому головні члени речення. (Жапр.: Вишиваю вишиваночку я для брати­ка Іваночка (В. Гринько).)

3. Складений іменний присудок складається:

а) з двох дієслів — неозначеної форми дієслова і змінюваного допоміжного дієслова (вмію вишивати);

б) з іменної частини (іменника, прикметника, займенника)
і допоміжного дієслова-зв'язки (стану лікарем); ^

в) з одного слова.

Скласти (пригадати) й записати речення із складеним іменним присудком. (Напр.: Рік був щасливий.)

4. Обставина — це:

а) головний член речення, що означає предмет і відповідає на питання хто? що?

б) другорядний член речення, що означає ознаки дії і відпо­відає на питання як? де? куди? звідки? коли? чому?

в) другорядний член речення, що означає ознаку предмета і відповідає на питання який? чий? котрий? Скласти (пригадати) й записати речення, в якому слово щедро виступало б обставиною. (Напр.: Де господар добре робить, там і по­ле щедро родить (Нар. творч.).)

5. Присудок у реченні Словом можна зцілити людину є:

а) складеним іменним;

б) складеним дієслівним;

в) простим.

Скласти й записати речення із складеним дієслівним присуд­ком, присудок підкреслити. (Напр.: Кожна українка може вишити гарний рушник.)




171


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка