Розбір іменника як частини мови



Сторінка1/2
Дата конвертації10.12.2016
Розмір0,52 Mb.
  1   2



Особистісно зорієнтований урок

6-клас




учитель – методист

Гвардійського НВК «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія»

Головко Л.І.

Тема: Розбір іменника як частини мови

Мета: організувати діяльність учнів по узагальненню, систематизації знань про іменник; допомогти учням за алгоритмом розбирати іменник як частину мови, ставити мету і планувати свою діяльність; сприяти розвитку словникового запасу, діалогічного мовлення; створити змістовні й організаційні умови для самостійної роботи учнів; допомогти школярам усвідомити необхідність збереження здоров’я

Цілі уроку

Учні повинні:

Знати: загальне значення іменника, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль, вивчені орфографічні правила.

Уміти: розпізнавати іменники, визначати їх граматичні ознаки, розбирати морфологічно, правильно використовувати в мовленні, знаходити й пояснювати вивчені орфограми, редагувати й рецензувати відповіді, робити висновки, доповнювати запропонований учителем перелік цілей уроку власними, оцінювати результати роботи (свої й однокласників)

Цінувати і зберігати здоров’я.

Випереджувальні завдання:

I рівень – виписати прислів’я про здоров’я;

II рівень – малюнки, реклама, антиреклама

III рівень - скласти вірші про здоров’я

IV рівень - дослідження – пошук матеріалу про лікарські рослини.

Тип уроку: урок узагальнення знань

Обладнання: таблиця «Знати, уміти, цінувати», технологічна карта «Змагання «із самим собою»» (щоденник динаміки та якості просування до успіху) алгоритм «Морфологічний розбір іменника», епіграфи до уроку, картки із системою орієнтирів «Я вже знаю», таблиці позначок, аутотренінга, сенкани до тем, індивідуальні різнорівневі картки, «Редакційний кошик» із завданням для груп, кросворди, мікрофон.

Метод проведення: інтерактивна навчальна діяльність як форма особистісно зорієнтованої технології навчання.

Оформлення дошки: тема, епіграфи, таблиці позначок й недописані цілі уроку:

Після проведення цього уроку ми повинні:

Знати: загальне значення…, його… ознаки, …роль, вивчені… правила.

Уміти: розпізнавати…, визначати їх… ознаки, розбирати…, правильно використовувати в…, знаходити й пояснювати вивчені…, тучителем перелік… уроку власними, оцінювати результати… (свої й однокласників)

Цінувати і зберігати…

На партах проект плану уроку

План уроку

1. Визначення емоційного настрою (учні малюють в технологічних картках свою тривогу і знищують її) (1 хв).

2. Оголошення концепту теми (2 хв)

3. З`ясування учнівських очікувань (1 хв)

4. Цілевизначення, планування роботи (3 хв)

5. Мотивація діяльності (1 хв)

6. Ситуативне дослідження (5 хв)

7. Робота в групах (20 хв: 5 хв * 4)

8. Узагальнення знань. Індивідуальна робота (6 хв)

9. Домашнє завдання (2 хв)

10. Рефлексія діяльності (4 хв)

ХІД УРОКУ

I Мотиваційний етап

1.Психологічна постанова щодо вивчення теми. Внутрішня мотивація навчально – розвивальної діяльності.


  • Доброго дня!

Погляньте один на одного і подаруйте посмішку. Візьміться за руки, відчуйте дотик тепла товариша і побажайте йому всього найкращого.

Да, «словом можна вбити і оживити, порадити й вилікувати, посіяти тривогу і безнадію і одухотворити, розсіяти сумнів і засмутити, викликати посмішку і сльози, породити віру в людину і зародити невіру…»

В. Сухомлинський

Слово – важлива одиниця мови. Слів безліч, але існують вони не хаотично, а об’єднані за певними ознаками в частини мови.

Чи ти задумувавсь, відкіль оті

У нашій мові злитки золоті?

Як намистини, диво калинове –

частини мови! Д. Білоус

2. З`ясування емоційного стану учнів, їх готовності до уроку (графічно:

- настрій прекрасний;

- гарний настрій;

- настрій не дуже гарний;

- повністю готовий до уроку;

- частково готовий

- не готовий до уроку
3. Оголошення концепту теми

- Яка наука вивчає частини мови?

- Які самостійні частини мови ви знаєте?

- Чому вони називаються самостійними?

- Які службові частини мови можете назвати?

- Граматичні категорії якої частини мови вивчили?

- Ознайомилися ви з цілями теми й запитаннями та завданнями для тематичної атестації? Чи є якісь доповнення, пропозиції, чи дописав хтось щось особисто для себе? (бесіда про цілевизначення)

4. З`ясування учнівських очікувань

- У нас сьогодні нова зустріч, а з ким, на вашу думку?

- Як і перед кожною зустріччю з новою людиною, ми чогось очікуємо. Спробуймо сформулювати нинішні очікування. Запишіть в зошити (озвучення очікувань – технологія «мікрофон»)

5. Цілевизначення, планування роботи

6. Мотивація діяльності



Ситуативне дослідження

(Входить у хустці з паличкою Іменник)



  • Дозвольте?

  • Просимо, заходьте.

  • Доброго дня Вам.

  • Доброго здоров’я.

  • Вдячна Вам, шановні, та з віком втратила здоров`я. Не цінувала, не зберігла. Поки була молода, не розуміла, що здоров’я – найбільший скарб.

Матінка Морфологія сказала, що моє здоров’я у ваших руках, тобто у ваших знаннях. Лише Ви зможете повернути його. Допоможіть, будь ласка.

Учитель: Допоможемо Іменнику?! А зробити це ми зможемо на уроці, і не одному, а за розкладом усього навчального дня: літератури, української мови, російської мови та валеології.

Досліджувати тему будемо трьома групами (див. додаток №1) Оберіть колір, який відповідає вашому настрою, поясніть чому й отримайте завдання з «Редакційного кошика» - складові здоров’я. Із поданих букв складіть слово – це й буде назвою вашої команди

1) а;а;я;д;к;з;р (зарядка);

2) о;р;т;с;п (спорт);

3) і;і;є;а;н;г;г (гігієна)

Зарядка, спорт, гігієна – основа нашого здоров’я. А що ще необхідно людині, щоб вона була здоровою?

(Пісня, посмішка…,квіти)

- Зверніть увагу що квіти у віночку Іменника безбарвні

Тож, назбираємо квіти – граматичні категорії для Іменника, тим самим повернемо силу й здоров’я.

А ваші відповіді на уроці – це барвисті квіти. Наше завдання – назбирати якнайбільше цих пелюсток і квітів, щоб змогли дати повну характеристику Іменнику як частини мови, назвати всі граматичні категорії, зробити морфологічний розбір.
Подивись: ще пустий кошик,

У ньому немає квітів

Зумій у пелюстки безголосі

Іменника життя влити.

Оберемо епіграф до уроку:

1.Здоров`я дорожче багатства.

2.Єдина краса, яку я знаю,- це здоров’я (Гейне).

3.Без здоров’я нема щастя.

Отож, рушаймо на урок за знаннями. А завуч слідкує, щоб розклад був складений за критеріями, що зберігають здоров`я.

Аутотренінг:



школяр


особистість творча

думаю, замислююся

хочу знати

7. Робота в групах



I урок – української літератури

Дзвоник

Дослідження – творче спостереження.



  • Прочитайте текст, визначте стиль, тип. У якому реченні висловлена головна думка?

Увечері я зачитався книжкою. І раптом мої очі почали злипатися, мов у них піску насипали. Я знову подивився на годинник. Його стрілка наблизилася до цифри дев`ять, коли я за звичаєм провалююсь у сон. І мій мозок нагадав мені про це.

Якщо я буду дотримуватись суворо розпорядку дня, моєму організму буде легко працювати, буду літати, мов на крилах, почуватиму себе здоровим і бадьорим.

  • Уявіть, що в реченнях немає іменників. Прочитайте. Чи зрозумілий текст? З`ясуйте, яка роль іменника в реченні.

  • Дослідити прийоми використання іменників у художньому стилі, їх емоційно - експресивну функцію. Назвати художні засоби

  • Підкресліть іменники як члени речення. Яка синтаксична роль іменників?

Що називаємо іменником?

(Вплітаємо квіти у вінок Іменника. Збираємо пелюстки у квітки).



Дзвоник. Перерва.

Розв`язання кросвордів. Назва істот і неістот.



ІІ Урок - українська мова.

Словник: здоров’я [здоровйа]

( рос. Здоровье)

1) Хто більше підбере спільнокореневих слів до сл. «здоров’я»?

Здоров’я, здоровий, здоров, оздоровити…

2) Знайди, поясни орфограму

Самодиктант на вживання апострофа (орф. № 18 -19) див. Додаток 2

М’язи, пюре, ін’єкція, бюлетень, пів’яблука, дит’ясла, п’ю…

3) Пошуково – вибіркова робота.

Робота з ПОМІЧЧЮ й табличкою позначок.

Порівняйте з 3 класом. Зробіть висновки.

Поставте позначки на полях таблиці. Заповніть таблицю ПОМІЧ.







Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал