Різноманітність і значення плодів



Скачати 119,44 Kb.
Дата конвертації22.02.2017
Розмір119,44 Kb.
ТипКонспект
Конспект уроку.

7клас
Тема: різноманітність і значення плодів.
Мета: формувати основні життєві компетентності учнів (комунікативну , пізнавальну , самоосвітню).Продовжити розвивати поняття про процеси життєдіяльності рослинного організму (розвиток плодів і насіння ); систематизувати знання учнів про різноманітність і значення плодів у природі та житті людини; виховувати в учнів бережне ставлення до плодів та насіння у природі.
Тип уроку: систематизація знань учнів.
Форма проведення : урок - гра.
Методи роботи: бесіда , робота з колекціями плодів, муляжами, таблицями, картками, підручником.
Основні поняття: плоди і насіння

різноманітність значення

у природі для людини

Епіграф: Я насмілюся стверджувати ,що з усіх знань це найкорисніше для нас знання – знання природи , її законів.

Ж.-Б. Ламарк.



Хід уроку.

І.Організаційний момент.

Формування психологічного настрою учнів (проведення тренінгу з метою об’єднання учнів для спільної роботи).

Учні повторюють за вчителем слова і дії.

В нашому класі всі друзі – я і ти, ти і я.

Посміхнись тому, хто зліва,

Посміхнись тому, хто справа,


Ми – одна сім’я.

В нашому класі всі друзі – я і ти , ти і я.

Обійми того , хто зліва,

Обійми того , хто справа,

Ми – одна сім’я.
ІІ. Актуалізація опорних знань.


  1. Гра «Перевертні»

Літери , подані на листках ,розмістіть так , щоб утворилося слово.

(Пелюстка, сережка, супліддя, тичинка, китиця, коробочка).




  1. Біологічна бліц - вікторина.

(За кожну правильну відповідь один жетон).

1.Яку будову має квітка?

2.Які процеси відбуваються у квітці?

3.Що таке запліднення?

4.Що таке плід?

5.Що таке оплодень?

6.Які типи плодів вам відомі?

7.Які плоди називають соковитими?

8. Які плоди називають сухими?

9.Навести приклади соковитих плодів.

10.Навести приклади сухих плодів.
3.Розвязування кросворду.

Кожна команда отримує індивідуальне завдання.



Кросворд «Плоди та насіння» №1.





1













2



















3

























4
















5































6






















7

























8



















1.Сухий плід квасолі.(біб) .

2.Однонасінний плід ліщини(горіх).

3.Овочева рослина , плід якої стручок (капуста) .

4.Надземна частина рослини, що несе листки та бруньки.(пагін).

5.Видозмінені стінки зав’язі (оплодень).

6.Плід соняшника (насіння).

7.Плоди, які мають соковитий оплодень.(кістянка).

8.Розширена нижня частина маточки(завязь).



Кросворд «Плоди та насіння» №2.




1













2






















3

























4































5

























6






















7




























8



















1.Рослина ,яка має плід коробочку.(мак)

2.Дерево з пахучими білими квітками, плід якого біб.(акація)

3.Плід капусти.(головка)

4.Багатонасінний розкривний плід.(стручечок)

5.одна з головних частин квітки.(маточка)

6.Отруйна рослина, плід якої коробочка.(дурман)

7.Процес, що відбувається у квітці.(запилення)

8.Супліддя має… (ананас)
ІІІ. Систематизація знань.

1.Гра – аукціон «Магазин «Плоди».

Я- продавець , дістаю з кошика плоди , ви повинні їх купити:

- дати назву плода;

- вказати одно – чи багатонасінний;

- сухий чи соковитий;

- розкривний чи нерозкривний;

- довести його корисність.

І команда (кукурудза , горох , гарбуз)

ІІ команда(соняшник , квасоля , помідор)

Відповіді учнів.

Горох

Тип плоду- сухий

Розкривний

Багатонасінний

Біб

Цю рослину використовують для харчування . Це надзвичайно цінний продукт харчування . У ньому багато білка й вуглеводів та незамінних амінокислот ,особливо метіоніну. Особливо важливий горох у лікувальному харчуванні. Відвар з його насіння має сильні сечогінні властивості й сприяє виведенню солей з організму в разі сечокам’яної хвороби. А страви з гороху корисні для хворих на серце.



Широко використовують суміші з гороху в косметиці для масок.

Від таких масок шкіра обличчя стає ніжною , пружною , на ній розгладжується зморшки й зникають пігментні плями.


Кукурудза

Тип плоду – сухий

Нерозкривний

Зернівка

Багатонасінний

Кукурудзу – цінна харчова, технічна, кормова, лікарська культура.

В її зерні багато крохмалю, жиру , білка, великий набір вітамінів групи В. нерафіновану кукурудзяну олію рекомендують як допоміжний дієтичний засіб для профілактики і лікування атеросклерозу, ожиріння , хвороб печінки , цукрового діабету.

З відходів кукурудзи виготовляють глютамінову кислоту , якою лікують захворювання центральної нервової системи: епілепсію, психози, депресії, поліомієліту.



Гарбуз

Тип плоду – соковитий

Гарбузина

Багатонасінний

Гарбуз дуже корисний і смачний овоч, багатий на каротин та вітамін Д, який посилює життєдіяльність і прискорює ріст. Сік гарбуза вживають для профілактики недокрів’я та атеросклерозу. Корисний у разі хвороб печінки і нирок. Він хороший регулятор травлення. Корисний людям із захворюваннями серцево- судинної системи. Гарбузове насіння здавна використовують у народній медицині проти глистів. В Індії гарбуз використовують для лікування туберкульозу.

Квасоля

Тип плоду – сухий

Розкривний

Біб


Багатонасінний

Квасолю здавна використовували в українській кухні для приготування борщів , вінегретів, приправ до м’ясних страв.

Квасоля – високобілкова культура , вона багата на незамінні амінокислоти . дуже важливі для організму людини. Це справжня комора мінеральних сполук. Значне місце квасолі відводиться в дієтичному харчуванні. Лікують гастрити , цукровий діабет, та інші захворювання.

У народній медицині використовують як ранозагойний засіб та для лікування деяких шкірних хвороб, гіпертонії, хронічного ревматизму.

Квасолеві маски омолоджують шкіру. Вона стає пружною та рум’яною.

Соняшник

Тип плоду- сухий

Багатонасінний

Нерозкривний

Сім’янка

У соняшнику містяться велика кількість вітамінів, він багатий на макро- і мікроелементи . Насіння соняшника належить до найбільших джерел вітаміну В6 (піридоксин). Вітамін В6 може виступати болезаспокійливим засобом під час невралгічних болей, артритів. Із соняшникового насіння – одержують олію . Вона не тільки має високу харчову цінність і широко використовують для приготування їжі, а як лікувальний засіб. В народній медицині в минулому використовували спиртову настоянку жовтих пелюсток та листків соняшника для збудження апетиту.



Помідор

Тип плоду – соковитий

Ягода

Багатонасінний



Помідори багаті на вітаміни. У них особливо високий уміст вітаміну С, у своєму складі мають глюкозу, фруктозу, сахарозу, органічні кислоти (яблучну, лимонну, щавлеву та винну).

Плоди помідорів містять чимало флавоноїдів, які є хорошим проти склеротичним засобом. Вони знижують уміст холестерину в крові , запобігають жировому переродженню печінки, підвищують імунітет організму, сприяють утворенню в крові гемоглобіну. Дуже корисний і має лікувальні властивості сік з помідорів. Помідори використовують і в косметології для підвищення тонусу шкіри обличчя , для розгладжування зморшок, відбілювання пігментних потемнінь і для масажу.


2.Гра «Розбери плоди».

На столі плоди , малюнки , муляжі плодів.

Завдання: хто швидше правильно розбере плоди за типами ,той виграє.

Сухі(коробочка, горох, квасоля, кукурудза, соняшник, каштани)

Соковиті(виноград, муляж гарбуза, яблука, груша, ківі. лимон . апельсин).
3.Гра «Добери пару».

Я називаю рослину , ви повинні назвати її плід . Команда , яка відповіла першою, має право ставити питання класу. І так по черзі – одні називають плід , інші – рослину, на якій він утворюється і навпаки.


4.Гра «Дозрівання плодів».

На картках зображення фруктів: вишні, абрикос , яблука, полуниці, сливи, ліщина.

Завдання: розмістити назви плодів у порядку достигання.(полуниці-абрикос-вишні-сливи-яблука-ліщина)
5.Значення плодів.

Завдання: перед вами листки з написом значення плодів. Ви повинні знайти «свою опору» для значення плодів.




Значення плодів


Їжа для людини

Естетичне значення

Корм для тварин

Сировина для харчової, хімічної, медичної, парфумерної галузей промисловості


6.Вікторина «У бабусі на городі».
1. Не кінь, не віл, а прив’язаний.(Гарбуз).

2.Червоний Макар по полю скакав,

А в борщ попав. (перець)

3.Що на нашому городі

Стає першим у природі.

Виростає щодоби,

Як у лісі ті гриби.(огірки)

4.Мій кожух зелений,

А серце – мов кумач,

На смак, як цукор, солодкий,

А сам схожий на м’яч .(кавун)

5.У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.(калина)

6.Живе один батько, тисячі синів має.

Всім шапки справляє, а собі не придбає. (дуб і жолуді)
ІV.Підсумок уроку.

Оцінювання знань учнів.



Лист оцінювання.

№ п/п

Назва етапу уроку-гри

Команда І

Команда ІІ






Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал