Регулювання дорожнього руху регулювальником. Проїзд перехресть на яких рух регулюється регулювальником



Сторінка1/18
Дата конвертації25.12.2016
Розмір2,05 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   18
10 клас.
Тема: Регулювання дорожнього руху регулювальником. Проїзд перехресть на яких рух регулюється регулювальником.
Мета: Засвоїти знання про регулювання дорожнього руху регулювальником; оволодіти прийомами регулювання дорожнього руху, набути вміння розпізнавати жести регулювальника. Розвивати наочно-образне мислення, зорову та слухову пам'ять; концентрацію і переключення уваги. Виховувати раціональність, дисциплінованість, відповідальність, комунікативність. Формувати інтерес до професії водія, дати уявлення про професію інспектора дорожнього руху.
Методи: Розповідь, мозкова атака, пояснення, ілюстрація, демонстрація, інструктування, особистий показ, бесіда, усне опитування, тестування, зауваження.
Обладнання та матеріали: Стенд «Жести регулювальника», макет перехресть міста, жезл регулювальника.
Наочні посібники та дидактичні матеріали: схема перехресть на дошці, плакати «Регулювання дорожнього руху», комп’ютер, дидактичні матеріали: тести для перевірки знань, опорні конспекти, картки-завдання для закріплення знань, тести для перевірки закріплення знань.
Тип заняття. Комбінований. Пояснення нового матеріалу, закріплення знань та навичок.
ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент. Привітання учнів і вчителя. Перевірка присутніх. Перевірка готовності учнів до заняття. Перевірка готовності кабінету до заняття.




  1. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

    1. Нагадую, що на попередньому занятті учні вивчили: Тему «Регулювання дорожнього руху за допомогою світлофорів».

    2. Нагадую, що учні повинні були вивчити пункт 8.7 «Правил дорожнього руху».

    3. Прошу учнів пригадати де вони і в з якими видами світлофорів зустрічалися в життєвих ситуаціях.

    4. Використовую метод усного опитування задаю питання.

  • Розкажіть для чого служать світлофори?

  • Які кольори використовуються в світлофорах?

  • Що може бути зображено на світлофорах?

  • Як світлофори діляться по розташуванню сигналів?

  • Яке значення мають сигнали світлофора?

  • Розкрийте значення сигналів реверсивного світлофора?

  • Який світлофор використовується для регулювання руху трамваїв?

Паралельно проводжу тестування по темі «Регулювання дорожнього руху світлофорами». (Додаток 1).


  1. Мотивація пізнавальної діяльності учнів. Повідомляю тему, учні записують у зошиті. Методом рефлексії знайомлю учнів з навчальною та розвиваючою задачами, пояснюю їх роботу на занятті. Набуті знання та уміння їм знадобляться при виконанні навчального водіння. У дорослому житті учні зможуть застосовувати ці уміння у професійній діяльності.




  1. Повідомлення теоретичного матеріалу.

При викладенні нового матеріалу використовую повторення в різних формах однієї інформації, щоб працювали зорові, слухові і рефлекторні аспекти.
Необхідність регулювання руху по дорогах транспортних засобів і пішоходів виникла ще на зорі автомобілебудування. У міру розвитку транспортних засобів і збільшення швидкостей їх руху порядок руху по дорогах все більш ускладнювався. В той же час разом з розвитком автомобілебудування розвивалися і засоби регулювання дорожнього руху.
Для пояснення нового матеріалу застосовую інтерактивний метод «Мозкової атаки».

Класу ставлю питання: що ви знаєте про регулювання дорожнього руху регулювальником?

Спочатку учні обговорюють поставлене питання по парам,

потім в групах по 5-6 чоловік.

Результати їхнього обговорення тезісно записуємо на дошці.

Записані тезиси на дошці обговорюємо.

Після обговорення учні отримують текст про регулювання дорожнього руху регулювальником. (Додаток 2)

Прочитавши текст учні проводять рефлексію (аналіз) по таким пунктам: + - додаткова інформація, - неправдива інформація, v- інформація яка співпала, ?- інформація яка зацікавила. Заповнюють таблицю.




+

-

v

?












При проведенні мозкової атаки потрібно придержуватися таких правил:



  • Записувати кожну ідею яка прийшла на думку.

  • Придумати як найбільше ідей.

  • Обговорювати, коректно, толерантно.

  • Обов’язковий принцип конфіденційності.

  • Не судити і не оцінювати не одну із ідей.


Ознайомлюю учнів з додатковими жестами регулювальника.

Регулювальник може подавати і інші сигнали, зрозумілі водіям і пішоходам.

При подачі регулювальником сигналу, що забороняє рух, водії повинні зупинитися:

• перед дорожньою розміткою 1.12 (стоп-лінія).

• дорожнім знаком 5.62 «Місце зупинки» (напис «СТОП» на білому фоні)

а якщо їх немає:

• не ближче 10 м до найближчої рейки перед залізничним переїздом

• перед світлофором

• перед пішохідним переходом

а якщо і вони відсутні і у всіх інших випадках - перед проїжджою частиною, що перетинається, не створюючи перешкод для руху пішоходів. Водії, які при піднятті регулювальником руки вгору, не можуть зупинити транспортний засіб в місці, передбаченому вищезгаданим пунктом, не удаючись до екстреного гальмування, можуть продовжити подальший рух за умови забезпечення безпеки дорожнього руху.


Робота по опорному конспекту.

Роздаю учням розроблений опорний конспект в якому вони повинні намалювати стрілками дозволені напрямки руху для всіх учасників дорожнього руху при вказаних жестах регулювальника. (Додаток 3).




  1. Закріплення теоретичного матеріалу .

    1. Методом бесіди проводжу опитування.

    2. Даю письмову роботу (картки завдання). (Додаток 4).

    3. Пропоную самостійну роботу. (Додаток 5).




  1. Підведення підсумків заняття. Виставляю і пояснюю оцінки. За допомогою рефлексії разом з учнями аналізую досягнення поставлених на початку занять задач. Називаю прізвище учнів які виявили високу відповідальність і дисциплінованість.




  1. Домашнє завдання. З використанням опорного конспекту вивчити конспект в зошиті і пункт 8.8 правил дорожнього руху.

Пояснювальна записка. Завдання в додатках 1 і 4 виконуються на бланках перевіряються по кодах. (Додаток 6). Інформація виділена жирним шрифтом синього кольору дається учням під запис в зошит.



Додаток 1.1

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   18


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка