Речення. Основні ознаки речення



Скачати 54,71 Kb.
Дата конвертації11.12.2016
Розмір54,71 Kb.
ТипУрок
Першотравневий райметодкабінет

Відкритий урок

на тему:

«Речення. Основні

ознаки речення»

Вчитель 2 класу

Бердянської зош І-ІІІ ст.

Полієвець Н.В.

2011 рік
Тема: Речення. Основні ознаки речення.
Мета: Формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає

закінчену думку;

розвивати увагу, вміння спостерігати і зіставляти мовні явища, робити висновки;

виховувати уважне ставлення до явищ природи, бережне ставлення до книг;

створювати на уроці ситуацію успіху.
Обладнання: підручники, зошити, сигнальні картки, малюнки, таблиця із загадкою.
Хід уроку

І. Організація класу. Привітання гостей.


ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Словниковий диктант

Україна, українець, диктант, заєць, учитель, вчитель, учителька, вчителька.

  1. Звуковий аналіз слова вчителька.

  • Ми закінчили вивчати тему «Текст». Дайте відповіді на запитання.

  • Що таке текст ?

  • Що можна дібрати до тексту ?

  • Яка будова тексту ?

  • Як починається кожна частина ?

  • Які бувають тексти ?

  • Що таке текст – розповідь ?

  • Що таке текст – опис ?

  • Що таке текст – міркування ?




  1. Гра «Світлофор» (червоний – текст-розповідь, жовтий – текст-опис, зелений – текст-міркування)

(Опис)

Котик Мурчик – наш голубчик. Лапки м’якенькі, зубки гостренькі, вушка чуткі, вуса довгі, шубка шовкова.



(Розповідь)

На даху спала кішка. Коло кішки сіла пташка. Пташко, не сиди близько. Кішки хитрі.



(Міркування)

Жив снігур. Захотілося йому до Сонця долетіти. Вирушив у дорогу. Подивилося Сонце на сміливця, здивувалося. Як посмів зимовий птах до небесного світила добратися! Виставило свої вогняні стріли. Запалило груди Снігурові. Не пустило вище. Тепер Снігурі до Сонця не літають. А на згадку про зустріч з ним червоні груди мають.


Фізкультхвилинка

Раз, два – всі присіли.

Потім вгору підлетіли.

Три, чотири – нахилились,

Зі струмочка гарно вмились.

П’ять, шість – всі веселі,

Крутимось на каруселі.

Сім, вісім – в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять, десять – відпочили

І за парти дружно сіли.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.


  1. Хвилинка каліграфії

со он це сонце

  • Сьогодні на уроці ми з вами розпочнемо вивчення нової теми, яка називається «Речення».

Прочитайте вірш

Сонце заходить.

Гори чорніють.

Пташечка тихне.

Поле німіє.

(Т.Г.Шевченко)

- Що сказано про сонце?

- Що сказано про гори?

- Що сказано про пташку?

- Що сказано про поле?

- На основі цього вірша давайте пригадаємо:

- З чого складається речення? (Зі слів)

- Як пишуться слова в реченні? (Окремо одне від одного)

- З якої букви пишеться перше слово в реченні?

- Що ставимо в кінці речення?

- Отже, ми з вами знаємо, що речення складається зі слів, які пишуться окремо одне від одного і що перше слово в реченні пишеться з великої букви.


ІV. Засвоєння нових знань.

  1. Вправа 116, сторінка 59 – читання речень «ланцюжком».

  • Скільки абзаців у тексті? (2)

  • Про що йдеться в кожному з них?

  • Спишіть друге речення (коментоване письмо на дошці).

  • Словникова робота.

Складіть усно речення зі словами вчителька і вчитель.

Віталій Іванович – вчитель фізкультури в нашій школі.

Наталя Вікторівна – моя вчителька.


  1. Вправа 117 стор. 59 – дослідницька робота.

  • Прочитай кожну групу слів.

  • Зіставте ці дві групи слів. Яка з них виражає закінчену думку?

  • Отож, що можна сказати про речення? (Речення виражає закінчену думку).

  1. Знайомство з правилом (стор. 59).

  2. Розумова розминка (таблиця).

  • Складіть загадку. (Вам розкаже всі пригоди, а сама мовчить із роду) (Книжка).

  • Яке слово є відгадкою до загадки?

  • Складіть речення зі словом книжка. (Книги потрібно берегти. Діти, читайте книги!)

Фізкультхвилинка для очей.


  1. Осмислення знань.

    1. Вправа 118 стор. 59-60 – самостійна робота з творчим завданням

  • Прочитай «ланцюжком», виділяючи паузою кожну закінчену думку.

  • Скільки речень у тексті? (4).

  • Прочитай і виконай самостійно 3 завдання вправи.

    1. Вправа 119, стор. 60

  • Прочитай. Скільки речень у цьому вірші? (3).

  • Чим відрізняються тексти вправ 118 і 119? До якої вправи ці малюнки? Чому?

  • Як ти розумієш речення Край неба палає?

  • Спишіть останнє речення.Поділіть слова для переносу: Соловейко со-ловейко, соло-вейко, соловей-ко. Сонце сон-це.

Фізкультхвилинка

Ми писали, ми трудились.

Наші пальчики втомились.

А щоб гарно нам писати

Треба пальці розім’яти.

1,2,3,4,5 –

Будем знову ми писать.

Відпочивши дружно враз,

Приступив до праці клас.


VІ. Узагальнення знань. Підсумок уроку.

  • З чого складається наше мовлення? (З речень).

  • Як відокремлюються речення одне від одного в усному мовленні (пауза) й на письмі (крапка)?

  • З якої букви пишеться перше слово в реченні?

  • Що ставимо в кінці речення?

  • Що виражає речення?

VІІ. Домашнє завдання:

правило, І гр. – вправа 120, стор. 60 – списати рядки, які є реченнями.

ІІ гр. – списати речення, які відповідають схемі І______ ___ .

ІІІ гр. – скласти казку про лісових мешканців, що готуються до зими.

VІІІ. Хвилинка відпочинку



  1. Гра «Покажи речення» (пити гаряче молоко, їсти морозиво, пришити ґудзик).

  2. Гра «Додай речення». Я люблю ...

  3. Гра «Кому і за що» Я хочу передати цю квітку ... за те, що він ...



Каталог: olderfiles
olderfiles -> Міський методичний кабінет екскурсія «Спостереження за осінніми змінами у живій та неживій природі»
olderfiles -> Наукових праць
olderfiles -> Державний стандарт початкової загальної освіти Згідно із Законом України «Про загальну середню освіту»
olderfiles -> Розділ ІІ. Наша зірочка Даша Бондарчук
olderfiles -> Історія держави І права України у 2-х томах том І
olderfiles -> Формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку народознавчими засобами 2010 р. Укладачі
olderfiles -> Першотравнева райдержадміністрація відділ освіти методичний кабінет
olderfiles -> Задача на спільну роботу. Мета: Забезпечити засвоєння учнями вміння розв’язувати задачі на спільну роботу
olderfiles -> Методичні рекомендації до організації і проведення уроків узагальнення і систематизації знань учнів на початок навчального року


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал