Реалізація прогресивних методів навчання райсвих Світлана Олександрівна, викладач пту-35



Скачати 32,83 Kb.
Дата конвертації28.12.2016
Розмір32,83 Kb.
РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОГРЕСИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ

Райсвих Світлана Олександрівна, викладач ПТУ-35,

м. Овруч, Житомирської обл.
Нехай заслужено пишаються своїми відкриттями вчені, нехай гордяться своїми патентами винахідники, нехай не без підстав вважають свою місію особливо вагомою медики, священики, державні діячі, але коли до класу заходить педагог і розпочинається священне дійство, ім’я якому урок, кермо планети і доля людства, його майбутнє – саме в руках учителя.

Будучи викладачем, я свої уроки намагаюся проводити так, щоб хоча б один з фрагментів уроку врізався у пам’ять учнів і вони могли його згадати і через тиждень, і через рік, і змогли розповісти це своїм учням. Тому моїм педагогічним кредо є «Пізнав сам - поділись та навчи інших». Все це спонукає мене до пошуку цікавих фактів, ілюстрацій, нових форм і прийомів роботи на уроках. Як і кожен викладач, який працює творчо, з натхненням, мені приємно бачити на уроці допитливі очі учнів, їхні підняті руки на проблемне питання, гору питань після уроку, коли після дзвоника вони не поспішають з класу.

Викладач повинен постійно всамодосконалюватись. Особливо в наш час. Викладач, що володіє комп’ютером, має унікальну можливість інтенсифікувати навчальний процес, зробити його більш наочним та динамічним. При цьому він економить час на підготовку до уроку, сили і засоби. І це не є примхою моди, це вже є потребою. Сучасний учень отримує великий обсяг наукової інформації поза школою, поза уроками. В той же час він, стає більш вимогливіший до подачі матеріалу. Крім того, використання інформаційних технологій стимулює інтерес та допитливість учнів. З огляду на це, розширились і складові навчального процесу – до традиційних (викладач, підручник, дошка) додався комп’ютер.

Для себе, як для викладача економічних дисциплін, у використанні інформаційних технологій я відкрила масу переваг. І хоч, як показала практика, підготовка до самого уроку з використанням комп’ютерних технологій, займає багато часу, я вже можу сказати з впевненістю – воно цього варте. А на уроці з використанням великої кількості роздаткового матеріалу за менший час встигаєш розкрити більше матеріалу, при цьому учні активно працюють на уроці і краще розуміють навіть найскладніший матеріал.

Працюючи вже стільки років в ПТУ, я розумію, щоб бути цікавою учням, потрібно завжди вчитися, постійно бути у творчому пошуку. При цьому потрібно поставити себе до рівня учня, його рівня сприйняття. Розкрити матеріал з його допомогою, зробити так, щоб він відчув себе значущою частинкою уроку. А з цього починається становлення Людини, коли учень (дитина) знає, що він потрібен не тільки рідним, а й ще комусь. В цьому вся робота викладача.

Моїм творчим кредо є реалізація прогресивних методів навчання, які можуть забезпечити високий рівень засвоєння учнями вивченого матеріалу; зробити так, щоб навчання для них не було тягарем, а диктувалось їх внутрішньою потребою і бажанням здобувати знання. Безперечним є той факт, що серед таких методів провідне місце займають інформаційні та телекомунікаційні технології. В той же час учень стає більш вимогливіший до подачі матеріалу. Тому проблемою, над якою я працюю, є «Використання можливостей ІКТ з метою підвищення ефективності уроку статистики».

Особливу увагу приділяю використанню на своїх уроках: інформаційно-комунікаційних технологій навчання (ІКТ) (створення презентацій, використання програмно-педагогічних засобів навчання (ППЗ), конструкторів уроків). Серед форм і методів навчання перевагу надаю таким, які формують в учня основи критичного мислення, а саме вміння мислити, відповідальність, формування самостійних суджень. Цьому сприяє використання інтерактивних методів і прийомів навчання : «мозковий штурм», «аукціон», «хвилина слави», творчі завдання, розгадування кросвордів, практичні роботи. Серед технологій навчання особливе місце в моїй практиці займає проектна діяльність. Дана форма роботи з учнями веде до активізації їх пізнавальної діяльності, розвитку творчого мислення, спонукає їх до самостійної пошукової роботи.

Чомусь останнім часом деякі викладачі не задоволені якістю загальноосвітньої підготовки учнів, їх слабкими знаннями. Викладачі часом відчувають сумніви щодо вибору стратегії педагогічної діяльності, коливаючись між інформативним (традиційним) і активним (проблемним) методами навчання. Тому вони, вважаючи що уроки, як форма навчання не завжди стимулюють пізнавальну діяльність учнів, починають використовувати нові, нетрадиційні форми навчання.



Таким чином, я можу сміливо стверджувати, що навіть економічні дисципліни, такі як: бухгалтерський облік, статистика, аналіз, можна донести до учня зовсім з іншим характером. Завжди можна зробити так, щоб учень зацікавився у вивченні певного предмета і вивчав його з захопленням. Це і є основною задачею кожного викладача, котрий хоче привити учням любов до знань і вміння використовувати ці знання в своїй майбутній професії. Ці знання людина пронесе с собою на протязі всього життя.
Каталог: user-files
user-files -> З досвіду роботи класного керівника
user-files -> Питання до обговорення
user-files -> Комплексне методичне забезпечення та ефективність його використання у навчальному процесі
user-files -> Індивідуалізація І диференціація навчання І їх роль у підвищенні якості навчально-виховного процесу
user-files -> Лабораторно-практичні заняття в сістемі професійної підготовки кваліфікованих робітників
user-files -> «Інноваційна професійно-технічна освіта: пошуки шляхів оновлення»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал