Прості і складні речовини. Метали і неметали



Скачати 176,99 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації05.12.2016
Розмір176,99 Kb.
ТипУрок
  1   2
Урок

Тема: Прості і складні речовини. Метали і неметали.

Мета: дати поняття про складні та прості речовини; формувати вміння орієнтуватися в термінах хімічної науки; визначати та класифікувати речовини за їх будовою, складом; аналізувати та систематизувати отриману інформацію.

Обладнання та матеріали: Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, зразки простих і складних речовин; інструктивні картки, матеріал для моделювання ( пластилінові кульки різних кольорів, дріт).

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи та прийоми: словесні: бесіда, розповідь;

наочний: демонстрація;

практичний: лабораторний дослід.
Хід уроку

І. Організаційний момент (психологічний настрій).

Добрий день, діти! Подивіться один на одного і посміхніться. Якщо ви будете більше посміхатися, то будете відчувати себе щасливими. Добрий настрій притягує вдачу.

Для того, щоб перевірити в якому настрої ви зараз перебуваєте, роздаю вам кожному три кольорових кружечки. Зелений колір означає піднесений стан, червоний – тривожний, оранжевий - стан зацікавлення, пізнання. Який у вас зараз настрій? (учні піднімають вгору і показують свої кружечки).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Повторимо й узагальнимо матеріал, що ви вивчали на попередніх уроках.



Фронтальна бесіда.

Навколо нас знаходиться велика кількість хімічних речовин з різними властивостями.



  1. Чому речовини розрізняються за властивостями? (тому, що мають різний склад).

  2. Чим утворені всі речовини? (атомами і молекулами).

  3. Що таке молекула? (молекула – найменша частинка речовини).

  4. Що таке атом? (атом – найменша, хімічно неподільна частинка речовини. Молекули складаються з атомів).

  5. Речовина й елемент мають однакові чи різні назви?

  6. Дайте визначення хімічного елемента? (вид атомів з певним зарядом ядра).


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Обмін думками. Подумайте, чому речовин чому речовин у багато разів більше, ніж елементів? (Узагальнення відповідей учнів).


IV. Вивчення нового матеріалу.

Учні на підставі знань про будову речовин знайомляться з розподілом речовин за складом.

План викладу нового матеріалу


  1. Історія появи класифікації речовин.

  2. Поняття про прості і складні речовини.

  3. Прості речовини метали і неметали.

  4. Виконання лабораторної роботи № 3 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.

Розповідь учителя.

  1. Історія появи класифікації речовин.

Зародження науки хімії – перші "алхіміки" ввели класифікацію: "Поняття про прості і складні речовини". Речовини за складом поділяються на прості і складні. Здатність атомів певного виду утворювати прості речовини й входити до складу інших речовин, утворених різними видами атомів (елементами), є причиною розмаїтості речовин, які оточують людину.

2. Поняття про прості і складні речовини.

Усі речовини можна поділити на дві великі групи залежно від того, які елементи входять до їхнього складу.(Учитель записує схему класифікації речовин, відзначає основні класи неорганічних сполук).


Речовини
Прості Складні

Метали Неметали Оксиди

Кислоти

Основи

Солі

(Учні розглядають схему і записують в зошит)

Вчитель.

  • Чим відрізняються прості речовини від складних? (Прості речовини складаються з атомів одного хімічного елемента, а складні з атомів різних хімічних елементів)

  • Наведіть приклади простих і складних речовин. (Учитель записує на дошці у два стовпчики приклади учнів, коригує відповіді)

  • У природі хімічні елементи зустрічаються у вигляді простих речовин чи складних? (І тих і інших)

  • А яких речовин більше у природі - простих чи складних? (Складних). Чому?


Організація роботи з пластиліном.

Вчитель. Робота в парах (за допомогою карток, які учитель роздає кожному учневі, вони повинні самостійно знайти свою пару і виконати отримане завдання)

Із пластилінових кульок однакових та різних кольорів моделюються молекули водню, кисню, води, метану (Н, О , НО, СН)

Учні приходять до висновку, що до складу молекул водню, кисню входять однакові види атомів. Такі речовини, як водень, кисень називаються простими. А до складу води, метану входять різні види атомів, тому вони називаються складними.

Для зручності вивчення речовин і спілкування хіміки домовилися позначати склад речовин спеціальними єдиними для всіх мов значками, що називаються символами. Ці значки, або символи хімічних елементів можна знайти у таблиці, що називається "Періодичною системою хімічних елементів"(увага на періодичну систему хімічних елементів).



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал