Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Економіка. 11 клас. Рівень стандарту, академічний рівень. К., 2010



Дата конвертації26.01.2017
Розмір58 Kb.
ТипПрограма
Методичні рекомендації щодо викладання економіки

у 2015/2016 навчальному році

Шкільний предмет «Економіка» має на меті сформувати в учнів базові знання з економічної науки, ознайомити їх з основними тенденціями розвитку економіки (науки і господарства) на сучасному етапі, сприяти вибору професії.

Вивчення економіки в школі має забезпечувати розвиток економічної культури, економічного мислення учнів, навчити їх критично мислити, самостійно набувати і застосовувати економічні знання, спостерігати і пояснювати сучасні економічні явища.

При викладанні економіки у 2015 – 2016 н.р. вчителям варто звернути увагу на якісне виконання державної програми з економіки та використання в роботі Листа Міністерства освіти і науки України від 11.06.2014 № 1/9-253 «Про структуру 2015/2016 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів.

У старшій школі у 2015-2016 н.р. економіка як навчальний предмет викладатиметься в 11 класах усіх профілів (окрім економічного) на рівні стандарту та академічному (1 година на тиждень). На профільному рівні викладання економіки передбачається у 10-11 класах економічного профілю (3 години на тиждень).

Чинні програми:

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Економіка. 11 клас. Рівень стандарту, академічний рівень. – К., 2010

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Економіка. 10-11 класи. Профільний рівень. К., 2010

Програми для профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах. Програми спецкурсів і факультативів. 10-11 класи. (Кам’янець-Подільський: Абетка-Нова, 2003, 2006)

Збірник програм з економіки для загальноосвітніх навчальних закладів (курси за вибором). Частина І. 10–11 (для 11 кл.), (видавництво «Аксіома», 2008)

Збірник програм з економіки для загальноосвітніх навчальних закладів (курси за вибором). Частина ІІ, (Аксіома, 2008)

Економіка. Програми курсів за вибором та факультативів. – К., 2010

Основи споживчих знань (Гільберг Т.Г., Капіруліна С. Л. , Довгань А. І. та ін.). (ЄС і ПРООН, 2008)

Програми позбавлені жорсткого поурочного поділу. Учитель має право довільно визначати кількість годин на вивчення тем.

Вивчення економіки у 2015/2016 навчальному році у загальноосвітніх навчальних закладах на рівні стандарту й академічному рівні має такі особливості:


  • навчальна дисципліна викладається у 11-х класах, програма розрахована на 35 годин, що охоплюють години вивчення матеріалу на уроках, включно з тими, які призначені для виконання практичних робіт, та резервний час;

  • програма включає чотири розділи: «Основи економічного життя суспільства», «Ринкова економіка», «Національна економіка як ціле», «Світова економіка», що охоплюють десять тем.

Для вивчення навчального предмета рекомендовано підручники:

«Економіка (рівень стандарту, академічний рівень), 11 клас» (автор Радіонова І. Ф. , видавництво «Аксіома», 2011).

«Економіка (рівень стандарту, академічний рівень), 11 клас» (автори Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т.І. ). – Харків: Ранок, 2011.

Підручники доповнюють інші методичні посібники, що значно розширюють можливості вчителя під час підготовки матеріалів проміжного контролю знань учнів та практичних робіт. До таких методичних посібників належать:

Горленко А.О. Практичні роботи з економіки. 11 клас. Рівень стандарту. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2011.

Горленко Г.О. Економіка. Тестові завдання. Навчальний посібник для учнів 10-11 класів. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2010.

Часнікова О.В. Економіка. 10 клас. Рівень стандарту. Академічний рівень: Експрес-контроль. – Харків: Ранок, 2010.

Бондарєв Н.В. Економіка. 11 клас: Рівень стандарту. – Харків: Видавнича група «Основа», 2012 р.

Профільне навчання економіки у старшій школі забезпечується вивченням курсу «Економіка» протягом 210 годин навчального часу (по 3 години на тиждень у 10 та 11 класах), введенням курсів за вибором та факультативів, вивченням близьких до економіки предметів: математики на академічному рівні та географії – на профільному.

Вивчення економіки на профільному рівні має такі особливості:



  • навчальний предмет викладається у 10-х та 11-х класах, програма розрахована на 105 годин (3 години на тиждень), з них – 90 годин відводиться на вивчення матеріалу на уроках, 10 – на виконання практичних (лабораторних) робіт, та 5 годин резервного часу у кожному класі;

  • програма включає п’ять розділів: «Вступ до економічної теорії», «Фундаментальні поняття ринкової економіки та ринкова інфраструктура», «Теорія і практика підприємницької діяльності», «Національна економіка та роль уряду у її функціонуванні», «Світова економіка та інтеграційні процеси», що охоплюють двадцять чотири теми.

Для вивчення навчального предмета на профільному рівні рекомендовано підручники:

«Економіка (профільний рівень). 10 клас». Радіонова І.Ф., Радченко В.В. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2011.

«Економіка (профільний рівень). 11 клас». Радіонова І.Ф., Радченко В.В. . – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2011.

«Економіка (профільний рівень). 10 клас». Крупська Л.П., Тимченко О.Є., Чорна Т.І. – Харків, Ранок, 2011.

«Економіка (профільний рівень). 11 клас». Крупська Л.П., Тимченко О.Є., Чорна Т.І. – Харків, Ранок, 2011.

Додатково до зазначених підручників можна використовувати посібники:


Горленко Г.О. Економіка (профільний рівень). Тренувальні вправи + Практичні роботи для учнів 10 класів. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2010.

Єфремова Л.В., Степаненко Т.О. Усі уроки економіки. 11 клас. І семестр. Профільний рівень. – Харків: Видавнича група «Основа», 2012.

Горобинська М.В., Єфремова Л.В., Піддубна Л.І. Усі уроки економіки. 11 клас. ІІ семестр. Профільний рівень. – Харків: Видавнича група «Основа», 2012.

У межах варіативного компоненту змісту освіти пропонується вивчення у 10 класі таких курсів за вибором: «Основи споживчих знань», «Фінансова грамотність», «Основи інтелектуальної власності», «Фінансова математика», «Географічна економіка», «Економічне моделювання та розв’язування економічних задач» та ін.

До варіативної частини профільної школи віднесено такі економічні курси: «Основи підприємницької діяльності», «Власна справа», «Основи менеджменту», «Основи інтелектуальної власності», «Основи споживчих знань», «Основи сімейного господарювання».

Під час роботи за зазначеними вище навчальними програмами вчитель має право коригувати кількість годин в залежності від можливостей навчального закладу. З метою більш повного врахування й розвитку навчально-пізнавальних інтересів учнів, їхніх нахилів і здібностей, вчителю надається право змінювати до 30% змісту обраної навчальної програми.

Під час навчання економіки важливим залишається проведення обов’язкового оцінювання навчальних досягнень учнів: поточне, тематичне і підсумкове, а основним видом оцінювання – тематичне. На основі тематичних оцінювань, що є результатом поточного оцінювання, виставляється семестрова оцінка, а на основі семестрових – річна, при цьому оцінюються реальні досягнення учня, а не його середній бал.

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів єдині для загальноосвітніх і профільних класів.



Перелік посібників, які можуть бути використані під час вивчення економіки, рекомендації щодо використання сучасних інформаційних та інноваційних технологій на уроках економіки, результати моніторингу якості природничо-математичної освіти, програми курсів за вибором для профільного навчання, анотації нової навчально-методичної літератури, поради щодо організації роботи з обдарованими дітьми, розробки уроків та позакласних заходів досвідчених учителів та інше друкуються на державному рівні – в журналі «Географія та економіка в сучасній школі» Міністерства освіти і науки України, на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки: (www.mon.gov.ua), веб-сайті Інституту інноваційних технологій і змісту освіти: (www.iitzo.gov.ua).
Каталог: doc -> novunu -> 2015
doc -> Урок у першому класі «здрастуй, школо!» Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу
2015 -> До наказу відділу освіти, молоді та спорту
2015 -> Затверджено наказ відділу освіти
2015 -> Про проведення тематичного огляду музеїв історичного профілю
2015 -> Методичні рекомендації щодо порядку організації індивідуальної форми навчання у загальноосвітніх навчальних закладах


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©refos.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал